Google Algoritme | Uitleg & Tips

Open de marketingkluis​
Of het nu gaat om het generen van leads, het neerzetten van een sterk merk of het besparen van bakken aan tijd. Aan alles is gedacht.

Wat is het Google Algoritme?

Het Google-algoritme is een reeks regels die Google gebruikt om te bepalen op welke positie een website in de organische zoekresultaten komt.

Sinds het ontstaan van Google is het algoritme continu verbetert. Door (kleine) aanpassingen door te voeren probeert Google de zoekmachine beter maken.

Waarom is het Google algoritme belangrijk?

Het Google algoritme, en vooral de verbeteringen die worden doorgevoerd, zijn nodig omdat iedereen die zich bezighoudt met SEO er alles aan doet om bovenaan in Google te komen.

Ook technieken (black hat SEO) waarvan Google duidelijk aangeeft deze af te keuren.

Doordat mensen het systeem van Google proberen te manipuleren moet Google iedere keer nieuwe methodes bedenken om dit gedrag af te straffen.

De nieuwe methodes kun zien je als algoritme update.

Over de Google algoritme updates

Google voert dagelijks kleine aanpassingen door aan het algoritme. Maar het blijft niet altijd bij kleine aanpassingen.

Eens in de zoveel tijd doen ze menig SEO’er of website-eigenaar beven door in een klap een grote verandering door te voeren.

Tenminste zo wordt dit opgepakt.

Toch verandert Google niet zoveel in wat het goedkeurt, maar wordt het steeds beter in het afkeuren.

Wat ik hiermee bedoel?

De updates die Google doorvoert straffen vooral de mensen die het systeem proberen te manipuleren. Die proberen zonder kwaliteit of meerwaarde te bieden via slinkse wijze hoger in Google te komen.

Wil jij je geen zorgen maken om de algoritme updates, wees dan goed voor je bezoeker, dan is Google goed voor jou.

De belangrijkste Google algoritme updates

Als je zoekt op Google algoritme of Google algoritme updates krijg je vooral een overzicht te zien met alle updates en de daarbij behorende datum.

Wij vinden het interessanter om de updates in te delen op soort.

Waarom?

Omdat als je het algoritme van Google begrijpt, je ook begrijpt wat ze belangrijk vinden en hoe jij je kunt bewapenen tegen toekomstige updates.

De updates omtrent de off-page SEO

De off-page SEO gaat over de zoekmachine optimalisatie via het versterken van je linkprofiel.

Oftewel het linkbuilden.

Omdat hier nogal veel mee gesjoemeld werd heeft Google een update doorgevoerd die verkeerde SEO-technieken direct kan opspeuren en bestraffen.

Alle updates

De updates omtrent de on-page SEO

De on-page SEO gaat over de zoekmachine optimalisatie via het optimaliseren van je website zelf. Zo kon je vroeger gemakkelijk scoren door het kopiëren van content van andere.

In plaats van dat de webteksten zelf geschreven werden, werden deze klakkeloos gekopieerd. En het ergste was, dat ze er nog mee wegkwamen ook.

Gelukkig gaat dat door Google Panda inmiddels een stukje lastiger.

Maar niet alleen probeert Google slecht gedrag af te straffen, ook proberen ze jouw website beter te begrijpen.

Alle updates

De updates omtrent de zoekresultaten

Iedere algoritme update heeft met de zoekresultaten te maken. Maar dan meer met de posities. Naast updates die bepaald gedrag bemoedigen of afstraffen, voert Google updates toe om hun zoekresultaten te verbeteren.

Alle updates

Open de marketingkluis​
Ga viraal op social media, adverteer met centen i.p.v. euro's en ontvang de beste online marketing technieken.
Inhoud van artikel
Over de auteur

Sebastiaan begint zijn ondernemers carrière (2009) tijdens zijn studie psychologie. Als eigenaar van een studiekeuzeadviesbureau leert hij dat zijn kennis van de psychologie en het brein van jouw klanten enorm handig is binnen de online marketing. 

Dankzij slimme online marketing technieken laat hij het bedrijf razendsnel groeien tot uiteindelijk meerdere locaties door heel Nederland. 

De exacte strategie dat hij heeft gebruikt om zo hard te kunnen groeien, legt hij je stap voor stap uit in het 4-staps klantenplan

Internet-Marketing-Gemak-Over-Ons-Sebastiaan