Internet Marketing Gemak - Een blog vol Internet Marketing ideeën en tips

Google Adwords campagne: In 7 Stappen Meer Winst

Veel beginnende gebruikers denken dat Adwords een eenvoudig systeem is waarbij ze geen hulp van anderen nodig hebben. Wat kan er nou moeilijk zijn aan het toevoegen van enkele woorden en het bedenken van advertenties?

De praktijk laat zien dat alles draait om details. Haastig werk dat niet detailbewust wordt uitgevoerd, resulteert niet in de een geldverdienende machine maar een inefficiënte kostengenerator die het toekomstig gebruik van Adwordscampagnes ontmoedigt.

👨‍🎓 Alles leren over Google Ads?

Volg de Google Adwords cursus 

Google Adwords campagne stappen

Stap 1: De juiste naam

Sta je op het punt om bepaalde producten of diensten te promoten en komen deze overeen met vermelde categorieën op je website?

Maak het voor jezelf zo overzichtelijk mogelijk en laat de campagnenaam in dat geval overeenkomen met deze productcategorieën. In ons geval zouden dergelijke campagnes de volgende namen meekrijgen:

Stap 2: Het juiste netwerk

In Google Adwords zitten meerdere aanvullende verdienmodellen verscholen. Om jezelf (onnodige) kosten te besparen, is het verstandig om bij het kopje netwerken dergelijke opties als het zoeknetwerk en het displaynetwerk uit te schakelen.

Vink deze simpelweg uit om er (nog) geen gebruik van te maken.

Stap 3: Slimme Instellingen

Naast een startdatum kun je een einddatum aan een campagne koppelen, al is dit niet noodzakelijk. Kies je niet voor een einddatum, dan stopt de campagne wanneer je budget op is.

Wat het werken zonder einddatum aantrekkelijk?

Tijdens de looptijd verzamel je een enorme bron aan informatie die je helpt je Google Adscampagnes te optimaliseren. Je gaat net die stap verder en investeert niet alleen in nieuwe leads en nieuwe klanten, maar ook in je marketingkennis die op andere gebieden van waarde wordt.

Stap 4: De juiste target

Waar bevindt je targetgroep zich? Hier pas je de locatie waar je advertenties getoond worden gemakkelijk op aan.

Kies je ervoor om door heel Nederland gevonden te worden of ligt de focus op een specifieke regio? Hier heb je het helemaal zelf in de hand en bepaal je het via één simpele klik.

Stap 5: Kies ook de verloren taal

Tijdens het instellen van je Adwordscampagne staat de voertaal standaard op Nederlands. Grote kans dat dit ook de taal is die je doelgroep spreekt, maar je adverteert toch met Nederlandse zoekwoorden?

Kies ook voor Engels. Veel Nederlandse gebruikers hebben hun browser in het Engels staan. Kies je alleen voor Nederlands dan sluit je een forse doelgroep uit.

Stap 6: Bepaal een slim budget

Welk bedrag wens je dagelijks maximaal te investeren? Zorg er, zeker in de beginfase, voor dat je hier niet te hard van stapel loopt en blijf binnen het veilig samengestelde adverteerbudget waaraan we eerder al refereerden.

Stap 7: Bied op de juiste zoekwoorden

Het biedingssysteem van Google Adwords komt overeen met hoe een veiling werkt en beslist welke zoekopdrachten binnen Google ervoor zorgen dat jouw advertentie zichtbaar wordt. Wees verstandig in je zoekwoordenkeuze en zorg dat je enkel adverteert op het juiste zoekwoordtype.

Heb je alle stappen doorlopen en je (eerste) Google Adwords campagne ingericht? Dan is het nu tijd voor de optimalisatie.

Hoe optimaliseer je jouw campagnes en advertenties en hoe verlaag je de kosten?

Neem je tijd en optimaliseer je Google Adwords campagnes

Het optimaliseren van je Google Adscampagnes gaat niet binnen enkele dagen. Je hebt tijd nodig om de juiste gegevens te verzamelen. Zorg dat je wekelijks in je account kijkt hoe je campagnes, zoekwoorden en advertenties het doen.

Merk je dat je op de verkeerde zoekwoorden adverteert, pas dit dan aan.

Zijn je advertenties vaak vertoond en is er een duidelijke winnaar aan te wijzen? Ga hier mee verder en bedenk weer twee nieuwe varianten. Blijf dit hele proces herhalen en je zult zien dat je Google Adwordscampagnes steeds winstgevender worden.

Heb je de smaak te pakken? Bekijk dan de volgende tips om je Google Adwords kosten te verlagen.

Waardevol artikel?
Deel het met je netwerk

Laat een reactie achter





Internet Marketing Gemak - Een blog vol Internet Marketing ideeën en tips

Google Adwords campagne: In 7 Stappen Meer Winst

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt.

Inhoud

Nooit meer een tip missen?

Inschrijven voor de online marketing nieuwsbrief

Lorem ipsum dolor sit amet

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt.

Lorem ipsum dolor sit amet

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt.

De huisstijl voor blog-afbeeldingen

Google Adwords Campagne

Dit is de huisstijl voor accordeons

Lorem ipsum dolor sit amet

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt.

Waardevol artikel?
Deel het met je netwerk