Hoe Je Via LinkedIn Groepen Meer Bezoekers Naar je Website Stuurt

Sinds het bestaan van LinkedIn wordt het platform al gezien als hét sociale platform voor ondernemers. Miljoenen ondernemers zijn dagelijks op LinkedIn (groepen) actief, maar er zijn nog maar weinigen die er effectief gebruik van maken.

Vandaag leer je een simpel trucje om klanten te werven via LinkedIn groepen.

TIP! > Gebruik deze krachtige promotie techniek ook om jouw blogs en SEO teksten te promoten! Je hoeft niet altijd bovenaan in Google te staan om bezoekers naar je website te trekken 😉

Kies de juiste LinkedIn Groep – 3 Tips

In de video laat ik je een simpele techniek zien om snel bezoekers naar je website te sturen en hiermee in sneltreinvaart je netwerk uit te breiden. Dit is geen startsein om je voor zo veel mogelijk LinkedIn groepen aan te melden. Wil je echt effectief aan de slag gaan met LinkedIn Groepen en de gewenste resultaten behalen? Lees dan de volgende 3 tips!

Zo stuur jij honderden bezoekers naar je website via LinkedInClick To Tweet

Klanten werven via LinkedIn groepen? Kies voor Relevantie – Tip 1

Begeef je alleen in de groepen die verwant zijn aan jouw doelgroep of nichemarkt.

Dat jij je alleen moet begeven in LinkedIn groepen die verwant zijn aan jouw niche, klinkt als een schot voor open doel. Toch kiezen nog veel ondernemers de groep op basis van het aantal leden.

Waarom?

Flyeren op het schoolplein als je internet marketeer bent heeft niet zoveel zin, ook niet als er duizenden kinderen spelen. Wil je klanten werven? Wees dan op de plek waar je klanten zijn!

Houd je aan de “sociale” LinkedIn normen en waarden – Tip 2

Zoals in elke groep heersen er op LinkedIn bepaalde normen en waarden. Gelukkig verschillen deze normen en waarden niet veel van hetgeen we al gewend zijn. Stel jezelf open op tegenover de ander, stel vragen, beantwoord vragen, wees eerlijk en behandel iedereen met respect. Sommige discussies kunnen je emotioneel raken. Als dit het geval is, doe je er verstandig aan die discussie aan je voorbij te laten gaan.

Reageer nooit vanuit je emotie en heb altijd respect voor andermans mening!

Luister eerst naar anderen – Tip 3

Als jij net die ene leuke interessante LinkedIn groep hebt gevonden, wil je graag van jezelf laten horen. Logisch. Toch is het beter om een stapje terug te doen. Kijk eerst eens de kat uit de boom. Bekijk waar anderen over praten, wie er veel reageren en welke mensen het beste bij jou aansluiten.

Met andere woorden, laat mensen eerst aan je wennen. Reageer eerst eens een tijdje op anderen. Bekijk wat er in de groep gedeeld wordt, op welke discussies het meest gereageerd wordt en speel er volgens tactisch op in.

Hoe meer je aansluit bij de interesses van de groep, hoe effectiever jouw berichten worden! En hoe effectiever jouw berichten zijn, (je raadt het al) hoe meer bezoekers je kunt verwachten.

Bonus Tip – Zorg voor meer LinkedIn Connecties

Hoe meer LinkedIn connecties je hebt, hoe meer mensen jouw statusupdates zien. Zorg dat je jouw LinkedIn netwerk uitbreidt.

Start met het toevoegen van deze leuke online marketeer 😉
LinkedIn-Internet-Marketeer-Sebastiaan-Hendriks

Klik hier om mij toe te voegen aan je netwerk 

 

2 reacties

  1. Leni Minderhoud 15/11/2016

Plaats een reactie

Begrippen Content Marketing Google Adwords
pakkende-titel
Wat 150.000 Titels ons geleerd hebben over een Pakkende Titel
Online Marketing Strategie
De Online Marketing Strategie voor meer klanten – 7 handige stappen
Keyword Analyse – Kies de Beste Zoekwoorden En Kom Bovenaan in Google
Linkbuilden
Long Tail Keywords Voor Een Hogere Positie In Google
8 SEO-tips voor een vindbare website in 2017
Keyword Analyse – Kies de Beste Zoekwoorden En Kom Bovenaan in Google
Neuromarketing
Overtuig met een goed frame
Wat is framing? Maak een frame dat overtuigt.
Hersendelen-Marketing
3 Verschillende Breinen en Het Effect op Jouw Omzet
reptielenbrein
Ontdek Het Reptielenbrein en Beïnvloedt De Keuzes van Jouw Klanten
LinkedIn Twitter
Hoe-werkt-twitter-effectiever
Hoe Werkt Twitter en Hoe Zorg je Voor Meer Betrokkenheid?
Definitie Social Media
De Definitie van Social Media en Hoe jij er Succesvol Mee Omgaat
Hoe Je Via LinkedIn Groepen Meer Bezoekers Naar je Website Stuurt