Internet-marketing-gemak-cursus

Start met het Slim gebruiken van Google Ads voor snellere groei

Heb je in het verleden moeite gehad met Google Ads of moet je nog starten, dan is dit de cursus die je nodig hebt.

De cursus die je helpt bij het inrichten, beheren en strategisch optimaliseren van je Google Ads account, campagnes en advertenties.

We hebben Google Ads volledig op zijn kop gezet. Alle resultaten van 9 jaar testen verzameld, gebundeld en opgesplitst.

Het voordeel voor jou?

Jij hoeft geen duizenden euro’s uit te geven, 9 jaar te stoeien en (dure) fouten te maken.

Zelfs als je ervaring met Google Ads hebt, zit deze cursus vol met verrassende technieken, strategieën en tips.

Inhoud

Hoofdstuk 1 | Groeien met Google Ads

In de eerste module van de Google Ads cursus staan we stil bij de kracht van Google Ads. Je leert, al vanaf de allereerste minuten, waarom Google Adwords zo effectief is.

Je ontdekt de redenen om vandaag nog te starten. Je leert welke fouten je snel maakt en welke instellingen diep verstopt zitten.

En het beste van alles.

Je leert gefocust te werken.

Je krijgt een overzicht van de complete cursus en samen zorgen we ervoor dat je alles gemakkelijk kunt volgen. Op jouw tempo. Wanneer jij dat wilt.

Jouw voordeel als je dit hoofdstuk hebt afgerond

Je weet de 6 redenen om vandaag nog met Google Ads te starten;

Je kent de 3 fouten die jouw succes in Google Adwords in de weg staan.

Hoofdstuk 2 | Het perfecte Google Ads account

In dit hoofdstuk maak je jouw eigen gratis Google Ads account in slechts 3 minuten. Ook als je al een Google Adwords account hebt, geeft dit hoofdstuk je alle instellingen die je nodig hebt.

Stap voor stap volg je hoe je jouw Google Ads account instelt. Je weet alles te koppelen en profiteert van een account dat volledig is ingesteld. Geen dubbele tools, Excel schema’s of gokken wat werkt.

Jij hebt alles in een overzichtelijk account.

Je Google Ads campagnes stuur je niet op onderbuik gevoelens, dat doe je op basis van cijfers.

Maar welke cijfers bepalen jouw succes?

Samen maken we het onderscheid tussen hard, soft en ondersteunende conversies. Je leert de verschillen, het instellen en het monitoren. Je leert waarom elk type conversie noodzakelijk is en hoe dit een verschil maakt tussen duizenden euro’s verliezen, of duizenden euro’s verdienen.

Jouw voordeel als je dit hoofdstuk hebt afgerond

Je profiteert van een strategisch ingesteld Google Ads account;

Je garandeert jezelf van een goede (en veilige) start.

Hoofdstuk 3 | Het Google Ads Time Management Model

Als tijd geld is, waarom zou je het dan besteden aan de verkeerde dingen?

In module 3 leer je alles over het Google Ads Time Management Model. Je leert razend snel te werken met Google Ads.

Je leert de slimste snelkoppelingen, campagnestructuren en dashboardinstellingen. Ben je klaar met deze module, zeg dan maar vast tegen je gezin dat je vroeg thuis komt, want je zult ruim 80% van je tijd besparen.

Jouw voordeel als je dit hoofdstuk hebt afgerond

Je bespaart gemakkelijk 80% van je tijd;

Je kent de weg door heel Google Adwords.

Hoofdstuk 4 | Dit is wat jou Google Ads campagne succesvol maakt

Wil je voorkomen dat alleen Google rijk wordt van jouw Google Ads campagnes, zorg er dan voor dat je de 6 ingrediënten van een geslaagde Google Ads campagne weet.

In module 4 ontdek je wat een campagne succesvol maakt, welke 6 ingrediënten jouw succes bepalen en welke fouten veel gemaakt worden.

In module 4.1 van de Google Ads cursus schenken we aandacht aan het soort campagnes. Je leert alles over de biedstrategieën, doelgroepen en instellingen. Je leert iedere campagne vanaf het begin op te bouwen. Je ontdekt de meeste gemaakte (en kostbare) fouten en je krijgt de technieken die het meeste geld besparen.

Jouw voordeel als je deze module hebt afgerond

  • Je kent de technieken om meer dan 53% van je budget te besparen;
  • Je kent alles van de soorten campagnes en hoe je deze het beste kunt gebruiken.

Stel je het volgende voor: je volgt de Google Ads cursus, past de technieken toe en plots voel je het.

Het Google Ads effect.

Je verdient extra geld, ziet je bedrijf groeien, maakt je klanten tevreden, je hoeft nooit meer te jagen en geniet eindelijk van “automatische” klanten.

Wat doe je?

Juist, je gaat nog meer adverteren.

Wil je alles uit Google Ads halen en niet meer stoppen met groeien, dan heb je de Ads Helikopter nodig. Een helikopter view die jou direct het effect van elke campagne laat zien.

In module 4.2 leer je alles over het aanbrengen en behouden van de juiste structuur. Je leert kansen te zien, weet welk moment je moet stoppen en welke signalen betekenen dat je moet opschalen.

Of je nu 10 of 1.000 campagnes hebt, met de Ads Helikopter houd jij het overzicht.

Jouw voordeel als je deze module hebt afgerond

  • Je Google Ads account is professioneel opgebouwd.

Paraplu’s verkoop je nu eenmaal meer als het regent.

Waarom adverteren en betalen voor alles en iedereen, als het slimmer kan?

Geef je concurrenten het nakijken en leer de techniek voor een winst focus. Een focus waardoor je alleen betaalt, als het ook écht wat opbrengt.

Jouw voordeel als je dit hoofdstuk hebt afgerond

Je begrijpt hoe campagnes werken;

Je kent de 6 ingrediënten van een geslaagde Google Ads campagne.

Hoofdstuk 5 | Krijg koopklare bezoekers via de advertentiegroep

De advertentiegroep bepaalt op wie jij jouw campagne richt. Hoe goed je campagnestructuur of advertentietekst ook is, ga je hier de mist, dan is falen het enige resultaat.

Volg module 5 en je weet hoe je koopklare advertentiegroepen instelt. Welke fouten er veel gemaakt worden, welke instellingen enorm effectief zijn, maar diep verstopt zitten en hoe je goedkoper adverteert met een slim “trucje”.

Het zoektype bepaalt of jouw advertentie wel… of niet getoond wordt. Het is de trigger die Google Ads gebruikt om te bepalen wat het moet doen.

Gebruik je het verkeerd, dan betaal je teveel. Veel te veel. Doe je het zoals iedereen. Dan is je concurrentie te hoog.

Met de juiste zoektype en adverteerstrategie maak jij het verschil. Laat je concurrenten elkaar op kosten jagen. Jij weet voortaan beter.

Jij leert welk zoektype je per strategie nodig hebt en hoe je hier feilloos op kunt anticiperen. Je leert sneller volume te draaien, betere inzichten te krijgen en meer te verdienen.

Zoekwoorden in Google Ads zijn totaal anders dan zoektermen. Wat zijn de verschillen en hoe kom jij erachter waar je klanten naar op zoek zijn? Hoe vind je de woorden waar je klanten hevig naar op zoek zijn en die je concurrenten nog niet gevonden hebben?

Je leert het in module 5.2 van deze Google Adwords cursus.

Een manier die we al 9 jaar gebruiken en iedere dag, beetje bij beetje, verbeteren.

Je leert wat hét verschil is tussen zoekwoorden en zoektermen. Welke woorden bij welke strategie passen en hoe je veel goedkoper adverteert.

Je leert wat uitsluitingszoekwoorden zijn, waarom jij ze moet gebruiken en krijgt ons complete overzicht.

Een overzicht dat ons jaren heeft gekost om te perfectioneren. En jij, jij mag het klakkeloos overnemen en kunt het binnen 1 minuut implementeren.

Stel dat jij de inloggegevens krijgt van het Google Ads account van je concurrenten. Zou je spieken?

Zou je kijken op welke zoekwoorden zij zich richten en met welke advertenties ze adverteren? Welke strategie ze gebruiken? Welk budget?

Hoewel wij geen inloggegevens kunnen geven, komt het wel akelig in de buurt.

Met verschillende technieken (en twee zeer krachtige tools) leer je te spieken bij je concurrenten. Je komt achter hun meest winstgevende campagnes, de beste advertenties en leert de 5 technieken om geld te besparen.

In Google Ads gaat het allemaal om rendement, meer verdienen dan je uitgeeft.

De rendement targetting DDA techniek is zo’n voorbeeld van een techniek waarbij we hebben getwijfeld of we deze wel zouden delen.

Het is een techniek die zeer effectief is.

Tenminste, als je weet hoe je dit aanpakt.

Het is ook een techniek dat als je net even iets verkeerd doet, het je veel geld kost.

Enorm veel geld.

Dit is ook de reden dat nog maar zeer weinig Google Ads experts deze techniek gebruiken.

En je weet wat dat betekent.

Kansen!

Jij leert hoe de DDA techniek werkt en hoe je deze stapje, voor stapje, voor je laat werken. Je leert data te halen uit bronnen die niemand anders gebruikt. Je leert de instellingen waarmee het systeem zichzelf alles aanleert en op welke punten jij moet letten om fouten te voorkomen.

Hoofdstuk 6 | Ad copywriting voor “kassa rinkelende” advertenties

Het echte werk gaat beginnen. Je hebt de rest van de hoofdstukken in de Google Ads cursus al bekeken en toegepast.

Nu is het tijd voor het echte werk. Kassa rinkelende advertenties.

In hoofdstuk 6 staan we stil bij alles wat te maken heeft met jouw advertenties. Je leert de psychologie te gebruiken. Welke woorden je dient te voorkomen en hoe je diep in het brein van je bezoeker kruipt.

Je leert waar het echt pijn doet bij je klanten en hoe je tot advertenties komt waar men niets anders kan doen dan KLIKKEN.

Google Ads Cursus - Hoofdstuk 6 statistieken

Ons brein is een zeer bijzonder orgaan en hoewel we denken bewuste keuzes te maken, is het eigenlijk ons onbewuste die de regie voert.

Dit onbewuste is gemakkelijk te sturen. Het is het oudste stukje in ons brein en gefocust op prikkels in plaats van logica.

In deze module kom je erachter dat als je weet voor welke prikkels het brein gevoelig is, het schrijven van advertenties een koud kunstje wordt.

Zo leer je verder te kijken, je leert dat het niet hetgeen is wat men zoekt, maar wat men wenst.

Het is het verschil tussen het gat in de muur, of de boormachine. De nieuwste laptop of het kunnen skypen met je ouders.

Weet jij wat de intentie van de zoeker is, wat de behoefte achter de zoekvraag is? Dan, en dan alleen… Heb je het succes van adverteren in handen.

Kopen doe je op impuls of als de behoefte groot genoeg is. Heb je geen probleem of behoefte, dan koop je niet.

Simpel. Logisch. En toch luistert niemand ernaar.

Om effectief te adverteren moet je weten hoe de lead thermometer werkt. Je moet weten hoe je van “koude” leads, warme klanten maakt.

Neem het volgende voorbeeld.

Voor campagne 1, betaal je € 4 per klik. De andere campagne kost je ruim € 15 per klik.

Welke campagne is beter?

Als je nu voor de 1e campagne kiest, en slechts 4 euro per klik wilt betalen, maak je exact dezelfde fout als je concurrenten.
De fout die duidelijk maakt dat het tijd wordt dat jij de Lead Thermometer krijgt.

Google Ads Cursus - Hoofdstuk 6.2 statistieken

In de kolom gemiddelde CPC zie je dat sommige campagnes, qua kosten per klik, soms over de 20 euro gaan. 1 klikje en pats 20 euro weg…

Wat doet de meerderheid? Ze stoppen met adverteren.

Weet jij hoe de lead thermometer werkt, dan lach je er om. Kijk maar naar de laatste kolom. De prijs per conversie. In dit geval de prijs die er betaald is per offerteaanvraag.

Zo zijn er campagnes waar we slechts 3 tot 4 euro per klik hoefde te betalen.

Maar… uiteindelijk 100 euro+ betaalde per offerte aanvraag.

We betaalden ook 15 euro per klik, maar nog slechts 55-60 euro per offerte aanvraag.

Dit zijn verschillen die je duizenden euro’s per jaar schelen.

En het mooie van alles?

Niemand past het toe.

Want wie betaalt er nu lachend meer dan 20 euro per klik.

Nou…

Wij.

Jij en ik. 😉.

Wat zeg nu zelf, waarom 100 euro betalen, als het ook voor 55 kan. Laat hen dan maar lachen dat we 5 keer zoveel per klik betalen, wij lachen wel als laatste.

Hoe persoonlijker de advertentie, hoe meer kliks en hoe hoger de conversie. Hoe hoger de conversies en kliks, hoe meer omzet.

Meer omzet voor jou. Of voor je klanten.

In module 6.3 combineren we de opgedane kennis en zul je voor het eerst ervaren wat het effect is van slimme personalisatie.

Personalisatie die volledig bij de zoeker past, volledig automatisch gaat. En…

…ENORM goed werkt.

Stel dat je over 2 uur gaat sluiten of dat de aanbieding nog maar 1 dag geldig is, is het dan niet effectief om dit automatisch in de advertentie te verwerken?

Of wat dacht je van de locatie van de zoeker. Of het exacte zoekwoord?

Wat je ook bedenkt, met de slimme Ad personalisatie zorg je voor betere ads. In module 6.3 leer je het allemaal.

Stel jij en ik mogen adverteren. We hebben beide hetzelfde doel, hetzelfde budget en zelfs dezelfde doelgroep.

Jij krijgt een compleet billboard.

Ik krijg een poster.

Is dat eerlijk?

Dat jij een enorm billboard krijgt en ik slechts een kleine poster?

Wat nu als ik jou vertel dat dit, elke dag, op Google gebeurt. Je hebt de Billboards en de posters.

En het vreemde van alles?

Het kost voor beide adverteerders net zoveel.

Wil jij liever hetzelfde betalen voor een “billboard”? Gebruik de Ads Billboard Techniek.

Omdat jij er voor kiest de Google Ads cursus te volgen, hoef je niet eerst zelf te testen.

Met de Succesformule leer je hoe je jezelf (en je Google Ads account) blijft verbeteren. Welke data je nodig hebt, hoe je moest testen, hoe je prognoses maakt en hoe je stap voor stap toewerkt naar winstgevende campagnes.

Hoofdstuk 7 | Groei Budget: Dit is de reden dat je lacht als je meer uitgeeft

Heb je hoofdstuk 7 gevolgd, dan lach je voortaan als je meer MAG betalen.

Waarom?

Denk even aan het volgende. Je hebt 609,16 euro geïnvesteerd in je Google Ads campagne. Dit klinkt al als een aardige kostenpost.

Maar.

Aan het einde van je campagne zie je dat je geen 600 euro kwijt bent, maar dat je 25 leads hebt gekregen en uiteindelijk € 4.272 euro hebt verdiend.

Google Ads Cursus - Hoofdstuk 7 statistieken

Als jou dit overkomt, dat jij ruim 7 keer je investering terugverdient. Hoe voelt dat dan?

Blijf jij die schamele 600 euro investeren, of verhoog je jouw inzet… en winst?

Pas jij de technieken toe die je leert in deze Google Ads cursus dan raak je verslaafd aan opschalen. Je leert elke keer weer te lachen als je meer mag betalen. Want jij. Jij weet voortaan dat meer betalen, ook meer verdienen betekend.

Je kunt alleen groeien, als je meer verdient dan dat je uitgeeft. Via Google Ads betaal je voor je bezoekers. Elke klik, kost jou geld.

Wil je voorkomen dat je honderden tot duizenden euro’s kwijt bent, zonder dat dit nodig is?

Gebruik de Sales Ads Analyse.

Een tool, die jij gratis bij de Google Ads cursus krijgt, die jou het resultaat van elke campagne laat zien. Nog voordat jij Google een euro hebt gegeven.

Jij vult de gegevens in en de tool laat zien of jij WEL of NIET moet adverteren. Je ziet welke veranderingen nodig zijn om WEL te kunnen adverteren en wat jouw maximale budget moet zijn.

Hoofdstuk 8 | Google Ads Audit

Of je Google Ads nu voor jezelf, of voor je klanten gebruikt. Elk account heeft aandacht nodig. Waar moet je op letten, hoe analyseer je de gezondheid van je account en hoe voorkom kostbare fouten?

Naast de gezondheid (en veiligheid) van je account leer je hoe je razendsnel een analyse maakt van het complete account. Alle campagnes, resultaten, advertenties en meer.

Je leert de exacte stappen die wij zetten zodra wij een account onder ogen krijgen. Je leert snel fouten op te sporen, quick wins te vinden en weet hoe je gestructureerd werkt aan verbetering.

"Dit is de enige Google Ads Cursus die je direct naar de praktijk brengt”

Schrijf jij je vandaag nog in, dan krijg je niet alleen 40% korting als de cursus gelanceerd wordt...

Je krijgt ook nog de volgende bonussen:

In de Google Ads cursus houden we niets verborgen. Wij verklappen alles en onthullen je de beste instellingen en strategieën.

Je leert waarom er met alle plezier in 2019 € 76.971,93 adverteerbudget is uitgegeven en welke instellingen, strategieën en advertenties je de meeste omzet opleveren.

Je leert hoe de campagnes zijn opgebouwd. Hoe we stapje voor stapje testen en optimaliseren, wat jij moet doen en je ziet hoe jij de meest succesvolle campagnes exact kopieert voor je eigen Ads strategie.

Schrijf je in en ontvang deze bonussen - Bonus 1

Als iets goed werkt, wat doe je dan?

Je kopieert het. Probeert het nog een keer. En als het werkt…?

…verbeter je het.

Dat is precies wat wij al ruim 9 jaar doen.

Jij krijgt het resultaat van al die jaren testen en optimaliseren. Je krijgt als het ware al onze kennis verwerkt in een eigen Google Ads robot. Een robot die dag en nacht jouw Google Ads campagnes in de gaten houdt, aanpast en verbeterd waar nodig.

Tijd is geld. En geld, dat stoppen we liever in Google Ads.

Pak deze bonus en profiteer van talloze gratis Google Ads tools die jou ruim 2-3 uur per campagne besparen.