Een website maken, of een digitale werknemer?

Als je een website wil maken, wil je dat de website er professioneel uitziet en jouw bedrijf op de juiste manier presenteert.

Natuurlijk wil je dat, maar wat wil je nog meer?

Omdat bij het maken van een website vooral aandacht wordt gestoken in het design, ligt de focus al in het begin op de verkeerde punten.

Hoe mooi jouw website ook gemaakt is, wat gaat straks bepalen of je er daadwerkelijk klanten mee krijgt?

Waarom heb je voor die specifieke kleuren en indeling gekozen, waarom staan de door jou gekozen afbeeldingen op de site en wat is je gedachte achter de navigatie?

Als daar nu geen antwoord op hebt, dan is het de vraag of je wel je focus moet leggen op het maken van de website en niet eerst moet onderzoeken in het “waarom”.

Zelfs het kleinste element op je website kan al bepalen dat je de verkeerde indruk maakt.

Een website is het ideale verlengstuk van jouw bedrijf. Het helpt je klanten verder in hun klantreis en ondersteunt elke actie die je doet. Of dit nu offline of online is.

Zomaar even een website maken, gaat jou niet het gewenste resultaat opleveren.

Een goede website verlengt of start het gesprek met jouw klant. Vergelijk het met het gesprek dat je offline met je klanten hebt.

Ga je daar van de hak op de tak, of heb je een luisterend oor en geef je de juiste informatie terug?

Denk na waar jouw bezoeker is gestart, via welk kanaal hij op je website is beland en help hem verder in zijn klantreis.

Een slimme website overkomt obstakels, maakt strategisch gebruik van kleuren en afbeeldingen en start het gesprek.

Wil je nog steeds een website maken, neem dan een stapje terug en verdiep je in je klant. Hoe ga je hem helpen om via je website het gesprek met jou te starten? Hoe help je hen om van bezoekers klant te worden?

Waarom wil je een website maken?

Wist je dat je met een nieuwe website direct jezelf of je personeel werk uit handen kunt geven? Dat je processen kunt automatiseren zodat jij en je team weer meer tijd hebben om energie in je bedrijf te steken?

Het is toch zonde als je zelf het werk zit te doen terwijl de techniek dit ook kan?

Denk goed na over waarom je een website wil maken. Wil je meer klanten, je huidige klanten beter bedienen, meer personeel werven?

Welk doel je ook hebt. Zorg dat bij het maken van de website het doel centraal staat, niet je huisstijl.

Heb je het doel centraal, dan is het de vraag wat je bezoekers en klanten willen.

Wanneer waarderen zij je website het meest?

Hoe maak je jouw website klantvriendelijk?

Wat willen je bezoekers precies, wat is de grootste behoefte in de markt, waar liggen de grootste groeikansen?

Wat verwachten bezoekers van jouw website, naar wat zijn ze op zoek?

Echte resultaten haal je enkel uit je website als je duidelijk voor ogen hebt waarvoor je je website inzet.

Natuurlijk is het aanstekelijk om andere succesverhalen te lezen over hoeveel omzet zij uit hun website halen. Maar wie zegt dat hun webdesign ook voor jouw bedrijf werkt?

Het succesverhaal van een ander is nooit een garantie voor hetzelfde resultaat. Dit is ook de reden dat veel ondernemers veel tijd en geld verliezen door een verkeerde website.

Voordat jij begint, dien je je te verdiepen in de koopfases van je klanten. Je kunt natuurlijk direct alle koopknoppen van je website laten knallen of Tell-Sell als je grootste voorbeeld zien, maar zou het echt zo makkelijk zijn?

Wat de omzet verhoogt voor je concurrent, kan jouw omzet in één klap halveren.

Hoe helpt je website je aan klanten?

Een website is pas effectief als er iets te converteren valt. Welke actie moet elke bezoeker doen en welke stappen zitten er in het koopproces?

Kan iemand direct iets kopen, is er eerst een offerte nodig?

Ga je slim om met je website, dan weet je welke stappen je klanten doorlopen en maak je daar effectief gebruik van. Je haalt belemmerende stappen of factoren weg en helpt het hele proces zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Door te leren kijken naar het proces in plaats van naar het design, zul je zien dat je anders naar je toekomstige website zult kijken. Als het proces en het doel van jouw website centraal staat, denk je wel drie keer na voordat je die ene foto of knop op je website plaatst.

Maak van je website je beste werknemer

Door je website te laten maken vanuit een marketingoogpunt, werk je aan alle kanten. Je kijkt direct hoe je jouw website hoog in Google lanceert en hoe je van elke bezoeker een klant maakt.

Welk webdesign en welke optimalisatiestrategie uiteindelijk jouw succes gaan bepalen, hangt af van je bedrijf en klanten.

Benieuwd hoe dat werkt?

Onze laatste Webdesign tips

Video's

Blog berichten

nieuwe-website

Een nieuwe website – 8 stappen naar meer winst

Dus je wilt een nieuwe website? Maar waarom? Ben je uitgekeken op het ontwerp, krijg je geen nieuwe klanten? Of is het gewoon tijd voor iets nieuws? Om welke redenen jij ook een nieuwe website wilt, een nieuwe website kost tijd en geld. Hoe garandeer je jezelf van de juiste opzet? Het juiste design? De…

5-tips-sterk-design-website-ontwerpen

Website ontwerpen – 5 tips voor een krachtig design

Wist je dat een ander website ontwerp in een klap je omzet kan verdubbelen of zelfs met 905,68% kan laten stijgen? Dat is 9x zoveel omzet.  In dit blog hebben we het niet over de basis, maar over de elementen die nooit besproken en (bijna) altijd vergeten worden. Ben je klaar voor een andere kijk…

webshop-kopen

Webshop overnemen? Ontdek de 9 stappen voor het kopen van een webshop

Oké, jij wilt een webshop kopen? Ik snap heel goed dat jij dit avontuur aan wilt gaan. Maar hoe zorg je nu dat je de juiste webshop koopt?

gratis-rechtenvrije-afbeeldingen

Afbeeldingen zoeken, gratis én rechtenvrij – 40 handige websites vol mooie afbeeldingen

Wij geven je 40 sites waar jij de mooiste gratis en rechtenvrije afbeeldingen en foto's kunt vinden, zodat je jouw website ook kunt vullen met de mooiste afbeeldingen.