Meer klanten met Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is de versneller van het laatste zetje. Het laat twijfelende bezoekers overstag gaan.

Met conversie optimalisatie zorg je dat je winst uit je website haalt. Want hoe goed jouw website ook wordt bezocht: zonder conversies, geen winst.

Omdat conversie optimalisatie vooral wordt ingezet om de omzet te verhogen, ligt bij de meeste ondernemers de focus verkeerd. Men gaat harder hun best doen om de omzet te laten stijgen, maar is blind geworden voor de punten die er echt toe doen.

Een slimme conversie optimalisatiestrategie maakt onzichtbare conversiekillers weer zichtbaar.

Waarom kopen je bezoekers niet? Waarom gaat de telefoon niet over?

Als je daar nu geen antwoord op hebt, ben je toe aan meer inzicht.

Inzicht in je klanten, de mening van je bezoekers en de effectiviteit van je website. En dat is waar conversie optimalisatie allemaal om draait.

Wat is het doel van conversie optimalisatie?

Simpel gezegd kun je conversie optimalisatie zien als de aanpak om meer klanten uit je website te halen.

Toch biedt conversie optimalisatie zo veel meer. Zorg jij dat je meer inzicht krijgt in het gedrag van je bezoekers en waarom iets WEL of NIET werkt, dan is dit niet alleen goed voor je verkoopcijfers, ook geeft het je zakelijk inzicht.

Wat willen je bezoekers precies, wat is de grootste behoefte in de markt, waar liggen de grootste groeikansen?

Echte resultaten haal je uit je website als je duidelijk voor ogen hebt waarvoor je het inzet.

Natuurlijk is het aanstekelijk om andere succesverhalen te lezen over hoeveel omzet zij uit hun website halen. Maar wie zegt dat hun conversiestrategie ook voor jouw bedrijf werkt?

Het succesverhaal van een ander is geen garantie voor hetzelfde resultaat. Dit is de reden dat veel ondernemers tijd, geld en energie in conversie optimalisatie steken zonder daar succes uit te halen.

Voordat jij begint dien je je te verdiepen in de koopfases van je klanten. Je kunt natuurlijk direct alle koopknoppen van je website laten knallen of Tell-Sell als je grootste voorbeeld zien, maar zou het echt zo makkelijk zijn?

Geen enkele conversie optimalisatiestrategie is een garantie voor succes. Wat de omzet verhoogt voor je concurrent, kan jouw omzet in één klap halveren.

Hoe helpt conversie optimalisatie je aan klanten?

Conversie optimalisatie is pas effectief als er ook daadwerkelijk iets te converteren valt. Welke actie moet elke bezoeker doen en heb je überhaupt al voldoende bezoekers?

Denk eens aan je eigen koopgedrag. Wat bepaalt jouw keuze voor een bepaalde leverancier of dienstverlener?

En als je aan je klanten denkt, wat bepaalt hun keuze dan?

Elk klant doorloopt weer andere stappen voordat hij contact met jou opneemt of één van je producten koopt.

Ga je slim om met je conversie optimalisatie, dan weet je welke stappen je klanten doorlopen en maak je daar effectief gebruik van. Je haalt belemmerende stappen of factoren weg en helpt het hele proces zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Door te leren kijken naar het proces en niet naar de losstaande elementen zul je ontdekken waar het nu misloopt en waar de grootste groeikansen liggen.

Heb je dit alles goed in de gaten en benut je elke maand weer de kansen die conversie optimalisatie je biedt, dan kan het wel eens heel hard gaan met jouw groei.

Hoewel soms een klein element of de kleinste wijziging een verschil kan maken, heeft dat kleinste verschil soms wel de grootste impact.

Bedenk zelf maar wat het voor jou zou betekenen als je volgende maand plots twee keer zoveel klanten kreeg.

Hoe je conversie optimalisatie verwerkt in je marketingmix

Waarom zou je alleen meer uit je bezoekers willen halen als je tegelijkertijd ook je bezoekersaantallen kunt verhogen?

Natuurlijk is het prachtig dat je jouw conversiepercentage van 1%, naar 2% hebt gebracht. Je krijgt immers per 100 bezoekers niet 1, maar zelfs 2 klanten. Maar wat nu als je tegelijkertijd niet 100 bezoekers, maar 200 of 400 bezoekers naar je website stuurt? Hoe hard groeit je bedrijf dan?

Door conversie optimalisatie te verwerken in je marketingmix, werk je aan alle kanten. Door niet alleen de effectiviteit van je website continu te verhogen, maar ook te werken aan je andere campagnes, leg je de complete focus op groei.

Ook al werkt een conversietest iets minder goed dan gehoopt, door het extra aantal bezoekers zul je alsnog een stijging in je omzet ervaren. En juist dat laatste, daar draait het toch om?

Verwerk conversie optimalisatie ook in jouw online marketingmix

Ook jij kunt inzicht krijgen in je bezoekersstromen, conversie- en groeikansen en werken aan meer conversies. Welke conversiestrategie of marketingmix uiteindelijk jouw succes bepaalt, hangt af van je bedrijf en klanten.

Benieuwd hoe dat werkt?

Leer conversie optimalisatie zelf

  • Conversie optimalisatie cursus (binnenkort)
  • Conversie optimalisatie Boek (binnenkort)

 

In de bieb:

Wij helpen je graag met jouw internet marketing

Onze laatste Conversie Optimalisatie tips

Video's

Blog berichten

bounce-rate

Bounce Rate – Maakt het echt wat uit?

Weet jij wat de Bounce Rate van je website is? Of beter nog, weet je überhaupt wat Bounce Rate is? Jij hebt het vast te druk om te graven in de literatuur om up-to-date te blijven als het gaat om het jargon dat dagelijks in internetmarketingland wordt gebruikt. Laat ik het daarom maar lekker gemakkelijk…

bmc-model

Het BMC model – bepaal de focus voor jouw onderneming

Je bent ondernemer en het gaat goed. Alleen heb je nauwelijks de tijd en rust om de strategie van je bedrijf kritisch onder de loep te nemen. Of je hebt een goed idee en wilt een bedrijf starten, maar weet niet goed hoe je dat idee handen en voeten moet geven. In beide gevallen kun…

Wat-is-een-banner

Wat is een banner?

Een banner is een advertentievorm op internet. Een banner bestaat uit een afbeelding, wel of niet bewegend, die verwijst naar een webpagina. Een webmaster die een banner plaatst krijgt hier vaak een vergoeding voor of kan hier zijn eigen producten mee verkopen. Lees verder Inhoud Banners en verdienmodellen Impressies: De webmaster krijgt betaald voor het…

a-b-test

Het effect van een succesvolle A/B test (+428,57% conversie) 

Je zal het maar meemaken. Je past een stukje tekst aan op je website en plots profiteer je van 4,3 keer zoveel leads. Een simpele A/B test, een kleine wijziging en POEF – een conversie stijging van 428.57% En dan te bedenken dat het nog geen 5 minuten werk heeft gekost. Heb jij een website,…

Ecommerce tips: 7 manieren voor meer omzet van jouw webshop

Reken af met winkelmandverlaters. Verander bezoekers in kopers met deze tip voor conversie optimalisatie van jouw webshop. Lees snel deze 7 tips [gratis]

omzet-verhogen

Hoe je in 3 simpele stappen je omzet drastisch verhoogt!

Hoe geweldig zou het zijn als het jou zou lukken om binnen nu en 3 weken je omzet drastisch te verhogen, zonder daar extra kosten voor te maken?

landingspagina-maken

Landingspagina maken? Zo maak je hem winstgevend en SEO vriendelijk

Een landingspagina is het instrument om van bezoekers klanten te maken. Ontdek de technieken om ijzersterke landingspagina’s te maken.

voegwoorden

Het Effect van Voegwoorden Op Jouw Conversie

Dit is wat het gebruik van voegwoorden doet met jouw conversiepercentage.

conversie-verhogen

Je Conversie Verhogen met 5 Simpele EN Zeer krachtige strategieën

Ken je dat gevoel, je hebt er alles aan gedaan om een sterke tekst en landingspagina te maken en wat gebeurt er…NIETS. Toch kan ook jij op een simpele manier je conversie verhogen. Lees verder en ontdek hoe jij met 5 simpele strategieën je conversies verhoogt.

conversiegericht-webdesign - kopie

Waarom jouw webdesign je elke maand opnieuw klanten kost

Ontdek zelf dat de inhoud van je website slechts het begin is en het design de rest moet doen. Sterker nog, een kleine aanpassing in het design leverde voor vier totaal verschillende websites resultaten op, waar we met z’1n alle van dromen. Bekijk alle voorbeelden en stop met het mislopen van klanten.

van bezoekers klanten maken

7 Stappen om van Bezoekers Klanten te maken

Jij wil geen bezoekers, jij wil klanten. Ontdek de 7 gemakkelijk toe te passen stappen om van bezoekers klanten te maken.

404-pagina

Zo maak je een 404 Pagina die geen foutmelding geeft, maar klanten oplevert!

Waarom een standaard 404 pagina gebruiken als het ook een uitgelezen kans is om extra klanten te trekken?

Een geweldige “Over Ons” pagina die voor meer klanten zorgt

Je “over ons” pagina behoort bij 1 van de 4 belangrijkste pagina’s op jouw website. Het is de pagina waar jij de twijfelaars over de streep trekt.