Logo Internet Marketing Bureau IMGemak

Je Google adwords kosten verlagen (tot€ 16,07 per lead)

Ingo Trouw   |   Geen reacties   |   Laatste aanpassing op: 26-06-2019   |   

Je hebt de knoop doorgehakt en je besluit staat vast. Je gaat adverteren via Google Adwords.

Heb je al een beeld van het bedrag dat je maximaal per lead wil uitgeven?

€100.-? 56.-? Of hoe klinkt een investering van €16.- per lead?

Waar ze alle 3 mogelijk als muziek in de oren klinken, zal de laatste het meest tot de verbeelding spreken. In dit blog leggen we je uit aan de hand van welke instellingen en aandachtspunten jij je Google Adwords kosten per lead slim weet terug te dringen en iedere campagne tot in detail optimaliseert.

De 3 kernelementen van een succesvolle Google Adwords campagne

Slim online adverteren begint met het veilig samenstellen van je budget. Ken je het bedrag dat je maximaal per lead mag investeren? Dan weet je dat je nooit teveel uitgeeft.

Naast dit aspect bestaat het opzetten van een succesvolle Google Adwords campagne uit een drietal belangrijke kernelementen.

Selecteer de meest gunstige regio en druk je Google Adwords kosten

Beschik jij over een eigen webshop en lever je aan en door heel Nederland?

Dan kan het zomaar zijn dat je verkoopcijfers in de provincie Flevoland hoger uitvallen dan die in Drenthe.

Met adverteren op Google werkt het net zo. Je Google Adwords account biedt talloze mogelijkheden om je campagne in te richten.

In de instellingen bepaal je snel en gemakkelijk in welke regio’s of vanaf welke locaties jouw advertenties getoond gaan worden. Alleen door dit te testen achterhaal je in welke regio of steden je campagnes het beste scoren, om hier vervolgens extra op in te zetten.

Maak juist gebruik van advertentiegroepen in je Google Adwords campagne

Heb je alle potentiële zoekwoorden die je bezoekers mogelijk gebruiken in 1 en dezelfde advertentie opgenomen?

Wacht dan even..

Je staat op het punt om een grote beginnersfout te maken met je Google Adwords campagne die de kosten niet ten goede komen.

Ligt je focus binnen Adwords verkeerd? Dan is adverteren op google de manier bij uitstek om onnodig geld te verbranden.

Ga bij het opzetten van je campagne uit van de overkoepelende categorie waarin je actief bent en maak een losse advertentiegroep waarin je focus ligt op 1 specifieke zoekterm.

Sluit vervolgens bij de uitsluitingszoekwoorden alle verwante zoektermen uit waarvan de kans groot is dat men erop zoekt, maar waarop je liever niet gevonden wil worden. Neem de zoekwoorden waarop je je binnen andere advertenties richt op in de uitsluitingszoekwoorden om te voorkomen dat je met je eigen advertenties gaat concurreren.

Houdt de zoektermen waarop men je advertenties momenteel weet te vinden scherp in de gaten. Begeven zich hier ongewenste resultaten tussen? Aarzel niet om deze op de uitsluitingslijst te plaatsen en voorkom dat het nogmaals voorvalt.

Optimaliseer en test op basis van de belangrijkste cijfers en data

Het mooie aan het testen van meerdere advertentie is dat je er in de vorm van cijfers en data waardevolle informatie over jouw doelgroep aan over weet te houden.

Weet jij deze informatie juist te interpreteren? Dan ben je spekkoper.

Staar je nooit blind op een fraai CTR percentage. Dit is alleen iets waard wanneer het gekoppeld is aan een laag kosten per conversie ratio.

Stel minimaal 3 advertenties op en ga verder met de variant die de laagste kosten per conversie weet te behalen voor je weer 2 nieuwe varianten bedenkt. Herhaal dit proces meermaals om je betaalde kosten per lead steeds verder naar beneden bij te stellen.

Geef niet op tot je die gouden formule weet te vinden

Schiet je de eerste keer niet meteen raak? Laat je niet ontmoedigen. Iedereen heeft even een aanloop nodig en wat wij kunnen kan jij ook. Hoofd omhoog, blijf testen en geef niet op, ontwikkel je tot een expert en voor je het weet voorzie jij ons van aanvullende Google Adwords uitleg😉. Heb je tot die tijd behoefte aan aanvullend online marketing advies? Schakel ons vandaag nog in!

Deel met jouw netwerk

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Haal alles uit Google Analytics

van Data naar Klant

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Haal alles uit Google Analytics

van Data naar Klant

Deel met jouw netwerk

Over de auteur

Ingo Trouw

Ingo kan toveren met taal. Zit je om de juiste woorden verlegen? Dankzij hem vallen ze weer als regen. Met een CE studie op zak weet hij ook de commerciële noot in elke tekst te raken.Welke emoties wil je oproepen, wie wil je aanspreken en wat is het doel van je tekst? Vanuit deze speerpunten maakt hij van iedere tekst een schot in de roos.Naast het schrijven is hij een artiest in het promoten en onder de aandacht brengen van jouw boodschap.

Laat een reactie achter