Internet Marketing Gemak Logo

SEO Optimalisatie

Hoe kan je eindelijk hoger scoren dan je concurrent? Steel de beste SEO optimalisatie technieken en ervaar hoe gemakkelijk SEO kan zijn.

Afbeelding van een vrouw met laptop

De basis

cATEGORIE:

SEO > Optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie of SEO

Zoekmachine optimalisatie of SEO is hetzelfde. Eigenlijk is het dan ook een beetje gek dat jij hebt gezocht op SEO optimalisatie.

SEO staat namelijk voor Search Engine Optimization. Oftewel zoekmachine optimalisatie. SEO optimalisatie is dus beetje dubbelop.

Maar ach. Wat geeft het. Ik zal het niet doorvertellen 😉

Ik begrijp in ieder geval dat je via SEO optimalisatie je website hoger in Google wilt brengen.

Laten we daarom snel stoppen met de begrippen en overgaan tot actie.

Hier komt stap 1.

Maar voordat het zo ver is, waarom maak je het jezelf niet helemaal makkelijk met een gratis stappenplan?

De vormen van optimalisatie voor SEO

Binnen de SEO zijn er twee vormen van optimalisatie. Je hebt de on-page SEO en de off-page SEO. Beide vormen van optimalisaties zijn belangrijk voor je positie in Google.

Wil je bovenaan in Google komen, dan dien je zowel de on-page als de off-page in orde te hebben. Laten we zonder teveel in de theorie te duiken eens kijken wat dat betekent.

Maak SEO zo simpel als het volgen van 5 stappen

De on-page optimalisatie voor SEO

Bij de on-page optimalisatie doe je er alles aan je website zo zoekmachine vriendelijk mogelijk te maken. Voor deze vorm van optimalisatie besteed je aandacht aan de volgende elementen:

Wat je eigenlijk doet bij de on page optimalisatie is op de juiste plekken je belangrijkste zoekwoorden verwerken. Om achter je zoekwoorden te komen dien je een zoekwoorden onderzoek en zoekwoorden analyse te doen.

Heb je overal de juiste zoekwoorden verwerkt, dan plaats je wanneer dit kan, de juiste interne links.

Deze interne links zorgen ervoor dat er waarde van de ene pagina doorgespeeld wordt naar de andere.

De off-page optimalisatie voor SEO

Bij de off page optimalisatie besteed je aandacht aan je linkprofiel. Jouw linkprofiel bestaat uit alle websites die naar jouw website linken.

Voor deze vorm van optimalisatie besteed je aandacht aan de volgende elementen:

Je hebt nu beide vormen van SEO ontdekt.

Maar.

Bedenk goed dat alles tijd kost. Ben je bezig met SEO, staar je niet blind op de kleinste elementen, maar denk een je persoonlijke ROI.

Wat is jouw Return On Investment. Wat stop je er in, en wat krijg je er voor terug?

Leuk dat je pagina’s allemaal groene bolletjes krijgen van je SEO plug-in, of dat je nu alles weet van de verschillende vormen van optimalisatie, maar zie je het effect ook terug in je positie?

Bedenk bij alles wat je doet, of het je tijd echt waard is.

Mijn advies?

Gebruik de volgende stappen om je website te optimaliseren voor SEO en richt je vervolgens alleen nog maar op je bezoekers.

De "makkelijke" vorm van SEO

Richt je op je bezoekers.

Doe alles om hen zo goed mogelijk te helpen. Geloof me, hoe goed je SEO ook is, is het voor je bezoekers niet waardevol genoeg, dan zul je alsnog zakken in Google.

Dit alles heeft te maken met de Dwell-time.

Denk na met welke intentie jouw bezoeker op je website is beland en naar welke informatie hij of zij op zoek is.

Stel dat ik een pagina maak voor iedereen die zoekt naar SEO optimalisatie. Met welke intentie zoekt iemand dan?

Wil diegene tips zien, instructies, video’s? Of zoekt hij een partij om het uit te besteden?

Denk na met welke gedachte je bezoekers het eerste contact met jou maken. En zorg voor de perfecte eerste indruk. 

Maak je bezoekers in 2 seconden duidelijk dat ze op de juiste website zijn beland.

Bekijk SEO anders

In principe kun je SEO en de optimalisatie van je website het beste als volgt zien:

Is het goed voor je bezoekers, dan is het goed voor Google.

Doe alles voor je bezoekers. Maak het verschil door je pagina’s mooier te maken. Gebruiksvriendelijker. Gemakkelijker te begrijpen etc.

Wil je dan toch iets doen voor de optimalisatie?

Geef dan alles de juiste beschrijving.

Ik moet jouw volledige webpagina kunnen begrijpen ook al kan ik alleen het volgende bekijken:

Hoe beter iemand een pagina kan begrijpen zonder de inhoud te lezen, hoe beter jij je pagina hebt geoptimaliseerd voor SEO.

Er is alleen nog 1 addertje.

Je moet die nummer 1 positie wel eerst verdienen.

Ben je nu enthousiast over deze manier van SEO. Het anders durven doen dan andere. Meer focussen op de toekomst. De lange termijn. De cijfers. De resultaten.

Kijk dan eens naar de SEO Groei Versneller.

Gebruik de SEO Groei Versneller

Wil je groeien? Extra gas geven? En geloof je dat het internet je succesvoller kan maken? Ontdek de online groeiversneller.

Een traject waarbij jij met behulp van de nieuwste inzichten in de SEO en online marketing je bedrijf laat groeien.

Nog niet klaar voor de SEO groeiversneller, maar wel iets te melden?

Deel jouw mening, deel je ervaringen of stel je vraag.

Heb je geen vraag, maar vind je dit artikel wel waardevol genoeg voor je netwerk? Deel het dan. Ik waardeer het enorm en ik weet zeker dat je netwerk dat ook zal doen.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on twitter