Acquisitiekosten

Acquisitiekosten

Wat zijn acquisitiekosten?

Eenvoudig gezegd zijn acquisitiekosten de kosten die een bedrijf maakt om nieuwe klanten te werven. Dit omvat reclame- en marketingkosten, evenals de kosten van eventuele bonussen die aan potentiële klanten wordt aangeboden.

Hoe bereken je de acquisitiekosten?

De meest gebruikelijke methode om de acquisitiekosten te berekenen is door de kosten per acquisitie (CPA) in kaart te brengen. Je maakt dan inzichtelijk wat het kost om een nieuwe klant te werven.

Om de CPA te berekenen deel je de totale acquisitiekosten door het aantal verworven nieuwe klanten.

Stel dat jij bijvoorbeeld € 5.000 euro hebt uitgeven aan de marketing en daarmee 50 nieuwe klanten hebt gekregen. Je deelt dan 5.000 euro door 50 en zult erachter komen dat je een CPA hebt van € 100.

Iedere nieuwe klant in dit voorbeeld kost jou dus € 100.

Het zal aan de gemiddelde klantwaarde liggen of je met dit bedrag uitkomt.

Website Maker Webnemer

Waarom zijn acquisitiekosten belangrijk?

Het inzichtelijk maken van je acquisitiekosten is nodig om je acquisitiestrategie of acquisitieplan op aan te passen.

Via de CPA weet je precies wat een nieuwe klant jou kost en of je op dit op de juiste manier je acquisitie pleegt.

Yes! Het mag gedeeld worden

Meer inspiratie

Affiliate Netwerk
Affiliate marketing

Affiliate netwerk

Wat is een affiliate netwerk, hoe kies je het juiste netwerk uit en waar moet je op letten?

Klaar voor groei?

Geef een seintje

small_c_popup.png

Benieuwd waar jouw succes verborgen ligt?

Geef een seintje