Meer klanten met neuromarketing

Neuromarketing is de bepaler van keuzes. Waar marketing draait om het promoten van je bedrijf, dringt neuromarketing diep door in het brein van je klant.

Met neuromarketing kijk je niet naar gelikte websites of flyers, maar gebruik je de psychologische wetenschap om te gebruiken wat echt werkt.

Waarom?

Als de psychologische wetenschap heeft onderzocht hoe het brein van jouw klanten werkt, waarom zou je deze kennis dan niet gebruiken bij je marketing?

Omdat neuromarketing tegenwoordig vooral een modeterm geworden is, zie je dat bij de meeste ondernemers de focus verkeerd ligt.

Men gaat uit van de succesverhalen of tips van een ander, maar is vervolgens blind geworden voor de punten die er echt toe doen.

Het succes van neuromarketing ligt niet in het toepassen van een paar psychologische trucjes. Het draait om het brein. Het brein van jouw klanten.

Met neuromarketing ga je de uitdaging aan. De uitdaging om continu je klant centraal te stellen. En dit gaat verder dan een goede klantenservice. Je gaat zo ver dat je jouw klanten laat bepalen welke koers je vaart.

Zijn jouw marketingacties en strategieën in staat om het onbewuste brein te verleiden?

Hoe overtuigend is jouw marketing en raak je wel de juiste snaar?

Vanuit de neuromarketing maak je inzichtelijk welke elementen je klanten verleiden en hoe ze op jouw merk reageren.

Het koopgedrag van jouw klant is direct te koppelen aan bepaalde hersenactiviteiten. Door het brein goed te kennen, kun je het succes van je campagnes voorspellen.

Wat is het doel van neuromarketing?

Eigenlijk kun je neuromarketing zien als het gebruiken van psychologische technieken om niet alleen te onderzoeken wat het effect op je omzet is van een campagne, maar juist op het gedrag van je klanten.

Wat gebeurt er in het brein van je klant als hij je advertentie of website ziet, waar leggen onze ogen de meest aandacht op en wat gebeurt er met onze emotionele staat?

Om succesvol neuromarketing in te zetten, dien je niet alleen de kennis te hebben, maar ook de bijbehorende onderzoeksmethode toe te passen.

Het uiteindelijke doel is om je producten, diensten en campagnes beter te laten aansluiten bij de behoeftes van je klant.

Hier kom je pas achter wanneer je zaken test.

Hoe helpt neuromarketing je aan klanten?

Kijken we naar hoe wij neuromarketing toepassen, dan blijven wij weg van de dure onderzoeksmethodes en gebruiken we vooral de technieken die al eens getoetst zijn.

Natuurlijk krijg je met de onderzoeksmethodes meer informatie, maar dit neemt niet weg dat jij nu al je omzet kunt verhogen.

Er is alleen wel een probleem.

Hoe goed sommige technieken ook werken, je dient alles eerst te testen.

Door de kennis uit de psychologie te gebruiken, kun je als het ware een vorm van neuromarketing gebruiken.

Je kunt de psychologische technieken testen en inzichtelijk maken welk effect het heeft. Zo kun je toch je campagnes optimaliseren, maar hoef je niet eerst het wiel opnieuw uit te vinden.

Sterker nog…

Jij kunt nu al beginnen met het toevoegen van meer psychologie aan je marketingcampagnes.

Denk eens aan je eigen koopgedrag. Wat bepaalt jou keuze voor een bepaalde leverancier of dienstverlener?

En als je aan je klanten denkt, wat bepaalt hun keuze dan?

Elke klant doorloopt weer andere stappen voordat hij contact met je opneemt of één van je producten koopt.

Of je nu kiest voor neuromarketing of zoals wij het noemen psychologische marketing, een campagne is pas écht geslaagd als het blijft hangen.

Blijf hangen in het brein van je klant...

Verwerk ook een vleugje psychologie in jouw online marketingmix

Wil je meer uit je marketingcampagnes halen, dan doe je er verstandig aan om te testen welk effect bepaalde acties hebben op jouw klant.

Het kleinste detail op je website, kan al een totaal verkeerde indruk achterlaten.

Aan jou de keuze of je direct gaat werken met de verschillende onderzoeksmethodes of eerst de bestaande kennis wilt testen.

Welke keuze je ook maakt: verdiep jij je in je klanten, dan garandeer je jezelf op betere resultaten.

Welke strategie of marketingmix uiteindelijk jouw succes gaat bepalen, hangt af van je bedrijf en klanten.

Benieuwd hoe dat werkt?

Neuromarketing leren?

  • Cursus neuromarketing (binnenkort)
  • Neuromarketing boek (binnenkort)

 

In de bieb:

Wij helpen je graag met jouw internet marketing

Onze laatste Neuromarketing tips

Video's

Blog berichten

verkooptechnieken

Je omzet verhogen met 4 verkooptechnieken uit de Neuromarketing

Wat is neuromarketing en hoe kun je met enkele simpele psychologische trucjes je verkopen verhogen? In dit artikel deel ik enkele simpele, maar krachtige tips om meer omzet uit je website te halen door het toepassen van enkele psychologische trucjes. Lees verder Inhoud Ook jij kunt je omzet verhogen met Neuromarketing In november 2012 werd ik uitgenodigd voor…

3 Verschillende Breinen en Het Effect op Jouw Omzet

We zijn er allemaal wel eens aan blootgesteld: psychologische marketing trucjes om ons zover te krijgen een product te kopen dat we wellicht bij volledig bewustzijn nooit gekocht zouden hebben. Hoewel ondernemers, tenminste de meesten, niet van plannen en onderzoeken houden, is dit wel de eerste stap om in het brein van je klant te…

marketing-psychologie

Gebruik deze 4 krachtige marketingtechnieken (uit de psychologie) en verhoog je omzet

Online marketing psycholoog Sebastiaan Hendriks deelt zijn sterkste marketingtechnieken uit de psychologie.

overtuigingskracht

Meer overtuigingskracht met je website? Gebruik Autoriteit

Wil jij meer overtuigingskracht met je website of in je persoonlijke leven? Lees dan verder en ontdek waarom 61% van de testkandidaten iemand zomaar vermoord, wat het echte geheim is van overtuigen & 5 manieren van meer online autoriteit

koopknop

Heb jij de Koopknop van je klanten al gevonden? Klein lesje Neuromarketing

Je hoort het goed, met de juiste kennis kun jij mensen beïnvloeden. Ook jij wordt met psychologische technieken beïnvloed tot het maken van bepaalde keuzes.

reptielenbrein

Ontdek het Reptielenbrein en beïnvloed de keuzes van jouw klanten

Het reptielenbrein, ook wel bekend als het R Complex controleert onze primaire levensbehoeften zoals honger, ademhaling en vecht- of vluchtreacties. Het reptielenbrein, en tevens het oudste brein, bepaalt de keuze tussen wel en niet kopen!

future-pacing

Future Pacing als onderdeel van je Internet Marketing Strategie

Ontdek welk effect Future Pacing, een zeer sterke techniek uit de NLP, heeft op jouw Internet Marketing Strategie.

consumentengedrag

Alles over Consumentengedrag en hoe jij de keuzes van je klanten beïnvloedt

Ontdek de wetenschappelijke inzichten over consumentengedrag en de wijze waarop mensen keuzes maken. Wanneer je dit namelijk weet, kun je deze kennis in je marketing gebruiken en door krachtige technieken uit de psychologie het gedrag van je bezoekers en klanten sturen.