Meer klanten werven door Content Marketing

Content Marketing is een vorm van marketing waarbij het draait om het winnen van het vertrouwen van je klanten. Door het, op een strategische manier, delen van jouw kennis en expertise zullen jouw bezoekers je gaan vertrouwen en help je ze stap voor stap om loyale klanten te worden.

Wat is het doel van Content Marketing?

Met content marketing werk je vooral aan je online positionering. Een goede content marketing strategie mag niet meer ontbreken binnen je marketingmix en is een ideale manier om al je marketingacties te versterken.

content marketing zorgt voor een beter merk, meer vertrouwen en een betere positie in Google. Wil je het internet gebruiken zodat meer potentiële klanten je vinden, dan kun je niet om content marketing heen.

Dat je niet meer om content marketing heen kunt, heeft te maken met de koopfases van jouw klanten.

Kijken we naar de koopfases die jouw klanten doorlopen, dan zijn deze te verdelen in 4 fases:

De 4 koopfases

  • Bevestiging

    Bevestiging

  • Informatie zoeken

    Informatie winnen

  • Evaluatie van alternatieven

    Alternatieven evalueren

  • Koopbeslissing

    Koopbeslissing

Hoe Content Marketing je klanten door de koopfases helpt

Denk eens aan je eigen online koopgedrag. Wat is het laatste dat je online gekocht hebt? Hoe is dat gegaan?

Allereerst was er de bevestiging. Er iets kapot gegaan, je hebt een behoefte gekregen en bent gaan zoeken naar informatie.

Na het vinden van verschillende bronnen aan informatie ben je je keuzes gaan evalueren. Moet ik hulp inschakelen (een dienst kopen), heb ik een nieuw product nodig, of laat ik het zoals het is?

Beslis je om over te gaan tot kopen, dan zul je jouw zoekgedrag daarop hebben aangepast om vervolgens de aankoop te doen.

Hoewel jouw laatste aankoop er misschien iets anders heeft uitgezien, is dit wel het proces dat men online doorloopt. Het proces dat elke bezoeker doorloopt voordat er een aankoop wordt gedaan.

Deze 4 koopfases zijn belangrijk binnen de content marketing. Een slimme content strategie zorgt er voor dat je inspeelt op al deze fases en op het juiste moment je bedrijf presenteert.

Zo werkt content marketing vooral effectief wanneer je deze verwerkt in je marketingmix.

Hoe je content marketing verwerkt in je marketingmix

Met content marketing zorg je ervoor dat je in verschillende fases je bedrijf laat zien. Door niet alleen te werken aan nieuwe content, maar juist door deze te verwerken in je marketingmix, maak je het plaatje compleet.

Zo zorgt content marketing voor het eerste contact, creëert je social mediastrategie de blijvende binding en geeft je re-targetting campagne op google ads het laatste zetje. Zo is geen enkele vorm van online marketing een losstaand feit, maar een onderdeel van het grote geheel.

Wat levert Content Marketing je op?

content marketing is zo effectief, dat bedrijven massaal hun budgetten omgooien en wegstappen van oude adverteer- en marketingstrategieën.

Er is bijna geen enkele vorm van marketing die, ook jaren later, nog haar vruchten afwerpt. Aan de andere kant kan het zomaar gebeuren dat een artikel dat wij jaren geleden hebben geschreven, ons nu nog steeds duizenden bezoekers per dag oplevert. Gratis en voor niets.

Natuurlijk heb je ooit je tijd of geld geïnvesteerd, maar met welke vorm van marketing is dat niet zo?

Het hebben van een sterke content marketingstrategie is zelfs zo effectief dat ook de grootste bedrijven steeds minder van hun budget in het adverteren stoppen, maar hun geld juist investeren in de creatie van content.

Zo krijgt een website die content marketing toepast gemiddeld 80% meer bezoekers en 126% meer leads.

Verwerk Content Marketing ook in jouw Online Marketingmix

Als online marketeers geloven wij in de kracht van het geheel. Groeien doe je niet in één keer, maar door een verzameling van geleidelijke acties en een goede strategie.

Door niet alleen naar de content marketing te kijken, maar deze te verwerken in de ideale online marketingmix, ben je verzekerd van een strategie die werkt.

Benieuwd hoe dat werkt?

Onze laatste Content Marketing tips

Content Marketing Video's

Content Marketing Blog berichten

framing

Framing – Van betekenis tot Winstgevend Effect [9 voorbeelden]

Voordat we met het toepassen van framing beginnen, wil ik antwoord geven op enkele veel gestelde vragen. Wil je de theorie overslaan en direct aan slag? Klik hier om direct naar de praktijk te gaan: Framing in de praktijk Lees verder Inhoud Wat is Framing? Wat is Framing? De betekenis Framing is een overtuigingstechniek die…

5-tips-writersblokkade

Een Writer’s Block? 5 Tips die een schrijfblokkade voorkomen

Vandaag heb ik typisch zo’n dag waarop ik geen inspiratie heb om te beginnen aan een nieuwe blog. Schrijvers noemen dit ook wel de schrijfblokkade of writer’s block. Je hebt op dat moment geen inspiratie en het lukt je maar niet om iets zinnigs op papier te zetten. Gelukkig barst internet van de inspiratie en…

het missen van een titel kost je bezoekers

Ontdek waarom het missen van een pakkende titel jou bezoekers kost!

Een pakkende titel voor je blog kan het verschil maken tussen GEEN en VEEL bezoekers. Zo leer je in dit artikel wat het effect is van een pakkende titel, hoe je bekende Nederlanders voor je laat werken en waarom je bezoekers bang moet maken. Lees verder Inhoud Altijd ons laatste nieuws ontvangen? Volg ons Meer…

Pakkende titels

Wat 150.000 titels ons geleerd hebben over een pakkende titel

Het schrijven van een pakkende titel is het belangrijkste onderdeel van copywriting. Ook is dit direct het onderdeel waar je soms je haren van uit je hoofd kunt trekken. Je hebt zitten zwoegen op dat mooie nieuwe stukje content, je blog, je e-book, je SEO-tekst of welke tekst dan ook. Nu nog zorgen voor een pakkende titel.…

Sterke merkbeleving

Hoe vertaal je jouw corporate story naar een sterke merkbeleving?

Storytelling. Het is overal. Iedereen wil er wat mee, doet er wat mee of wil anderen overtuigen er iets mee te doen. Het leeft niet alleen bij de communicatieprofessionals van deze wereld. Ieder lokaal initiatief dat ‘iets’ met merkbeleving wil creëren, doet er ook ‘iets’ bij met storytelling. Vanwaar die hype? Lees verder Inhoud Altijd…

Een strategisch marketingcommunicatieplan schrijven en uitvoeren

Een strategisch marketingcommunicatieplan schrijven en ook nog eens echt uitvoeren: het kan!

Wie kent het niet? Je maakt een strategisch marketingcommunicatieplan voor je organisatie, en alles staat erin. Je doelen, je doelgroepen, je communicatiestrategie, je kanalen en je middelen. Je gaat nieuwsbrieven versturen, blogs schrijven en waardevolle informatie delen op sociale media. Maar… nadat je plan af is verdwijnt het in een la (of in een map…

goede-teksten

Het schrijven van goede en pakkende teksten voor je website: een vak apart – 5 tips

Een tekst op een website lees je anders dan een tekst in een magazine, krant of boek. Vaak scan je een site eerst vluchtig om te bepalen of je er kunt vinden wat je zoekt. Dat gedrag zie je mooi terug in een eye-tracking onderzoek, waarmee je gerichte informatie krijgt over het kijkgedrag van websitebezoekers.…

answer-the-public

‘Answer the public’ gebruiken in je content strategie

Je kent het vast wel, je bent bezig met het maken van content maar je loopt vast. Je hebt even geen ideeën meer of je weet niet hoe je het zoekwoord goed kunt verwerken in de kopjes. Die tijd is nu voorbij, dankzij de tool ‘Answer the public’! Hoe werkt de tool, waarom zou iedere…

pakkende tekst

Pakkende en overtuigende teksten schrijven voor het web + 6 krachtige manieren van overtuigen

 In dit artikel ontdek je zeer krachtige technieken om pakkende teksten te schrijven. Combineer deze kennis met de tips over het schrijven van SEO teksten en je zult ook nog hoger in Google komen ?

storytelling

Ervaar de kracht van storytelling voor je marketing

Heb je moeite met het gebruik maken van storytelling binnen je marketing? Aan de hand van 7 stappen slaag je in het succesvol toepassen van deze bewezen methode

hoe-schrijf-je-een-artikel

Hoe schrijf je een artikel (blog) voor het internet? 11 Krachtige Online Copywrite-technieken

Wist je dat al in 1997 aangetoond werd dat slechts 21% van alle internet gebruikers echt leest. Dat betekent dat 79% van al jouw bezoekers jouw artikel niet (of amper) zullen lezen, Tenzij je weet hoe je de krachtigste copywriting technieken voor het internet gebruikt

contentstrategie

Een contentstrategie die inspeelt op de klantbehoefte (in 4 stappen)

Zo maak jij een contentstrategie voor 80% meer bezoekers en 126% meer leads. Kom achter de klantbehoefte en ontdek de 5 stappen voor een slim content marketing plan.

blog-schrijven

Blog schrijven – Zo schrijf je succesvolle blogs

Ontdek de technieken om blogs te schrijven die gemiddeld 80% meer bezoekers generen en gemiddeld 126% meer leads.

blog-onderwerpen

Blog Onderwerpen – 4 Stappen voor Koopgerichte Blogs

De cijfers laten het overduidelijk zien: content is king! Dagelijks komen er zo’n miljard nieuwe pagina’s online in de vorm van landingspagina’s of blogs. Wil je graag meer weten over hoe je jezelf kunt onderscheiden in al dit geweld en hoe je tot koopgerichte blogonderwerpen komt? Lees dan verder.