Speel niet langer verstoppertje met de klanten die je zoeken

Iedere woensdag om 12:00 een nieuwe online marketing hack gratis in je inbox.

Meer Winst en Focus met de regel van 90

Ontdek hoe de regel van 90 je helpt om als ondernemer gefocust te blijven en nieuwe gewoontes aan te leren voor de groei van je bedrijf.

Als ondernemer heb je altijd wel iets nieuws wat je wilt uitproberen, toch?

Ik merk het als business coach in ieder geval regelmatig. Er wordt al in iets nieuws gedoken voordat ze er erg in hebben.

Nieuwe strategieën, nieuwe tools, nieuwe manieren om je bedrijf te laten groeien. Maar vaak duik je er vol enthousiasme in, om het na een paar dagen alweer op te geven.

Klinkt bekend?

Dat komt doordat je geen helder plan hebt en jezelf niet genoeg tijd geeft om iets echt te laten werken. En daar komt de 90 dagen regel om de hoek kijken.

Hoe geeft de regel van 90 je meer focus?

Het idee is simpel: je kiest één specifiek doel en je committeert jezelf om daar 90 dagen lang elke dag aan te werken.

Dat betekent niet dat je 24/7 bezig bent, maar gewoon elke dag een beetje.

Het mooie is dat 90 dagen een overzichtelijke periode is waarin je echt een verschil kunt maken, zonder dat het voelt alsof je een marathon moet lopen.

Waarom 90 dagen?

Er zijn allerlei studies die laten zien dat het gemiddeld 66 dagen kost om een nieuwe gewoonte aan te leren. Maar om die gewoonte echt in je systeem te krijgen, zijn 90 dagen ideaal.

Je brein heeft tijd nodig om zich aan te passen en door 90 dagen gefocust te blijven, zorg je ervoor dat je nieuwe gewoontes bijna automatisch worden. En dat betekent minder stress en meer resultaat!

Een voorbeeld

Stel je voor dat je meer klanten wilt via social media. In plaats van elke week een andere strategie te proberen en gefrustreerd te raken omdat niets lijkt te werken, kies je één strategie en committeer je je voor 90 dagen.

Je plant elke dag een half uurtje om aan die strategie te werken. Na 90 dagen kijk je terug en beoordeel je je resultaten.

Het mooie van deze aanpak is dat je niet alleen resultaten boekt, maar ook leert wat wel en niet werkt. Je krijgt een beter inzicht in je eigen werkprocessen en ontdekt manieren om efficiënter te werken. En als je merkt dat een bepaalde aanpak niet helemaal werkt zoals je had gehoopt, kun je bijsturen en aanpassen. Maar omdat je jezelf die 90 dagen hebt gegeven, heb je wel de tijd gehad om echt te zien wat het effect is.

Dus, waar wacht je nog op?

Kies een doel, maak een plan en geef jezelf die 90 dagen. Of je nu meer klanten wilt, meer tijd met je gezin of gewoon wat meer vrijheid, de 90 dagen regel kan je helpen om daar te komen.

En geloof me, het zal je verbazen hoeveel je kunt bereiken als je je focus behoudt.

Succes!

En nu?🤔

Je hebt deze blog gelezen. Je voelt dat het klopt. Je weet dat er meer in zit.

Maar laten we eerlijk zijn…

Je kunt nog:
• 100 blogs lezen
• 1000 video’s kijken
• Eindeloos podcasts luisteren

En wat levert het op? Precies. Geen reet.

Geloof, ik spreek uit ervaring:
→ Mijn eerste bedrijf flopte sneller dan een koffietentje dat Senseo schenkt
→ Mijn tweede groeide naar meerdere locaties door Nederland

Het verschil?
Niet nóg meer kennis. Niet nóg meer tips. Maar ACTIE. En de juiste hulp op het juiste moment.

Stop met:

• Informatie hamsteren
• Gratis webinars bingewatchen
• Jezelf klein houden “omdat je nog niet klaar bent”

Het is tijd om door te pakken.

🚀 Online Marketing & Business Coaching
Voor coaches die er klaar mee zijn om onder hun niveau te werken. Die weten dat ze meer impact kunnen maken, meer kunnen verdienen, en dat droombedrijf willen bouwen.

Beu dat je concurrent er met je klant vandoor gaat?

Krijg de brutaalste marketing tips iedere week gratis in je inbox.

Marketingboek 5 Groeisleutels

Voor jou, ons gratis handboek

Je ontdekt de manier van ondernemen die je rust, focus en plezier geeft. Een manier waarbij je zelf kiest met welke klanten je werkt. 👇

Marketingboek 5 Groeisleutels

Waar kunnen we het handboek naar toe sturen?

Krijg de brochure gratis in je inbox

Je krijgt alle informatie en zit nergens aan vast.