Internet Marketing Gemak - Een blog vol Internet Marketing ideeën en tips

Hoe jij Hoger in Google komt – De 3 Belangrijkste lessen na 11 jaar SEO

Hoe schrijf je een SEO-tekst zo dat het goed door Google wordt gevonden en je hoog in de zoekresultaten verschijnt? Hoe voldoe je aan de constante veranderingen? Over dit onderwerp vind je zó veel info, dat het lastig is wie of wat je moet geloven.

Vind de juiste marketingstrategie en houd hier aan vast. Ik heb zelf alle fouten gemaakt in het verleden, leer hiervan. Ontdek hoe je met de TMZ-methode op duizenden zoekwoorden tegelijk wordt gevonden, de belangrijkste SEO-methode anno nu (nee, geen backlinks) en waarom een ATC-strategie van levensbelang is.

Gebruik de TMZ-methode en scoor niet op 1 zoekwoord, maar op honderden

Zoekwoorden zijn belangrijk. Voor je überhaupt begint met het schrijven van SEO-teksten, dien je eerst inzicht te hebben in het type zoekopdrachten dat jouw klant gebruikt. Heb je een goed inzicht in de zoekwoorden dan kun je later gebruik maken van de TMZ-methode.

 

Hoe werkt de TMZ-methode?

Later zal ik de kracht en de werkwijze van deze methode met je delen. Eerst wil ik stilstaan bij het gemiste potentieel. Het potentieel dat veel mensen (ook SEO-tekstschrijvers) laten liggen.

Het is een soort van algemene wijsheid geworden dat je jouw teksten richt op één hoofdzoekwoord. Hoewel je inderdaad in je artikel jouw focus (en de aandacht van je lezers) vast moet zien te houden, mis je enorm veel potentieel als jij je op één zoekwoord richt, in plaats van op een thema.

Dit is ook precies de kracht van de Target Meer Zoekwoorden methode. Werk je effectief met de TMZ-methode, dan richt jij je op het grote geheel. Niet een tekst die volgepropt staat met keer op keer hetzelfde zoekwoord, nee een artikel die voor bezoekers is geschreven en tientallen tot honderden zoekwoorden bevat.

Wist je dat slechts 2,8% één woord gebruikt tijdens het zoeken in Google? Slechts 10,8% twee woorden en 41,7% vijf woorden of meer gebruikt? Bron.

 

 

Waarom worden er dan toch nog SEO-teksten geschreven die zich slechts op één zoekwoord richten?

Stel je eens voor hoeveel bezoekers jij op je website zou krijgen als je talloze artikelen online hebt staan. Elk artikel staat hoog in Google. En dat niet met slechts één zoekwoord, maar met tientallen tot honderden zoekwoorden. Klinkt goed, misschien zelf te goed om waar te zijn?

Het kan.

Neem even het voorbeeld van een complete handleiding die ik geschreven heb over het schrijven van SEO-teksten.

 

 

Je ziet dat dit ene artikel niet scoort op slechts één zoekwoord, maar op tallozen zoekwoorden. Hoe kan ook jij je teksten schrijven en optimaliseren voor tientallen tot honderden zoekwoorden? Schrijf je teksten gericht op een thema.

Om jouw teksten te optimaliseren op een thema in plaats van op slechts één zoekwoord heb je een successchema nodig.

Hoger komen in Google doe je met dit successchema

Start met het onderzoeken van de zoekwoorden. Heb je alle data van de zoekwoorden verzameld dan kun je, zoals wij dat noemen, een zoekwoordensuccesschema maken.

Een zoekwoorden successchema zorgt ervoor dat jij je focus kunt vasthouden tijdens de online marketing en het helpt je bij het bepalen en samenstellen van een strategisch zoekwoorden thema.

 

Maak een zoekwoorden successchema en kies altijd de juiste zoekwoorden

Zorg dat je eerst alle data van de gevonden zoekwoorden verzamelt en exporteer of plak deze in een Excelbestand. Vervolgens maak je in dit Excelbestand enkele filters.

Klik met je rechtermuisknop op het bovenste veld, vervolgens op ‘filteren’ en dan op ‘Waarde van geselecteerde cel gebruiken voor filter’.

 

Filter-maken-Excel-640x336

 

Als je alle data in je zoekwoorden schema hebt verwerkt en de filters hebt ingesteld, dan ziet je schema er ongeveer zo uit:

 

Schema-hoger-in-Google-e1514555016142

 

Je ziet in het schema het zoekwoord, de maandelijkse zoekopdrachten, de moeilijkheidsscore (hoe lastig wordt het om goed gevonden te worden) en de kosten per klik. Zorg dat je, naast de maandelijkse zoekopdrachten, ook altijd de moeilijkheidsscore in kaart brengt.

Omdat ik in het schema al filters heb ingesteld, zie ik naast elke kolom een pijltje. Als ik op dat pijltje klik, kan ik beginnen met filteren. Zo kan ik alle zoekwoorden in hetzelfde schema bewaren en met een filter gemakkelijk een sterk thema maken.

 

Filteren-Zoekwoorden-e1514555033482

 

Stel dat ik een artikel zou willen schrijven over Facebook. Dan gebruik ik het tekstfilter en kies ik voor de optie ‘Bevat…’, daar vul ik ‘facebook’ in en vervolgens krijg ik in een overzicht alle zoekwoorden (die al in het schema staan) met het woord Facebook erin. Als ik dan het tekstfilter gebruik en dan voor de optie “Bevat…” krijg ik in een overzicht alle zoekwoorden (die in al het schema staan) met het woord Facebook erin.

 

Zoekwoorden-bepalen-google-e1514555048357

 

Met slechts een paar muisklikken kan ik nu een thema samenstellen, de structuur van mijn artikel bepalen en uiteindelijk goed gevonden worden op honderden zoekwoorden.

Je hebt nu de kracht van het zoekwoorden schema gezien van het zoekwoorden schema. Dan is het nu tijd voor een zeer krachtige SEO-techniek die nog maar weinig wordt toegepast, maar jou wel gegarandeerd hoger in Google brengt.

De SEO-techniek die veel SEO-experts niet geloven, maar die jou wel hoog in Google brengt

Er zijn maar weinig dingen die jou slechts drie minuten van je tijd kosten en die jou een fortuin besparen. En opleveren.

Dit is zo’n uitzondering. Je zult later begrijpen waarom.

Ik zie het elke dag…

…Ondernemers die hun bedrijf proberen te promoten via het internet en hier gigantisch veel tijd en geld verliezen. Simpelweg omdat ze niet begrijpen hoe Google écht werkt.

Wat begrijpen ze niet?

“Echt scoren in Google werkt alleen nog als je pagina voldoet aan de DTP Norm.”

Nog steeds blijft de discussie doorgaan en spenderen ondernemers vele uren aan de optimalisatie van hun website, zonder dat zij daar resultaten van zien zonder dat zij resultaten behalen.

Laat mij jou een simpele SEO strategie geven, die jou wél resultaten gaat opleveren. Voordat ik je de strategie onthul, is het belangrijk dat je weet hoe Google in elkaar zit.

Google is een bedrijf dat per kwartaal 18,3 miljard omzet draait. Dat is meer dan 6 miljard per maand.

Wat denk je, hoeveel zou het Google kosten als zij slechts één dag niet de juiste informatie toont aan haar bezoekers?

De gehele eerste pagina is gevuld met websites die talloze backlinks, tweets, Facebooklikes en echt alle optimalisatietechnieken hebben toegepast die er bestaan. Toch past de informatie niet bij wat de zoeker zoekt.

Het resultaat?

De zoeker vertrouwt Google niet meer en gaat op zoek naar een andere zoekmachine.

Wat denk je dat Google doet?

Precies – alles wat in hun macht ligt (en de macht van Google is groot) om te achterhalen of zij de zoeker wel de juiste website hebben getoond. Google heeft alle data die ze nodig hebben op te bepalen of die informatie (lees website) die zij tonen wel echt past bij de zoekopdracht.

Hoe dan?

Dit alles heeft te maken met de Dwell Time van een website. Wil je een betere positie in Google? Optimaliseer dan de Dwell Time.

Je hebt nu de belangrijkste lessen meegekregen om hoger te komen in Google. Toch is er nog iets veel belangrijkers dan de SEO. Zonder dit, is elke webtekst totaal nutteloos.

Waar heb ik het dan over?

Ik heb het over jouw ATC-strategie.

Wat is een ATC-strategie en waarom elke website totaal nutteloos is zonder

Wat moet een webtekst voor jou opleveren? Waarom schrijf je de tekst. Wil je goed gevonden worden in Google? Duizenden bezoekers naar je website trekken. Mooi!

Maar wat wil je vervolgens met deze bezoekers doen?

  • Moeten zij zich inschrijven op je nieuwsbrief?
  • Al hun vrienden op Facebook vertellen over jouw bedrijf?
  • Of jouw nieuwe b210 boormachine type A kopen?

Zonder jezelf de vraag te stellen wat je precies wilt bereiken met je SEO-strategie, is je tekst op voorhand al nutteloos. Zonder een ATC-strategie kun je net zo goed geen website hebben.

Een ATC-strategie (Aim to Convert) bepaalt wat je wilt bereiken met je website. Wat moet elke bezoeker doen na het lezen van een webtekst? En hoe ga jij daarvoor zorgen?

Probeer in elke tekst op je website, dus ook in je SEO-teksten, gebruik te maken van de juiste overtuigingstechnieken.

Houd je doel voor ogen, schrijf voor je bezoekers en optimaliseer voor Google.

Nog een stapje verder gaan?

Heb jij het gevoel dat er meer uit je website te halen valt? Daag ons uit en laat ons het potentieel van jouw website in kaart brengen.

Waardevol artikel?
Deel het met je netwerk

Laat een reactie achter