Search
Close this search box.

UTM codes | Complete Uitleg

UTM code

Wat zijn UTM codes?

UTM-codes zijn als het ware een soort van stickers die je aan een URL kunt toevoegen. Door deze stickers geef je de URL (link) extra informatie mee. Ze helpen je de prestaties van je links te volgen en te zien hoe ze door klanten en prospects worden gebruikt.

We gaan daar later dieper op in.

Laten we eerst kijken wat je allemaal kunt meten via de UTM codes.

Wat kun je volgen met UTM codes?

Welke UTM tag jij meegeeft aan de URL bepaal je zelf. Via de UTM builder, waar we het straks uitgebreid over zullen hebben, kun je de volgende informatie opgeven.

Website URL

Om welke link gaat het?

Campagne ID

Je kunt hier een ID koppelen aan een specifieke campagne zodat je deze gemakkelijk kunt terugvinden.

Campagne bron

Via welk kanaal komt de bezoeker? Waar wil je deze link delen? Bijvoorbeeld Google Ads, LinkedIn of je nieuwsbrief.

Campagne medium

Via welke manier deel je de link? Bijvoorbeeld via een zoekcampagne, social media bericht of banner.

Campagne naam

Wat is de naam van de campagne?

Campagne term

Geef hier bijvoorbeeld op met welke advertentiegroep of zoekwoorden je werkt.

Campagne content

Geef hier de naam op van bijvoorbeeld het bericht of de advertentie.

UTM-Codes maken

Deel het met je netwerk:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Populair bij onze lezers

Woensdag Gemakdag

Iedere woensdag om 12:00 een nieuwe marketing hack gratis in je inbox.

Categorieën

Maak een afspraak

Vul het formulier in en ik neem contact met je op

Jouw gegevens
Over je bedrijf