Meer klanten met Social Media Marketing

Social mediamarketing is een ideale manier om mensen in beweging te brengen. Door inzicht te krijgen in wat jouw klanten echt motiveert, kun je hen in beweging brengen.

Ontdek op welke social mediakanalen jij aanwezig dient te zijn en wanneer jouw berichten er echt toe doen, dan heb je zojuist een onuitputbare bron van bezoekers en klanten gevonden.

Social mediamarketing is niet het aanmaken van profielen en het kweken van volgers, hoewel wij goed begrijpen dat je wellicht op alle kanalen tegelijkertijd aanwezig wilt zijn. Of juist een sterke voorkeur hebt voor één of meerdere specifieke kanalen.

Niet jij, maar je klanten bepalen welk kanaal het meest geschikt is.

Versterk je merk, koppel de juiste emotie aan jouw bedrijf en tover je volgers om tot ware ambassadeurs, dat is de kracht van een juiste social mediastrategie.

Wat is het doel van Social Media Marketing?

Met social mediamarketing werk je vooral aan je online positionering. Een goede social mediastrategie is dan ook niet puur gericht op het aantal volgers, likes of het bereik.

Echte resultaten haal je enkel uit social media als je duidelijk voor ogen hebt waarvoor je het inzet.

Natuurlijk is het aanstekelijk om andere succesverhalen te lezen over hoe geweldig Instagram, LinkedIn of Facebook is. Maar wie zegt dat dit kanaal ook de juiste keuze is voor jouw groei?

Het succesverhaal van een ander is nooit een garantie voor hetzelfde resultaat.

Voordat je begint met social mediamarketing dien je je te verdiepen in de koopfases van een klant. Niet elke klant is al klaar om te kopen en zomaar je producten of diensten promoten zonder slimme strategie is een garantie op falen.

Denk na hoe social media jouw klanten verder helpt in hun koopproces. Niet alle berichten zijn even geschikt en niet elk kanaal zal bij jouw bedrijf passen.

Hoe helpt Social Media Marketing je aan klanten?

Denk eens aan je eigen koopgedrag. Wat is het laatste dat je gekocht hebt?

Hoe is dat gegaan?

Je voelde een behoefte, er is kapot gegaan, je zoekt verandering of bent op zoek gegaan naar een oplossing voor je probleem.

Na het vinden van verschillende bronnen aan informatie ben je je keuzes gaan evalueren. Moet ik hulp inschakelen (een dienst kopen) heb ik een nieuw product nodig, of laat ik het zoals het is?

Beslis je om over te gaan tot kopen, dan zal je jouw gedrag daarop hebben aangepast om vervolgens de aankoop te doen.

Dit is precies waar een goede social media marketingstrategie op inspeelt: de koopfases van jouw klanten.

Welke stappen doorlopen jouw klanten voor ze contact met jou opnemen of een product kopen?

Door op het juiste moment het juiste bericht te tonen, speel je op een psychologische manier in op de behoefte van je klant.

Blijf jij de focus op je klant houden en de juiste berichten plaatsen, dan zul je niet alleen méér klanten krijgen, je laat ook elk kanaal groeien met de juiste volgers.

Verwerk je vervolgens social media in je complete marketingmix, dan garandeer je jezelf van continue groei.

Hoe je Social Media verwerkt in je marketingmix

Met social mediamarketing zorg je ervoor dat je in verschillende fases je bedrijf laat zien. Door niet alleen de focus te leggen op je social media kanalen, maar door de strategie te verwerken in je marketingmix, maak je het plaatje compleet.

Trek nieuwe bezoekers naar je website met slimme blogberichten, houd de binding vast met je social mediastrategie en gebruik je adverteercampagne voor het laatste zetje.

Verwerk Social Media ook in jouw Online Marketingmix

Welke mix uiteindelijk jouw succes gaat bepalen hangt af van je bedrijf en klanten. Wat is de belofte die aan je klanten maakt, welke fases zijn bepalend voor een aankoop en hoe kan social media zorgen voor extra groei?

Benieuwd hoe dat werkt?

Social Media leren?

  • Social Media Cursus (binnenkort)
  • Social Media Marketing Boek (binnenkort)

 

In de bieb:

Wij helpen je graag met jouw internet marketing

Onze laatste Social Media tips

Video's

Blog berichten

Social Media Strategie in 8 Stappen

Een Winstgevende Social Media Strategie in 8 stappen

Natuurlijk laat je kansen liggen wanneer je niets met social media doet. Het wordt nog veel erger als je het wel doet, maar zonder strategie. Dat je al gekozen hebt voor een social media strategie is al de eerste stap. Geloof me, door de juiste stappen te zetten voorkom je onnodige kostenposten en fouten. Fouten…

social-media-strategie-11-tips

Bepaal je social media strategie en social media plan – 11 tips

Tegenwoordig ontkomen we er niet meer aan, social media. Vrijwel iedere marketingstrategie bevat een content strategie, waarin een social media plan is meegenomen. Dit kan ook niet anders, want de invloed van (en op) social media is zeer groot. Al die feiten zijn leuk, maar hoe schrijf je nu een strategisch social media plan? Hoe…

Het recept voor een ideale linkedin post

Het recept voor de ideale LinkedIn post (Inclusief 6 tips)

Dat het plaatsen van een LinkedIn bericht in een mum van tijd een enorm sneeuwbaleffect kan veroorzaken, zal je niet direct van je stoel blazen. De overeenkomsten tussen de perfecte update en een vers gebakken appeltaart mogelijk wel. Beide vallen of staan met het toevoegen van alle essentiële ingrediënten en het vinden van de juiste…

Storytelling op instagram

Hoe werkt Instagram voor bedrijven? 4 tips om Instagram te laten bijdragen aan storytelling

Je kunt er als bedrijf anno nu echt niet meer omheen: Instagram is booming. Het platform heeft op dit moment ruim 800 miljoen actieve gebruikers wereldwijd, waarvan er 500 miljoen zelfs dagelijks de app gebruiken. Daarnaast komen er regelmatig nieuwe functies en tools bij, die jij als bedrijf in je voordeel kunt gebruiken. Toch vinden…

Verhoog je organisch bereik op LinkedIn

Verhoog je organisch bereik met deze 4 LinkedIn tips

LinkedIn is een prima platform om op de hoogte te blijven van alles wat zich binnen je zakelijke netwerk afspeelt. De kans dat je hier van opkijkt is klein. Dat het sociale media platform ook een prima middel is om je organische bereik te vergroten, brengt hier mogelijk verandering in. Zo hebben wij aan den…

instagram-marketingstrategie

Meer kwalitatieve volgers op jouw Instagram bedrijfsprofiel

In dit blog laat ik zien hoe je slimmer je Instagram cijfers in kaart brengt, welke valkuilen er zijn en hoe je een werkende strategie voor dit platform maakt.

facebook-adverteren

Adverteren op Facebook – De Perfecte Campagne (+5 casestudies)

Wil je meer uit je Facebook advertenties halen (of denk je erover om te starten), zorg dan dat je verder leest. Ontdek de 3 belangrijkste optimalisatie technieken.

Hoe maak je een effectief instagram bedrijfsaccount

Een Instagram account maken voor jouw bedrijf/merk?

Leer jouw Instagram account op een correcte manier in te zetten, ontvang meerdere tips en een stappenplan gemaakt om jouw account in de spotlights te krijgen.