Logo Internet Marketing Bureau IMGemak

De conversie van jouw website verhogen via gericht webdesign

Ingo Trouw   |   Geen reacties   |   Laatste aanpassing op: 24-04-2019   |   

Je website is je beste werknemer en zorgt ervoor dat je altijd in contact staat met huidige en potentiële klanten.

Sta je hier echter wel voldoende bij stil?

Het gebruik van een prettig lettertype en fraaie afbeeldingen. Stuk voor stuk belangrijke elementen die de aandacht verdienen.

Al draait het bij het ontwerpen van een nieuwe website natuurlijk om veel meer dan dat. Naast het kiezen voor de juiste kleuren, de gebruikte afbeeldingen en het selecteren van een tactische locatie voor je call-to-action bestaan er nog vele extra conversie optimalisatie tips.

In dit blog nemen we deze onderdelen van webdesign nauwkeurig onder de loep en laten we zien wat het effect is van een juist design op het verhogen van je conversie.

Hoe de kleinste details kunnen leiden tot meer conversie

Voor het behalen van een mooi conversiepercentage zijn lang niet altijd de nodige versieringen noodzakelijk. Zo bewees Teamleader, waar men dankzij het plaatsen van een aanmeldformulier rechts en een aantal bulletpoints links een conversiepercentage van 36% wist te behalen.

Geen misselijke score.

Het kon echter nog beter.

De keuze om de bulletpoints te vervangen en in te zetten op sociale bewijsdrang bleek een zeer verstandige. Eentje met 4% extra conversie tot gevolg.

Klinkt 4% niet als een spectaculaire stijging?

Hoe klinkt het binnenhalen van 40 extra leads per 1000 bezoekers?

De ervaring leert dat een duik in het brein van de bezoeker loont. Waar is de (potentiële) klant nu precies naar op zoek en hoe richt je hier als ondernemer, via conversiegericht webdesign, je nieuwe website op in?

De kracht van afbeeldingen voor de optimalisatie van je nieuwe website

Zodra je een helder beeld hebt van hetgeen je bezoekers beweegt is het vele malen gemakkelijker om tijdens het bouwen van je website volledig te sturen op de actie die je van je bezoekers vraagt.

Nog een voorbeeld uit de praktijk laat zien dat het stimuleren van het resultaat dat je bezoekers voor ogen hebben de beste methode blijkt om tot actie over te gaan.

Wat is het gewenste resultaat van iemand die een website van een woningmakelaar bezoekt?

Alles draait om het kopen of verkopen, dan wel verhuren of huren, van een woning.

Zo bracht de keuze voor een nieuwe afbeelding op de landingspagina van Makelaarsland een conversiestijging van 89%(!!) teweeg.

Waar de eerste afbeelding een foto van een willekeurig persoon toonde naast de mogelijkheden om contact op te nemen, werd deze in de nieuwe situatie vervangen door een man die een ‘verkocht’ sticker op een ‘te koop’ bord plakt.

Door het gewenste resultaat van haast iedere bezoeker visueel extra kracht bij te zetten wist men hier de behaalde conversie haast te verdubbelen aan de hand van conversiegericht webdesign.

3 essentiële tips om de conversie van je nieuwe website te verhogen

Het ontwikkelen van een nieuwe website vraagt niet alleen veel tijd en aandacht, maar ook het nodige geduld. In de zoektocht naar optimalisatie van de nieuwe website hebben we 3 essentiële elementen op een rijtje gezet.

Schenk aandacht aan het juiste kleurgebruik

De invloed van 1 of verschillende kleuren op een website mag niet worden onderschat. Zo trekken contrasterende kleuren snel de aandacht en zijn ze zeer bruikbaar in het sturen op de acties die je van je bezoeker vraagt.

Strategische opstelling van de CTA

Vanuit de belangrijkste actie die je van je bezoekers vraagt is het indelen van je nieuwe website een stuk eenvoudiger. Maak het hen zo gemakkelijk mogelijk en plaats de belangrijkste call-to-action altijd daar waar iedereen hem direct ziet en opmerkt.

Voorzie je nieuwe website van pakkende teksten

Nu je toch al in het brein van je bezoekers bent gedoken wordt het blootleggen van hun pijn steeds gemakkelijker. Wanneer je de zenuwpunten hiervan met je teksten weet te raken doe je pas echt goede zaken. Denk hier zeker niet te licht over. Zo kan alleen een pakkende titel je al ruim 80% extra omzet opleveren. Ga hier vol mee aan de slag en test welke pakkende teksten de beste uitwerking hebben op jouw doelgroep.

Ontdek de gevolgen van slim webdesign voor jouw website

Van het gebruikte lettertype tot de gekozen afbeeldingen en het eventueel plaatsen van social media buttons, al deze en nog veel andere elementen dienen op elkaar te worden afgestemd om een zo optimaal mogelijke website te ontwikkelen.

Ga er maar aan staan.

Zorgt een zoektocht naar de juiste afstemming ervoor dat het langzaam begint de duizelen en wil je hier een keer over sparren of liever je website laten maken? Laat wat van je horen.

Deel met jouw netwerk

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Haal alles uit Google Analytics

van Data naar Klant

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Haal alles uit Google Analytics

van Data naar Klant

Deel met jouw netwerk

Over de auteur

Ingo Trouw

Ingo kan toveren met taal. Zit je om de juiste woorden verlegen? Dankzij hem vallen ze weer als regen. Met een CE studie op zak weet hij ook de commerciële noot in elke tekst te raken.Welke emoties wil je oproepen, wie wil je aanspreken en wat is het doel van je tekst? Vanuit deze speerpunten maakt hij van iedere tekst een schot in de roos.Naast het schrijven is hij een artiest in het promoten en onder de aandacht brengen van jouw boodschap.

Laat een reactie achter