Logo Internet Marketing Bureau IMGemak

Waarom Zwarte Piet moet blijven voor het succes van jouw website

Sebastiaan Hendriks   |   Geen reacties   |   Laatste aanpassing op: 17-01-2018   |   

Huh?

Sinterklaas in september?

Het is je misschien opgevallen dat de website in een nieuw jasje is gestoken. Hoewel ik het lief gevraagd heb, wil Sinterklaas zijn feest niet verschuiven naar september. Dit betekent dat alle waarde nog in dit artikel zit, maar we even moeten doen alsof…

Ergens ver weg… op een koude, winterse decemberdag….

Het is weer zo ver. Je staat ‘s ochtends op met trillende benen, je kleren zijn al nat gesneeuwd voor je in de auto zit en weg rijdt, word je bekogeld door bruine stenen die de zwart geschilderde mannen pepernoten noemen. Of nou ja, zwart. Tegenwoordig mag Zwarte Piet ook alle kleuren van de regenboog hebben.

Hoe dan ook. Het is Sinterklaas.

De zwartepieten discussie zal niemand ontgaan zijn. Welke mening jij ook hebt, zorg er in ieder geval voor dat je de gedachte van Sinterklaas, ook op je website toont. 

Meer Succes via Internet door te geven

Mensen lijken wel bezeten door die oude man die ons blijkbaar de crisis heeft doen vergeten. Webshops draaien overuren en er wordt weer een miljoenen omzet gehaald. Wat kunnen wij nu leren van deze Goedheiligman?

Weggeven.

Daar houden wij toch helemaal niet van?

Vooral ondernemers lijken bang te zijn om zomaar gratis weg te geven. Op netwerkborrels mag gedeeld worden, maar delen doe je toch niet met je klanten?

Hoe kan ik nu geld verdienen door iets weg te geven?

Het vreemde is dat zodra het Kerst is, of zoals deze week (we doen alsof, weet je nog;-)), weer Sinterklaas, we met z’n allen ineens de decembergedachte kunnen naleven.

Iets geven, zomaar. Tenminste. Ik ga ervan uit dat wanneer jij je Sinterklaas- aankopen doet, je niet dat ene cadeautje voor je nichtje meeneemt omdat je weet dat jij er een veel groter cadeau voor terug krijgt.

toch?

Je geeft om te geven, niet om te krijgen.

Een mooie gedachte, maar waarom doen we dat nu maar 1x per jaar of nou ja, sommige fanatiekelingen 2x. Waarom delen en geven wij niet méér en vaker ?

Als iedereen nu meer geeft, dan krijgt iedereen toch ook meer?

Wist je dat de gulste mensen, het meeste krijgen?

Zeker als je op het internet kijkt dan worden de gulle ondernemers dagelijks beloond met honderden tot soms zelfs duizenden likes, tweets en bezoekers.

Een heel jaar lang, de decembergedachte

Elke dag zoeken miljoenen mensen naar informatie. Of het nu gaat om het schrijven van een Sinterklaasgedicht, het verbeteren van je positie in Google of meer informatie over internet marketing.

Mensen hebben vragen en dus behoefte aan informatie en antwoorden. Informatie en antwoorden die jij ze kunt geven!

Wat nu als ik je uitdaag om dit jaar, en de jaren die zullen volgen, je decembergedachte vast te houden?

Online Marketing met de juiste gedachte

Stel je nu eens voor. Je hoeft alleen maar dát te vertellen wat jij al weet. Alle andere technieken van internet marketing laat je even voor wat het is. Je focust je alleen nog maar op geven. Je zult versteld staan hoe het weggeven van kennis jouw bedrijf gaat helpen.

Het is het geheim dat internet marketing Goeroes al jaren kennen, maar ondernemers niet willen zien.

Jij beantwoordt de vragen die jouw klanten hebben, jij bent hun redder in nood, jij bent diegene die gratis geholpen heeft, jij bent diegene die ze vertrouwen en jij bent diegene die……. inderdaad…..

Uiteindelijk iets verkoopt!

Gratis Reclame met je eigen kennis

En wat vind je van de decembergedachte? Iets om dit jaar te implementeren? Of ben je al geschrokken van de gedachte iets zomaar weg te geven?

Voor de echte waaghalzen wil ik namelijk een stapje verder gaan. Je kennis weggeven aan concurrenten.

Welke idioot is nou zo gek om zijn kennis weg te geven aan zijn concurrent?

Precies…..niemand!

Of nou ja, bijna niemand.

En dat is ook precies de kracht van geven.

Wat nu als jij nooit meer betaalt voor reclame op het internet?

Elke actie die jij doet voor de promotie van je bedrijf betaal je in kennis. Je concurrent, je buurman, je vriend en je collega, allemaal hebben ze het over jouw kennis. En aangezien iedereen in 2017 gaat geven, maar natuurlijk niet hun eigen kennis, maar die van jou (want jij bent die idioot die zomaar gratis kennis weggeeft) sta jij op Twitter, Facebook, LinkedIn en op de blogs in jouw nichemarkt.

Dus wat zeg je er van?

Doe je mee?

Of heb je een ander plan voor dit jaar?

Hoe dan ook, vertel het me in de reacties hieronder! Je krijgt er zelfs een extra cadeautje voor ?

Vind de verborgen gebreken van je site,

doe de website analyse en SEO check!

Vind de verborgen gebreken van je site,

doe de website analyse en SEO check!

Deel met jouw netwerk

Over de auteur

Sebastiaan Hendriks

Sebastiaan is de strategisch partner van opdrachtgevers en verslaafd aan zijn notitieblokken. De mooiste ideeën ontstaan bij Sebastiaan spontaan. Sebas is dan ook het stuiterballetje op kantoor. De marketeer die nooit stil zit, doorslaat in de cursussen, boeken en blogs die hij volgt en gek is van de psychologie.

Laat een reactie achter