Speel niet langer verstoppertje met de klanten die je zoeken

Iedere woensdag om 12:00 een nieuwe online marketing hack gratis in je inbox.

Het ontstaan van Google

Door wie is Google opgericht, wie heeft Google bedacht en hoe is Google uitgegroeid tot een van de machtigste bedrijven ter wereld?

Hoe is Google begonnen?

Google begon in 1996 als schoolproject van Larry Page en Sergey Brin.

Terwijl oude zoekmachines de posities rangschikten door middel van het aantal keer dat een zoekwoord op een pagina verscheen, bedachten Page en Brin iets nieuws.

Google Pagerank

De Google Pagerank wordt bepaald door het aantal verwijzingen naar je website en de relevantie van die verwijzingen. Zo zal een verwijzing, met andere woorden een backlink, van een relevante website meer waard zijn dan irrelevante verwijzingen. In simpele taal, hoeveel backlinks heeft een website en wat is de kwaliteit van die backlinks?

Voor een goede positie in Google was, en is het nog steeds, belangrijk dat je een goed linkprofiel hebt. Een goed linkprofiel maak je niet, maar ontstaat uit zichzelf. Tenminste, dat is de gedachte van Google.

Google ziet de backlinks als stemmen. En zoals dat in een goede democratie gaat, zul je stemmen moeten verdienen, niet forceren.

Wie heeft Google opgericht?

Google is opgericht door Larry Page en Sergey Brin.

Wanneer is Google Opgericht?

Google is opgericht op 4 september 1998. Het bedrijf telt inmiddels meer dan 100 duizend werknemers. Het hoofdkantoor is gevestigd in Mountain View, Californië.

Wat betekent Google?

Google, voorheen Backrub, draaide vroeger nog op de server van Stanford. Google was toen te bereiken via google.stanford.edu.

De werkelijke domeinnaam “Google” werd geregistreerd op 15 september 1997. Page en Brin en gaven hun zoekmachine enige tijd later de naam ‘Google’, een woordspeling op het woord ‘googol’.

In de wiskunde is Googol een aanduiding van een getal met de waarde 10100.

De naam Google is uiteindelijk ontstaan door een spelfout van Page.

De geschiedenis van het Google-logo

Sinds de ontwikkeling van het eerste Google-logo in 1998 heeft het in de loop der jaren de nodige ontwikkeling doorgemaakt.

Waar de toepassing van de kleuren blauw, rood, geel en groen en het gebruik van de letters G O O G L E altijd een stabiele factor zijn geweest zitten de grootste aanpassingen hem in de gekozen vormgeving.

Zo werd het logo in 2010 helderder en voorzien van een kleine schaduwrand, om drie jaar later weer te verdwijnen. Het meest recente ontwikkelde logo dateert op moment van schrijven uit 2015. Hierin houdt men nog altijd vast aan haar gebruikelijke opmaak en kleurenpalet.

De keuze voor een schreefloos lettertype vormt hierbij de grootste aanpassing in jaren.

Hoe verdient Google geld?

Gebruikmaken van Google is gratis.

Hoe kan de zoekmachine dan toch uitgroeien tot het meest winstgevende internetbedrijf ter wereld? Via het verkopen van Google advertenties. Jaarlijkse weet het bedrijf hiermee tientallen miljarden euro’s op te strijken.

Google, niet langer een zoekmachine

Tegenwoordig brengen maandelijks meer dan 1 miljard mensen een bezoekje aan Google. Dit is bijna 15 procent van de gehele wereldbevolking.

Inmiddels is Google niet alleen nog een zoekmachine, maar staat het ook bekend om hun mobiele besturingssysteem Android, de Google Chromecast en hun handige navigatie via Google Maps.

Zet jij je vol in, maar blijft het resultaat uit?

Voelt het alsof je alle trucs al hebt geprobeerd? Blogs doorspitten, eindeloos video’s bekijken, podcasts op repeat – en toch, geen steek verder.

Herkenbaar?

Ik snap het helemaal. Ik was 19 toen ik de KvK uitliep. Wat begon als een kleinschalig project tijdens mijn opleiding psychologie, groeide uiteindelijk uit tot een bedrijf met meerdere locaties.

Maar daar begon het niet…

Ik ben zo vaak op mijn plaat gegaan dat ik het totaal niet meer zag zitten. Ik had een weekendkrantenwijk naast mijn bedrijf en kon nog amper (of soms zelfs helemaal niet) mijn hypotheek betalen. Ik verloor vrienden, sloeg vakanties over en werkte alleen maar harder, zonder dat ik dit in mijn omzet terugzag.

Ik heb zo lang en zo vaak dat stemmetje gehoord van ‘Sebas, kap er toch mee’. Maar als je passie of droom groot genoeg is… dan ga je door. En dat heb ik gelukkig gedaan. Ik heb durven investeren op een moment waarop ik het zelf niet meer zag. Investeren in nieuwe kennis, hulp en advies.

Drie jaar later bestond het bedrijf uit meerdere coaches en locaties door heel Nederland. Ik ken dus beide kanten: van opgeven tot eindelijk het gevoel hebben dat je niet alleen het ondernemersspel doorhebt, maar zelfs aan het winnen bent.

En dat gun ik iedereen.

Hoe ik je kan helpen?

👉 Businesscoach programma De Switch

Speciaal voor dienstverlenende ondernemers die klaar zijn voor de grote sprong. Dit programma is jouw ticket uit de sleur, door dat plafond heen, rechtstreeks naar het succes dat je verdient.

👉Masterclass ‘3-staps Klantenplan

Volg de online masterclass, kies voortaan je eigen klanten en vind in 3 stappen je eigen koers naar meer vrijheid, winst en plezier.

👉 Gratis Handboek ‘5 Sleutels voor Groei’

De sleutels die mij en samen met mij tientallen andere ondernemers een bedrijf hebben opgeleverd van 100K en ver daarboven.

Beu dat je concurrent er met je klant vandoor gaat?

Krijg de brutaalste marketing tips iedere week gratis in je inbox.

Marketingboek 5 Groeisleutels

Voor jou, ons gratis handboek

Je ontdekt de manier van ondernemen die je rust, focus en plezier geeft. Een manier waarbij je zelf kiest met welke klanten je werkt. 👇

Marketingboek 5 Groeisleutels

Waar kunnen we het handboek naar toe sturen?

Krijg de brochure gratis in je inbox

Je krijgt alle informatie en zit nergens aan vast.