Logo Internet Marketing Bureau IMGemak

Het recept voor de ideale LinkedIn post (Inclusief 6 tips)

Ingo Trouw   |   Geen reacties   |   Laatste aanpassing op: 19-10-2018   |   

Dat het plaatsen van een LinkedIn bericht in een mum van tijd een enorm sneeuwbaleffect kan veroorzaken zal je niet direct van je stoel blazen. De overeenkomsten tussen de perfecte update en een vers gebakken appeltaart mogelijk wel. Beide vallen of staan met het toevoegen van alle essentiële ingrediënten en het vinden van de juiste receptuur. Na ruim 1600 likes en meer dan 80 reacties op één enkele post hebben wij deze sneeuwbal mogen ervaren. Binnen dit blog gaan we dieper in op de bouwstenen die de Click Trough Rate van jouw toekomstige updates door het dak doen schieten. Wil jij ontdekken hoe je het perfecte bericht op LinkedIn plaatst? Lees dan snel verder.

Zien en gezien worden. Het belang hiervan is de laatste jaren enkel toegenomen. Rest de vraag waar te beginnen? Aan de hand van meerdere elementen gaan wij je in de komende minuten en zestal handvatten aanreiken waar altijd op terug te vallen valt.

#1 Laat je bericht visueel uitblinken

Hoewel het toevoegen van een relevante afbeelding/video klinkt als een vanzelfsprekendheid bestaan er voorbeelden genoeg waarin ze slechts schitteren in afwezigheid. Uit eerder onderzoek van Ethos3.com blijkt niet alleen dat we eerder geneigd zijn om visuele content te bekijken en te delen, maar ook dat we visuele info tot 600.000 keer (Say What?!) sneller in ons opnemen. Nog een podium aan dikke tips op dit gebied:

• Maak gebruik van afbeeldingen met 1200×628 pixels en snij ze desnoods bij tot dit formaat om te voorkomen dat LinkedIn de ruimtes ernaast zelf grijs invult.
• Betreft het promotie van een terugkerende rubriek? Ben dan consistent in je afbeelding keuze om de herkenbaarheid te vergroten.
• Maak, waar mogelijk, gebruik van foto’s en afbeeldingen waar intern personeel op staat. Herkenning zorgt al snel voor dat beetje extra engagement. Met overige afbeeldingen sla je sneller de figuurlijke plank mis.

#2 Schenk aandacht aan de verpakking

Grote kans dat een update draait om het doorverwijzen naar zorgvuldig gecreëerde content. Zorg ervoor dat men deze altijd onder ogen krijgt door meer dan voldoende aandacht te steken in de aankondiging hiervan. Schenk evenveel aandacht aan het inpakken, als het uitzoeken van het cadeau om ervoor te zorgen dat niemand kan wachten met uitpakken. Ook het in de reacties plaatsen van de desbetreffende link is een effectieve mogelijkheid.

#3 Benut het interne potentieel

Alle werknemers kunnen direct en eenvoudig een bijdrage leveren aan het verspreiden van een update door deze op de eigen pagina te delen. Zeker in de opbouwfase is dit een even gemakkelijke als slimme eerste stap. Is niet iedereen even thuis in het LinkedIn landschap? Overweeg dan eens om een How to? document op te stellen om men hierin wegwijs te maken.
Daarmee zijn we slechts halverwege. Verderop deel ik de grootste sleutel tot succes met je.

#4 Sponsor nooit direct

Weet je zeker dat een specifieke update net dat extra zetje nodig heeft om het benoemde sneeuwbaleffect te creëren? Met het sponsoren van je update bereik je gegarandeerd een nieuw publiek. Denk er wel aan om het bericht eerst ‘gewoon’ op je eigen tijdlijn te plaatsen, voor je hem via sponsoring aan een nieuwe doelgroep toont. Op deze manier krijgt een zo groot mogelijke groep hem onder ogen en snijdt het mes aan twee kanten.

#5 Breng variatie aan

Een training aankondigen of baanbrekende content delen met de achterban? Slechts een tweetal van vele mogelijkheden waar LinkedIn zich uitstekend voor leent. Maar, Why So Serious? Schenk om het allemaal niet té zwaar te maken af en toe ook eens aandacht aan wat luchtigere onderwerpen. Dag van de stagiair, of wereld Nutelladag? Kom eens creatief uit de hoek en laat de gevolgen je verbazen. Houden wij ons nu al stevig vast voor foute kersttruien-dag ;-).

#6 Ga op onderzoek uit en ontdek dat perfecte recept

Het mooie aan het nauwkeurig volgen van een recept voor appeltaart is de zekerheid dat er aan het eind een hoop lekkers te wachten staat. Laat je niet weerhouden door het feit dat er in de zoektocht naar goed scorende LinkedIn berichten geen standaard recept bestaat. Na meerdere tips van onze kant sluiten we graag af met een wijze raad die ene Heer H. van Veen ons ooit stevig op het hart wist te drukken. Namelijk; we moeten rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan. We kunnen nu niet blijven, we kunnen nu niet langer blijven staan. Ben je naar aanleiding van dit artikel benieuwd naar onze LinkedIn updates? Volg dan ons account, of voeg Sebastiaan direct toe aan uw netwerk.

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

SEO teksten leren schrijven,

met de focus op je klanten?

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

SEO teksten leren schrijven,

met de focus op je klanten?

Deel met jouw netwerk

Over de auteur

Ingo Trouw

Laat een reactie achter