Logo Internet Marketing Bureau IMGemak

Hoe je via LinkedIn groepen meer bezoekers naar je website stuurt

Sebastiaan Hendriks   |   2 reacties   |   Laatste aanpassing op: 17-04-2018   |   

Sinds het bestaan van LinkedIn wordt het platform al gezien als hét sociale platform voor ondernemers. Miljoenen ondernemers zijn dagelijks op LinkedIn (groepen) actief, maar er zijn nog maar weinigen die er effectief gebruik van maken.

Vandaag leer je een simpel trucje om klanten te werven via LinkedIn groepen.

TIP! > Gebruik deze krachtige promotie techniek ook om jouw blogs en SEO teksten te promoten! Je hoeft niet altijd bovenaan in Google te staan om bezoekers naar je website te trekken ?

Kies de juiste LinkedIn groep – 3 Tips

In de video laat ik je een simpele techniek zien om snel bezoekers naar je website te sturen en hiermee in sneltreinvaart je netwerk uit te breiden. Dit is geen startsein om je voor zo veel mogelijk LinkedIn groepen aan te melden. Wil je echt effectief aan de slag gaan met LinkedIn Groepen en de gewenste resultaten behalen? Lees dan de volgende 3 tips!

#1 Klanten werven via LinkedIn groepen? Kies voor relevantie

Begeef je alleen in de groepen die verwant zijn aan jouw doelgroep of nichemarkt.

Dat jij je alleen moet begeven in LinkedIn groepen die verwant zijn aan jouw niche, klinkt als een schot voor open doel. Toch kiezen nog veel ondernemers de groep op basis van het aantal leden.

Waarom?

Flyeren op het schoolplein als je internet marketeer bent heeft niet zoveel zin, ook niet als er duizenden kinderen spelen. Wil je klanten werven? Wees dan op de plek waar je klanten zijn!

#2 Houd je aan de “sociale” LinkedIn normen en waarden

Zoals in elke groep heersen er op LinkedIn bepaalde normen en waarden. Gelukkig verschillen deze normen en waarden niet veel van hetgeen we al gewend zijn. Stel jezelf open op tegenover de ander, stel vragen, beantwoord vragen, wees eerlijk en behandel iedereen met respect. Sommige discussies kunnen je emotioneel raken. Als dit het geval is, doe je er verstandig aan die discussies aan je voorbij te laten gaan.

Reageer nóóit vanuit je emotie en heb altijd respect voor andermans mening!

#3 Luister eerst naar anderen

Als jij net die ene leuke interessante LinkedIn groep hebt gevonden, wil je graag van jezelf laten horen. Logisch. Toch is het beter om een stapje terug te doen. Kijk eerst eens de kat uit de boom. Bekijk waar anderen over praten, wie er veel reageren en welke mensen het beste bij jou aansluiten.

Met andere woorden, laat mensen eerst aan je wennen. Reageer eerst eens een tijdje op anderen. Bekijk wat er in de groep gedeeld wordt, op welke discussies het meest gereageerd wordt en speel er volgens tactisch op in.

Hoe meer je aansluit bij de interesses van de groep, hoe effectiever jouw berichten worden! En hoe effectiever jouw berichten zijn, (je raadt het al) hoe meer bezoekers je kunt verwachten.

Bonus Tip – Zorg voor meer LinkedIn Connecties

Hoe meer LinkedIn connecties je hebt, hoe meer mensen jouw statusupdates zien. Zorg dat je jouw LinkedIn netwerk uitbreidt.

Start met het toevoegen van deze leuke online marketeer ?

Online Marketeer Sebastiaan

Klik hier om mij toe te voegen aan je netwerk

Deel met jouw netwerk

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

SEO teksten leren schrijven,

met de focus op je klanten?

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

SEO teksten leren schrijven,

met de focus op je klanten?

Deel met jouw netwerk

Over de auteur

Sebastiaan Hendriks

Sebastiaan is de strategisch partner van opdrachtgevers en verslaafd aan zijn notitieblokken. De mooiste ideeën ontstaan bij Sebastiaan spontaan. Sebas is dan ook het stuiterballetje op kantoor. De marketeer die nooit stil zit, doorslaat in de cursussen, boeken en blogs die hij volgt en gek is van de psychologie.

2 reacties

  1. Leni Minderhoud op 11/10/2017 om 14:45

    Hi Sebastiaan, nuttig artikel. Kun je hier in het commentaar melden waar de statistische gegevens zitten, want je filmpje zegt nog steeds ‘scrol naar beneden’. hartelijk dank

    • Sebastiaan op 11/10/2017 om 14:45

      Bedankt voor je reactie Leni. Is het inmiddels gelukt?

Laat een reactie achter