Internet Marketing Gemak Logo

Acquisitie

Wat is acquisitie?

Welke vormen van acquisitie zijn er, wat zijn de verschillen en waar moet je rekening mee houden als je zelf acquisitie wilt plegen?

We leggen het je stap voor stap uit.

Afbeelding van een vrouw met laptop
cATEGORIE:

Verkopen > Acquisitie

Wat is acquisitie?

Acquisitie betekent letterlijk het verkrijgen van iets. In de meeste gevallen wordt met acquisitie het werven van klanten bedoelt, maar het kan ook om een bedrijfsovername gaan.

Welke vormen van acquisitie zijn er?

Binnen de acquisitie maak je onderscheid tussen hoe goed je de prospect of lead kent. Dit doen we door een ’temperatuur’ aan onze potentiële klant mee te geven. Met andere woorden, hoe warm heb jij ze al gemaakt om bij jou te kopen?

We kennen de volgende vormen van acquisitie:

Koude acquisitie

Met koude acquisitie probeer je de aandacht te trekken van bedrijven die (nog) niet bekend zijn met je bedrijf. Dat kan bijvoorbeeld door een persoonlijke brief of e-mail te sturen of gebruik te maken van telefonische acquisitie.

Lauwe acquisitie

Je bent al in contact met de lead, maar je weet nog niet of er daadwerkelijk behoefte is aan jouw dienst. Dit kan bijvoorbeeld gaan om oud klanten of relaties binnen je LinkedIn netwerk.

Warme acquisitie

Met warme acquisitie richt je je op relaties die al bestaan en zeer waarschijnlijk behoefte hebben aan jouw dienst. 

Bijvoorbeeld klanten die al iets van je gekocht hebben of bezoekers van je website die belangstelling voor je dienst getoond hebben. 

De slagingskans van warme acquisitie ligt aanzienlijk hoger omdat de bedrijven die je benaderd, al op de hoogte zijn van je bedrijf en wat je te bieden hebt.

Meer info over acquisitie

Waar moet je rekening mee houden als je zelf aan acquisitie wilt doen?

Het plegen van acquisitie kost enorm veel tijd. Het is daarom belangrijk dat jouw sales pijplijn continu gevuld is met prospects of leads. Daarnaast dien je een duidelijk acquisitieplan te hebben om voorkomen dat je als kip zonder kop alles door elkaar doet en enorm van tijd of geld verbrand.

Gaat het jou erom dat je jouw bedrijf wilt laten groeien, maak dan niet de fout om zelf te zwoegen. Laat het internet het werk voor je doen en besteed je online marketing uit.

Vond je dit al toffe informatie?

Wij hebben nog veel meer te delen...

Waar kunnen alle updates naar toe?

Waar Mogen de koopwoorden naar toe?

Waar mag de masterclass naar toe?

Waar mag het handboek naar toe?

Waar mag het handboek naar toe?

Waar mag het handboek naar toe?

Waar mag het handboek naar toe?

Waar mag het stappenplan naar toe?

Waar mag het handboek naar toe?

Waar mag het handboek naar toe?

Waar kan het handboek naar toe?

Waar mag het handboek naar toe?

Waar mag het handboek naar toe?

Waar kan alles naar toe?