Speel niet langer verstoppertje met de klanten die je zoeken

Iedere woensdag om 12:00 een nieuwe online marketing hack gratis in je inbox.

Remarketing Succes: 6 Essentiële Tips voor Beginners

Zelf de kracht van remarketing ontdekken? Ontdek eerst deze tips.

Beginnen met remarketing

Een strategische remarketing campagne opzetten doe je in verschillende stappen.

We nemen ze samen stap voor stap door.

1 | Ken je klanten

Remarketing begint bij je klanten. Zorg dat je een overzicht maakt van al jouw klanten die je in de afgelopen jaren hebt bedient. Zorg dat je deze klanten segmenteert op de elementen die jij belangrijk vindt.

Doe dit bijvoorbeeld op basis van afgenomen dienst, de locatie, de klantwaarde etc.

2 | Bepaal je doel

Wat wil je bereiken met je remarketingcampagne? Een hogere klantwaarde, een betere klantenloyaliteit?

Door duidelijke doelen te stellen kun je gemakkelijker het succes van je campagne meten en deze gaandeweg aanpassen als dat nodig is.

3 | Zorg voor de volgende stap

Onderzoek en bepaal wat de meest logische stap voor je klanten is. Wil je de klantwaarde verhogen, bedenk dan welke upsell of cross sell je kunt maken. Gaat het je om het opnieuw leggen van contact, denk dan na met welke boodschap je het gesprek ‘opnieuw’ begint.

4 | Maak een selectie

Nu je meer weet over je klanten en wat je wilt bereiken, is het tijd om een selectie te maken.

Op wie richt jij je eerst campagne? Gebruik hiervoor de segmentatie uit stap 1. Probeer je remarketing campagnes zo persoonlijk en gericht mogelijk te maken (en houden).

5 | Bepaal een slim budget

Hoeveel ben je bereid uit te geven voor een remarketing advertentie? Zorg dat je inzichtelijk hebt wat het jou oplevert als een klant opnieuw in jou investeert. Neem hierbij ook de terugkerende omzet mee.

Hoe duidelijker beeld jij hebt wat een nieuwe ‘oud-klant’ jou oplevert, hoe gerichter jij je budget kunt bepalen en agressiever je kunt adverteren.

Hoe dit precies werkt, leg ik uit in de video.

6| Maak aantrekkelijke advertenties

Het succes van je remarketingcampagne ligt voor een groot deel in de aantrekkelijkheid van je advertenties. Zorg er voor dat je moeite steekt in het maken van visueel aantrekkelijke en goed geschreven advertentieteksten.

Onthoud dat je ooit al het vertrouwen van je klanten hebt gewonnen. Het gaat er bij de remarketing vooral om, om opnieuw contact te leggen.

Deze online marketingstrategie werkt vooral goed in combinatie met de acties die je doet om meer leads te genereren.

Zet jij je vol in, maar blijft het resultaat uit?

Voelt het alsof je alle trucs al hebt geprobeerd? Blogs doorspitten, eindeloos video’s bekijken, podcasts op repeat – en toch, geen steek verder.

Herkenbaar?

Misschien mis je wel die ene gouden tip die alles op zijn kop zet.

Ik snap het helemaal.

Zelf heb ik me 15 jaar geleden een weg gebaand door de jungle van ondernemen. Jarenlang worstelen, experimenteren, falen en weer opstaan. Tot ik de sleutel vond. Die sleutel? Die draaide mijn tweede onderneming van een bescheiden start-up naar een bloeiend coachbedrijf verspreid over heel Nederland.

Nu, met meerdere succesvolle bedrijven op mijn naam sta ik hier. Als jouw gids in de online marketing en business wereld, klaar om jou door dat doolhof te leiden.

Hoe?

👉 Online Marketing & Business Coaching
Terwijl we strategisch aan je bedrijf werken laten we het internet al het harde werk doen.

👉 Online Marketing Advies
Ik help je jouw visie te vertalen naar een concreet, winnend online marketingplan.

👉 De Sw!tch
Speciaal voor ondernemers die klaar zijn voor de grote sprong. Dit programma is jouw ticket uit de sleur, door dat plafond heen, rechtstreeks naar het succes dat je verdient.

Beu dat je concurrent er met je klant vandoor gaat?

Krijg de brutaalste marketing tips iedere week gratis in je inbox.