Meer klanten met SEO

SEO is een ideale manier om je bedrijf op het juiste moment onder de aandacht te brengen. Er is (bijna) geen enkele vorm van marketing die zo krachtig is.

Omdat je met zoekmachineoptimalisatie je bedrijf laat zien wanneer het er echt toe doet, smeed je het ijzer wanneer het heet is.

Je klant zoekt naar jouw product of dienst en jij staat daar, bovenaan in Google, op hem te wachten.

Meer omzet krijg je wanneer je op de juiste manier en op het juiste moment voorziet in de behoefte van je klanten. De beste manier om dit te doen, is antwoord te geven wanneer de vraag gesteld wordt.

En dat is precies wat een goede SEO-strategie doet.

Wat is het doel van SEO?

Met SEO werk je aan de posities in de zoekmachines. Tenminste, dat is wat er bekend van is. Toch gaat een SEO-strategie niet over je posities in de zoekmachines, maar over het ondersteunen van je bedrijfsdoelen.

Echte resultaten haal je enkel als je duidelijk voor ogen hebt waarvoor je het inzet.

Natuurlijk is het aanstekelijk om andere succesverhalen te lezen over hoe geweldig SEO is. Maar wie zegt dat de gebruikte strategie ook voor jouw bedrijf werkt?

Het succesverhaal van een ander is nooit een garantie voor hetzelfde resultaat. Dit is ook de reden dat veel ondernemers zonder succes tijd, geld en energie in SEO steken.

Voordat jij begint met zoekmachinemarketing dien je jezelf te verdiepen in de koopfases van je klanten. Je kunt natuurlijk azen op de perfecte zoektermen, de termen waar je concurrenten al op gevonden worden en waar jij uiteraard ook graag op wilt scoren.

Maar wie zegt jou of je concurrent wel de juiste strategie hanteert?

Een nummer 1 positie in Google betekent nog niet dat zij (of jij) er extra klanten mee krijgt.

Hoe helpt SEO je aan klanten?

Denk eens aan je eigen koopgedrag. Wat is het laatste dat je gekocht hebt?

Hoe is dat gegaan?

Je voelde een behoefte, er is kapot gegaan, je zocht verandering of bent op zoek gegaan naar een oplossing voor je probleem.

Elke klant doorloopt weer andere stappen voordat hij contact met jou opneemt of één van je producten toont.

Wil je SEO inzetten voor meer klanten, dan dien je te achterhalen welke stappen dit zijn. Naar welke informatie zoeken jouw klanten voordat zij hun keuzes evalueren.

Hoe bepalen zij dat ze bij jou of je concurrent moeten zijn?

Door op het juiste moment onder de aandacht te komen van je klanten win je niet alleen hun vertrouwen, ze zullen ook nog eens loyaler en meer tevreden zijn.

Immers willen we niet slechts één keer iets verkopen, maar klanten houden voor het leven.

Toch?

Blijf jij de focus op je klant houden, inspelen op de juiste koopfase en slimmere zoekwoorden kiezen dan je concurrenten, dan zal niet alleen je omzet stijgen, ook zul je aan aanzienlijk terrein winnen.

Het beste SEO advies... Scoor niet alleen in Google

Waarom zou je alleen gevonden willen worden op Google, als je het contact met je klanten kunt blijven vasthouden?

Je staat op nummer één met dat geweldige zoekwoord, je bezoeker klikt, maar wat dan?

Wat doe je als iemand niet koopt?

Met alleen SEO is het maar hopen dat je die bezoeker ooit nog terugziet.

Door SEO te verwerken in je marketingmix weet jij waarom iemand nog niet gekocht heeft. Prikkel je bezoekers nog een keer via je nieuwsbrief, Google ad campagne of je LinkedIn bericht.

Echt slimme SEO doet mee in je complete marktbenadering.

 

Als marketeers al jaren aantonen dat er meerdere contactmoment nodig zijn voordat jij iemand echt overtuigt om klant te worden, dan zul je ook begrijpen dat SEO gaat werken, maar nooit zo effectief als wanneer je dit verwerkt in je complete marketingmix.

 

Met social media marketing zorg je ervoor dat je in verschillende fases je bedrijf laat zien. Door niet alleen de focus te leggen op je social mediakanalen, maar door de strategie te verwerken in je marketingmix, maak je het plaatje compleet.

Trek nieuwe bezoekers naar je website met slimme blogberichten, houd de binding vast met je social mediastrategie en gebruik je adverteercampagne voor het laatste zetje.

Verwerk SEO in jouw Online Marketingmix

Welke mix uiteindelijk jouw succes gaat bepalen, hangt af van je bedrijf en klanten. Wat is de belofte die je aan je klanten maakt, welke fases zijn bepalend voor een aankoop en hoe kan social media zorgen voor extra groei?

Benieuwd hoe dat werkt?

Onze laatste SEO adviezen

Video's

Blog berichten

zoekresultaten

Betekenis organische zoekresultaten Google

Wat zijn de organische zoekresultaten en hoe kun jij gratis adverteren in Google? Waarom wil nu iedereen goed gevonden worden in de organische zoekresultaten en hoe kun jij met een simpele techniek gratis adverteren in Google? Lees verder Inhoud De organische zoekresultaten en jouw positie in Google Organische zoekresultaten zijn de resultaten die weergegeven worden onder…

Webteksten-schrijven

Webteksten schrijven? Zo schrijf je voor Google en je klanten

Je wilt meer bezoekers via Google en tegelijkertijd wil je dat bezoekers klanten worden. Hoe ga je dat in hemelsnaam doen? In mijn ogen kun je én goed gevonden worden met je webtekst en tegelijkertijd je bezoekers prikkelen tot het aankopen van jouw producten. Maar… Je moet wel weten hoe het werkt. Benieuwd naar alle…

voice-search-seo

Voice Search SEO – De enige strategie die werkt

Het is belangrijk dat je begrijpt dat de mensen die voice search gebruiken, vaak een vraag stellen en op zoek zijn naar een snel antwoord. Voice Search SEO heeft dan ook niet echt te maken met SEO, maar meer met de psychologie. Zelfs Google kent ruim 15% van de zoekopdrachten niet, hoe kun jij er…

Wat is Google Crawlen en hoe verhoog je jouw Crawlbudget?

Wil je een zoekmachinevriendelijke website? Zorg dan dat Google je website goed kan crawlen. In dit artikel leer je alles wat jij moet weten over het crawlen van je website en ik leer je een belangrijk bestand te maken waarmee je Google precies zegt wat het moet doen. Lees verder Inhoud Volg ons Meer online…

5 onmisbare seo tips

5 onmisbare SEO-tips voor de optimalisatie van jouw website

Een website maken is tegenwoordig makkelijker dan ooit. Maar bezoekers en klanten binnenhalen? Dat is een heel ander verhaal. Veel ondernemers worstelen met online zichtbaarheid en krijgen hun website nooit écht van de grond. Let op! Bezoekers ook daadwerkelijk klant maken, is weer een andere tak van sport. Hoe zorg je ervoor dat je goed…

6 SEO-tips perfecte optimalisatie

Complete SEO Uitleg (Alle SEO Tips, Hacks & Trends onthuld)

Benieuwd wat op dit moment het beste werkt voor jouw positie in Google? Welke SEO-trends je in de gaten moet houden en welke tips het beste werken? Niets wordt achtergehouden en je ontvangt werkelijk alle tips, ins and outs en technieken om niet alleen hoger te scoren in Google, maar er ook te blijven. Je…

seo stappenplan weinig tijd

SEO stappenplan (als je weinig tijd hebt)

Je wilt natuurlijk dat je website vindbaar is in Google, maar welke SEO stappen moet je zetten? En wat is goed plan? En als je eenmaal je positie in Google hebt veroverd, hoe zorg je er voor dat je die nummer 1 positie vasthoudt? En dit allemaal zonder teveel tijd kwijt te zijn? Benieuwd welk…

Hoger in google via verborgen posities

SEO Analyse: je website hoger in Google via verborgen posities

Hoog scoren in Google en gevonden worden op al jouw favoriete zoekwoorden. Wie wil het niet. Maar wat als ik je vertel dat je met deze SEO analyse achter verborgen posities komt? Posities die je nu al hebt gewonnen, zonder dat jij het doorhebt. Lees snel verder en ontdek: Welke tools jou helpen bij het…

Goede meta omschrijving

Hoe je met een Meta Omschrijving 3x zoveel bezoekers krijgt

Er zijn twee manieren om ervoor te zorgen dat je meer bezoekers krijgt op je website. Je kunt ervoor zorgen dat je zo hoog mogelijk in Google staat (wat natuurlijk niet geheel onbelangrijk is ;)) en je kunt het doorklik gedrag van je potentiële bezoekers vergroten. In dit blog lees je hoe je Meta Omschrijvingen ervoor zorgen dat…

Stijgen in Google met interne linkbuilding

Stijgen in Google via interne linkbuilding (in 3 stappen)

Je hebt een eigen website en bent graag goed zichtbaar binnen Google. Tot zover niets geks… Waar linkbuilding een bekende manier vormt om aan posities te winnen, wordt interne linkbuilding hierbij vreemd genoeg nog met grote regelmaat overgeslagen. Binnen dit blog ontdek je hoe je via deze methode de huidige waarde van je huidige website…

SEO zoekwoordenonderzoek: waarom experts de Google Zoekwoordplanner links laten liggen

“De Google Zoekwoordplanner toont helaas alleen nog een bereik tussen bijvoorbeeld 1.000 en 10.000 zoekopdrachten per maand voor belangrijke zoektermen.” Een regelmatig gehoorde klacht door bedrijven die zoeken naar de meest geschikte zoektermen om hun website mee te optimaliseren. Inderdaad lastig, maar de problemen met de Google Zoekwoordplanner voor SEO zoekwoordenonderzoek zijn nog veel groter.…

Hoe Google Panda het Algoritme en de blik op content veranderd heeft

Het was een koude woensdagochtend op 23 februari 2011. Op straat, op de snelweg, in de supermarkt, niemand had het in de gaten. Maar er was iets verschrikkelijks gebeurd. De datum 23 februari betekende voor veel webmasters het einde van hun internetplezier. Google Panda was in Town. Google Panda heeft heel wat onlinelevens gekost. En…

google-hummingbird-update

Hoe de Google Hummingbird Update SEO voorgoed heeft veranderd

Google heeft al meerdere algoritme updates doorgevoerd, maar met de update Hummingbird werd zelfs het wereldnieuws gehaald. Vele nieuwszenders over heel de wereld hebben het over de update van Google gehad. Het zoeken van Google gaat dus steeds gebruiksvriendelijker worden. Tegenwoordig hoef je zelfs niet meer te typen, je kunt simpelweg je zoekopdracht inspreken en…

google-algoritme-updates-het-voorkomen-van-een-google-penalty

Alles over de Google algoritme updates en het voorkomen van een Google Penalty

Google voert regelmatig nieuwe algoritme updates door. Om een Google penalty te voorkomen is het belangrijk dat je weet welke updates Google doorvoert en wat de gedachte van Google hierachter is. Lees verder Inhoud Wat betekent een verandering in het algoritme? Toen Google ooit begon, was het voor zoekmachinemarketeers niet zo moeilijk om hun opdrachtgevers…

definitie-social-media

De definitie van Social Media en hoe jij er succesvol mee omgaat

De opkomst van social media en hun populariteit is niemand ontgaan. Er wordt volop over gecommuniceerd, zowel online als offline. Blogspot, LinkedIn, Twitter, Facebook, Weblog, Youtube, de sociale platformen schieten als paddenstoelen uit de grond. We delen dus graag en veel, maar wat zijn social media eigenlijk? Lees verder Inhoud Wat zijn Social Media? Via…

seo copywriting

7 SEO Copywriting Fouten die Zorgen Dat jij Nooit Scoort in Google

SEO Copywriting gaat niet over het schrijven voor Google. Het gaat niet om het aantal zoekwoorden. Sterker nog SEO Copywriting werkt beter zonder SEO.

seo teksten

SEO-teksten Schrijven Met de Focus Op Meer Klanten

In dit artikel onthul ik je mijn manier. De manier waarop je de psychologie gebruikt om de juiste snaar bij zowel je bezoekers als Google te raken.

waarom niet gevonden google

Waarom word ik niet gevonden op Google? 14 veelgemaakte fouten

Word jij niet goed gevonden in Google? Grote kans dat jij (een van) deze 14 kritische fouten maakt. Voorkom dat je verder zakt in Google en ontdek waarom jij nog niet op nummer 1 staat.

hoger-in-google

Hoe jij Hoger in Google komt – De 3 Belangrijkste lessen na 13 jaar SEO

Jij wilt hoger in Google komen, maar hoe zorg je ervoor dat jouw website goed gevonden wordt? Hoe vaak moet je een zoekwoord benoemen? Zijn 2000 woorden echt nodig om goed gevonden te worden? Hoe zorg je dat je alles goed doet, als Google blijft veranderen? Ontdek mijn belangrijkste lessen na 11 jaar SEO

zoekwoorden onderzoek

Zoekwoorden Onderzoek voor SEO: De strategie die nooit verklapt wordt

Ontdek hoe jij de zoekwoorden vindt die nog niemand heeft gevonden en hoe jij de fout voorkomt die 93% van alle ondernemers maakt!

dwell-time

Dwell Time De SEO-techniek die veel SEO-experts niet geloven, maar die wél enorm goed werkt

Waar niemand aandacht aan besteed, maar wat wel de belangrijkste SEO factor is anno 2018 en later. De Dwell Time.

bovenaan-in-google

WoW! Psycholoog onthult 8 stappen om bovenaan in Google te komen

Ontdek welke 8 stappen de online marketing psycholoog Sebastiaan Hendriks zet om elke website bovenaan in Google te krijgen.

Internet Marketing Gemak - SEO strategie - Scoren op thema

De ultieme SEO contentstrategie: zo scoor je op thema’s

In dit blog ontdek je waarom het in een zoektocht naar de juiste SEO contentstrategie loont om je aandacht te verplaatsen naar volledige zoekthema’s en hoe je dit slim aanpakt.