Logo Internet Marketing Bureau IMGemak

8 redenen waarom jouw bedrijf in 2018 een zakelijke blog zou moeten starten!

Jordi Bron   |   Geen reacties   |   Laatste aanpassing op: 06-04-2018   |   

Bloggen wordt steeds belangrijker voor bedrijven. Tegenwoordig heeft elk bedrijf een website, maar is het de truc om je te onderscheiden. Potentiële klanten willen zien dat je hen iets te bieden hebt. Door zakelijk te bloggen blijven klanten nieuwsgierig. Daarnaast kan het ook veel opleveren voor de online vindbaarheid van je bedrijf.

Mark Zuckerberg gaf eerder dit jaar al aan dat Facebook minder aandacht gaat geven aan bedrijfspagina’s. Hierdoor denk je er misschien aan om je doelgroep via blogs te bereiken. Goed idee! In deze blog geven we je nog 7 extra redenen waarom jij in 2018 moet bloggen!

1. Een zakelijke blog zorgt voor het vergroten van je naamsbekendheid

Zakelijk bloggen kan helpen om jouw naamsbekendheid te vergroten. Maar hoe werkt bloggen nu precies? Door zelf content te schrijven voor je website zorg je ervoor dat klanten regelmatig jouw website bezoeken.

Je deelt je kennis en verkleint daarmee de afstand tussen jouw bedrijf en je potentiële klanten.

Blogs bevatten dus zelf geschreven content waardoor je ook je eigen merknaam eraan kunt verbinden. Dit draagt bij aan de naamsbekendheid van het bedrijf. Je maakt dus gratis reclame!

2. Meer branding door zakelijk bloggen

Met het schrijven van blogs kun je ervoor zorgen dat de herkenbaarheid van jouw bedrijfsnaam wordt vergroot. Zo kun je bijvoorbeeld een blog schrijven over de mensen ‘achter’ je bedrijf, of over jouw mening over een actueel branchespecifiek onderwerp.

Hiermee geef je het bedrijf een gezicht waardoor potentiële klanten je sneller zullen herkennen en vertrouwen. Blog er dus gerust op los! Hierdoor zal de branding van je bedrijf worden verbeterd.

3. Verhoog je conversie door te starten met zakelijk bloggen

Door blogs te plaatsen op je website laat je merken dat je kennis in huis hebt. Wanneer je laat zien dat je veel kennis hebt over jouw vakgebied, bouw je vertrouwen op bij potentiële klanten.

Daarnaast kun je in een blog de lezer oproepen om contact op te nemen, zich in te schrijven voor de nieuwsbrief of direct iets te kopen. Een zogeheten ‘call to action’. Wanneer je vertrouwen hebt opgebouwd bij de klant zullen deze ‘call to actions’ leiden tot leads.

Ontdek meer tips over het verhogen van jouw conversie!

4. Krijg meer verkeer naar je website door jouw zakelijke blog

Uit onderzoek van Hubspot blijkt dat starten met bloggen 55% meer websitebezoekers oplevert! Zoekmachines zijn namelijk dol op nieuwe en unieke content en laten dit hoger ranken in de zoekresultaten.

Wanneer je gaat bloggen plaats je regelmatig nieuwe content. Dit kan geschreven content zijn, maar ook een video of infographic. Door deze unieke content wordt je website beter vindbaar en genereer je meer verkeer naar je website.

Leestip! Ontdek hoe jij een sterke content strategie opstelt, zodat je jouw marketing krachtiger maakt.

5. Je zet het bedrijf neer als expert, dankzij jouw zakelijke blog

We noemden het net ook al even: door te bloggen laat je zien welke kennis je in huis hebt. Door te bloggen over jouw vakgebied laat je zien waarom jij de expert bent.

Via een blog kun je websitebezoekers op de hoogte houden van alle ontwikkelingen. Probeer met name waardevolle informatie te delen, in plaats van uitsluitend promotie van producten of diensten in je blogs te verwerken.

Je zult lezers hiermee inspireren en informeren. Ze zullen zo meer geïnteresseerd raken in jouw vakgebied, bedrijf en uiteindelijk ook jouw product of dienst!

6. Zakelijk bloggen versterkt jouw social media kanalen

Omdat Facebook heeft aangekondigd het algoritme te veranderen, zul je een andere manier moeten vinden om je doelgroep te bereiken. Het organische bereik van jouw bedrijfspagina zal namelijk minder worden.

Bloggen is een goede manier om alsnog de doelgroep te bereiken. Daarnaast heb je meteen weer unieke content, waar jouw doelgroep gegarandeerd enthousiast van wordt, om te delen op Facebook, Twitter en LinkedIn.

Meer tips om zichtbaar te blijven, na de Facebook update, ontdek je hier!

7. Blogs zijn meetbaar, waardoor je inzicht krijgt in (potentiële) klanten

Door blogs over verschillende onderwerpen te plaatsen kun je inzicht krijgen in wat jouw potentiële klanten interessant vinden. Deze data zou je zelfs kunnen gebruiken om jouw producten of diensten te verbeteren.

Daarnaast kun je via Google Analytics en Facebook zien wie jouw blogs lezen en wat hun interesses zijn. Als je deze informatie verzamelt, kun je blogs schrijven die nog beter op de doelgroep aansluiten.

8. Speel in op de nieuwe trend: voice search

Een trend die zich in 2018 zal ontwikkelen is voice search. Steeds meer mensen gebruiken hun stem om iets op te zoeken en zoekmachines zullen hun algoritme hierop aanpassen.

Een unieke kans om hier nu al op in te springen met blogs! Voice search-gebruikers stellen hun vragen voornamelijk in de vragende vorm. Neem een voorsprong op je concurrentie en voeg zoekwoorden zoals ‘wat’, ‘wie’ en ‘waarom’ toe aan je content.

Waarom starten met zakelijk bloggen?

Nog even alle tips op een rijtje:

● Bloggen vergroot de naamsbekendheid
● Je geeft je branding een boost
● De conversie wordt vergroot
● Het verkeer naar je website neemt toe
● Je zet het bedrijf neer als expert
● Versterkt de sociale media kanalen
● Je kunt meer data vergaren
● En je speelt in op een nieuwe trend!

Meer redenen hoef je volgens mij niet te hebben toch… Aan de slag!

Wil je een blog starten, maar weet je niet hoe? Bekijk dan eens het artikel over het schrijven van een blog!

Vind de verborgen gebreken van je site,

doe de website analyse en SEO check!

Vind de verborgen gebreken van je site,

doe de website analyse en SEO check!

Deel met jouw netwerk

Over de auteur

Jordi Bron

Jordi Bron levert met Contany.nl contentmarketing voor het MKB. Contany.nl hanteert een unieke aanpak waarbij alle opties rondom content onderzocht en aangeboden kunnen worden. Op deze manier wordt maximaal rendement behaald.

Laat een reactie achter