Internet Marketing Gemak Logo

Voice Search SEO

Wat is Voice Search SEO en hoe werkt het? Ontdek de theorie, handige tips en lees alles over hoe je via Voice Search SEO bovenaan in Google komt.

Afbeelding van een vrouw met laptop

De basis

cATEGORIE:

SEO > Voice Search

Hoe werkt Voice Search SEO?

Binnen de Voice Search SEO richt je jouw zoekmachine optimalisatie op de gesproken zoekopdrachten. Meer en meer gebruiken zoekers de opnamefunctie van Google.

In plaats van dat het zoekwoord wordt ingetypt, wordt deze ingesproken.

Omdat de manier van praten compleet verschild met hoe we schrijven is dit een andere tak binnen de SEO.

Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken om gesprekken te voeren met sommige personen als ik zie hoe ze hun teksten schrijven.

Dit terwijl het zeer vriendelijke mensen zijn en ik wel degelijk uitvoerige gesprekken voer.

Wat is het verschil?

80-90% van de mensen hanteert een andere communicatiestijl bij het schrijven dan bij het praten.

Het resultaat voor Voice Search SEO?

Geen zoekwoorden meer, maar complete (exacte) zinnen.

Mensen zoeken bijvoorbeeld het dichtstbijzijnde restaurant, wat Voice Search SEO is of hoe je zelf mayonaise maakt.

Hoe houd je rekening met Voice Search?

Zoekwoorden bestaan eigenlijk al een tijdje niet meer. Je kunt het beter zoekzinnen noemen. 95% van alle zoekopdrachten bestaat niet uit slechts één woord, maar uit een combinatie van meerdere woorden.

Oftewel,

Een zin.

Wil je aandacht besteden aan de Voice Search schrijf dan voor je bezoekers en prop je tekst niet vol met continu hetzelfde zoekwoord, maar blijf variëren.

Gebruik synoniemen, en gebruik voor de Voice Search altijd:

Maak SEO zo simpel als het volgen van 5 stappen

Een Voice Search SEO onderzoek

De opkomst van Voice Search neemt in een sneltreinvaart toe.

Door de virtuele assistenten zoals Google Assistent, Siri en Cortana zijn we al langere tijd gewend om te praten tegen onze mobiele telefoon zonder dat er iemand aan de andere kant van de lijn zit.

Het aandeel van zoekopdrachten via Voice Search blijft stijgen en inmiddels heeft de Voice Search 10% aandeel weten te veroveren van het wereldwijde zoekvolume.

Dat staat gelijk aan 50 biljoen zoekopdrachten per maand.

Deze manier van zoeken betekent ook dat we nieuwe manieren moeten gebruiken om onze teksten te optimaliseren.

Voor het optimaliseren van je teksten voor voice search geef ik je later enkele tips. Laten we eerst kijken hoe je gemakkelijk achter de voice search keywords komt.

Hoe kom je achter de voice search zoekopdrachten?

Allereerst gebruik je natuurlijk je gezonde verstand. Jij kent je branche het beste. Pak pen en papier en schrijf zoveel mogelijk vragen op die jouw klanten hebben. Wat willen ze weten? Welke vragen hebben ze? Tegen welke problemen lopen ze aan?

Heb je zelf al een mooie lijst gemaakt?

Gebruik dan “extra” stappen tijdens je zoekwoorden onderzoek en zoekwoorden analyse.

Het onderstaande programma kan je hierbij helpen.

Gebruik Answer the Public

Answer the public is een handige manier om je creativiteit te prikkelen om achter de beste zoekwoorden te komen.

Selecteer de taal, vul een zoekwoord in en klik op ‘get questions’. Lees meer over Answer the public.

Vond je dit al toffe informatie?

Wij hebben nog veel meer te delen...