Zoekmachine MarketingBureau Inhuren? Zo Voorkom je Dat jij de Verkeerde Kiest

Iedereen kent ze wel, de zogenaamde SEO goeroes en zoekmachine optimalisatie experts. Hoewel er voldoende bureaus zijn die jou kunnen helpen bij het verbeteren van je positie in Google, zijn er helaas ook nog voldoende bureaus die dit NIET doen.

In dit artikel deel ik met jou 5 kritieke punten die direct de alarmbellen moeten laten rinkelen.

Een zoekmachine optimalisatie bureau met garantie

Niemand kan jou een garantie geven. Zoekmachine marketing is afhankelijk van zoveel aspecten, dat geen enkel bureau kan blijven bestaan als deze garanties biedt. Nu hoor ik je al denken… Hoe kan ik ooit geld verspillen als ik alleen moet betalen bij een nummer 1 positie in Google?

Een goed zoekmachine marketing bureau zou jou eerder garantie moeten geven op hun dienstverlening. Want wat nu als je niet betaalt en het bureau zich schuldig heeft gemaakt aan black hat SEO?

Ik krijg de laatste tijd steeds meer klachten van ondernemers die in zee zijn gegaan met bureaus die achteraf weliswaar geen factuur stuurden, maar wel een website achterlieten met een Google Penalty.

Voordat je dit artikel verder leest raad ik je trouwens aan om de seo cursus te bekijken. Daarin leer je hoe jij de volledige SEO puzzel ontcijferd en dus helemaal geen online marketing bureau nodig hebt 😉

SEO-bureau nodig? Gebruik deze 5 criteria en weet zeker dat je niet het verkeerde bureau kiest Click To Tweet

U komt bovenaan in Google door ons netwerk

Iedereen wil bovenaan in Google staan. Het liefst zo snel en goedkoop mogelijk. Sommige bureaus spelen hierop in door een groot netwerk aan websites in te zetten.

Het zoekmachine optimalisatie bureau is eigenaar van deze websites en hoeft dus geen tijd en energie te steken in het leggen van nieuwe contacten. Hierdoor wordt het voor jou een stuk goedkoper. Het nadeel is alleen dat Google deze manier van werken niet zo prettig vindt. Het is een techniek die niet voor de bezoekers, maar voor de positie in Google gedaan wordt.

Als het overduidelijk is dat jouw linkprofiel uit links bestaat die je niet gekregen hebt vanwege de waarde die je biedt op je website, maar vanwege andere technieken, dan is de kans groot dat Google hier een stokje voor steekt.

Het zoekmachine optimalisatie bureau stelt geen vragen

Laatst was ik op de koffie bij een collega ondernemer en die vertelde me dat zijn schoonvader op zoek was naar een online marketing bureau. Natuurlijk is het totaal onbegrijpelijk dat deze collega ons niet heeft aanbevolen bij zijn schoonvader ;-). Maar goed, laten we hem vergeven en verder gaan met het verhaal.

Zijn schoonvader had er blijkbaar een sport van gemaakt om offertes op te vragen. Oké, ik weet dat het goed is om te vergelijken, maar als je die stapel offertes zag, dan zul je begrijpen dat dit een beetje te veel van het goede was.

Het vreemde was dat er maar 1 bureau eerst een gesprek met hem wilde. De meeste bureaus begonnen al over zoekwoorden, posities in Google, social media en linkbuilden. Niemand stelde eigenlijk de vraag, wie is je doelgroep en wat wil je bereiken?

Als een zoekmachine optimalisatie bureau geen verdiepende vragen aan je stelt, ren dan alsjeblieft hard weg.

Hoe kan iemand jou nu helpen met de marketing, of dit nu online of offline is, zonder dat hij je bedrijf kent?

Ga eerst met het potentiële bureau om de tafel, vertel wie jij bent, waar je bedrijf voor staat en wat je wilt uitstralen naar je doelgroep.

Wij hebben een unieke SEO strategie

Elk degelijk bureau dient jou te kunnen uitleggen wat hun strategie is. Er is geen enkel vak waar meer over geschreven wordt dan internet marketing. Mocht een bureau beweren dat zij een geheime strategie hebben, die ze liever niet met je delen, dan gebruiken ze waarschijnlijk technieken die Google direct, of zeker in de toekomst, zal afstraffen.

Wij blijven eigenaars

Waar ik nog het meest van schrok, was een marketing bureau dat blijvend eigenaarschap in hun voorwaarden had opgenomen.

Veel ondernemers hebben een slechte website. Het is dan ook niet zo gek dat een bureau je adviseert om eerst de website aan te passen. Met een goede website leg je immers een sterke fundering voor later. Tot zover begreep ik ze.

Het begon pas vreemd te worden toen ik las dat het bureau de rechten bleef houden. Jij als klant mag dus wel de website gebruiken, maar de rechten blijven van het marketing bureau.

Wat zijn jouw ervaringen met zoekmachine marketing bureaus?

Heb jij andere ervaringen met bureaus of signalen waar jij op let wanneer je een bureau inhuurt? Geef dan hieronder je reactie!

4 reacties

  1. R. Holleman 15/11/2016
    • Sebastiaan 15/11/2016
  2. Marjan 15/11/2016
    • Sebastiaan 15/11/2016

Plaats een reactie

Begrippen Content Marketing Google Adwords
pakkende-titel
Wat 150.000 Titels ons geleerd hebben over een Pakkende Titel
Online Marketing Strategie
De Online Marketing Strategie voor meer klanten – 7 handige stappen
Keyword Analyse – Kies de Beste Zoekwoorden En Kom Bovenaan in Google
Linkbuilden
Long Tail Keywords Voor Een Hogere Positie In Google
8 SEO-tips voor een vindbare website in 2017
Keyword Analyse – Kies de Beste Zoekwoorden En Kom Bovenaan in Google
Neuromarketing
Hoe belangrijk is taalgebruik voor jouw webteksten?
Overtuig met een goed frame
Wat is framing? Maak een frame dat overtuigt.
Hersendelen-Marketing
3 Verschillende Breinen en Het Effect op Jouw Omzet
LinkedIn Twitter
Hoe werkt facebook? 6 tips hoe je jouw zakelijke Facebook pagina het best in kunt zetten!
Hoe-werkt-twitter-effectiever
Hoe Werkt Twitter en Hoe Zorg je Voor Meer Betrokkenheid?
Definitie Social Media
De Definitie van Social Media en Hoe jij er Succesvol Mee Omgaat