De kracht van een slimme SEO strategie
In dit artikel onthullen wij de exacte SEO strategie waarmee onze opdrachtgever maandelijks meer dan 220 duizend bezoekers krijgt. Gratis.
Hoe kan SEO klanten aantrekken?
Denk eens aan je eigen koopgedrag. Wat is het laatste dat je gekocht hebt?
Hoe is dat gegaan?
Je voelde een behoefte, er is iets kapotgegaan, je zocht verandering of bent op zoek gegaan naar een oplossing voor je probleem.
Je bent gaan Google-n…
Toch?
Dit is precies wat iedere consument doet en wat wij bij onze opdrachtgevers zien. Via SEO kan je enorm hard groeien.
Maar…
Je strategie moet goed zijn en je moet er wel wat voor over hebben.
Hoe maak je een SEO strategie?
Het samenstellen van een SEO strategie gaat verder dan het uitkiezen van wat zoekwoorden en het toepassen van wat trucjes. Wij gaan samen een SEO strategie maken die niet puur is gericht om je website hoger in Google te brengen, maar voor meer klanten.
Ben je er klaar voor?
Laten we beginnen bij stap 1.
1 | Vind je verborgen posities
Je begint je SEO strategie met het in kaart brengen van je verborgen posities in Google. Hoe je dat precies doet, leg ik je uit in de video.
2 | Vind de beste zoekwoorden
Je hebt in kaart gebracht op welke posities jij in Google staat, zonder dat jij het wist. Nu is tijd voor een gedegen zoekwoorden onderzoek. Via het zoekwoorden onderzoek ga je op zoek naar zoekwoorden die je concurrenten nog niet gevonden hebben.
3 | Selecteer de juiste zoekwoorden
Als je in stap 2 een zoekwoorden onderzoek hebt gedaan, dien je in stap 3 de juiste zoekwoorden te selecteren. Dit doe je via een zoekwoorden analyse.
Aan de hand van de zoekwoorden analyse bepaal je welke zoekwoorden jij verwerkt in je SEO strategie en gaat gebruiken voor de volgende stappen.
4 | Maak thema’s
Je weet nu op welke zoekwoorden jij wilt richten. Bepaal nu voor ieder zoekwoord onder welk thema het valt.
Zo vallen zoekwoorden als SEO, zoekmachine optimalisatie of SEO strategie allemaal in het thema ‘beter gevonden worden.
5 | Creëer de wireframes
Nu je weet onder welke thema’s je zoekwoorden vallen, is het tijd om de wireframes te maken. Dit is het deel van de SEO strategie waarin je in kaart brengt hoe de website (en alle behorende pagina’s) moet worden opgezet.
Je denkt na over wat er op iedere pagina moet staan. Hoe je bezoekers op je website houdt en hoe zij gemakkelijk de weg kunnen vinden.
6 | Bepaal de navigatie
De navigatie van een website speelt een belangrijke rol binnen de SEO. Iedere pagina op jouw website bouwt namelijk waarde op. Waarde die je op een gemakkelijk en slimme manier kunt doorspelen naar andere pagina’s.
Hoe dat precies werkt, leg ik je uit in de video.
7 | Test het fundament
Doe een SEO analyse. Is alle technische in orde? Razendsnel en hoe zit het met de zoekmachine vriendelijkheid?
8 | Controleer de bank
Als ondernemer heb je in mijn ogen twee soorten valuta. Je tijd en je geld. Maak de overweging hoeveel tijd jij of je team in de SEO strategie kunt stoppen en welk budget je hiervoor over hebt. Wil jouw SEO strategie enige kans van slagen hebben dan moet het wel de aandacht krijgen die het verdient.
Lukt het jou of je team niet om dagelijkse of in iedere geval wekelijks met SEO bezig te zijn, besteed het dan liever uit. Wil je liever niet je SEO uitbesteden noteer dan in ieder geval hoeveel tijd je per maand in de SEO kunt stoppen. En krijg hulp van een online marketing coach om snel de juiste stappen te zetten.
9 | Maak een contentstrategie
Je weet door de vorige stappen te hebben gezet op welke zoekwoorden jij je richt en hoeveel tijd jij maandelijks aan SEO kunt besteden. Nu is het tijd dat je aan de hand van deze informatie je contentstrategie bepaalt.
In je contentstrategie verwerk je de zoekwoorden die je in de vorige stap in kaart hebt gebracht. Je bepaalt welke SEO-teksten jij wilt (laten) schrijven en in welke volgorde je dit doet.
Begin met het grootste thema. Het thema waar het meest op gezocht wordt en vul je website aan met de onderliggende thema’s.
Zo zie je in dit artikel dat we je helpen met het samenstellen van een SEO strategie en tegelijkertijd ook met dieperliggende thema’s als het doen van een zoekwoorden onderzoek of analyse.
Door in je contentstrategie rekening te houden met een slimme volgorde kun je via interne links, zoals ik in stap 6 heb laten zien, je oude pagina’s gebruiken om jezelf omhoog te stemmen in Google.
Verwerk in je SEO strategie hoeveel nieuwe content jij maandelijks publiceert. Dit kunnen video’s, afbeeldingen of bijvoorbeeld blogs zijn. Zorg dat je een keuze maakt en je hier aan houdt.
Wil jij maandelijks een blog schrijven doe dit dan. En doe dit over een langere periode.
Jouw nieuwe SEO strategie heeft enkele maanden nodig om enige resultaat te kunnen laten zien. Starten, stoppen en later nogeens proberen heeft voor SEO geen zin.
Wil je duizenden bezoekers gratis naar je website sturen. En dat iedere maand opnieuw?
Ga er dan voor of besteed alles uit.
10 | Meet en verbeter
Bepaal voordat je met je SEO strategie begint welke doelen je wilt bereiken. Onthoud hierbij dat jij straks een investering maakt. Hetzij je tijd, hetzij je geld.
Deze investering moet terugverdient worden.
Omdat je in stap 8 hebt bepaalt hoeveel je op de bank hebt kun je nu gemakkelijk bepalen welk resultaat je voor ogen hebt.
Wat moet jou SEO-strategie je na 6 maanden hebben opgeleverd?
Wat is het minimale resultaat waar jij tevreden mee kunt zijn?
Zet jij je vol in, maar blijft het resultaat uit?
Voelt het alsof je alle trucs al hebt geprobeerd? Blogs doorspitten, eindeloos video’s bekijken, podcasts op repeat – en toch, geen steek verder.
Herkenbaar?
Misschien mis je wel die ene gouden tip die alles op zijn kop zet.
Ik snap het helemaal.
Zelf heb ik me 15 jaar geleden een weg gebaand door de jungle van ondernemen. Jarenlang worstelen, experimenteren, falen en weer opstaan. Tot ik de sleutel vond. Die sleutel? Die draaide mijn tweede onderneming van een bescheiden start-up naar een bloeiend coachbedrijf verspreid over heel Nederland.
Nu, met meerdere succesvolle bedrijven op mijn naam sta ik hier. Als jouw gids in de online marketing en business wereld, klaar om jou door dat doolhof te leiden.
Hoe?
👉 Online Marketing & Business Coaching
Terwijl we strategisch aan je bedrijf werken laten we het internet al het harde werk doen.
👉 Online Marketing Advies
Ik help je jouw visie te vertalen naar een concreet, winnend online marketingplan.
👉 De Sw!tch
Speciaal voor ondernemers die klaar zijn voor de grote sprong. Dit programma is jouw ticket uit de sleur, door dat plafond heen, rechtstreeks naar het succes dat je verdient.