Hoe kies je de juiste software?
Met zoveel verschillende aanbieders op de markt, kan het lastig zijn om de beste software te kiezen voor jouw praktijk. De belangrijkste vraag is wat je van de software verwacht. Wil je vanuit één plek al je klanten beheren, notities kunnen maken, de voortgang van klanten bewaken, een eigen dashboard?
Gaat het je om hulp bij de bedrijfsvoering of zoek je vooral een makkelijk platform voor de marketing?
Tip 1 | Stop met zoeken, bepaal eerst wat je belangrijk vindt
Maak een lijst van de belangrijkste functies en tools die je nodig hebt. Denk hierbij aan functies zoals videobellen, chatmogelijkheden, het delen van documenten en bijvoorbeeld het plannen van afspraken. Het is vooral belangrijk dat je je in deze stap niet laat leiden door de software, maar eerst je eigen wensen en ‘eisen’ op een rijtje zet.
Tip 2 | Noteer de top 5 functies die écht belangrijk zijn
Heb je voor ogen wat jij van het platform verwacht, maak dan een onderscheid tussen ‘Must-have’ en ‘Nice to have’. Met andere worden.
Welke functies moeten er écht in zitten en welke functies zijn leuk, maar niet per se nodig?
Tip 3 | Onderzoek je opties
Doe grondig onderzoek naar verschillende aanbieders. Noteer in een overzicht per aanbieder aan welke eisen ze voldoen. Noteer uiteraard ook de prijzen om de vergelijking straks extra makkelijk te maken.
Tip 4 | Probeer het uit
Jij weet pas echt of de software bij jou past als je het probeert. Ik raad je aan jezelf hiervoor maximaal 30 minuten de tijd te geven. Kies bijvoorbeeld 3 platformen die het beste uit de bus komen.
Vraag vervolgens een proefperiode aan en geef jezelf 30 minuten de tijd om het platform te leren kennen. Noteer aan het einde hoe ver je gekomen bent.
Waarom?
Als je niet uitkijkt, ben je enkele dagen aan het stoeien met verschillende platformen en verbrand je kostbare tijd die niet meer terugkomt.
Daarnaast kun je zo goed testen met welk platform jij het snelst uit de voeten kunt.
Tip 5 | Test de supportafdeling
Er gaat een moment komen dat je er niet uitkomt. Dat is onvermijdelijk. Test daarom tijdens de proefperiode altijd de mate van service en support. Zijn ze snel, vriendelijk en echt behulpzaam? En hoe zit het met de ontwikkelingen? Luisteren ze naar je feedback?
Tip 6 | Kijk ook naar de marketing
Het liefste heb je natuurlijk een platform dat alles kan. Maar… probeer vooral te kijken naar de functies die je écht nodig hebt en let daarbij ook goed op de marketing. De beste coaching software biedt je de functies die je zoekt en helpt je niet alleen bij je huidige klanten, maar ook bij het werven van nieuwe coachees.
In onze ogen… zeggen we natuurlijk helemaal niet bevooroordeeld…🤣
…is Webnemer daar een mooi platform voor.
Wat is Webnemer?
Webnemer is een online platform dat speciaal is ontworpen voor onder andere coaches, consultants en trainers.
Dit platform is vooral bedoeld om jou veel tijd te besparen en je te helpen je coachpraktijk gemakkelijk te laten groeien. Het platform kan niet alles, maar geloof me, wel veel.
Alles-in-één platform voor coaches
Webnemer is een alles-in-één platform dat alle tools biedt die coaches nodig hebben om hun coachingpraktijk te laten groeien. Of het nu gaat om om je coach website, het accepteren van online betalingen, het maken van online cursussen of het automatisch versturen van e-mailberichten. Webnemer heeft het allemaal.
Online cursussen maken
Als coach zet je vooral je kennis in. Maar waarom zou je alleen 1-op-1 sessies bieden als je met gemak je eigen online training maakt en binnen een dag online zet? Verkoop deze eenmalig of als abonnement. Jij kiest.
Een beveiligde omgeving voor je online coachsessies
Gun je klanten hun eigen (beveiligde) omgeving voor al je coachsessies. Werk je met vaste coachprogramma’s en termijnbetalingen? Dan kun je dit zelfs gemakkelijk automatisch factureren.
Klanten zelf een intake (of sessie) laten plannen met de afsprakenplanner
De afsprakenplanner van Webnemer stelt jouw klanten in staat om gemakkelijk zelf een intakegesprek of coachsessie met jou te plannen. Je kunt zelfs instellen of dit gratis is, of dat je klant hier een vergoeding voor moet betalen.
Geen gedoe meer met heen en weer gemail of facturen die niet meer betaald worden. Via de afsprakenplanner plan je met gemak je online en offline coachsessies in.
Automatische e-mailberichten sturen
Hoe fijn zou het zijn als je iedere (potentiële) klant precies op het juiste moment, het juiste bericht kunt sturen?
Met de e-mailmarketing automation functie zet je in een handomdraai de slimste mail funnels neer.
Al je systemen direct gekoppeld via Zapier
Webnemer integreert naadloos met andere tools en systemen die je al gebruikt. Gebruikt een van de tools die je nu al gebruikt Zapier, dan is het te koppelen. Supermakkelijk en binnen een paar klikken geregeld.
Conclusie
Webnemer is slimme coaching software en vooral gericht op de groei en promotie van je praktijk. Het platform biedt een alles-in-een oplossing voor professionals in coaching en helpt hen om hun coachingpraktijk te laten groeien en hun bedrijf te promoten.