Meer klanten met Online Marketing

Online Marketing is de verzameling van alle acties die je online kunt doen om je bedrijf beter op de kaart te zetten. Er is dan ook geen enkele vorm van marketing die zo krachtig is, als online marketing.

Omdat je met online marketing niet gebonden bent aan een fysieke locatie en alles tot op het kleinste detail te meten en te optimaliseren is de potentie oneindig.

Je klant heeft een behoefte en jij zorgt er met online marketing voor dat je op het juiste moment, op de juiste plek jouw oplossing presenteert.

Wat is het doel van Online Marketing?

Met online marketing werk je aan je complete online positionering. Een goede online marketing strategie speelt in op alle koopfases van jouw klanten en heeft niet alleen een verkoopdoel, maar is ook gericht op het versterken van jouw bedrijf als merk.

Wil je meer klanten via online marketing, dan is het helder krijgen van je doel het allerbelangrijkste.

Waar wil je om bekend zijn, welke klanten passen bij je en op welke punten wil jij je groei bepalen en monitoren?

Als er zoveel inzichtelijk is te maken omtrent de effectiviteit, werking en verdiensten, zorg dan dat je hier gebruik van maakt.

Maak inzichtelijk wat jij van elke marketing campagne verwacht en bepaal hoe jij het succes bepaalt. Welke cijfers wil je zien, welke groei en hoe bepaal je of je moet stoppen, of juist moet doorgaan?

Hoe helpt online marketing je aan klanten?

Wil je online marketing inzetten ga dan na waar jouw klanten zich bevinden en welke stappen zij zetten voordat zij je product of dienst kopen.

Waar zijn ze mee bezig, wat zoeken ze en hoe sluit jij aan op hun behoefte?

Hoe bepalen zij dat ze bij jou of je concurrent moeten zijn?

Door op het juiste moment onder de aandacht te komen van je klanten win je niet alleen hun vertrouwen, ze zullen ook nog eens loyaler en meer tevreden zijn.

Immers willen we niet slechts één keer iets verkopen, maar klanten houden voor het leven.

Toch?

Blijf jij de focus op je klant houden, inspelen op de juiste koopfase en slimmere online marketing strategieën kiezen dan je concurrenten, dan zal niet alleen je omzet stijgen, ook zul je aan aanzienlijk terrein winnen.

Hoe je online marketing verwerkt in je marketingmix

Zorg dat je online marketing gebruikt als aanvulling. Hoe is je bedrijf gegroeid, hoe hebben je klanten je nu gevonden en hoe kan online marketing dit proces versnellen en verbeteren?

Zie online marketing niet als een actie of project, maar als onderdeel van je bedrijf.

Als marketeers al jaren aantonen dat er meerdere contactmoment nodig zijn voordat jij iemand echt overtuigt om klant te worden, dan zul je ook begrijpen dat online marketing gaat werken, maar nooit zo effectief als wanneer je dit verwerkt in je complete marketingmix.

Zorg dat je het gesprek blijft voeren. Niet alleen op je website, maar ook binnen je nieuwsbrief, evenementen, social media en alle acties die je doet.

Combineer je campagnes en strategieën en investeer niet alleen in het vergroten van je klantenbestand, maar ook in de data.

Hoe meer informatie jij over je markt verzameld hoe meer macht je in handen krijgt. Weet jij exact wat WEL of NIET werkt, dan weet je ook exact hoe je verder kunt groeien.

Werk aan jouw Online Marketingmix

Welke mix uiteindelijk jouw succes bepaalt, hangt af van je bedrijf en klanten. Als online marketeers geloven wij in de kracht van het geheel. Groeien doe je niet in één keer, maar door een verzameling van geleidelijke acties en een goede strategie.

Door niet alleen naar de online marketing te kijken, maar naar de complete marketingmix, ben je verzekerd van een strategie die werkt.

Benieuwd hoe dat werkt?

Online Marketing leren?

Wij helpen je graag met jouw internet marketing

Onze laatste Online Marketing tips

Video's

Blog berichten

online-strategie

Stappenplan voor het opzetten van je online strategie – 4 stappen

Wat is het doel van jouw website (of webshop)? Dit is een vraag die ik liever niet aan onze klanten vraag. Waarom niet? Omdat de klant dan ‘egoïstisch’ kan denken en gaat bedenken wat hij of zij wil communiceren naar de doelgroep in plaats van na te denken wat het doel van de bezoeker is.…

Wat_is_B2C

Wat is B2C en welk effect heeft het op je marketing?

B2C staat voor business to consumer: Bedrijven aan klanten. Dit betreft bedrijven die zich gericht hebben op de particulieren markt. B2C marketing is in tegenstelling tot B2B marketing een van de meeste voorkomende marketingtechnieken. Aangezien je als B2C een groot afzetgebied hebt is deze vorm van marketing het best te vergelijken met push marketing. Je probeert zoveel…

linkbuilding

Linkbuilding 7 Slimme Technieken voor 438 Backlinks

Weet je al iets van linkbuilding of het verzamelen van backlinks, dan weet je één ding zeker… Het kost immens veel tijd. En het vervelendste van alles? Je weet niet (altijd) of het werkt. Tenminste, nog niet. In dit artikel laat ik je zien hoe linkbuilding vandaag de dag gaat en hoe je zelfs zonder…

affiliate marketing

Affiliate Marketing: De Complete Gids (+4 Expert Tips)

Wil je beginnen met affiliate marketing of ben je al begonnen maar voel je dat het beter kan, lees dan verder. Niets wordt achtergehouden en je ontvangt werkelijk alle tips, ins and outs en technieken om niet alleen een stevig salaris uit affiliate marketing te halen, maar om direct te werken aan digitaal vastgoed. Je…

Tover kijkers om naar kopers met remarketing

Remarketing: Van Kijkers Naar Kopers (+5 bonus strategieën)

Wat is remarketing en hoe kun je het effectief gebruiken voor meer nieuwe klanten of betere binding met bestaande klanten?

Je productiviteit verhogen met 9 time management tips!

Focus en productiviteit zijn veelal de belangrijkste factoren voor succesvol ondernemen. Zeker wanneer je je bezighoudt met internet marketing zit de afleiding in een klein hoekje (heb ik wel gemerkt ;-)). Als jij vindt dat je niet dát bereikt met je tijd wat je zou willen bereiken, dan moet je zeker deze 9 time management tips…

12-tips-voor-mega-productiviteit

4x zo effectief werken? 12 Slimme tips voor mega productiviteit

Je wilt minder werken, meer vrije tijd hebben of je hebt het idee dat jij productiever met je dag kan omgaan? Dat dacht ik enkele jaren geleden ook. 10 jaar geleden werkte ik meer dan 80 uur per week. Maar tegenwoordig is alles anders. Wat jij gaat ontdekken over jouw productiviteit: Welk wonderstofje jouw hersenen…

google-pagerank

Wat is Google Pagerank? En kom je er hoger mee in Google?

Wat is Google Pagerank en hoe ga je er strategisch mee om? Google is ontstaan op basis van het idee van pagerank. Pagerank zegt iets over de waarde die Google jouw website geeft. Hoe hoger je pagerank, hoe meer waarde Google jouw website geeft. Tenminste, in theorie. Inmiddels wordt jouw pagerank niet meer publiekelijk gemaakt. Toch…

wat-is-b2b-marketing

B2B Betekenis – Wat is B2B marketing?

B2B staat voor business to business, oftewel bedrijven aan bedrijven. Dit betreft bedrijven die specifiek gericht zijn op de zakelijke markt en dus enkel zakendoen met andere bedrijven. Dit is anders dan B2C: bedrijven aan consumenten. Dit zijn bedrijven die zich richten op partijen die het eindproduct consumeren. Een bekend B2B bedrijf is bijvoorbeeld de…

4-belangrijkste-paginas-website

Ontdek de 4 Belangrijkste pagina’s op Jouw Website die voor Meer Klanten Zorgen

De belangrijkste webpagina’s van jouw website, ken jij ze al? Sommige pagina’s op je website zijn belangrijker dan andere. En hoewel het voor velen van jullie als een schot voor open doel klinkt, ben ik verrast over hoe weinig websites aandacht besteden aan hun belangrijkste pagina’s. Als er slechts 4 pagina’s zijn die jij kunt…

het-treacy-en-wiersema-model-als-internet-marketing-strategie

Treacy en Wiersema – Hoe je het model gebruikt voor jouw internet marketing strategie

Online marketing staat niet ver af van de marketing zoals we die al jaren kennen. Hoewel het vreemd lijkt dat het” Treacy en Wiersema model” behandeld wordt op een internet marketing blog, ben ik ervan overtuigd dat elke internet marketeer nog veel kan leren van “oude” marketingmodellen. Lees verder Bekijk Video Inhoud Altijd ons laatste…

6 redenen social influencers

6 redenen waarom jij social influencers in zou moeten zetten in jouw marketing

In de zich constant ontwikkelende online wereld wordt het belang van het inzetten van social influencers voor jouw marketing steeds groter. Influencer marketing is een vorm van marketing waarbij een persoon wordt ingezet om het gedrag van een bepaalde groep te beïnvloeden. Deze ‘social influencers’ zijn actief op verschillende social media kanalen. Ze hebben hier…

Hoe maak je een omzetverhogende sales funnel

Hoe maak je een sales funnel die jouw omzet verhoogt?

Een sales funnel is een visuele weergave van hoe jouw bedrijf aan klanten komt. Hoe kom je aan leads? Hoe zet je deze leads om tot klanten? Wat doe je om de waarde van een klant te verhogen? Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Zo geldt het ook voor je sales funnel. Elke…

Een strategisch marketingcommunicatieplan schrijven en uitvoeren

Een strategisch marketingcommunicatieplan schrijven en ook nog eens echt uitvoeren: het kan!

Wie kent het niet? Je maakt een strategisch marketingcommunicatieplan voor je organisatie, en alles staat erin. Je doelen, je doelgroepen, je communicatiestrategie, je kanalen en je middelen. Je gaat nieuwsbrieven versturen, blogs schrijven en waardevolle informatie delen op sociale media. Maar… nadat je plan af is verdwijnt het in een la (of in een map…

Hoe je wel klantenbinding krijgt

Internet Marketing; Ontdek hoe jij wél klantenbinding krijgt

Je ziet het overal om je heen. Alles moet tegenwoordig een ‘beleving’ of ‘reis’ zijn. De ‘klantreizen’ en ‘experiences’ vliegen je om de oren terwijl jij net wakker wordt en met één oog op je telefoon kijkt. Je krijgt het idee dat je iets moet of dat je iets gaat missen als je er niet…

huisstijlhandboek

Hoe je dankzij een nieuw soort huisstijlhandboek jouw huisstijl bewaakt – 4 tips

Als bedrijf wil je de herkenbaarheid uitstralen die je voor ogen had, toen je het logo liet ontwikkelen. Je gebruikt het logo op je website, visitekaartje, brief- en factuurpapier en daarmee weet jouw klant precies van wie de informatie komt. Het logo is in principe het gezicht van jouw bedrijf, denk hier dus goed over…

Wat is de Google Penguin Update? En hoe voorkom je een Penalty?

Waar Google Panda let op de inhoud van je content, let Google Penguin op de inhoud van je linkprofiel. Deze algoritme-update, die op 24 april 2012 is gelanceerd, is het gevecht begonnen tegen spammers. Een gevecht dat Google al meerdere malen heeft gewonnen. Maar waar let de Google Penguin nu precies op en hoe voorkom…

bedrijfslogo-maken

Zelf een bedrijfslogo en huisstijl maken? 10 tips die jou verder helpen

Hoe maak je jezelf zichtbaar tussen al die andere ondernemers in hetzelfde vakgebied als jij? Door naar buiten toe een sterke identiteit te creëren, word je beter herkenbaar en kunnen potentiële opdrachtgevers een betere keuze maken. Denk daarom goed na over de uitstraling van jouw bedrijf. Hier zijn 10 tips waar je op moet letten…

nichemarkt

Kies je nichemarkt, begin met Niche Marketing en versla je concurrenten

Het grote voordeel als jij met Niche Marketing begint en dit artikel leest. Je hebt minder concurrenten, je verlaagt je kosten en krijgt meer klanten.

Online marketing strategie

De Online Marketing Strategie voor meer klanten – 7 handige stappen

Ontdek hoe jij in 7 simpele stappen jouw eigen online marketing strategie samenstelt voor meer klanten.

Ontstaan Google

Wanneer is Google opgericht en Hoe is Google ontstaan?

In dit artikel neem ik je mee in de wondere wereld van Google. Hoe een studieproject een zoekmachine werd en hoe een zoekmachine een van de machtigste bedrijven ter wereld werd.

klanten-werven

11 Tips Om Meer Nieuwe Klanten Te Werven Via het Internet

Ontdek de 11 gemakkelijk toe te passen tips om snel nieuwe klanten te werven.

internet-marketing-fouten

Voorkom deze 8 super onhandige internet marketing fouten en voorkom dat jij zakt in Google

Keer op keer worden de zelfde fouten gemaakt. Welke fouten worden regelmatig gemaakt? En hoe kan jij dit bij jouw website voorkomen?