Internet Marketing Gemak - Een blog vol Internet Marketing ideeën en tips

Een Pop-up? 6 Manieren voor winstgevende pop-ups

Iedereen maakt het mee: je opent een website en ja hoor, weer een pop-up in je scherm. Vaak zijn het nietszeggende boodschappen of is de irritatiefactor dusdanig hoog, dat je de pop-up meteen wegklikt. Maar waarom wordt deze methode nog steeds gebruikt?

Omdat het werkt.

Tenminste, als je het op de juiste manier inzet.

Lees verder en ontdek hoe je Pop-ups nog steeds effectief kunt inzetten. Zonder je bezoekers te irriteren.

Inhoud

Wat zijn goede pop-ups en welke ingrediënten gebruik je?

Hoe voorkom je dat je jouw bezoekers irriteert met je pop-ups, welke gegevens gebruik je en waar en wanneer toon je de pop-up?

Dit en meer behandelen we aan de hand van een aantal kostbare tips. Je gebruik van pop-ups is hierna nooit meer hetzelfde. Klaar? Daar gaan we.

Pop-ups die je klanten opleveren

Het doel van een pop-up kan verschillen. Wat wil je bereiken en hoe helpt jouw pop-up je bezoekers naar het doel? Als het doel niet duidelijk is, dan werkt een pop-up averechts. Je wilt dat je bezoeker de volgende stap zet.

Knal niet meteen een verkoopboodschap in je pop-up. Laat liever iets zien dat uitnodigt en zorgt voor oprecht contact met je bezoeker.

Een goed pop-up is het verschil tussen een verkoper die, wanneer je een winkel binnenkomt, meteen roept: “He, koop dit eens!” en een verkoper die je zonder opdringerigheid begroet.

Denk na over een logische vervolgstap en hoe je boodschap daarbij aansluit. Bedenk wanneer je pop-up verschijnt. Na het scrollen, direct bij het openen van de website, na een x aantal seconden?

Hoe aparter de pop-up, hoe beter hij werkt. Dit kan ook door een bepaalde “irritatie” op te wekken in het design. Contrast, plaatsing, beweging van onderdelen.

Prikkel je bezoekers en test welke stijl het meeste resultaat oplevert. Zorg dat je jouw pop-ups test en onderzoek welk stijl het beste werkt. Gebruik je de nieuwste versie van Webnemer dan kun je gemakkelijke testen welke plaatsing, design, stijl etc. van je pop-up het beste werkt.

Wek geen irritatie op door een moeilijk sluitbare pop-up. Een duidelijk kruisje, verder scrollen of klikken op het scherm is voldoende om dit te voorkomen.

Al in het bezit van bezoekersgegevens? Personaliseer de pop-up voor een persoonlijke feel voor de bezoeker. ‘Goedemiddag John, hierbij ontvang je nog meer tips over…’ is persoonlijker dan ‘Bekijk deze tips.’

Personaliseren kan ook op basis van gedrag als je geen gegevens hebt. Bezoekt iemand pagina A over onderwerp A, toon dan een pop-up die over A gaat. Verdiep je in je bezoeker en je pop-up wordt effectiever.

Als je eerdere afleveringen van Woensdag Gemakdag hebt bekeken, weet je hoe je achter alle gegevens van je bezoekers komt via Google Analytics.

Voordat je hiermee begint, let op de meest gemaakte analytics fouten.

Cijfers spreken de waarheid. Blijf testen en <a href="/conversie-optimalisatie/">optimaliseer je conversiepercentage</a>. Stop niet wanneer je denkt de beste effectiviteit te hebben gevonden. Wat vandaag werkt, hoeft niet morgen hetzelfde succes op te leveren.

Ga aan de slag en maak je website nóg beter met jouw kennis over pop-ups

Met deze editie van Woensdag Gemakdag heb je de kennis in handen om je pop-ups op de meest effectieve manier in te zetten. Bekijk ook de andere afleveringen voor de nieuwste tips op het gebied van Google, SEO, marketing en websites.

Volgende week is er weer een nieuwe aflevering beschikbaar, we zien je dan!

Nog een stapje verder gaan?

Heb jij het gevoel dat er meer uit je website te halen valt? Daag ons uit, krijg ons online marketing advies.

Waardevol artikel?
Deel het met je netwerk

Laat een reactie achter