Logo Internet Marketing Bureau IMGemak

Adverteren op Facebook – De Perfecte Campagne (+5 casestudies)

Sebastiaan Hendriks   |   Geen reacties   |   Laatste aanpassing op: 20-03-2019   |   

Adverteren op Facebook. Wie doet er tegenwoordig niet aan mee?

De toegenomen concurrentie is enorm en dit zorgt ervoor dat talloze ondernemers (onnodig) hun zuurverdiende geld verbranden.

Wil je meer uit je Facebook advertenties halen (of denk je erover om te starten), zorg dan dat je verder leest.

Zie de keiharde voorbeelden en ontdek:

  • De campagne waarmee wij slechts € 0,07 cent per klik hebben betaald
  • De 3 Belangrijkste Optimalisatie technieken (waardoor wij slechts €0,89 per lead betalen)
  • Hoe elke campagne gestructureerd getest en geoptimaliseerd kan worden

Adverteren op Facebook – 5 Casestudies (met mega-succes)

Hoe verlaag je de adverteer kosten op Facebook?

Een cruciale eerste stap is het bepalen van je doel.

Wil je een groot bereik creëren, potentiële klanten naar je website sturen, of ben je op zoek naar extra branding? Na het bepalen hiervan schakelen we door naar de verschillende koopfases die je klanten doorlopen.

Om te beginnen: de bevestiging.

Je loopt ergens tegenaan en er ontstaat een behoefte.

Je fiets is kapot, je hebt een nieuwe telefoon nodig of bent op zoek naar nieuw personeel.

Na de bevestiging van deze behoefte ga je in de volgende fase op zoek naar informatie om een oplossing te vinden voor je probleem. Waar kan ik mijn fiets laten maken? Welke telefoon heb ik nodig of waar kan ik gratis vacatures plaatsen?

Om antwoord te krijgen ga je op zoek naar extra informatie. Met het vinden van je antwoorden breekt er een nieuwe fase aan: het evalueren van de alternatieven. Maak je je fiets zelf of ga je dit uitbesteden? En kies je voor optie 1, wat heb je hier dan voor nodig?

Het evalueren van deze mogelijkheden brengt je op een bepaalde koopbeslissing. Houdt tijdens het adverteren rekening met de fase waarin jou klant zich begeeft.

De 4 fases voor een geslaagde Facebook Campagne

  • Bevestiging  “Shit ik heb een probleem”
  • Informatie zoeken “Wie kan mij helpen?”
  • Evaluatie van alternatieven “Welk product past het beste bij mij?”
  • Kopen “Yes, Ik wil het hebben!”

Als we dit doorvertalen naar Facebook dienen hier de juiste advertenties op het juiste moment getoond te worden. Aansluitend bij de fase waarin de klant zich op dat moment begeeft. Om te achterhalen wanneer een advertentie op zijn effectiefst is, moet de proef op de som worden genomen.

Welke technieken wij ook getest hebben of welke prachtige tips ik je ook wil geven, je weet pas of het echt werkt als je het zelf test.

Wil je jouw adverteer campagne testen en optimaliseren. Houdt dan rekening met DAT.

DAT is belangrijk!

DAT ingrediënt voor het optimaliseren van je Facebook Advertenties

Wat?

Nou, DAT.

DAT staat voor:

  • Doelgroep
  • Afbeelding
  • Tekst

Speel met de elementen om te achterhalen welke campagne je de meeste klanten opleveren. Zorg dat je DAT altijd test, welk social media kanaal je ook gebruikt.

Vergeet niet dat hoe ver je jezelf ook verdiept in het adverteren op Facebook, niemand is in staat om jou de gouden strategie te garanderen.

De testen die je zelf draait, waarin je speelt met de hierboven benoemde elementen, vormen voor jou de belangrijkste input. Ga niet uit van de meningen en adviezen van anderen en laat de cijfers spreken.

Test, analyseer en verbeter.

Spendeer niet alleen je adverteerbudget in de daadwerkelijke resultaten, maar juist ook in je marketingkennis. Hoe verder je bent, hoe meer je analyseert en hoe beter het je af zal gaan.

Liever een keertje met ons sparren over jouw Facebook adverteer ideeën of campagnes? Laat gerust wat van je horen of kijk hoe wij Facebook verwerken in onze online marketing mix.

Deel met jouw netwerk

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Bekijk ons online marketing advies

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Bekijk ons online marketing advies

Deel met jouw netwerk

Over de auteur

Sebastiaan Hendriks

Sebastiaan is de strategisch partner van opdrachtgevers en verslaafd aan zijn notitieblokken. De mooiste ideeën ontstaan bij Sebastiaan spontaan. Sebas is dan ook het stuiterballetje op kantoor. De marketeer die nooit stil zit, doorslaat in de cursussen, boeken en blogs die hij volgt en gek is van de psychologie.

Laat een reactie achter