Meer klanten met E-mailmarketing

E-mailmarketing is de manier om mensen verder in je sales funnel te brengen. Door inzicht te krijgen in wat jouw klanten echt in beweging brengt, kun je ze verder helpen in hun klantreis.

Hoewel beweerd wordt dat e-mailmarketing ouderwets en niet meer effectief is, lezen we nog allemaal dagelijks onze e-mail en zijn de technieken die je kunt gebruiken door de jaren heen immens veranderd.

Het probleem? Niemand gebruikt de nieuwste technieken.

Natuurlijk gaat e-mailmarketing niet voor jou werken als je iedereen hetzelfde bericht stuurt en je de technieken gebruikt zoals we die kennen van de ouderwetse spammer.

Al doe je het met de beste bedoelingen, niemand zit te wachten op jouw nieuwsbrief. Slimme e-mailmarketing anno nu heeft dan ook niets met een nieuwsbrief te maken.

Het is niet het nieuws wat je wilt sturen, het is gesprek dat je wilt (blijven) aangaan.

Hoe je dat doet?

Het heeft alles te maken met het samenstellen van het juiste doel.

Wat is het doel van e-mailmarketing?

Met e-mailmarketing voer je het gesprek wat je op de website bent gestart.

Vergelijk het met het gesprek dat je met je klanten offline hebt. Ga je daar van de hak op de tak, of heb je een luisterend oor en geef je de juiste informatie terug?

Speel je in op de vragen die gesteld worden, de problemen waar de klant mee zit of blijf je maar zenden puur omdat je zoveel te vertellen hebt?

Als jij eenmaal aan tafel komt, haal je de klant dan binnen?

Als je deze vraag met ja kan antwoorden, dan gaat e-mailmarketing ook voor jou werken.

Het is alleen tijd voor de juiste benadering.

Denk na waar jouw lezer is gestart, via welk kanaal en welke pagina op je website is hij op je lijst gekomen en hoe help je hem verder in zijn koopproces?

Hoe helpt e-mailmarketing je aan klanten?

Denk eens aan je eigen koopgedrag. Wat is het laatste dat je gekocht hebt?

Hoe is dat gegaan?

Je voelde een behoefte, er is kapot gegaan, je zocht verandering of bent op zoek gegaan naar een oplossing voor je probleem.

Na het vinden van verschillende bronnen aan informatie ben je je keuzes gaan evalueren. Moet ik hulp inschakelen (een dienst kopen) heb ik een nieuw product nodig, of laat ik het zoals het is?

Beslis je om over te gaan tot kopen, dan zul je jouw gedrag daarop hebben aangepast om vervolgens de aankoop te doen.

Dit is precies waar een goede e-mailmarketingstrategie op inspeelt. De koopfases van jouw klanten.

Welke stappen doorlopen jouw klanten voor ze contact met jou opnemen of een product kopen?

Door op het juiste moment het juiste bericht te sturen, speel je op een psychologische manier in op de behoefte van je klant.

Omdat je met e-mailmarketing niet alleen berichten kunt sturen, maar ook de juiste marketingkennis verzamelt, weet je waar je klanten tegenaan lopen.

Welke berichten worden geopend, op welke links wordt er geklikt en wat gebeurt daarna?

Omdat je exact kunt monitoren wat jouw lezer met een bericht doet, kun je jouw strategie er continu op aanpassen.

Sterker nog…

Dit aanpassen op basis van de resultaten die je ziet, kun je zelfs automatiseren.

Maak je geen gebruik van een platte nieuwsbrief, maar een slimme e-mailstrategie met marketing automation technieken, dan verzeker je jezelf van een strategie die inspeelt op wat jouw lezer echt wil.

Je stuurt dan niet een e-mail omdat jij denkt dat het goed is, maar omdat je het weet.

Werk je op die manier met e-mailmarketing, dan gaat het straks niet alleen lezers opleveren, maar klanten.

Verwerk je alles ook nog in je complete marketingmix, dan garandeer je jezelf van continue groei.

Hoe je e-mailmarketing verwerkt in je marketingmix

Met e-mailmarketing zorg je ervoor dat je continu je bedrijf laat zien. Door niet alleen de focus te leggen op de e-mailberichten die je stuurt, maar de strategie te verwerken in je marketingmix maak je het plaatje compleet.

Stuur je leden het juiste bericht op het juiste moment en toon je nieuwe blog, podcast of video of gebruik je leden als targetlijst voor je adverteercampagnes.

Zo creëer je als het ware een soort van schil om je leden heen waarmee je er voor zorgt dat je altijd top of mind blijft.

En beter nog…

Doordat je slimmer en veel gerichter te werk gaat, bespaar je jezelf enorm veel marketingbudget.

Verwerk e-mail marketing ook in jouw online marketingmix

Welke mix uiteindelijk jouw succes gaat bepalen, hangt af van je bedrijf en klanten. Wat is de belofte die je aan je klanten maakt, welke fases zijn bepalend voor een aankoop en hoe kan e-mailmarketing zorgen voor extra groei?

Benieuwd hoe dat werkt?

Leer e-mailmarketing zelf

Wij helpen je graag met jouw internet marketing

Onze laatste E-mailmarketing tips

De nieuwste video's

De beste tips

Open rate nieuwsbrief verhogen

Verhoog de gemiddelde open rate van je nieuwsbrief + 4 tips

Tot op de dag van vandaag is het versturen van nieuwsbrieven via e-mailmarketing een effectieve manier om je achterban op de hoogte te brengen van de nieuwste ontwikkelingen. Jouw tijd is geld waard. Steek jij deze in het schrijven van een nieuwsbrief? Wel zo prettig als men deze vervolgens ook opent en leest. Het succes…

Een Pop-up? 6 Manieren voor winstgevende pop-ups

Hoe zorg je voor pop-ups die niet irriteren, maar écht werken? Ontdek de 6 manier voor 3x zoveel klanten met de perfecte pop-up.

email-marketing-automation

Marketing Automation: Haal het maximale uit je Nieuwsbrief

In dit blog laten we je zien waarom e-mailmarketing nog altijd van onschatbare waarde is en aan de hand van welke marketing automation technieken jij optimaal kunt inspelen op de meest actuele klantbehoefte.