Logo Internet Marketing Bureau IMGemak

Een geweldige “Over Ons” pagina die voor meer klanten zorgt

Sebastiaan Hendriks   |   4 reacties   |   Laatste aanpassing op: 20-04-2018   |   

De “Over ons” pagina is een veel bekeken pagina van je website. Kijk maar eens in je statistieken en je zult zien dat het merendeel van je bezoekers een bezoekje brengt.

De “Over ons” pagina is de pagina waar jij kennis maakt met je klant. Dit is de pagina waar je iets over je bedrijf vertelt. Wat jullie aanbieden, wie er werken, wat jullie missie en visie is.

En misschien wel hoe lang jullie bestaan. Toch?

Ziet jouw “ Over ons” pagina er zo uit? Dan doe je het verkeerd!

Een “Over ons” pagina gaat niet over jou of jouw bedrijf!

Je “over ons” pagina behoort bij 1 van de 4 belangrijkste pagina’s op jouw website.

Bezoekers die de over ons pagina bezoeken van Internet Marketing Gemak zijn al geïnteresseerd. Ze zijn alleen benieuwd naar “de vent achter de tent”

Gebruik je “over ons” pagina om twijfelaars gerust te stellen. Laat ze zien dat jij de juiste partij voor ze bent. Vertel ze wat jou uniek maakt, wat je passie is en wie er achter het bedrijf zit.

Maak je bezoekers vooral duidelijk waarom ze voor jou moeten kiezen.

Hoewel we het dus de “Over ons” pagina noemen, gaat een goede “Over ons” pagina, niet over ons. Een goede “Over ons” pagina koppelt de informatie over het bedrijf aan de belangen en behoefte van de klant.

Hoe doe je dat?

7 Stappen voor een goede “Over ons” pagina

#1 Verdiep je in je bezoeker

Als bezoekers jouw “Over ons” pagina bezoeken, dan doen ze dit niet voor niets. Ze hebben nog enkele vragen en ze willen weten of jouw bedrijf het bedrijf is dat het beste bij hun vraag/behoefte past. Kortom, je bezoeker twijfelt nog.

Aan jou de schone taak om de twijfelaars over de streep te trekken.

Verdiep je in je klanten. Welke vragen worden er veel gesteld en welke bedrijfseigenschappen kunnen een twijfelende klant over de streep trekken?

#2 Kies voor persoonlijk

Maak duidelijk wie er achter het bedrijf zit. Wat zijn de drijfveren en kernwaardes? Schrijf vanuit je passie en hart voor je zaak. Vraag ook je klanten waarom zij nu juist voor jou gekozen hebben.

Wat maakt jou anders en beter ten opzichte van de concurrent? Schrijf in de ik of wij vorm. De derde persoon is toepasselijk bij lezingen of begrafenissen, niet op je “Over ons” pagina.

Als je bedrijf informeel is of van humor houdt, laat dit dan duidelijk zien op je “Over ons” pagina. Laat de pagina een weerspiegeling van de persoonlijkheid van je bedrijf zijn!

#3 Gebruik feiten

Veelal worden “Over ons” pagina’s gevuld met wollige taal. Deskundig, goedkoop, klantvriendelijk etc. Veelzeggende worden die zonder feiten geen waarde hebben.

Bewijs je argumenten met feiten!

Ben je de goedkoopste, deskundigste of betrouwbaarste? Bewijs het dan!

Verwerk altijd je behaalde successen. Heb je een bepaald keurmerk verdiend, een goede klanttevredenheidscore behaald of is je klantenbestand verdubbeld? Gebruik deze feiten om je argumenten waarde te geven.

#4 Weerleg de nadelen

Ieder bedrijf heeft zijn gebreken. En dat is niet erg. Sterker nog, elk nadeel heeft zijn voordeel!

Ben je een klein bedrijf? Dan ben je flexibel.

Heb je (nog) geen kantoor? Dan werk je in company etc.

#5 Vertel wat je bedrijf doet

Probeer geen opsomming te geven over al je producten of diensten, maar omschrijf je methodieken en werkwijzen.

Leg je bezoeker uit hoe jij te werk gaat en wat het betekent als zij voor jou kiezen. Geef ook aan vanuit welke locaties jullie werken en wat jullie onderscheidend vermogen is.

#6 Maak je niet TE groot

Als zzp-er wil je graag serieus genomen worden. Veel zpp-ers kiezen ervoor om hun bedrijf groter te doen lijken dan het daadwerkelijk is. Waarom eigenlijk?

Ik begrijp heel goed dat jij voor “waar” aangenomen wilt worden. Je bent immers serieus met je vak bezig. Maar is een groot bedrijf daar belangrijk voor?

Kleine bedrijven hebben ook zo hun voordelen. Zo zijn kleine bedrijven vaak flexibeler, intiemer en innovatiever. Iets waar sommige opdrachtgevers naar op zoek kunnen zijn.

Je hoeft je dus echt niet anders voor te doen. Wees eerlijk, transparant en vooral jezelf.

#7 Laat jezelf zien

Als mensen op je “Over ons” pagina komen zijn ze benieuwd naar diegene achter het bedrijf.

Nu is de tekst die je op de” Over ons” pagina toont belangrijk, maar vergeet ook de visuele elementen niet.

Plaats foto’s van jezelf en je team. Denk daarbij goed na over je uitstraling. Is je bedrijf meer te typeren als informeel? Ga dan niet met een stropdas op de foto.

Wees jezelf. Trek de kleren aan die je normaal ook bij een acquisitie gesprek aan zou doen.

#8 Zorg voor een conversie gericht design

Conversie is het belangrijkste wat er is. Je wilt immers van elke bezoeker een klant maken, toch?

De lay-out van jouw website wordt een steeds belangrijk onderdeel van je website. Straalt jouw website niet de professionaliteit uit die het zou moeten dan maak je het jezelf heel lastig. Neem eens een kijkje bij je concurrenten of laat je inspireren met deze templates.

Conclusie: “Over ons” pagina

De “Over ons” pagina is bij uitstek de manier om jezelf te presenteren. Schroom niet om over jezelf, personeel of bedrijf te vertellen. Hoe soepeler jij de eerste kennismaking laat verlopen, hoe betrouwbaarder jij overkomt.

Geef kort en bonding antwoord op de vragen wie, wat, waar, waarom en hoe. En onthoud… je “Over ons” pagina is nooit “echt” af!

Nog een stapje verder gaan?

Heb jij het gevoel dat er meer uit je website te halen valt? Daag ons uit en laat ons het potentieel van jouw website in kaart brengen.

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

SEO teksten leren schrijven,

met de focus op je klanten?

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

SEO teksten leren schrijven,

met de focus op je klanten?

Deel met jouw netwerk

Over de auteur

Sebastiaan Hendriks

Sebastiaan is de strategisch partner van opdrachtgevers en verslaafd aan zijn notitieblokken. De mooiste ideeën ontstaan bij Sebastiaan spontaan. Sebas is dan ook het stuiterballetje op kantoor. De marketeer die nooit stil zit, doorslaat in de cursussen, boeken en blogs die hij volgt en gek is van de psychologie.

4 reacties

  1. W. Vriend op 11/10/2017 om 15:16

    Sebastiaan, dank je voor je blog. Ik heb diverse blogs en boeken over webpagina-optimalisatie gelezen. Jouw tips vormen een uitstekende checklist om onze over-ons pagina te toetsen.
    Succes met je blogs.

  2. Nancy op 08/10/2018 om 13:27

    Ik vind dit een super goede blog en dit vermoede ik ook al, maar toch veel bureuas vinden dit niet nodig…..maar wat je zegt over : je voorstellen en de wie en de wat en waarom….wat schrijf je dan op je homepagina? ik dacht dat je daar jezelf een beetje voorstelde?

    • Sebastiaan Hendriks op 09/10/2018 om 16:16

      Bedankt voor je reactie Nancy. Voor je homepage adviseer ik je om vooral na te denken over waar je de bezoekers naar toe wilt sturen. Welke pagina’s zijn (voor je bezoekers) het belangrijkst? En hoe stuur je jouw bezoekers er naar toe?

Laat een reactie achter