3 Verschillende Breinen en Het Effect op Jouw Omzet

We zijn er allemaal wel eens aan blootgesteld; psychologische marketing trucjes om ons zover te krijgen een product te kopen dat we wellicht bij volledig bewustzijn nooit gekocht zouden hebben.

Hoewel ondernemers, tenminste de meeste, niet van plannen en onderzoeken houden, is dit wel de eerste stap om in het brein van je klant te komen.

Om het gedrag te sturen van je klanten, en laten we eerlijk zijn, dat willen we allemaal, zul je moeten beginnen met het leren kennen van het brein.

3 Verschillende breinen

De neurowetenschap en de wetenschappelijke onderzoeken naar het gedrag van mensen – denk aan NLP (Neurolinguïstisch programmeren) vertellen ons allemaal 1 ding: “Het onderbewuste, het gedeelte waar we maar weinig invloed op hebben, bepaalt hoe wij reageren op advertenties, merken en producten.

Hoewel we denken te weten waarom we kopen, is het eigenlijk het onderbewuste die bepaalt.Click To Tweet

Volgens neurowetenschappers kunnen we de hersenen opdelen in 3 gebieden.

“Het mensen brein”

Het meest ontwikkelde deel van de hersenen staat bekend als de cortex. Verantwoordelijk voor logica, leren, taal, bewuste gedachten en onze persoonlijkheid.

“De hersenschors of cortex cerebri is het gebied in de hersenen, waar informatie uit de rest van het lichaam ontvangen, geanalyseerd en geïnterpreteerd wordt. Vervolgens wordt deze geïnterpreteerde informatie in de hersenschors weer omgezet in gedachten (innerlijke spraak en mentale beelden) en concrete aansturingen van het lichaam (spreken en handelen).”

Bron: Wikipedia

“Het zoogdieren brein”

Ook wel bekend als het limbisch systeem. Verantwoordelijk voor onze emoties, stemmingen, het geheugen en de hormonen.

“Het limbisch systeem is het gedeelte van de hersenen dat betrokken is bij emoties, geheugen, leren, motivatie, herinneringen en seksueel gedrag. Het limbisch systeem is één van de oudste delen van de hersenen. Dit betekent dat de voorouders van de huidige mens ook al een limbisch systeem hadden. De hersenen zijn sindsdien nog erg ontwikkeld.”

Bron: Hersenstichting

“Het reptielenbrein”

Om in het brein te komen van je klant zul je eerst moeten weten wie je klant is. Bekijk onderstaande vragen en kijk of je er al antwoord op kan geven. Lukt het niet om direct antwoord te geven, dan behoor je bij het grootste gros van de ondernemers. Maar geen zorgen. Ik zal je precies uitleggen hoe het reptielenbrein werkt.

  • Hoe werkt het brein van mijn klant?
  • Hoe bepaal ik de keuze die mijn klanten maken?
  • Hoe gebruik ik de psychologie in mijn marketing?

Plaats een reactie

Begrippen Content Marketing Google Adwords
pakkende-titel
Wat 150.000 Titels ons geleerd hebben over een Pakkende Titel
Online Marketing Strategie
De Online Marketing Strategie voor meer klanten – 7 handige stappen
Keyword Analyse – Kies de Beste Zoekwoorden En Kom Bovenaan in Google
Linkbuilden
Long Tail Keywords Voor Een Hogere Positie In Google
8 SEO-tips voor een vindbare website in 2017
Keyword Analyse – Kies de Beste Zoekwoorden En Kom Bovenaan in Google
Neuromarketing
Hoe belangrijk is taalgebruik voor jouw webteksten?
Overtuig met een goed frame
Wat is framing? Maak een frame dat overtuigt.
Hersendelen-Marketing
3 Verschillende Breinen en Het Effect op Jouw Omzet
LinkedIn Twitter
Hoe werkt facebook? 6 tips hoe je jouw zakelijke Facebook pagina het best in kunt zetten!
Hoe-werkt-twitter-effectiever
Hoe Werkt Twitter en Hoe Zorg je Voor Meer Betrokkenheid?
Definitie Social Media
De Definitie van Social Media en Hoe jij er Succesvol Mee Omgaat