Logo Internet Marketing Bureau IMGemak

Dwell Time De SEO-techniek die veel SEO-experts niet geloven, maar die wél enorm goed werkt

Sebastiaan Hendriks   |   Geen reacties   |   Laatste aanpassing op: 30-01-2019   |   

Er zijn maar weinig dingen die jou slechts 3 minuten van je tijd kosten en die jou een fortuin besparen. En opleveren.
Dit is zo’n uitzondering. Je zult later begrijpen waarom.

Ik zie het elke dag…
…Ondernemers die hun bedrijf proberen te promoten via het internet en hier gigantisch veel tijd en geld verliezen, simpelweg omdat ze niet begrijpen hoe Google echt werkt.

Wat begrijpen ze niet?

“Echt scoren in Google werkt alleen nog als je pagina voldoet aan de DTP Norm.”

In dit artikel ontdek je:

Waar niemand aandacht aan besteed, maar wat wel de belangrijkste SEO factor is anno 2018 en later. En nee, het zijn niet jouw backlinks.

Niemand gelooft in de Dwell-Time en toch bepaalt het jouw positie in Google

Nog steeds blijft de discussie doorgaan en spenderen ondernemers vele uren aan de optimalisatie van hun website zonder dat zij daar resultaten van zien.
Laat mij jou een simpele strategie geven die jouw leven voorgoed zal veranderen. Voordat ik je de strategie onthul is het belangrijk dat je weet hoe Google in elkaar zit.

Google is een bedrijf dat per kwartaal 18,3 miljard omzet draait. Dat is meer dan 6 miljard per maand.

Wat denk je, hoeveel zou het Google kosten als zij slechts 1 dag niet de juiste informatie toont aan haar bezoekers?

De gehele eerste pagina is gevuld met websites die talloze backlinks, tweets, facebooklikes en echt alle optimalisatie technieken hebben toegepast die er bekend zijn. Toch past de informatie niet bij wat de zoeker zoekt.

Het resultaat?

De zoeker vertrouwt Google niet meer en gaat op zoek naar een andere zoekmachine.

Wat denk je dat Google doet?

Precies – alles wat in hun macht ligt om te achterhalen of een bezoeker wel tevreden is met de informatie die zij gevonden hebben.

Met een maandelijkse omzet van meer dan 6 miljard heb je heel wat macht.

Al zal Google het niet nodig hebben.

Waarom niet?

Omdat zij nu al alle data hebben die ze nodig hebben om te bepalen of de informatie die zij tonen wel echt past bij de zoekopdracht.

Dit alles heeft te maken met de Dwell Time van een website. Wil je een betere positie in Google? Optimaliseer dan de Dwell Time.

Dwell Time?! – Ja, zonder deze optimalisatie zal jij nooit bovenaan komen (en blijven) in Google

Dat de Dwell Time van jouw website effect heeft op je resultaten in Google wordt nog maar weinig besproken. Anders is het precies hetzelfde. Hoe beter jouw website ontworpen is, hoe beter je Dwell Time zal zijn.

Ik heb zelfs reacties gekregen dat de Dwell Time helemaal geen SEO factor is.

Oké, het is misschien nog niet bevestigd, maar dat betekent nog niet dat het niet gaat werken voor jouw positie in Google.

Waarom?

  • Google houdt alle zoekopdrachten bij die dagelijkse worden ingevuld (denk eens andere tools dan de Keyword Planner van Google)
  • Google meet de CTR (doorklik percentage – hoe vaak er op een link/zoekresultaat geklikt)
  • Google meet de tijd dat het duurt voordat iemand (na het klikken) terugkeert naar Google.

Laat elke pagina voldoen aan de Dwell Time Performance Norm en je zult stijgen in Google.

Dat garandeer ik je.

Dwell time is de hoeveelheid tijd die iemand spendeert op een webpagina voordat hij terugkeert naar de zoekresultaten. Dwell time wordt op de volgende manier gemeten:

  • Bezoeker klikt op een zoekresultaat in Google
  • Bezoeker leest de informatie
  • Bezoeker gaat verder – of keert terug naar Google
  • Keert de bezoeker terug naar Google dan meet Google de tijd die er tussen zat

De tijd dat een bezoeker erover doet om vanuit de zoekresultaten op jouw website te klikken en vervolgens weer terug te keren naar Google noemen we Dwell Time.
Het belangrijkste voor jouw positie in Google is dat je exact weet hoe de Dwell Time werkt en het optimaliseert.

Hoe optimaliseer je jouw Dwell Time?

• Gebruik de Pico Formule
• Hou de spanning vast met Cliffhangers
• Gebruik Sticky Headlines

Hoe dit allemaal werkt leg ik je uit in deze video:

Bron video : Dwell Time

Deel met jouw netwerk

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Bekijk ons online marketing advies

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Bekijk ons online marketing advies

Deel met jouw netwerk

Over de auteur

Sebastiaan Hendriks

Sebastiaan is de strategisch partner van opdrachtgevers en verslaafd aan zijn notitieblokken. De mooiste ideeën ontstaan bij Sebastiaan spontaan. Sebas is dan ook het stuiterballetje op kantoor. De marketeer die nooit stil zit, doorslaat in de cursussen, boeken en blogs die hij volgt en gek is van de psychologie.

Laat een reactie achter