Meer klanten met Google Ads

Gebruik je Google Ads dan betaal je voor je bezoekers. En daar is niets mis mee.

Maar…

Betaal je voor je bezoekers, wat is dan je ROI?

Wat betaal je voor je Google Advertenties en hoeveel klanten levert het je op?

Oftewel, wat is je Return On Investment?

Het is een goed teken dat je durft te investeren in je bedrijf, ook als dit betekent dat je de stap hebt gemaakt naar het adverteren. Dit betekent nog niet dat extra budget in een adverteercampagne ook daadwerkelijk de juiste strategie is.

Voordat jij begint met een google ads campagne, dien je exact te weten hoeveel elke bezoeker jou waard is en hoeveel je mag uitgeven per klik.

Hoeveel van jouw bezoekers worden op dit moment klant? Is het mogelijk om direct klant te worden of zit er nog een stap tussen?

Omdat Google Ads vooral wordt ingezet om de omzet te verhogen, ligt bij de meeste ondernemers de focus verkeerd. Men gaat meer investeren met de verwachting er ook direct meer omzet uit te halen.

Investeer je in Google Ads, dan dien je het complete plaatje inzichtelijk te hebben. Hoe goed jouw campagnes ook zijn ingericht, wie zegt dat jullie je niet blindstaren op de verkeerde data?

De advertentie binnen Google is immers slechts de eerste stap, wat doet de bezoeker na het zien en klikken?

Is je website wel slim genoeg ingericht, adverteer je wel op de juiste termen en kan het niet veel slimmer?

Welke zoekwoorden leveren je de meeste klanten op, welke prikkels brengen jouw klanten het meest in beweging en waar ligt de grootste behoefte?

Hoe agressief adverteren je concurrenten, welk budget is veilig en verstandig en welke strategie zal het beste werken?

Heb je daar nu geen antwoord op, dan ben je toe aan meer inzicht.

Bepaal je Google Adwords strategie

Wat wil je uiteindelijk uit je adverteercampagnes halen?

Met welk doel je ook wil adverteren, je kunt nooit de effectiviteit van een kanaal in kaart brengen zonder het complete plaatje te kennen.

Via welk kanaal je ook meer bezoekers naar je website wil sturen, elk kanaal werkt met een ander attributiemodel.

Dit attributiemodel bepaalt of de conversie (dat een bezoeker een klant wordt) wordt gekoppeld aan kanaal A of kanaal B.

Stel dat ik jouw advertentie op Google heb gezien, er op heb geklikt, maar niet ben overgegaan tot actie. Later zie ik een campagne van jou voorbij komen op Facebook en vervolgens kom ik weer op je website terecht. Deze keer ga ik wel over tot actie.

Bij wie hoort de klant dan?

Regelmatig worden campagnes gestopt omdat deze niet blijken te werken.

Tenminste, dat was de gedachte.

Hoewel je Google Ads campagne je wellicht niet direct klanten oplevert, kan het wel een zeer sterke ondersteuning zijn voor je andere campagnes en acties.

Is het dan niet enorm zonde als je winst misloopt omdat je stuurt op verkeerde data?

Voordat je begint met je Google Ads strategie dien je alle kanalen inzichtelijk te maken. Zorg dat je weet via welke wegen je klanten je website bezoeken. Breng in kaart met welke budgetten je werkt en zorg dat je afspraken maakt over met welk attributiemodel je zult werken.

Stem je budgetten en acties af op de resultaten en stel je strategie pas bij wanneer je het complete plaatje inzichtelijk hebt.

Hoe helpt Google Ads je aan klanten?

Echte resultaten haal je enkel uit je Google Ads campagnes als je duidelijk voor ogen hebt waarvoor je het inzet.

Natuurlijk is het aanstekelijk om succesverhalen van anderen te lezen over hoeveel omzet zij uit hun advertenties halen. Maar wie zegt dat hun adverteerstrategie ook voor jouw bedrijf werkt?

Het succesverhaal van een ander is nooit een garantie voor hetzelfde resultaat. Dit is ook de reden dat veel ondernemers zonder succes veel geld in Google Ads stoppen.

Voordat jij begint dien je je te verdiepen in de koopfases van je klanten. Wat gaat er om in het hoofd van je klanten? Welke stappen doorloopt je klant voordat ze klant bij jou worden?

In welke fase begin je met adverteren?

Denk eens aan je eigen koopgedrag. Wat bepaalt jouw keuze voor een bepaalde leverancier of dienstverlener?

En als je aan je klanten denkt, wat bepaalt hun keuze dan?

Elke klant doorloopt weer andere stappen voordat hij contact met jou opneemt of één van je producten koopt.

Ga je slim om met je adverteerstrategie dan weet je welke stappen je klant doorloopt en maak je daar effectief gebruik van. Je haalt belemmerende stappen of factoren weg en helpt het hele proces zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Door te leren kijken naar het proces en niet naar de losstaande elementen, zul je ontdekken waar het nu misloopt en waar de grootste groeikansen liggen.

Heb je dit alles goed in de gaten en adverteer je op het juiste moment, met de juiste zoekwoorden en de juiste advertentie, dan zal Google Ads ook voor jou extra winst opleveren.

Verwerk Google Ads ook in jouw online marketingmix

Een sterke Google Adscampagne opereert niet in zijn eentje. Het echte succes van adverteren ligt in de combinatie van het geheel.

Waarom?

Wie zegt dat een Google Adscampagne gecombineerd met een ander kanaal niet vier keer zo effectief werkt?

Grote kans dat als jij je adverteerstrategie verwerkt en koppelt aan je andere marketingacties je niet alleen meer uit je budget haalt, maar zelfs je budget veilig kunt verdubbelen.

Welke marketingmix en adverteerstrategie uiteindelijk jouw succes bepaalt, hangt af van je bedrijf en klanten.

Benieuwd hoe dat werkt?

Onze laatste Google Ads tips

Google Adwords Video's

Google Ads tips

Aan deze pagina wordt nog gewerkt

Google Ads: 9 Tips om kostbare fouten te voorkomen

Wat is het belangrijkste wanneer je wilt beginnen met het adverteren in Google Ads? Het bereik, het middel, de duur, het soort campagne? Het budget? Gek genoeg hebben we het bij het adverteren vaak over de tips, de technieken, die nieuwste quick wins, maar niet over het allerbelangrijkste. In dit blog hebben we het over…

Tover kijkers om naar kopers met remarketing

Remarketing: Van Kijkers Naar Kopers (+5 bonus strategieën)

Wat is remarketing en hoe kun je het effectief gebruiken voor meer nieuwe klanten of betere binding met bestaande klanten?

verlaag-de-kosten-in-google-adwords

Google Adwords kosten verlagen: 5 essentiële tips

Hoe voorkom jij torenhoge Google Adwordskosten en wat kun je doen om je kosten blijvend naar beneden te brengen?

We geven je 5 essentiële tips + een casestudie: van € 56,11 euro naar € 16,07 per lead.

geld-verdienen-met-google-adsense

Wat is Google Adsense en kun je er geld mee verdienen?

Google Adsense is het adverteernetwerk van Google. Je kunt als webmaster een gedeelte reserveren voor advertenties. Google gebruikt informatie over de bezoekers om de meeste relevante advertenties te tonen. Je hoeft als webmaster niet zelf na te denken over de advertenties. Dit denkwerk doet Google. Lees verder Inhoud Google Adsense Intelligentie De intelligentie van Google…

wat-is-een-advertentienetwerk

Wat is een advertentienetwerk?

Een advertentienetwerk of advertising network is een netwerk dat als tussenpersoon fungeert. Een tussenpersoon die adverteerders en uitgevers bij elkaar brengt. De belangrijkste functie van een advertentienetwerk is het verzamelen van advertentieruimte. Adverteerders kunnen tegen een vergoeding gebruik maken van de advertentieruimte om zo hun product of dienst aan de man te brengen. Een van…

online-adverteren

Online Adverteren? Zo Bepaal je (veilig) het adverteerbudget

Je wilt online adverteren? Hoe voorkom je dan dat je honderden of zelfs duizenden euro's verbrand aan de verkeerde campagnes? Hoe weet je wat een goed adverteerbudget is?

je-google-adwords-kosten-verlagen

Je Google adwords kosten verlagen (tot€ 16,07 per lead)

Graag je kosten per lead drastisch laten dalen? Schenk aandacht aan deze elementen en het is ook voor jou binnen handbereik.

google-adwords-uitleg

Google Adwords uitleg: De strategie voor winst

Hoe zorg je dat je veilig adverteert via Google Adwords? Hoe richt je jouw campagne in en met welke tips en technieken kun je enorm veel geld besparen?

adwords-campagne-opzetten

Google Adwords campagne: In 7 Stappen Meer Winst

Een Google Adwords campagne, die kun je toch prima even uit je mouw schudden? Helaas worden er toch veel fouten gemaakt en worden marketingbudgetten verkeerd ingezet. Ontdek de 4 veelgemaakte fouten bij het opzetten van jouw campagne en zorg ervoor dat jij deze fouten niet (meer) maakt!

Hoe-werkt-het-adverteren-met-google-adwords

Adverteren op Google? Waarom veel Bedrijven Geld Verbranden met Google Adwords

De meest efficiënte manier van adverteren van dit moment is het adverteren op Google. Maar wist je ook dat 67,58% van alle geanalyseerde campagnes minimaal 30% van hun marketingbudget verbrand? Voorkom kostbare fouten met 14 slimme tips voor het adverteren op Google.