Over ons pagina | Uitleg & Tips

Open de marketingkluis​
Of het nu gaat om het generen van leads, het neerzetten van een sterk merk of het besparen van bakken aan tijd. Aan alles is gedacht.

Wat is een over ons pagina?

Een over ons pagina is een landingspagina met informatie over een bedrijf, organisatie of persoon. Ze bevat meestal een korte geschiedenis van de entiteit en informatie over de producten, diensten of missie.

SAAI!!

Ja, je over ons pagina gaat over jou. Maar toch ben ik helemaal niet geïnteresseerd in jou, maar in wat jij te bieden hebt.

Een sterke over ons pagina geeft een goed verhaal en helpt potentiële klanten om hun keuze te maken.

Maak jou over ons niet over jou, maar over je klant.

Hoe je dat slim doet, dat bespreken we allemaal stap voor stap in dit artikel. Maar eerst nog even het volgende.

Waarom is een over ons pagina belangrijk?

In mijn ogen is je over ons pagina de meest belangrijke landingspagina op je website.

Waarom?

Omdat jouw over ons pagina alleen bezocht wordt, wanneer jouw bezoekers nog twijfelen. Ze zijn misschien overtuigd van je toegevoegde waarde, zijn enthousiast over de dienst die je biedt, maar twijfelen of jij wel écht bij ze past.

Ze willen weten wie jullie bedrijf is en vooral welke voordelen jij de klant biedt. Een goede over ons pagina vertelt in begrijpelijke taal waarom een klant inderdaad op het juiste adres is beland.

Waar voldoet een goede over ons pagina aan?

Een goede over ons pagina, gaat niet over ons, maar over de bezoeker. Een goede over ons pagina koppelt de informatie over het bedrijf aan de belangen en behoefte van de klant.

Hoe doe je dat?

Denk bij ieder element aan het potentiële voordeel voor de klant.

Omdat ik bijvoorbeeld psychologie heb gestuurd weet ik wat de manier van communiceren met ons brein doet.

Deze kennis kan ik benutten tijdens bijvoorbeeld het schrijven van advertenties, het bepalen van een online marketing strategie of het neerzetten van een social media campagne.

Door iedere keer iets over jou te vertellen, maar dit wel direct te koppelen aan het belang van de klant maak je het concreet en bovendien erg waardevol.

Als mijn zoon Sep heet, ik gek ben van badminton en sushi, heb jij daar dan iets als klant aan?

De enige keer dat jouw persoonlijke verhaal kan helpen is wanneer je gebruikmaakt van storytelling of het bevorderen van de merkbeleving.

Voor de rest gaat je over ons pagina, vooral niet “over ons”.

Een klantgerichte over ons pagina

Oké, je over ons pagina gaat dus niet ‘over ons’, maar over je klant. Toch begint het wel bij je bedrijf.

We beginnen bij je bedrijf, je merkwaarden, bedrijfscultuur en werken vervolgens toe naar het overtuigen van je klanten.

1 | Ken je bedrijf

Wij hebben in het verleden al veel bedrijven geholpen bij de online branding. Een dienst die je helpt om van je bedrijf een merk te maken.

Want dat is wat je nodig hebt.

Ook jouw bedrijf is nu al een merk. Of jij je er nu bewust van bent of niet.

De eerste stap is het achterhalen van het verhaal dat jij te vertellen hebt. Welke belofte maak jij aan iedere klant, wat is jullie merkpersoonlijkheid en hoe wil jij overkomen?

2 | Ken je klanten

Als bezoekers jouw over ons pagina bezoeken, dan doen ze dit niet voor niets. Ze hebben nog enkele vragen en ze willen weten of jouw bedrijf het bedrijf is dat het beste bij hun vraag/behoefte past. Kortom, je bezoeker twijfelt nog.

Aan jou de schone taak om de twijfelaars over de streep te trekken.

Een belangrijke stap die je hiervoor moet maken, is het achterhalen van de pijn.

Weet jij wat de klant écht pijn doet, dan weet je ook wat hen het meest beweegt. Je weet waar hun ‘koopknop’ ligt.

3 | Neem obstakels weg

Naast het oplossen van de pijn doe je er verstandig aan om op je over ons pagina obstakels weg te nemen.

Denk na waarom je bezoekers nog twijfelen en welke bedrijfseigenschappen ze over de streep kunnen trekken.

3 | Maak het persoonlijk

Maak duidelijk wie er achter het bedrijf zit. Wat zijn je drijfveren en kernwaardes?

Schrijf vanuit je passie en hart voor je zaak. Vraag je klanten waarom zij nu juist voor jou gekozen hebben.

Wat maakt jou anders en beter dan de concurrent?

Schrijf in de ik of wij-vorm. De derde persoon is toepasselijk bij lezingen of begrafenissen, niet op je over ons pagina.

Als je bedrijf informeel is of van humor houdt, laat dit dan duidelijk zien.

Laat de pagina een weerspiegeling van de persoonlijkheid van je bedrijf zijn.

4 | Gebruik feiten

Vaak worden over ons pagina’s gevuld met wollige taal. Deskundig, goedkoop, klantvriendelijk etc.

Veelzeggende worden die zonder feiten geen waarde hebben.

Bewijs je argumenten.

Ben je de goedkoopste, deskundigste of betrouwbaarste? Bewijs het dan.

Verwerk altijd je behaalde successen.

Heb je een bepaald keurmerk verdiend, een goede klanttevredenheidsscore behaald of is je klantenbestand verdubbeld? Gebruik deze feiten om je argumenten waarde te geven.

5 | Weerleg de nadelen

Ieder bedrijf heeft zijn gebreken. En dat is niet erg. Sterker nog, elk nadeel heeft zijn voordeel.

Ben je een klein bedrijf? Dan ben je flexibel.

Heb je (nog) geen kantoor? Dan werk je incompany etc.

Denk na over de eventuele nadelen van jouw bedrijf en waarom dat ook voordelen heeft.

6 | Vertel hoe je het doet

Probeer geen opsomming te geven van al je producten of diensten, maar omschrijf je methodieken en werkwijzen.

Leg je bezoeker uit hoe jij te werk gaat en wat het betekent als zij voor jou kiezen. Geef daarnaast aan vanuit welke locaties jullie werken en wat jullie onderscheidend vermogen is.

7 | Wees jezelf

Als zzp’er wil je graag serieus genomen worden. Veel zzp’ers kiezen ervoor om hun bedrijf groter te doen lijken dan het daadwerkelijk is.

Er komt geen over mij pagina, maar er wordt geschreven vanuit de wij.

Maar waarom?

Ik begrijp heel goed dat jij voor “waar” aangenomen wilt worden. Je bent serieus met je vak bezig.

Maar is een groot bedrijf daar belangrijk voor?

Kleine bedrijven hebben ook zo hun voordelen. Zo zijn kleine bedrijven vaak flexibeler, intiemer en innovatiever. Iets waar sommige opdrachtgevers naar op zoek kunnen zijn.

Je hoeft je niet anders voor te doen. Wees eerlijk, transparant en vooral jezelf.

8 | Laat jezelf zien

Als mensen op je over ons pagina komen zijn ze benieuwd naar diegene achter het bedrijf.

Nu is de tekst die je op de over ons pagina toont belangrijk, maar vergeet ook de visuele elementen niet.

Plaats foto’s van jezelf en je team. Denk daarbij goed na over je uitstraling. Is je bedrijf meer te typeren als informeel? Ga dan niet met een stropdas op de foto.

8 | Test je over ons pagina

Een goede over ons pagina is nooit af. Heb je alle stappen doorlopen en je nieuwe pagina live gebracht, start dan een A/B test op.

Test een nieuwe variant van de pagina en kijk met welke manier jij het meest je conversies verhoogd.

En nu de rest van je pagina’s

Zo, high five!

Je over ons pagina is af. Nu op naar de rest van je pagina’s:

Ga ervoor

Ik hoop dat je wat hebt gehad aan deze tips. Dat het je is gelukt je over ons pagina te schrijven of je bestaande pagina te verbeteren. Vind je het toch nog lastige materie of wil je dat wij eens meekijken, neem contact op.

Open de marketingkluis​
Ga viraal op social media, adverteer met centen i.p.v. euro's en ontvang de beste online marketing technieken.
Inhoud van artikel
Over de auteur

Sebastiaan begint zijn ondernemers carrière (2009) tijdens zijn studie psychologie. Als eigenaar van een studiekeuzeadviesbureau leert hij dat zijn kennis van de psychologie en het brein van jouw klanten enorm handig is binnen de online marketing. 

Dankzij slimme online marketing technieken laat hij het bedrijf razendsnel groeien tot uiteindelijk meerdere locaties door heel Nederland. 

De exacte strategie dat hij heeft gebruikt om zo hard te kunnen groeien, legt hij je stap voor stap uit in het 4-staps klantenplan

Internet-Marketing-Gemak-Over-Ons-Sebastiaan