Logo Internet Marketing Bureau IMGemak

Future Pacing als onderdeel van je Internet Marketing Strategie

Sebastiaan Hendriks   |   2 reacties   |   Laatste aanpassing op: 21-02-2018   |   ,

Future Pacing als marketing techniek, hoe werkt dat?

Wat is Future Pacing en hoe kun je met deze simpele NLP techniek je verkopen verhogen? Autoverkopers weten het al jaren, wil je iets verkopen, dan moet je in de toekomst kijken. Ik laat je vandaag zien hoe jij je klabeznten in de toekomst laat kijken en zo je verkopen verhoogt!

Future Pacing, een nieuwe werkelijkheid

Future Pacing is het creëren van een nieuwe werkelijkheid. Deze techniek wordt veel toegepast door psychologen, maar wij als online marketing bureau zijn er ook gek op.
Psychologen gebruiken deze NLP techniek al jaren in de vorm van de wondervraag: Hoe ziet … er over vijf jaar uit?

Je laat op deze manier iemand zich een voorstelling maken van hoe een bepaalde situatie in de toekomst is veranderd. Door vanuit een toekomstsituatie terug te redeneren naar de huidige situatie, worden bepaalde wensen en behoeftes concreet.

Hoewel ik hier nog uren over door kan praten wil ik liever samen kijken, je bent immers op een internet marketing blog beland, hoe jij Future Pacing in je marketingstrategie kunt verwerken.

Future Pacing als onderdeel van je Internet Marketing Strategie of Sales Funnel

Future Pacing is eigenlijk niets meer dan het helpen van je klant. Je helpt je klant zich een voorstelling te maken van de voordelen, emoties en gemakken die jouw product of dienst biedt.

Autoverkopers gebruiken deze psychologische verkooptruc door je bijvoorbeeld een proefrit aan te bieden. Ze laten je in de auto zitten, ze stellen je vragen als “Stelt u zich nu eens voor dat u in deze auto rijdt, hoe zou dat voelen?” en vervolgens laten ze je ook nog daadwerkelijk in de auto rijden.

Wat gebeurt er?

Je hebt voor je het weet te maken gehad met een klein kunstje van neuromarketing, je bent je gaan voorstellen hoe het is om die auto te bezitten en sterker nog, je bent het door de proefrit gaan ervaren.

Hoe je Future Pacing op je website gebruikt

Oké je kent nu de basis van Future Pacing, maar hoe kun je het nu op jouw website of in jouw sales funnel gebruiken? Laten we eens in jouw product of dienst kruipen.

Wat verandert er voor mij als ik jouw product of dienst koop?

Laat straks je reactie achter en vertel me eens wat jouw product of dienst aan mijn situatie verandert. Ik zal je reactie bekijken en antwoord geven en je laten zien dat deze techniek voor elke branche en voor elk bedrijf werkt.

Stel dat je straks echt jouw reactie achterlaat. Samen hebben we dan gekeken hoe jij je klanten deze voorstelling online laat maken en je verhoogt hiermee je conversies.

Het is je dus gelukt om met een simpele reactie niet 1 klant per honderd bezoekers, maar 2 klanten per honderd bezoekers te krijgen.

Hoe geweldig zou dat zijn?

Betekent dit niet simpelweg een verdubbeling van je omzet?

Hoewel ik uiteraard graag je reactie ontvang, hoop ik ook dat je ziet wat ik precies doe.

Ik heb je zojuist je laten voorstellen wat er zou kunnen gebeuren als je een reactie achterlaat. Een reactie achterlaten is in dit voorbeeld even mijn product. Begrijp je nu hoe deze techniek werkt?

Hoe je vandaag begint met Future Pacing

Ik wil je dat je na het lezen van dit artikel je reactie achterlaat en nadenkt over alle voordelen van jouw product of dienst. Pak een pen en papier en schrijf alles op wat in je opkomt. Niets is fout, je kunt altijd nog strepen, nu gaat het om de kwantiteit.

Oké, over naar de kwaliteit.

Je hebt een (enorme) lijst met voordelen opgeschreven en gaat nu onderstrepen wat de beste of grootste voordelen zijn. Heb je alle grote of typerende voordelen voor je? Bedenk welke bezoekers, lees mensen, het meeste baat hebben bij jouw voordelen.

Of in andere woorden, welke klanten passen nu het beste bij jouw product of dienst?

Bedenk in welke situatie je klanten zitten voordat zij jouw product of dienst kopen.

Helder?

Nu ben je klaar voor de Future Pacing

Houd in je achterhoofd de situatie van je klanten (voordat zij je product of dienst gekocht hebben) en beschrijf nu wat er voor hen gaat veranderen als ze klant bij jou worden.

Gelukt? Deel dan hier jouw Future Pacing! Lukt het nog niet helemaal? Stel gerust je vragen.

Deel met jouw netwerk

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Haal alles uit Google Analytics

van Data naar Klant

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Haal alles uit Google Analytics

van Data naar Klant

Deel met jouw netwerk

Over de auteur

Sebastiaan Hendriks

Sebastiaan is de strategisch partner van opdrachtgevers en verslaafd aan zijn notitieblokken. De mooiste ideeën ontstaan bij Sebastiaan spontaan. Sebas is dan ook het stuiterballetje op kantoor. De marketeer die nooit stil zit, doorslaat in de cursussen, boeken en blogs die hij volgt en gek is van de psychologie.

2 reacties

  1. François Van Iersel op 11/10/2017 om 14:00

    Ik sta er niet genoeg bij stil dat marketing zo ver gaat, maar er zit wel iets in. Ik ga het eens proberen om deze vorm te implementeren in mijn blog artikelen. Andere manier van schrijven. Waarom niet.

  2. Aafke op 11/10/2017 om 14:02

    Hallo Sebastiaan,

    Dank je voor je heldere uitleg. Het is een direct toepasbare tip!

    Met vriendelijke groet,

    Aafke

Laat een reactie achter