In 6 Stappen de Perfecte Pop-up

pop-up

Wat is een pop-up?

Een pop-up is een klein venster dat wordt geopend wanneer je een website bezoekt of een bepaalde actie uitvoert.

Pop-ups worden vaak gebruikt om bezoekers iets aan te bieden, zoals een gratis e-book of een korting op hun volgende aankoop.

Er zijn veel verschillende manieren om pop-ups te maken, maar over het algemeen volgen ze allemaal dezelfde basisprincipes. In dit artikel doorlopen we de zes stappen die je moet nemen om een effectieve pop-up voor je website te maken.

Pop-ups die je klanten opleveren

Als je op een slimme en schaalbare manier klanten wilt werven dan is email marketing een van de meest effectieve manieren.

Maarja, jouw websitebezoekers moeten dan wel eerst geprikkeld worden om hun contactgegevens achter te laten.

Hoe doe je dat?

Dit doe je natuurlijk door een slimme opt-in (sqeeuzepage) te maken en gebruik te maken van een pop-up.

Maarja…

Dan krijg je weer volgende vragen.

Hoe voorkom je dat je jouw bezoekers irriteert met je pop-ups, welke gegevens gebruik je en waar en wanneer toon je de pop-up?

Dit en meer behandelen we aan de hand van een aantal krachtige tips en slimme stappen.

Klaar?

Daar gaan we.

1 | Bepaal je doel en tijd

Het doel van een pop-up kan verschillen.

Wat wil je bereiken en hoe helpt jouw pop-up je bezoekers naar het doel? Als het doel niet duidelijk is, dan werkt een pop-up averechts. Je wilt dat je bezoeker de volgende stap zet.

Knal niet meteen een verkoopboodschap in je pop-up.

Laat liever iets zien dat uitnodigt en zorgt voor oprecht contact met je bezoeker.

Een goede pop-up is het verschil tussen een verkoper die, wanneer je een winkel binnenkomt, meteen roept: “He, koop dit eens!” en een verkoper die je zonder opdringerigheid begroet.

Denk na over een logische vervolgstap en hoe je boodschap daarbij aansluit. Zorg dat je via je pop-up de bezoeker verder in de sales funnel brengt.

Bedenk ook wanneer je de pop-up laat verschijnen.

Na het scrollen, direct bij het openen van de website, na een x aantal seconde?

2 | Kies de juiste stijl

Hoe aparter de pop-up, hoe beter hij werkt.

Dit kan door een bepaalde “irritatie” op te wekken in het design.

Prikkel je bezoekers en test welke stijl het meeste resultaat oplevert.

Zorg dat je jouw pop-ups test en onderzoek welk stijl het beste werkt.

Gebruik je de nieuwste versie van Webnemer dan kun je gemakkelijke testen welke plaatsing, design of stijl het beste werkt.

3 | Een makkelijk sluitbare pop-up

Wek geen irritatie op door een moeilijk sluitbare pop-up. Een duidelijk kruisje, verder scrollen of klikken op het scherm is voldoende om dit te voorkomen.

4 | Personaliseer je boodschap

Al in het bezit van bezoekersgegevens?

Personaliseer de pop-up voor een persoonlijke beleving. ‘Goedemiddag John, hierbij ontvang je nog meer tips over…’ is persoonlijker dan ‘Bekijk deze tips.’

Personaliseren kan ook op basis van gedrag als je geen gegevens hebt.

Bezoekt iemand pagina A over onderwerp A, toon dan een pop-up die over A gaat.

5 | Denk aan de mobiel

Jouw website wordt steeds vaker bezocht vanaf een mobiel apparaat.

Ook bij het gebruik van pop-ups moet rekening worden gehouden met de mobiele ervaring.

Het is bekend dat mensen op hun telefoon minder geduld hebben dan op de desktop. Zorg er dus voor dat je jouw bezoekers niet verliest door een opdringerige pop-up of een pop-up die niet goed werkt op mobiele apparaten.

6 | Blijf testen wat je doet

Cijfers spreken de waarheid. Blijf testen en optimaliseer je conversiepercentage. Stop niet wanneer je denkt de beste effectiviteit te hebben gevonden. Wat vandaag werkt, kan morgen een compleet ander resultaat geven.

7 | Zorg voor balans

Het vinden van de perfecte balans tussen het bereiken van doelen en het minimaliseren van irritatie is de sleutel tot succesvolle pop-up.


Ga ervoor!

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen met deze uitleg en alle tips. Het is nu aan jou. Het is tijd voor de praktijk.

Je kent de theorie. Hebt voldoende munitie in de pocket en bent klaar voor het échte werk.

Vind je het nog lastig, of wil je liever dat wij het harde werk doen? Je kunt altijd je online marketing uitbesteden.

Yes! Het mag gedeeld worden

Meer inspiratie

Klaar voor groei?

Geef een seintje