Logo Internet Marketing Bureau IMGemak

Een sterke nieuwsbrief versturen – 4 tips voor krachtige e-mail marketing

Judith Hompe   |   Geen reacties   |   Laatste aanpassing op: 12-01-2018   |   

E-mailmarketing is nog net zo belangrijk als 10 jaar geleden al denkt niet iedereen daar hetzelfde over. Een goede gerichte mail(serie) aan je netwerk kan veel verkopen opleveren. Als je de goede manier vind je lezers aan te spreken en gebruik maakt van de mogelijkheden je uitingen aan elkaar te koppelen werkt je nieuwsbriefsysteem voor jou.

Je nieuwsbrief is altijd onderdeel van een groter geheel. Het staat niet op zich, het is raadzaam je gehele marketing op elkaar af te stemmen. Zo versterkt het elkaar en kun je doordat je op verschillende fronten zichtbaar bent je expert status verhogen. Hoe doe je dat op een goede manier? Hier volgen enkele tips:

#1 Maak een doelgroep analyse, zodat jij de perfecte nieuwsbrief verstuurt

Weet wie je klant is, waar is je klant te vinden. Hoe spreek je je klant aan, welke taal gebruikt hij of zij, waar wordt je klant blij van. Wat zijn de problemen, welke oplossing bied jij daarvoor.

Breng dat als eerste goed in kaart. Zit je klant op Facebook of op LinkedIn. Welke tijdschriften of kranten komen er binnen op de zaak of thuis. Hoe is de privé situatie, allemaal zaken die jou kunnen helpen bij het aanspreken van je klant.

#2 Speel in op de behoefte van jouw klant en ga klantgericht te werk

Bied gratis aan waar jouw klant behoefte aan heeft. Ben je kapper dan is een video over hoe je nu een goede paardenstaart of knot maakt in het haar van je kind misschien wel een goed idee.

Een checklist voor het sturen van een nieuwsbrief vinden mijn klanten geweldig en waar zitten jouw klanten op te wachten? Waar zou jij ze extreem blij mee kunnen maken? Welk cadeau kun je ze aanbieden in ruil voor hun gegevens? Jouw doel is om hun e-mailadres te krijgen, daarna begint het voor jou pas.

#3 Stel een content kalender op, zodat je niet voor verrassingen komt te staan

Maak een content kalender (als je dan toch bezig bent met je content kalender, denk dan ook aan je social media!).

Bepaal aan de hand van je agenda wanneer je bepaalde producten gaat promoten. Geef je een training op een bepaalde datum dan kun je inschatten wanneer je artikelen schrijft over interessante onderwerpen om interesse in de training op te wekken. Kijk naar de seizoenen, een artikel over skiën in de zomer is meestal niet zo relevant, het kan juist wel slim zijn erover te schrijven als je reizen verkoopt want de vakantie naar de sneeuw wordt vaak in de zomer geboekt.

Zet in je agenda wanneer je je nieuwsbrief wilt versturen, wanneer je artikelen schrijft, wanneer je de verkooppagina in orde maakt en plan tijd in voor nadenken, verzinnen en het inrichten van de techniek.

#4 Voer een content analyse uit en verstuur een sterke nieuwsbrief

Verzamel vragen van je klanten, interessante onderwerpen, artikelen van anderen, linkjes en alles wat je tegenkomt waar je iets van vind of waar je informatie over kunt geven. Mocht je inspiratie je dan een keer in de steek laten dan heb je altijd onderwerpen achter de hand.

Klaar voor het maken van jouw nieuwsbrief?

Je weet nu waar je op moet letten, voordat jij jouw perfecte nieuwsbrief verstuurt. Zorg dat je weet wie je klant is, welke behoefte je klant heeft en voorkom onnodige verrassingen door het maken van een content kalender. Merk je dat het verzinnen van onderwerpen, het maken van de nieuwsbrief zelf of het opzetten van je account je in de weg zitten in je bedrijfsvoering? Schakel dan een expert in.

Het versturen van een goede nieuwsbrief kost soms wat tijd, maar het zou zonde zijn als, je doordat je ergens in vastloopt, stopt met het sturen van berichten.

Vind de verborgen gebreken van je site,

doe de website analyse en SEO check!

Vind de verborgen gebreken van je site,

doe de website analyse en SEO check!

Deel met jouw netwerk

Over de auteur

Judith Hompe

Sinds 2009 is Judith ondernemer, dwars door de crisis heen bleef ze mensen helpen met hun bedrijf. Ze leerde over nieuwsbrieven, websites, strategieën en zoveel meer.Met engelengeduld traint Judith coaches, trainers en adviseurs door de, soms enge, online wereld heen. Ze leert hen wat ze zelf willen weten en Judith neemt hen uit handen wat ze niet willen doen.Vooral de wondere wereld van nieuwsbrieven heeft haar aandacht, want daar is, volgens Judith, nog veel winst te behalen. Buiten het plezier dat ze uit haar bedrijf haalt is ze druk met haar gezin. Judith houdt van de zee, in de natuur zijn en het wonderlijke leven dat uit nog zoveel meer bestaat.

Laat een reactie achter