De positie van een gesponsorde koppeling wordt naast de relevantie ook bepaald door het bedrag dat men als adverteerder betaalt per klik (PPC).
Wanneer we het hebben over zoekmachine optimalisatie (SEO) doelen wij enkel op het verbeteren van de vindbaarheid van jouw website in de organische zoekresultaten. Welke mogelijkheid je ook verkiest, via zoekmachines bereik je meer potentiële klanten.
Open jij de 'geheime' marketingkluis?
Gun jezelf met een klik toegang tot de best bewaarde marketingformules en ontdek hoe jij het leukst, makkelijkst en hardst je bedrijf laat groeien.
Er wordt vaak vergeten dat alleen het hebben van een goede positie in Google niet voldoende is. Als je eenmaal in de top 3 staat, wat maakt dan dat bezoekers op jouw website klikken?
De volgende onderdelen bepalen of een bezoeker op jouw website klikt:
De titel
De meta omschrijving
Een geoptimaliseerde pagina titel
Je paginatitel (of SEO titel) is een van de belangrijkste elementen van zoekmachine optimalisatie. Een goede pagina titel zorgt voor een betere positie in Google. Maar heeft nog een andere belangrijke taak.
Jouw pagina titel wordt in Google weergegeven als een blauwe onderstreepte link. Dat is wat jouw potentiële klanten als eerste lezen voordat ze doorklikken.
Hoewel het fijn is dat Google het denkwerk voor jou en mij doet, is dit wel een gemiste kans. Zie de meta omschrijving namelijk als manier van gratis adverteren.
Je krijgt van Google gratis 160 tekens om bezoekers naar jouw website te lokken. Behoorlijke zonde als je hier niets mee doet, toch?
Houd jij geen rekening met je titel en meta omschrijving, dan kan je wel bovenaan in Google staan, het zal je nog steeds bezoekers kosten!