Logo Internet Marketing Bureau IMGemak

‘Answer the public’ gebruiken in je content strategie

Katarina Lardot   |   Geen reacties   |   Laatste aanpassing op: 30-08-2018   |   

Je kent het vast wel, je bent bezig met het maken van content, maar je loopt vast. Je hebt even geen ideeën meer of je weet niet hoe je het zoekwoord goed kunt verwerken in de kopjes.

Die tijd is nu voorbij, dankzij de tool ‘Answer the public’! Hoe werkt de tool, waarom zou iedere online marketeer het moeten gebruiken en hoe krijg je meer bezoekers naar je website.

Ontdek alles over de tool ‘Answer the public’.

Wat is ‘Answer the public’?

De naam van de tool doet het al een klein beetje vermoeden. De tool ‘Answer the public’ combineert de inzichten van de zoekopdrachten van Bing en Google en visualiseert ze dan in handig plaatje.

Ook geeft het meteen overzicht doordat er categorieën worden gemaakt. Het eindresultaat is een mooi overzichtelijk plaatje van wat mensen intypen in de zoekbalk van zoekmachines. Deze inzichten kun je gebruiken om hoog te scoren in zoekmachines.

Hoe werkt de tool?

Het is ontzettend simpel en iedereen kan het gebruiken. Ga naar de website answerthepublic.com en meteen krijg je een leuk filmpje van een oudere man in beeld.

Het enige wat je hoeft te doen is de taal te veranderen naar Nederlands, en het zoekwoord in te typen in de balk waar je inspiratie voor wilt opdoen.

Druk op de knop ‘Get questions’ en voilà. Daar heb je je visuele antwoord.

Voor Nederlandse zoekopdrachten is deze tool redelijk ontwikkeld, maar nog niet 100% uitgebreid. Houd de ontwikkelingen van deze tool dus in de gaten om in de toekomst nog uitgebreidere antwoorden te krijgen.

Waarom is deze tool handig voor online marketeers?

Waarom willen online marketeers weten wat mensen in Google intypen? Daar zijn verschillende redenen voor:

  • Leer je publiek kennen
  • Gebruik de inzichten om je eigen website beter vindbaar te maken
  • Het is een goede tool om je zoekwoorden onderzoek mee aan te vullen
  • Krijg nieuwe ideeën of inspiratie voor blogs of content
  • Optimaliseer op long-tail zoektermen

Krijg meer bezoekers naar je website

Tegenwoordig weten we bijna niet beter dan antwoord op onze vragen te zoeken op Google. We worden hier dan ook steeds beter en steeds specifieker in.

Ook Google blijft zich continu ontwikkelen. Waar we voorheen bijvoorbeeld in de zoekbalk een globale korte zin zouden intypen zoals: ‘vakantiehuis Noord-Holland’.

Is het tegenwoordig gebruikelijk om steeds langere en specifiekere zoekopdrachten in te typen zoals: ‘vakantiehuis voor 5 personen aan het strand in Callantsoog’.

Bekijk hier de visuele uitkomst van de variaties op de zoekterm ‘vakantiehuis Nederland’.

Answer the public

In het resultaat is te zien dat mensen bijvoorbeeld intypen voor hoeveel personen ze een vakantiehuisje zouden willen, dat ze graag een sauna, jacuzzi of hottub bij het huis zien, of dat ze graag met een huisdier willen komen.

Wanneer je de tool gebruikt, kom je er dus achter wat mensen intypen. Dit kun je vervolgens gebruiken in je content marketing strategie door concrete antwoorden te bieden op zoekvragen.

Doe je dit goed? Dan is de kans groot dat je een betere positie krijgt in zoekresultaten en dus uiteindelijk meer traffic naar je website.

Op zoek naar nieuwe blog of content ideeën?

Het kan lastig zijn om met nieuwe ideeën te komen voor blogs of content. Het kan natuurlijk gebeuren dat je even geen inspiratie meer hebt of dat je alleen maar dingen kunt bedenken waar je al eerder iets over hebt geschreven.

Toch blijft het ontzettend belangrijk om relevante, leuke en inspirerende content op je website te blijven aanbieden.

Zoals hierboven omschreven kun je met de juiste content goed scoren in zoekmachines en een plek op de eerste pagina behalen.

Maar daarnaast is content ook te gebruiken voor andere doeleinden. Zo kun je het bijvoorbeeld delen in een nieuwsbrief of op social media.

Op deze manier blijf je voortdurend in contact en onder de aandacht bij potentiële klanten. Daarnaast maak je jezelf bekend als kenner van het vak en bouw je autoriteit op.

 

Het belang van goede content is overduidelijk. Dus als je beseft dat het weer tijd is om nieuwe content te produceren, maar je even niet weet wat, gebruik dan ‘Answer the public’.

Deze tool is erg gebruikersvriendelijk en nuttig als uitbreiding van je SEO-strategie.

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

SEO teksten leren schrijven,

met de focus op je klanten?

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

SEO teksten leren schrijven,

met de focus op je klanten?

Deel met jouw netwerk

Over de auteur

Katarina Lardot

Katarina is werkzaam bij Digital Inside, een Digital Marketing Bedrijf in hartje Utrecht. Haar focus ligt voornamelijk op zoekmachine optimalisatie, zoekmachine adverteren en Web Analytics.Naast haar werk, schrijft Katarina regelmatig blogs, die volstaan met handige tips en tricks. Ze is gek op het onderzoeken van de nieuwste tools en is altijd opzoek naar leuke weetjes en interessante onderwerpen!

Laat een reactie achter