Logo Internet Marketing Bureau IMGemak

SEO Analyse: je website hoger in Google via verborgen posities

Ingo Trouw   |   Geen reacties   |   Laatste aanpassing op: 21-08-2019   |   

Hoog scoren in Google en gevonden worden op al jouw favoriete zoekwoorden. Wie wil het niet. Maar wat als ik je vertel dat je met deze SEO analyse achter verborgen posities komt? Posities die je nu al hebt gewonnen, zonder dat jij het doorhebt.
Lees snel verder en ontdek:
• Welke tools jou helpen bij het opsporen van vergeten zoekwoorden;
• Op welke wijze je scoort op honderden zoekwoorden tegelijkertijd;
• Hoe je in 3 stappen de waarde van je website even strategisch als eenvoudig vergroot.

Vind je Verborgen Posities met de SEO Analyse

DE SEO Analyse in 3 stappen

Hoger in Google komen is op meerdere manieren mogelijk en gevonden worden op 1,2 of 10 zoekwoorden is natuurlijk prettig.

Maar wat als het ook op honderden zoekwoorden tegelijk kan?

Hoewel dit nu misschien nog klinkt als een ingewikkelde formule, is dit ook voor jou binnen handbereik.

Stap 1: Maak gebruik van de juiste tools

Er bestaan er verschillende tools en websites die jou inzicht geven in de zoekwoorden waar je nu al op scoort.

Semrush, Ahrefs en Ubersuggest zijn hier goede voorbeelden van.

Zij tonen je niet alleen welke zoekwoorden er verantwoordelijk voor zijn dat men je pagina al weet te vinden, ook het aantal maandelijkse zoekopdrachten op dit zoekwoord en de gekoppelde moeilijkheidsscore worden hierin weergegeven.

Haal de link van de specifieke pagina simpelweg door 1 van de analyse tools, zie alle zoekwoorden waar je momenteel op scoort en waar op je website nog de nodige potentie verscholen zit.

Stap 2: Verbeter je pagina (en SEO)

Heb je één of meerdere ‘onbewuste zoekwoorden’ aangetroffen? Dan is het tijd om in actie te komen en deze stuk voor stuk extra uit te lichten.

Hoe je dit snel en effectief aanpakt?

Ga op zoek naar extra openingen om je bezoekers van aanvullende informatie te voorzien. Scoor je al wel op een zoekwoord, maar heb je dit onderwerp nog maar amper besproken in je artikel?

Vul je artikel aan.

Zorg dat je bij het aanvullen en optimaliseren van je artikel volledig op de hoogte bent van de laatste SEO-technieken en vul je SEO analyse aan met een nieuw zoekwoorden onderzoek.

Stap 3: Maak gebruik van interne linkbuilding om hoger in Google te komen

Al je pagina’s bouwen los van elkaar waarde op. Deze zijn gezamenlijk slim en strategisch in te zetten door gebruik te maken van interne link optimalisatie. In een eerdere aflevering van de Woensdag Gemakdag leggen we je uit hoe je deze vorm van interne linkbuilding handig aanpakt.

4 extra aandachtspunten voor on-page optimalisatie

Wat goed is voor je bezoeker, is goed voor Google. Van links zaaien komt rechts oogsten. Wil je nog sneller klimmen op de Google ladder? Verlies de onderstaande aandachtspunten dan niet uit het oog.

Schenk aandacht aan je titels

Een titel die niet prikkelt en geen duidelijk beeld schetst van het onderwerp dat je gaat behandelen is dodelijk. Vanaf het moment dat ik op jouw website beland moet ik binnen een paar seconden overtuigd raken van het feit dat jouw bron de juiste is.

Slaag je hier niet in? Dan is je bezoeker weer vertrokken voor je er erg in hebt.

Dus.. Wees helder, prikkel en verwerk relevante zoekwoorden om je vindbaarheid te optimaliseren.

Pas een duidelijke koppenstructuur toe

Werk met relevante koppen die de structuur van je blog of pagina in een oogopslag weergeven. Hoe sneller je bezoeker weet waar hij of zij moet zoeken, hoe hoger de waardering voor jouw bron.

Verwerk hier wederom je belangrijkste zoekwoorden in, maar pas wel op dat je niet overdrijft en het leescomfort ermee aantast.

Hanteer een logische URL-structuur

Met een juist geformuleerde URL-structuur voorzie jij je bezoekers van belangrijke informatie.

Sterker nog..

Voor ze ook maar 1 letter op je website hebben gelezen dient de volledige URL duidelijk te maken waar de bijbehorende tekst over gaat.

Beperk je hier in je woordkeuzes tot het noodzakelijke en maak een adres niet langer dan noodzakelijk.

Geef gebruikte afbeeldingen de juiste benaming mee

Afbeeldingen hebben het vermogen om de kracht van een boodschap extra kracht bij te zetten. Niet verwonderlijk dus dat haast iedere geschreven blog of pagina voorzien wordt van een uitgelichte afbeelding.

Maar krijgt deze wel iedere keer de juiste titel mee?

Verwerk je belangrijkste en relevante zoekwoorden hierin om ook op dit gebied in te spelen op de on-page optimalisatie.

Ga op ontdekking en maak jezelf een meester van de SEO analyse

Of het nu een blog, een artikel of een landingspagina betreft, denk eraan dat hij eigenlijk nooit af is. Wie zegt dat de zoekwoorden waar men je vandaag op weet te vinden gelijk zijn aan die van volgende maand?

Blijf scherp en herhaal de SEO analyse elke maand om op de hoogte te blijven van de laatste kansen.
Waag die sprong in het diepe en zie dat alle geheimen rondom de posities binnen Google vanzelf komen bovendrijven.

Deel met jouw netwerk

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Bekijk ons online marketing advies

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Bekijk ons online marketing advies

Deel met jouw netwerk

Over de auteur

Ingo Trouw

Ingo kan toveren met taal. Zit je om de juiste woorden verlegen? Dankzij hem vallen ze weer als regen. Met een CE studie op zak weet hij ook de commerciële noot in elke tekst te raken.Welke emoties wil je oproepen, wie wil je aanspreken en wat is het doel van je tekst? Vanuit deze speerpunten maakt hij van iedere tekst een schot in de roos.Naast het schrijven is hij een artiest in het promoten en onder de aandacht brengen van jouw boodschap.

Laat een reactie achter