Wat 150.000 Titels ons geleerd hebben over een Pakkende Titel

Het schrijven van een pakkende titel is het belangrijkste onderdeel van copywriting. Ook is het direct het onderdeel waar je soms je haren van uit je hoofd kunt trekken.

Je hebt zitten zwoegen op dat mooie nieuwe stukje content, je blog, je e-book, je SEO-tekst of welke tekst dan ook. Nu nog zorgen voor een pakkende titel.

Een pakkende titel bepaalt het gedrag van jouw bezoekers of klanten.

Gaan ze jouw artikel lezen, kopen of downloaden ze je boek…

Welk doel je ook hebt met je content, de titel bepaalt of jij succesvol gaat zijn.

In dit artikel onthul ik de technieken die conversie psychologen en neuromarketeers gebruiken om titels te verzinnen die diep doordringen in het brein.

Ik zal zelfs enkele voorbeelden onthullen die duidelijk maken wat de kracht is van een pakkende titel.

Ben je er klaar voor?

Het effect van een pakkende titel en hoe één extra woordje jouw omzet kan verdubbelen

Slechts één klein woordje kan je bedrijf voor de rest van je leven veranderen. Sla dit artikel daarom op in je favorieten of neem de tijd om het complete artikel te lezen. Ik garandeer je dat je met de technieken die ik je zal onthullen betoverende titels zult schrijven en ook jouw bedrijf drastisch zult veranderen.

Hoe één extra woordje jouw omzet kan verdubbelenClick To Tweet

Voordat ik alle technieken verklap wil ik met je stil staan bij de kracht van een titel.

Neem nu het bedrijf MOVEXA.

pakkende-titel-voorbeeld

Wat vind je van de titel?

Dat kan beter. Toch?

Wat nu als ik je vertel dat alleen het woordje “Supplement” ervoor heeft gezorgd dat het aantal verkopen voor Movexa bijna verdubbelde?

Headline AB Test: Clarity Increased Sales by 89.97%

Een ander bedrijf dat de kracht van een pakkende titel al heeft ervaren is L’Axelle. Door alleen de titel te veranderen verdubbelde zij bijna hun conversie percentage.

Moet je voorstellen wat een verdubbeling van je conversie percentage voor jouw bedrijf zou betekenen. Een verdubbeling betekent twee keer zoveel verkopen. Twee keer zoveel omzet.

Heb ik je interesse?

Zou toch leuk zijn als jij vanaf vandaag je titel verandert en daarmee je omzet, het aantal bezoekers, kliks etc. verdubbelt.

Hoe heeft L’axelle met een verandering in hun titel hun omzet verdubbelt?

Omzet verdubbelen

Klinkt al als een prima titel. “Voel je frisser zonder zweetvlekken” gelukkig voor Láxelle hebben zij het niet bij deze titel gelaten en tijd gestoken in de optimalisatie.

Het resultaat?

omzet-verdubbelen-headline

Door alleen de titel te veranderen naar maak een eind aan zweetvlekken verdubbelde zij bijna hun conversie percentage.

Ik mag hopen dat je inmiddels overtuigd bent dat het goed is aandacht te besteden aan jouw titels. Er is namelijk veel winst te behalen.

Winst is altijd goed. Toch?

Maar wat nu als je jouw titels gewoon laat voor wat ze zijn. Dan maar niet die extra winst.

Schenk jij geen aandacht aan je titels dan scheelt het je niet alleen winst, het lijdt uiteindelijk ook tot verlies.

Hoe je Jouw Positie in Google Sloopt als je Geen goede Titel HebtClick To Tweet

Eigenlijk zou je me gewoon moeten geloven als ik zeg dat een pakkende titel goed is voor je positie in Google. Maar ik begrijp het wel hoor. Het is goed om kritisch te zijn. Dat zijn jouw bezoekers namelijk ook.

Als een zoeker een zoekopdracht plaatst in Google, dan krijgt hij verschillende zoekresultaten voorgeschoteld. Tussen die zoekresultaten staat hopelijk jouw website.

Hoe bepaalt de zoeker dan op welk zoekresultaat hij/zij klikt?

Oké, de positie is belangrijk…

maar nog veel belangrijker…

is de titel.

Zelfs zo belangrijk dat jij met een goede titel en een positie 3, toch meer bezoekers kunt krijgen dan de pagina die op nummer 1 staat.

Als Google merkt dat de bezoeker vaker op jouw zoekresultaat klikt dan op de zoekresultaten boven jou, dan zal Google je uiteindelijk hoger plaatsen in de zoekresultaten.

Gebeurt het juist andersom? Klikken bezoekers meer op de website van jouw concurrenten dan…

Precies..

Ben jij diegene die zakt in Google.

Wat maakt een titel een pakkende titel? – 150.000 titels geven het antwoord

Als je dan toch mij niet gelooft op mijn blauwe ogen, laat dan de “wetenschap” voor mij spreken. Uit onderzoek van The Guardian, die 150.000 titels analyseerde is een top 5 gekomen van wat een titel extra “pakkend” maakt.

Wat 150.000 titels ons geleerd hebben over een pakkende titel - Gebruik deze 5 elementenClick To Tweet

1.   Gebruik het magische getal 8

Uit het onderzoek is gebleken dat titels die 8 woorden bevatten 21% hogere doorklik percentage hebben. Denk dus even goed na over je pakkende titel en het magische getal 8 als ook jij die extra kliks wilt hebben.

2.   Gebruik subtitels

Titels die gebruik maakte van een subtitel presteren, volgens het onderzoek van The Gaurdian, 9% beter dan titels zonder subtitels.

3.   Versterk je titel met een afbeelding

Afbeeldingen zeggen meer dan duizenden woorden. Tenminste dat zeggen ze toch?

Het blijkt dat afbeeldingen nog veel meer doen. Een afbeelding trekt de aandacht van jouw bezoeker wat lijdt tot een verhoging van 27% CTR.

Zoek je nog afbeeldingen voor jouw website? Gebruik dan pixaba.com – is gratis 😉

·         CTR = Click Through Rate – het percentage bezoekers dat op jouw link klikt

4.   Gebruik lijstjes, maar niet zoals jij dat gewend bent

Lijstjes werken enorm goed op het internet. Wij gebruiken dan ook niet voor niets titels als:

Als je een lijst gebruikt, gebruik dan oneven getallen. Dus liever 7 tips, dan 8.

5.   Gewoon vragen, werkt altijd

Volgens het onderzoek presteerde titels die eindigde met een vraagteken aanzienlijk beter. Ook uitroeptekens schijnen goed te werken. Verwerk er wel 3, dan werkt het nog beter.

Klaar om je titels nog verder te verbeteren?

Heb ik je enthousiast gemaakt over het verbeteren van je titels? Zorg dan ook dat de volgende 12 tips gebruikt.

Heb jij je titel verandert en al resultaten gezien? Deel ze hier.

O en nog iets anders.

Ik zou het enorm waarderen als je dit artikel deelt met je netwerk. Ik weet zeker dat zij hier ook iets aan hebben.

4 reacties

  1. Sabine 23/01/2017
  2. Margo 05/02/2017
    • Sebastiaan 14/02/2017

Plaats een reactie

Begrippen Content Marketing Google Adwords
pakkende-titel
Wat 150.000 Titels ons geleerd hebben over een Pakkende Titel
Online Marketing Strategie
De Online Marketing Strategie voor meer klanten – 7 handige stappen
Keyword Analyse – Kies de Beste Zoekwoorden En Kom Bovenaan in Google
Linkbuilden
Long Tail Keywords Voor Een Hogere Positie In Google
8 SEO-tips voor een vindbare website in 2017
Keyword Analyse – Kies de Beste Zoekwoorden En Kom Bovenaan in Google
Neuromarketing
Overtuig met een goed frame
Wat is framing? Maak een frame dat overtuigt.
Hersendelen-Marketing
3 Verschillende Breinen en Het Effect op Jouw Omzet
reptielenbrein
Ontdek Het Reptielenbrein en Beïnvloedt De Keuzes van Jouw Klanten
LinkedIn Twitter
Hoe-werkt-twitter-effectiever
Hoe Werkt Twitter en Hoe Zorg je Voor Meer Betrokkenheid?
Definitie Social Media
De Definitie van Social Media en Hoe jij er Succesvol Mee Omgaat
Hoe Je Via LinkedIn Groepen Meer Bezoekers Naar je Website Stuurt