Speel niet langer verstoppertje met de klanten die je zoeken

Iedere woensdag om 12:00 een nieuwe online marketing hack gratis in je inbox.

Instagram Profielfoto

Zo maak je in een paar simpele stappen de perfecte instagram profielfoto

Het belang van een goede Instagram Profielfoto

Uit een onderzoek van de Universiteit van Missouri (Amerika) concluderen we dat het voor bezoekers van jouw website, facebookpagina of Instagram-profiel slechts twee tiende van een seconde duurt voordat zij een mening vormen.

Het geeft aan waarom een profielfoto voor Instagram zo belangrijk is.

Daarnaast kwam in hetzelfde onderzoek naar boven dat bezoekers gemiddeld 6,48 seconden naar het meest herkenbare deel van de pagina keken. Op Instagram is dit jouw profielfoto.

Hoe kies je een goede profielfoto voor Instagram?

Voordat jouw post verschijnt op de feed van je potentiële klanten, zien zij eerst jouw profielfoto en naam. Doordat het formaat van een profielfoto op Instagram maximaal 180×180 pixels is, heb je niet veel ruimte om veel te tonen in je afbeelding.

Wil je een goede eerste indruk achterlaten, dan is het belangrijk na te denken wat je precies toont. In de basis heb je maar één keuze te maken…

Ga je voor Herkenbaarheid of voor Authenticiteit?

Herkenbaarheid in je profielafbeelding

Is het Instagramaccount van een grotere organisatie, of heb je als ZZP’er ambitie om snel door te groeien, dan kan het beter zijn om je logo als profielfoto in te stellen. Een duidelijk logo zorgt ervoor dat je bezoekers je extreem snel herkennen.

Authenticiteit in je profielafbeelding

Ben je een ZZP’er en dus het gezicht achter jouw bedrijf? Dan is het altijd een goede keuze om een persoonlijke foto te plaatsen. Belangrijk hierin is dat je let op wat voor type afbeelding je gebruikt. Doordat de afbeeldingen van een klein formaat zijn, stem je je foto hierop af.

Ik heb 3 tips voor je.

3 Tips voor een persoonlijke, sterke Instagram profielfoto

Tip 1 | Zorg ook nu voor herkenbaarheid!

Zorg dat je herkenbaar in beeld bent. Een foto van top tot teen is niet geschikt om herkenbaarheid te creëren met de minimale ruimte die je tot je beschikking hebt.

Tip 2 | Gebruik triggers

Gebruik een psychologische trigger in de profielfoto. Laat jezelf richting de biografie op je profielpagina kijken. Door deze trigger te gebruiken, heb je gegarandeerd meer engagement op de link in jouw Instagram biografie.

Tip 3 | Maak oogcontact

Kijk tijdens het maken van je profielfoto in de camera en creëer een foto met persoonlijkheid. Je kijkt op deze manier direct naar degene die jouw profielfoto aan het bekijken is.

Zet jij je vol in, maar blijft het resultaat uit?

Voelt het alsof je alle trucs al hebt geprobeerd? Blogs doorspitten, eindeloos video’s bekijken, podcasts op repeat – en toch, geen steek verder.

Herkenbaar?

Misschien mis je wel die ene gouden tip die alles op zijn kop zet.

Ik snap het helemaal.

Zelf heb ik me 15 jaar geleden een weg gebaand door de jungle van ondernemen. Jarenlang worstelen, experimenteren, falen en weer opstaan. Tot ik de sleutel vond. Die sleutel? Die draaide mijn tweede onderneming van een bescheiden start-up naar een bloeiend coachbedrijf verspreid over heel Nederland.

Nu, met meerdere succesvolle bedrijven op mijn naam sta ik hier. Als jouw gids in de online marketing en business wereld, klaar om jou door dat doolhof te leiden.

Hoe?

👉 Online Marketing & Business Coaching
Terwijl we strategisch aan je bedrijf werken laten we het internet al het harde werk doen.

👉 Online Marketing Advies
Ik help je jouw visie te vertalen naar een concreet, winnend online marketingplan.

👉 De Sw!tch
Speciaal voor coaches, adviseurs en trainers die klaar zijn voor de grote sprong. Dit programma is jouw ticket uit de sleur, door dat plafond heen, rechtstreeks naar het succes dat je verdient.

Beu dat je concurrent er met je klant vandoor gaat?

Krijg de brutaalste marketing tips iedere week gratis in je inbox.