Logo Internet Marketing Bureau IMGemak

Blog Onderwerpen – 4 Stappen voor Koopgerichte Blogs

Ingo Trouw   |   Geen reacties   |   Laatste aanpassing op: 27-03-2019   |   

De cijfers laten het overduidelijk zien: content is king! Dagelijks komen er zo’n miljard nieuwe pagina’s online in de vorm van landingspagina’s of blogs. Wil je graag meer weten over hoe je jezelf kunt onderscheiden in al dit geweld en hoe je tot koopgerichte blogonderwerpen komt? Lees dan verder.

126% meer leads met de juiste blog

Om eerlijk te zijn deden de cijfers ons achteroverslaan. Waarom dat? In de praktijk blijkt dat bedrijven die hun content op een slimme, koopgerichte manier weten in te vullen hier tot 126% meer leads uit weten te genereren. Klinkt niet verkeerd toch? Ook voor jou liggen deze kansen voor het oprapen.. Hoe?

Stel jezelf de juiste vragen EN bepaal de juiste onderwerpen

Denk voor het selecteren van koopgerichte onderwerpen en voordat je begint met het schrijven van je blog na over wat je precies verkoopt.

  • Wat is mijn product of dienst;
  • Wat is het resultaat dat ik biedt;
  • Welke specificaties heeft mijn product;
  • Welke problemen lost mijn product of dienst op;
  • In welke gevallen en situaties wordt mijn product of dienst toegepast?

Met het vinden van antwoorden op de bovenstaande vragen sla je een grote slag. Door in je blog onderwerpen de problemen en ervaren pijnpunten van je bezoekers te benoemen weet je de aandacht op je te vestigen. Een praktijkvoorbeeld:

Hoe ziet een koopgericht blog onderwerp er uit?

Stel je verkoopt laptops.

Wat maakt dit product interessant voor studenten die graag in de trein aan hun studie werken?

Hij moet snel en licht zijn en ook een groot geheugen hebben. Benadruk in iedere blog de specificaties die er expliciet voor die doelgroep toe doen. Met de titel: ‘De 8 beste laptops voor studenten’ heb je daarmee je eerste onderwerp te pakken.

Hoe gerichter je deze strategie toepast, hoe sneller je aan leuke blog onderwerpen komt die bovendien koopgericht zijn. Verplaats je daarbij in je potentiële bezoekers, de problemen die zij ervaren en de situaties waarin zij zich begeven. Je zult zien dat naarmate je deze weet te beantwoorden, je bezoekers een stuk koopgerichter zullen zijn.

Spiek bij je concurrenten

‘Wat heeft eerder gewerkt voor mijn concullega’s?’

Met het stellen van deze vraag benader je een andere strategie die even effectief is in het opdoen van nieuwe inspiratie. Nu is het natuurlijk niet zo dat je deze content direct 1 op 1 over dient te nemen, maar het wiel hoeft ook niet opnieuw uitgevonden te worden. Kijk hierbij verder dan de content die online te vinden is.

Ook het openslaan van boeken waarin eerder met succes over vergelijkbare onderwerpen is geschreven kan op dit gebied wonderen doen. Klinken we nu erg ouderwets? Neem de proef maar eens op de som😉.

Zodra je op content en onderwerpen bent gestuit die eerder goed werden gewaardeerd, is het tijd om op onderzoek uit te gaan:

Hoe toets je jouw blog onderwerpen?

  • Hoe vaak wordt er op dit zoekwoord gezocht?
  • Wat zijn de kosten per klik wanneer je erop gaat adverteren?
  • Hoe hoog is de moeilijkheidsscore om op dit zoekwoord gevonden te worden?
  • Wat is de intentie van diegene die zoekt?

Laat de resultaten hiervan niet alleen bepalen of een blog onderwerp interessant genoeg is, maar ook of het realistisch is om je verkoopcijfers hiermee van een boost te voorzien.

Meer weten?

Lees dan ook onze andere blogs waarin we dieper in gaan op de aanpak van een volledig zoekwoorden onderzoek.

Over welke onderwerpen schrijf jij, hoe kom je tot leuke onderwerpen en hoeveel blogs post je per week? Laat het ons weten in de reacties. Wij zijn benieuwd!

Deel met jouw netwerk

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Bekijk ons online marketing advies

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Bekijk ons online marketing advies

Deel met jouw netwerk

Over de auteur

Ingo Trouw

Ingo kan toveren met taal. Zit je om de juiste woorden verlegen? Dankzij hem vallen ze weer als regen. Met een CE studie op zak weet hij ook de commerciële noot in elke tekst te raken.Welke emoties wil je oproepen, wie wil je aanspreken en wat is het doel van je tekst? Vanuit deze speerpunten maakt hij van iedere tekst een schot in de roos.Naast het schrijven is hij een artiest in het promoten en onder de aandacht brengen van jouw boodschap.

Laat een reactie achter