Internet Marketing Gemak Logo

Online marketeer

Als je op zoek bent naar een online marketeer, dan heb je een flinke uitdaging. Online marketing is geen vaste wetenschap en hoe vind je de marketeer die echt bij je past. Wie kun je vertrouwen?

Laat ons je helpen.

We geven je 3 stappen voor het kiezen van de juiste online marketeer.

Afbeelding van een vrouw met laptop
cATEGORIE:

Over Ons > Online Marketeer

Onderzoek wat een online marketeer doet – Stap 1

Hoewel de naam van de functie hetzelfde is, elke online marketeer heeft zijn eigen tools, technieken, strategieën en methodes.

Dit complete pakket maakt hem of haar geschikt. Geschikt voor de uitdaging die je hebt liggen of geschikt als extra verlengstuk van je bedrijf.

Zeker als je online marketing uitbesteed moet je weten wie je in huis haalt. Iemand doet de marketing voor jouw bedrijf. Je wilt er niet aan denken dat dit op een verkeerde manier gebeurt.

Vraag de marketeer waar hij in gelooft, welke tools hij graag inzet en met welke strategie hij of zij je bedrijf wil laten groeien.

Vraag goed door en bepaal zelf of er een klik is. Luister naar je gevoel en kies voor een persoon waar je goed mee kunt praten. Er is niets vervelender dan het niet kunnen overleggen, meedenken of sparren met je online marketeer.

Waar kan een online markteer mee helpen?

Om je een idee te geven wat een online marketeer (in de meeste gevallen) voor je kan betekenen zouden we je een complete waslijst kunnen geven.

Er is alleen een grote maar.

Een goede online marketeer is een generalist. Het is een marketeer die het internet gebruikt voor de marketing en het versterken van jouw online zichtbaarheid.

Iemand die zich richt op de ultieme marketingmix. Niet iemand die volledig uitblinkt in slechts 1 of 2 onderdelen.

Een goede online marketeer stuurt niet op onderbuikgevoelens, maar op cijfers. Is een ster in het monitoren, in kaart brengen en analyseren van data. Iemand die je een vraag kunt stellen, en het aan de hand van de data beantwoord. Niet op basis van zijn mening.

Wil je weten of je de juiste online marketeer aan tafel hebt, vraag hem naar zijn manier van analyseren.

Welke data gebruikt hij of zij.

Hoe worden nieuwe campagnes bedacht, hoe wordt er gemeten en op welke punten wordt er bijgestuurd?

Zijn de antwoorden bevredigend genoeg. Kijk dan eens naar de ervaring van diegenen. De meeste online marketeers hebben in ieder geval enige kennis van:

Marketing

Ken de taken van een online marketeer – Stap 2

Het belangrijkste van een online marketeer is het in kaart brengen van de resultaten en het analyseren van cijfers. Is de marketeer daar goed in, dan weet je dat er tijdig geschakeld wordt.

Je hoeft geen expert te zijn in alles wat met het internet te maken heeft, als je de cijfers maar hebt.

Gaat het mis bij de cijfers, dan is het een kwestie van tijd. Tijd dat je weer een nieuwe online marketeer nodig hebt.

De volgende taken kun je bij een online marketeer neerleggen:

Durf te kiezen, maar denk aan de “Klik” – Stap 3

De klik.

De klik tussen jou en de online markeer.

En de klik van iets op het internet, naar iets van jou.

Of je nu meer bezoekers naar je website wilt sturen, een grotere nieuwsbrieflijst wilt hebben, alles begint met een klik.

Hoe mooi je campagnes ook zijn, hoe slim je social media posts, of hoe goed je blogberichten. Als niemand klikt, gebeurt er niets.

Kies je online marketeer niet op basis van de taken of instrumenten die hij of zij inzet. Kies voor een marketeer die past bij jou. Stel vragen over de strategie, de aanpak, de visie. Laat ze desnoods een campagne voorstel doen.

Kijk of de manier van werken past en of jullie er samen uit gaan komen. Je komt geheid samen voor uitdagingen te staan. Dan is het wel zo prettig als je een partner hebt waar je op kunt bouwen.

Heb je wat gehad aan deze tips? Ga nog niet weg, neem een kijkje bij de online marketeers van Internet Marketing Gemak.

De online marketeers van Internet Marketing Gemak

Sebastiaan
Ilse
Raymond
Krijn

Benieuwd of wij een kunnen “klikken”?

Kom ons koffie proeven, daag ons uit met je ideeën en laten we kijken of er een klik is.