Snel Meer Warme Leads: 6 Remarketingstrategieën

Remarketing tips

6 slimme remarketingstrategieën

Kun je maar geen genoeg krijgen van remarketing? Dan heb ik iets extra’s voor je. Laten we eens kijken met welke campagne-ideeën jij je remarketingstrategie kunt uitbreiden:

1 | De ‘we doen snel een bakkie’

Ken je ze?

De oude kennissen die je in de stad tegenkomt, een kort gesprek hebt en dan belooft snel een bakkie te doen…

Het gevolg?

Je spreekt ze nooit meer.

Dit is wat er ook met je oud-klanten gebeurt. Je had eerst een goede relatie, de klant heeft je dienst afgenomen en vervolgens spreken jullie elkaar maanden of jaren niet meer.

Zonde. Want je hebt al een relatie. Of deze nu nog sterk, of enigszins verwaterd is.

Via personalisatie platformen als bijvoorbeeld Hyperise en MaiLeads kun je dan automatisch een gepersonaliseerde mail sturen met een persoonlijke afbeelding en tekst.

Bijvoorbeeld met een uitnodiging van hé Naam, snel weer een bakkie doen?

2 | De mag het ietsje meer zijn

Mijn zoontje Sep is gek van de slager. Hij scoort daar altijd zijn gratis plakje worst en de slager…

Die scoort altijd weer wat extra omzet met zijn vraag:

‘Mag het ietsje meer zijn’.

Veel mensen vinden het niet erg om ietsje meer af te rekenen om ook ietsje meer te krijgen. Sterker nog, veel bedrijven zijn volledig ingericht op het principe van extra bijverkopen.

Het is de frietsaus bij je frietje, het is het rijklaar maken bij je auto en de snelle bezorging bij je nieuwe televisie.

Denk na over hoe je de klantwaarde verhoogt. Hoe help je jouw klanten nog beter? Welke producten passen bij hun aankoop of eerder getoonde interesse?

Maak het daarbij klanten vooral zo makkelijk mogelijk. Probeer daarbij vooral na te denken over een nieuwe impuls.

Stel jij hebt jaren geleden je online marketing uitbesteed aan IMGemak. De samenwerking is ooit beëindigd, maar we zijn niet ‘verkeerd’ uit elkaar gegaan.

Hoe kan ik jou dan weer een nieuwe impuls geven om de relatie opnieuw aan te gaan?

Ik zou bijvoorbeeld een remarketing advertentie kunnen maken met:

“Speciaal voor onze relaties.

Een slimme techniek, die nog maar eventjes werkt, waarmee je online marketing resultaten direct een nieuwe impuls krijgen”

3 | De cheerleader

Stel je lanceert een nieuwe dienst of wilt je oud-klanten prikkelen om niet alleen dienst A af te nemen, maar ook dienst B.

Via de cheerleader zet je remarketing in op basis van reviews. Je maakt een video of afbeelding met positieve recensies en toont die aan de klanten van een andere dienst.

Dus stel dat ik dienst A bij jou heb afgenomen, maar dienst B past ook goed, toon mij dan advertenties bomvol reviews of casestudies over dienst B.

4 | De beperkte editie

Heb je een speciale dienst, product of korting die slechts gedurende een bepaalde periode beschikbaar is? Deel het eerst met je oud-klanten via een remarketingcampagne.

5 | De ‘dit zou jij kunnen zijn’

Uit de NLP is er een zeer sterke verkooptechniek bekend die future pacing heeft. Je neemt iemand in een onaangename situatie en je helpt hem te zien hoe hij zich zal voelen als het probleem is opgelost.

Je kunt deze techniek gebruiken in je remarketingcampagnes, door mensen die al eens iets hebben gekocht nu te helpen bij hun volgende probleem.

Stel dat ik de een remarketingcampagne wil opzetten voor iedereen die de cursus SEO heeft gevolgd. Dan kan ik hen via framing en future pacing een stukje naar de toekomst brengen.

“Wat als jij niet alleen hoog scoort in Google, maar ook exact weet hoe je bezoekers omtovert tot loyale klanten? Claim nu de early bird korting voor de cursus conversie optimalisatie.”

6 | De remarketingspion

Het is eng. Het is zeer eng, maar…

Tegenwoordig kun je het zo gek niet bedenken.

Apparaten luisteren ons af, onze e-mails worden gelezen en geen enkele zoekopdracht is nog geheim.

Ik ben de laatste die zal beweren dat dit niet veel te ver gaat.

Privacy is er niet meer en jij kunt als marketeer of ondernemer er maar beter gebruik van maken.

Voelt dit wat onethisch?

Dat begrijp ik.

Het is raar dat elke mobiele telefoon onze gesprekken afluistert, Facebook exact weet wat we uitspoken en eigenlijk niets meer echt valt onder privacy.

Maar…

We kunnen er van alles van vinden, we doen er niets tegen.

Waar we het vroeger onnodig vonden om zaken uit te rekenen met een rekenmachine, doen we nu niet anders.

Waar mijn vader nog een routekaart tekent als we weer een familie-uitje hebben, stel ik gewoon de navigatie in.

Het is gek, de tijd gaat hard, maar het is wel de tijd waarin we leven.

Zorg dat je jouw concurrenten niet de voorsprong laat pakken door wel gebruik te maken van remarketing.

Denk na over welke gedragingen, gesprekken of locaties iemand bezocht moet hebben om opnieuw interessant te worden voor jouw strategie.

Verkoop je bepaalde diensten en is er toevallig binnenkort een grote beurs? Target de locatie van de beurs met je advertenties en combineer dit met jouw remarketinglijst.

Met remarketing kun je het zo gek niet bedenken of het is mogelijk. Maar wat je ook doet, schiet niet met losse flodders en verwerk je remarketing acties altijd in je complete online marketingmix.

Verwerk Remarketing in je Online Marketingmix

Als online marketeers geloven wij in de kracht van het geheel. Groeien doe je niet in één keer, maar door een verzameling van geleidelijke acties en een goede strategie.

Door niet alleen naar de remarketing te kijken, maar deze te verwerken in de ideale online marketingmix, ben je verzekerd van een strategie die werkt.

Benieuwd hoe dat werkt?

Laten we eens sparren.

Yes! Het mag gedeeld worden

Meer inspiratie

Klaar voor groei?

Geef een seintje