Alle blogberichten van Internet Marketing Gemak

Gemakkelijk filterbaar op categorie

  • Alle blogberichten
  • Content Marketing
  • Conversie optimalisatie
  • E-mailmarketing
  • Google Ads
  • Google Analytics
  • Neuromarketing
  • Online Marketing
  • SEO
  • Social Media
  • Videomarketing
  • Webdesign
Aan deze pagina wordt nog gewerkt

Google Ads: 9 Tips om kostbare fouten te voorkomen

Wat is het belangrijkste wanneer je wilt beginnen met het adverteren in Google Ads? Het bereik, het middel, de duur, het soort campagne? Het budget? Gek genoeg hebben we het bij het adverteren vaak over de tips, de technieken, die nieuwste quick wins, maar niet over het allerbelangrijkste. In dit blog hebben we het over…

Aan deze pagina wordt nog gewerkt

Bloggen – In 7 Stappen Een Succesvol Blog [+ 5 tips]

Wil je beginnen met bloggen of ben je al begonnen, maar voel je dat het beter kan, lees dan verder. Niets wordt achtergehouden en je ontvangt werkelijk alle tips, ins and outs en technieken om van je blog ware bezoekers kannonnen te maken. Je leert de technieken die wij hebben gebruikt om ieder jaar weer…

Aan deze pagina wordt nog gewerkt

De Ultieme Copywriting Gids [+ X Tips van de Experts]

Heb je al eens onderzocht wat het effect is van jouw manier van communiceren? Ben je er van bewust dat elk woord zijn eigen lading heeft? Copywriting is de kunst van overtuigen met woorden. Niet zomaar iets zeggen, maar woorden kiezen die raken. Hoe dat precies werkt, leggen we je allemaal uit in dit blog.…

Website-maken-in-8-stappen

Website maken – Bouw zelf je eigen website [8 stappen]

Jij wilt direct beginnen met het design. Direct bouwen aan je website. Ik begrijp het. Als ik aan het klussen ben, vind ik het zichtwerk ook leuker. Je krijgt meer waar voor je werk. Je ziet immers direct wat het eindresultaat is. Maar… Wat moet het eindresultaat van jouw website zijn? Voordat je iets bouwt,…

framing

Framing – Van betekenis tot Winstgevend Effect [9 voorbeelden]

Voordat we met het toepassen van framing beginnen, wil ik antwoord geven op enkele veel gestelde vragen. Wil je de theorie overslaan en direct aan slag? Klik hier om direct naar de praktijk te gaan: Framing in de praktijk Lees verder Inhoud Wat is Framing? Wat is Framing? De betekenis Framing is een overtuigingstechniek die…

nieuwe-website

Een nieuwe website – 8 stappen naar meer winst

Dus je wilt een nieuwe website? Maar waarom? Ben je uitgekeken op het ontwerp, krijg je geen nieuwe klanten? Of is het gewoon tijd voor iets nieuws? Om welke redenen jij ook een nieuwe website wilt, een nieuwe website kost tijd en geld. Hoe garandeer je jezelf van de juiste opzet? Het juiste design? De…

zoekresultaten

Betekenis organische zoekresultaten Google

Wat zijn de organische zoekresultaten en hoe kun jij gratis adverteren in Google? Waarom wil nu iedereen goed gevonden worden in de organische zoekresultaten en hoe kun jij met een simpele techniek gratis adverteren in Google? Lees verder Inhoud De organische zoekresultaten en jouw positie in Google Organische zoekresultaten zijn de resultaten die weergegeven worden onder…

online-strategie

Stappenplan voor het opzetten van je online strategie – 4 stappen

Wat is het doel van jouw website (of webshop)? Dit is een vraag die ik liever niet aan onze klanten vraag. Waarom niet? Omdat de klant dan ‘egoïstisch’ kan denken en gaat bedenken wat hij of zij wil communiceren naar de doelgroep in plaats van na te denken wat het doel van de bezoeker is.…

verkooptechnieken

Je omzet verhogen met 4 verkooptechnieken uit de Neuromarketing

Wat is neuromarketing en hoe kun je met enkele simpele psychologische trucjes je verkopen verhogen? In dit artikel deel ik enkele simpele, maar krachtige tips om meer omzet uit je website te halen door het toepassen van enkele psychologische trucjes. Lees verder Inhoud Ook jij kunt je omzet verhogen met Neuromarketing In november 2012 werd ik uitgenodigd voor…

Wat_is_B2C

Wat is B2C en welk effect heeft het op je marketing?

B2C staat voor business to consumer: Bedrijven aan klanten. Dit betreft bedrijven die zich gericht hebben op de particulieren markt. B2C marketing is in tegenstelling tot B2B marketing een van de meeste voorkomende marketingtechnieken. Aangezien je als B2C een groot afzetgebied hebt is deze vorm van marketing het best te vergelijken met push marketing. Je probeert zoveel…

linkbuilding

Linkbuilding 7 Slimme Technieken voor 438 Backlinks

Weet je al iets van linkbuilding of het verzamelen van backlinks, dan weet je één ding zeker… Het kost immens veel tijd. En het vervelendste van alles? Je weet niet (altijd) of het werkt. Tenminste, nog niet. In dit artikel laat ik je zien hoe linkbuilding vandaag de dag gaat en hoe je zelfs zonder…

affiliate marketing

Affiliate Marketing: De Complete Gids (+4 Expert Tips)

Wil je beginnen met affiliate marketing of ben je al begonnen maar voel je dat het beter kan, lees dan verder. Niets wordt achtergehouden en je ontvangt werkelijk alle tips, ins and outs en technieken om niet alleen een stevig salaris uit affiliate marketing te halen, maar om direct te werken aan digitaal vastgoed. Je…

Tover kijkers om naar kopers met remarketing

Remarketing: Van Kijkers Naar Kopers (+5 bonus strategieën)

Wat is remarketing en hoe kun je het effectief gebruiken voor meer nieuwe klanten of betere binding met bestaande klanten?

verlaag-de-kosten-in-google-adwords

Google Adwords kosten verlagen: 5 essentiële tips

Hoe voorkom jij torenhoge Google Adwordskosten en wat kun je doen om je kosten blijvend naar beneden te brengen?

We geven je 5 essentiële tips + een casestudie: van € 56,11 euro naar € 16,07 per lead.

Webteksten-schrijven

Webteksten schrijven? Zo schrijf je voor Google en je klanten

Je wilt meer bezoekers via Google en tegelijkertijd wil je dat bezoekers klanten worden. Hoe ga je dat in hemelsnaam doen? In mijn ogen kun je én goed gevonden worden met je webtekst en tegelijkertijd je bezoekers prikkelen tot het aankopen van jouw producten. Maar… Je moet wel weten hoe het werkt. Benieuwd naar alle…

voice-search-seo

Voice Search SEO – De enige strategie die werkt

Het is belangrijk dat je begrijpt dat de mensen die voice search gebruiken, vaak een vraag stellen en op zoek zijn naar een snel antwoord. Voice Search SEO heeft dan ook niet echt te maken met SEO, maar meer met de psychologie. Zelfs Google kent ruim 15% van de zoekopdrachten niet, hoe kun jij er…

Je productiviteit verhogen met 9 time management tips!

Focus en productiviteit zijn veelal de belangrijkste factoren voor succesvol ondernemen. Zeker wanneer je je bezighoudt met internet marketing zit de afleiding in een klein hoekje (heb ik wel gemerkt ;-)). Als jij vindt dat je niet dát bereikt met je tijd wat je zou willen bereiken, dan moet je zeker deze 9 time management tips…

12-tips-voor-mega-productiviteit

4x zo effectief werken? 12 Slimme tips voor mega productiviteit

Je wilt minder werken, meer vrije tijd hebben of je hebt het idee dat jij productiever met je dag kan omgaan? Dat dacht ik enkele jaren geleden ook. 10 jaar geleden werkte ik meer dan 80 uur per week. Maar tegenwoordig is alles anders. Wat jij gaat ontdekken over jouw productiviteit: Welk wonderstofje jouw hersenen…

google-pagerank

Wat is Google Pagerank? En kom je er hoger mee in Google?

Wat is Google Pagerank en hoe ga je er strategisch mee om? Google is ontstaan op basis van het idee van pagerank. Pagerank zegt iets over de waarde die Google jouw website geeft. Hoe hoger je pagerank, hoe meer waarde Google jouw website geeft. Tenminste, in theorie. Inmiddels wordt jouw pagerank niet meer publiekelijk gemaakt. Toch…

Wat is Google Crawlen en hoe verhoog je jouw Crawlbudget?

Wil je een zoekmachinevriendelijke website? Zorg dan dat Google je website goed kan crawlen. In dit artikel leer je alles wat jij moet weten over het crawlen van je website en ik leer je een belangrijk bestand te maken waarmee je Google precies zegt wat het moet doen. Lees verder Inhoud Volg ons Meer online…

bounce-rate

Bounce Rate – Maakt het echt wat uit?

Weet jij wat de Bounce Rate van je website is? Of beter nog, weet je überhaupt wat Bounce Rate is? Jij hebt het vast te druk om te graven in de literatuur om up-to-date te blijven als het gaat om het jargon dat dagelijks in internetmarketingland wordt gebruikt. Laat ik het daarom maar lekker gemakkelijk…

bmc-model

Het BMC model – bepaal de focus voor jouw onderneming

Je bent ondernemer en het gaat goed. Alleen heb je nauwelijks de tijd en rust om de strategie van je bedrijf kritisch onder de loep te nemen. Of je hebt een goed idee en wilt een bedrijf starten, maar weet niet goed hoe je dat idee handen en voeten moet geven. In beide gevallen kun…

Wat-is-een-banner

Wat is een banner?

Een banner is een advertentievorm op internet. Een banner bestaat uit een afbeelding, wel of niet bewegend, die verwijst naar een webpagina. Een webmaster die een banner plaatst krijgt hier vaak een vergoeding voor of kan hier zijn eigen producten mee verkopen. Lees verder Inhoud Banners en verdienmodellen Impressies: De webmaster krijgt betaald voor het…

wat-is-b2b-marketing

B2B Betekenis – Wat is B2B marketing?

B2B staat voor business to business, oftewel bedrijven aan bedrijven. Dit betreft bedrijven die specifiek gericht zijn op de zakelijke markt en dus enkel zakendoen met andere bedrijven. Dit is anders dan B2C: bedrijven aan consumenten. Dit zijn bedrijven die zich richten op partijen die het eindproduct consumeren. Een bekend B2B bedrijf is bijvoorbeeld de…

5-tips-writersblokkade

Een Writer’s Block? 5 Tips die een schrijfblokkade voorkomen

Vandaag heb ik typisch zo’n dag waarop ik geen inspiratie heb om te beginnen aan een nieuwe blog. Schrijvers noemen dit ook wel de schrijfblokkade of writer’s block. Je hebt op dat moment geen inspiratie en het lukt je maar niet om iets zinnigs op papier te zetten. Gelukkig barst internet van de inspiratie en…

5-tips-sterk-design-website-ontwerpen

Website ontwerpen – 5 tips voor een krachtig design

Wist je dat een ander website ontwerp in een klap je omzet kan verdubbelen of zelfs met 905,68% kan laten stijgen? Dat is 9x zoveel omzet.  In dit blog hebben we het niet over de basis, maar over de elementen die nooit besproken en (bijna) altijd vergeten worden. Ben je klaar voor een andere kijk…

4-belangrijkste-paginas-website

Ontdek de 4 Belangrijkste pagina’s op Jouw Website die voor Meer Klanten Zorgen

De belangrijkste webpagina’s van jouw website, ken jij ze al? Sommige pagina’s op je website zijn belangrijker dan andere. En hoewel het voor velen van jullie als een schot voor open doel klinkt, ben ik verrast over hoe weinig websites aandacht besteden aan hun belangrijkste pagina’s. Als er slechts 4 pagina’s zijn die jij kunt…

doelgroep-aanspreken-met-video-marketing

Hoe je door video marketing je doelgroep aanspreekt – 5 manieren

Video is overal en voor iedereen. Maar hoe zorg je er dan voor dat jouw online video opvalt in al dat videogeweld? Dat jouw video gezien wordt door de mensen in je doelgroep? En dat deze doelgroep overgaat tot actie en reactie? Beginnen met online video is de eerste stap. Hier volgen vijf manieren om…

UTM-Codes

UTM-Codes binnen Google Analytics (altijd perfect inzicht)

Je bent vastbesloten om vol in je marketing te duiken en laat er dan ook geen gras over groeien. Naast het drukken van flyers en het dagelijks versturen van vele mailtjes laat je meermaals van je horen via Facebook, Twitter, Youtube en Instagram. Goed bezig! Maar is het je ook duidelijk wie er op je…

het-treacy-en-wiersema-model-als-internet-marketing-strategie

Treacy en Wiersema – Hoe je het model gebruikt voor jouw internet marketing strategie

Online marketing staat niet ver af van de marketing zoals we die al jaren kennen. Hoewel het vreemd lijkt dat het” Treacy en Wiersema model” behandeld wordt op een internet marketing blog, ben ik ervan overtuigd dat elke internet marketeer nog veel kan leren van “oude” marketingmodellen. Lees verder Bekijk Video Inhoud Altijd ons laatste…

social-media-strategie-11-tips

Bepaal je social media strategie en social media plan – 11 tips

Tegenwoordig ontkomen we er niet meer aan, social media. Vrijwel iedere marketingstrategie bevat een content strategie, waarin een social media plan is meegenomen. Dit kan ook niet anders, want de invloed van (en op) social media is zeer groot. Al die feiten zijn leuk, maar hoe schrijf je nu een strategisch social media plan? Hoe…

6 redenen social influencers

6 redenen waarom jij social influencers in zou moeten zetten in jouw marketing

In de zich constant ontwikkelende online wereld wordt het belang van het inzetten van social influencers voor jouw marketing steeds groter. Influencer marketing is een vorm van marketing waarbij een persoon wordt ingezet om het gedrag van een bepaalde groep te beïnvloeden. Deze ‘social influencers’ zijn actief op verschillende social media kanalen. Ze hebben hier…

5 onmisbare seo tips

5 onmisbare SEO-tips voor de optimalisatie van jouw website

Een website maken is tegenwoordig makkelijker dan ooit. Maar bezoekers en klanten binnenhalen? Dat is een heel ander verhaal. Veel ondernemers worstelen met online zichtbaarheid en krijgen hun website nooit écht van de grond. Let op! Bezoekers ook daadwerkelijk klant maken, is weer een andere tak van sport. Hoe zorg je ervoor dat je goed…

6 SEO-tips perfecte optimalisatie

6 SEO tips voor de perfecte zoekmachine optimalisatie

Het blijft een mooi kat-en-muisspel: bedrijven die online goed vindbaar willen worden en de machtige zoekmachine Google die steeds de algoritmes en regels aanpast voor diezelfde vindbaarheid. Dit spelletje zorgt ervoor dat SEO soms als rocket science kan overkomen. Maar dat hoeft niet. Met een paar handige inzichten, gezond verstand en inlevingsvermogen in je online…

seo stappenplan weinig tijd

SEO stappenplan (als je weinig tijd hebt)

Je wilt natuurlijk dat je website vindbaar is in Google, maar welke SEO stappen moet je zetten? En wat is goed plan? En als je eenmaal je positie in Google hebt veroverd, hoe zorg je er voor dat je die nummer 1 positie vasthoudt? En dit allemaal zonder teveel tijd kwijt te zijn? Benieuwd welk…

Hoger in google via verborgen posities

SEO Analyse: je website hoger in Google via verborgen posities

Hoog scoren in Google en gevonden worden op al jouw favoriete zoekwoorden. Wie wil het niet. Maar wat als ik je vertel dat je met deze SEO analyse achter verborgen posities komt? Posities die je nu al hebt gewonnen, zonder dat jij het doorhebt. Lees snel verder en ontdek: Welke tools jou helpen bij het…

Hoe maak je een omzetverhogende sales funnel

Hoe maak je een sales funnel die jouw omzet verhoogt?

Een sales funnel is een visuele weergave van hoe jouw bedrijf aan klanten komt. Hoe kom je aan leads? Hoe zet je deze leads om tot klanten? Wat doe je om de waarde van een klant te verhogen? Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Zo geldt het ook voor je sales funnel. Elke…

het missen van een titel kost je bezoekers

Ontdek waarom het missen van een pakkende titel jou bezoekers kost!

Een pakkende titel voor je blog kan het verschil maken tussen GEEN en VEEL bezoekers. Zo leer je in dit artikel wat het effect is van een pakkende titel, hoe je bekende Nederlanders voor je laat werken en waarom je bezoekers bang moet maken. Lees verder Inhoud Volg ons Meer online marketing Een pakkende titel…

Pakkende titels

Wat 150.000 titels ons geleerd hebben over een pakkende titel

Het schrijven van een pakkende titel is het belangrijkste onderdeel van copywriting. Ook is dit direct het onderdeel waar je soms je haren van uit je hoofd kunt trekken. Je hebt zitten zwoegen op dat mooie nieuwe stukje content, je blog, je e-book, je SEO-tekst of welke tekst dan ook. Nu nog zorgen voor een pakkende titel.…

Open rate nieuwsbrief verhogen

Verhoog de gemiddelde open rate van je nieuwsbrief + 4 tips

Tot op de dag van vandaag is het versturen van nieuwsbrieven via e-mailmarketing een effectieve manier om je achterban op de hoogte te brengen van de nieuwste ontwikkelingen. Jouw tijd is geld waard. Steek jij deze in het schrijven van een nieuwsbrief? Wel zo prettig als men deze vervolgens ook opent en leest. Het succes…

Goede meta omschrijving

Hoe je met een Meta Omschrijving 3x zoveel bezoekers krijgt

Er zijn twee manieren om ervoor te zorgen dat je meer bezoekers krijgt op je website. Je kunt ervoor zorgen dat je zo hoog mogelijk in Google staat (wat natuurlijk niet geheel onbelangrijk is ;)) en je kunt het doorklik gedrag van je potentiële bezoekers vergroten. In dit blog lees je hoe je Meta Omschrijvingen ervoor zorgen dat…

Sterke merkbeleving

Hoe vertaal je jouw corporate story naar een sterke merkbeleving?

Storytelling. Het is overal. Iedereen wil er wat mee, doet er wat mee of wil anderen overtuigen er iets mee te doen. Het leeft niet alleen bij de communicatieprofessionals van deze wereld. Ieder lokaal initiatief dat ‘iets’ met merkbeleving wil creëren, doet er ook ‘iets’ bij met storytelling. Vanwaar die hype? Lees verder Inhoud Volg…

Een strategisch marketingcommunicatieplan schrijven en uitvoeren

Een strategisch marketingcommunicatieplan schrijven en ook nog eens echt uitvoeren: het kan!

Wie kent het niet? Je maakt een strategisch marketingcommunicatieplan voor je organisatie, en alles staat erin. Je doelen, je doelgroepen, je communicatiestrategie, je kanalen en je middelen. Je gaat nieuwsbrieven versturen, blogs schrijven en waardevolle informatie delen op sociale media. Maar… nadat je plan af is verdwijnt het in een la (of in een map…

Het recept voor een ideale linkedin post

Het recept voor de ideale LinkedIn post (Inclusief 6 tips)

Dat het plaatsen van een LinkedIn bericht in een mum van tijd een enorm sneeuwbaleffect kan veroorzaken, zal je niet direct van je stoel blazen. De overeenkomsten tussen de perfecte update en een vers gebakken appeltaart mogelijk wel. Beide vallen of staan met het toevoegen van alle essentiële ingrediënten en het vinden van de juiste…

Hoe je wel klantenbinding krijgt

Internet Marketing; Ontdek hoe jij wél klantenbinding krijgt

Je ziet het overal om je heen. Alles moet tegenwoordig een ‘beleving’ of ‘reis’ zijn. De ‘klantreizen’ en ‘experiences’ vliegen je om de oren terwijl jij net wakker wordt en met één oog op je telefoon kijkt. Je krijgt het idee dat je iets moet of dat je iets gaat missen als je er niet…

Storytelling op instagram

Hoe werkt Instagram voor bedrijven? 4 tips om Instagram te laten bijdragen aan storytelling

Je kunt er als bedrijf anno nu echt niet meer omheen: Instagram is booming. Het platform heeft op dit moment ruim 800 miljoen actieve gebruikers wereldwijd, waarvan er 500 miljoen zelfs dagelijks de app gebruiken. Daarnaast komen er regelmatig nieuwe functies en tools bij, die jij als bedrijf in je voordeel kunt gebruiken. Toch vinden…

huisstijlhandboek

Hoe je dankzij een nieuw soort huisstijlhandboek jouw huisstijl bewaakt – 4 tips

Als bedrijf wil je de herkenbaarheid uitstralen die je voor ogen had, toen je het logo liet ontwikkelen. Je gebruikt het logo op je website, visitekaartje, brief- en factuurpapier en daarmee weet jouw klant precies van wie de informatie komt. Het logo is in principe het gezicht van jouw bedrijf, denk hier dus goed over…

Wat is de Google Penguin Update? En hoe voorkom je een Penalty?

Waar Google Panda let op de inhoud van je content, let Google Penguin op de inhoud van je linkprofiel. Deze algoritme-update, die op 24 april 2012 is gelanceerd, is het gevecht begonnen tegen spammers. Een gevecht dat Google al meerdere malen heeft gewonnen. Maar waar let de Google Penguin nu precies op en hoe voorkom…

Verhoog je organisch bereik op LinkedIn

Verhoog je organisch bereik met deze 4 LinkedIn tips

LinkedIn is een prima platform om op de hoogte te blijven van alles wat zich binnen je zakelijke netwerk afspeelt. De kans dat je hier van opkijkt is klein. Dat het sociale media platform ook een prima middel is om je organische bereik te vergroten, brengt hier mogelijk verandering in. Zo hebben wij aan den…

Stijgen in Google met interne linkbuilding

Stijgen in Google via interne linkbuilding (in 3 stappen)

Je hebt een eigen website en bent graag goed zichtbaar binnen Google. Tot zover niets geks… Waar linkbuilding een bekende manier vormt om aan posities te winnen, wordt interne linkbuilding hierbij vreemd genoeg nog met grote regelmaat overgeslagen. Binnen dit blog ontdek je hoe je via deze methode de huidige waarde van je huidige website…

SEO zoekwoordenonderzoek: waarom experts de Google Zoekwoordplanner links laten liggen

“De Google Zoekwoordplanner toont helaas alleen nog een bereik tussen bijvoorbeeld 1.000 en 10.000 zoekopdrachten per maand voor belangrijke zoektermen.” Een regelmatig gehoorde klacht door bedrijven die zoeken naar de meest geschikte zoektermen om hun website mee te optimaliseren. Inderdaad lastig, maar de problemen met de Google Zoekwoordplanner voor SEO zoekwoordenonderzoek zijn nog veel groter.…

3 Verschillende Breinen en Het Effect op Jouw Omzet

We zijn er allemaal wel eens aan blootgesteld: psychologische marketing trucjes om ons zover te krijgen een product te kopen dat we wellicht bij volledig bewustzijn nooit gekocht zouden hebben. Hoewel ondernemers, tenminste de meesten, niet van plannen en onderzoeken houden, is dit wel de eerste stap om in het brein van je klant te…

Hoe Google Panda het Algoritme en de blik op content veranderd heeft

Het was een koude woensdagochtend op 23 februari 2011. Op straat, op de snelweg, in de supermarkt, niemand had het in de gaten. Maar er was iets verschrikkelijks gebeurd. De datum 23 februari betekende voor veel webmasters het einde van hun internetplezier. Google Panda was in Town. Google Panda heeft heel wat onlinelevens gekost. En…

google-hummingbird-update

Hoe de Google Hummingbird Update SEO voorgoed heeft veranderd

Google heeft al meerdere algoritme updates doorgevoerd, maar met de update Hummingbird werd zelfs het wereldnieuws gehaald. Vele nieuwszenders over heel de wereld hebben het over de update van Google gehad. Het zoeken van Google gaat dus steeds gebruiksvriendelijker worden. Tegenwoordig hoef je zelfs niet meer te typen, je kunt simpelweg je zoekopdracht inspreken en…

google-algoritme-updates-het-voorkomen-van-een-google-penalty

Alles over de Google algoritme updates en het voorkomen van een Google Penalty

Google voert regelmatig nieuwe algoritme updates door. Om een Google penalty te voorkomen is het belangrijk dat je weet welke updates Google doorvoert en wat de gedachte van Google hierachter is. Lees verder Inhoud Wat betekent een verandering in het algoritme? Toen Google ooit begon, was het voor zoekmachinemarketeers niet zo moeilijk om hun opdrachtgevers…

geld-verdienen-met-google-adsense

Wat is Google Adsense en kun je er geld mee verdienen?

Google Adsense is het adverteernetwerk van Google. Je kunt als webmaster een gedeelte reserveren voor advertenties. Google gebruikt informatie over de bezoekers om de meeste relevante advertenties te tonen. Je hoeft als webmaster niet zelf na te denken over de advertenties. Dit denkwerk doet Google. Lees verder Inhoud Google Adsense Intelligentie De intelligentie van Google…

goede-teksten

Het schrijven van goede en pakkende teksten voor je website: een vak apart – 5 tips

Een tekst op een website lees je anders dan een tekst in een magazine, krant of boek. Vaak scan je een site eerst vluchtig om te bepalen of je er kunt vinden wat je zoekt. Dat gedrag zie je mooi terug in een eye-tracking onderzoek, waarmee je gerichte informatie krijgt over het kijkgedrag van websitebezoekers.…

definitie-social-media

De definitie van Social Media en hoe jij er succesvol mee omgaat

De opkomst van social media en hun populariteit is niemand ontgaan. Er wordt volop over gecommuniceerd, zowel online als offline. Blogspot, LinkedIn, Twitter, Facebook, Weblog, Youtube, de sociale platformen schieten als paddenstoelen uit de grond. We delen dus graag en veel, maar wat zijn social media eigenlijk? Lees verder Inhoud Wat zijn Social Media? Via…

bedrijfslogo-maken

Zelf een bedrijfslogo en huisstijl maken? 10 tips die jou verder helpen

Hoe maak je jezelf zichtbaar tussen al die andere ondernemers in hetzelfde vakgebied als jij? Door naar buiten toe een sterke identiteit te creëren, word je beter herkenbaar en kunnen potentiële opdrachtgevers een betere keuze maken. Denk daarom goed na over de uitstraling van jouw bedrijf. Hier zijn 10 tips waar je op moet letten…

answer-the-public

‘Answer the public’ gebruiken in je content strategie

Je kent het vast wel, je bent bezig met het maken van content maar je loopt vast. Je hebt even geen ideeën meer of je weet niet hoe je het zoekwoord goed kunt verwerken in de kopjes. Die tijd is nu voorbij, dankzij de tool ‘Answer the public’! Hoe werkt de tool, waarom zou iedere…

wat-is-een-advertentienetwerk

Wat is een advertentienetwerk?

Een advertentienetwerk of advertising network is een netwerk dat als tussenpersoon fungeert. Een tussenpersoon die adverteerders en uitgevers bij elkaar brengt. De belangrijkste functie van een advertentienetwerk is het verzamelen van advertentieruimte. Adverteerders kunnen tegen een vergoeding gebruik maken van de advertentieruimte om zo hun product of dienst aan de man te brengen. Een van…

a-b-test

Het effect van een succesvolle A/B test (+428,57% conversie) 

Je zal het maar meemaken. Je past een stukje tekst aan op je website en plots profiteer je van 4,3 keer zoveel leads. Een simpele A/B test, een kleine wijziging en POEF – een conversie stijging van 428.57% En dan te bedenken dat het nog geen 5 minuten werk heeft gekost. Heb jij een website,…

Ecommerce tips: 7 manieren voor meer omzet van jouw webshop

Reken af met winkelmandverlaters. Verander bezoekers in kopers met deze tip voor conversie optimalisatie van jouw webshop. Lees snel deze 7 tips [gratis]

Een Pop-up? 6 Manieren voor winstgevende pop-ups

Hoe zorg je voor pop-ups die niet irriteren, maar écht werken? Ontdek de 6 manier voor 3x zoveel klanten met de perfecte pop-up.

nichemarkt

Kies je nichemarkt, begin met Niche Marketing en versla je concurrenten

Het grote voordeel als jij met Niche Marketing begint en dit artikel leest. Je hebt minder concurrenten, je verlaagt je kosten en krijgt meer klanten.

online-adverteren

Online Adverteren? Zo Bepaal je (veilig) het adverteerbudget

Je wilt online adverteren? Hoe voorkom je dan dat je honderden of zelfs duizenden euro's verbrand aan de verkeerde campagnes? Hoe weet je wat een goed adverteerbudget is?

omzet-verhogen

Hoe je in 3 simpele stappen je omzet drastisch verhoogt!

Hoe geweldig zou het zijn als het jou zou lukken om binnen nu en 3 weken je omzet drastisch te verhogen, zonder daar extra kosten voor te maken?

marketing-psychologie

Gebruik deze 4 krachtige marketingtechnieken (uit de psychologie) en verhoog je omzet

Online marketing psycholoog Sebastiaan Hendriks deelt zijn sterkste marketingtechnieken uit de psychologie.

Online marketing strategie

De Online Marketing Strategie voor meer klanten – 7 handige stappen

Ontdek hoe jij in 7 simpele stappen jouw eigen online marketing strategie samenstelt voor meer klanten.

Ontstaan Google

Wanneer is Google opgericht en Hoe is Google ontstaan?

In dit artikel neem ik je mee in de wondere wereld van Google. Hoe een studieproject een zoekmachine werd en hoe een zoekmachine een van de machtigste bedrijven ter wereld werd.

overtuigingskracht

Meer overtuigingskracht met je website? Gebruik Autoriteit

Wil jij meer overtuigingskracht met je website of in je persoonlijke leven? Lees dan verder en ontdek waarom 61% van de testkandidaten iemand zomaar vermoord, wat het echte geheim is van overtuigen & 5 manieren van meer online autoriteit

landingspagina-maken

Landingspagina maken? Zo maak je hem winstgevend en SEO vriendelijk

Een landingspagina is het instrument om van bezoekers klanten te maken. Ontdek de technieken om ijzersterke landingspagina’s te maken.

koopknop

Heb jij de Koopknop van je klanten al gevonden? Klein lesje Neuromarketing

Je hoort het goed, met de juiste kennis kun jij mensen beïnvloeden. Ook jij wordt met psychologische technieken beïnvloed tot het maken van bepaalde keuzes.

pakkende tekst

Pakkende en overtuigende teksten schrijven voor het web + 6 krachtige manieren van overtuigen

 In dit artikel ontdek je zeer krachtige technieken om pakkende teksten te schrijven. Combineer deze kennis met de tips over het schrijven van SEO teksten en je zult ook nog hoger in Google komen ?

klanten-werven

11 Tips Om Meer Nieuwe Klanten Te Werven Via het Internet

Ontdek de 11 gemakkelijk toe te passen tips om snel nieuwe klanten te werven.

je-google-adwords-kosten-verlagen

Je Google adwords kosten verlagen (tot€ 16,07 per lead)

Graag je kosten per lead drastisch laten dalen? Schenk aandacht aan deze elementen en het is ook voor jou binnen handbereik.

reptielenbrein

Ontdek het Reptielenbrein en beïnvloed de keuzes van jouw klanten

Het reptielenbrein, ook wel bekend als het R Complex controleert onze primaire levensbehoeften zoals honger, ademhaling en vecht- of vluchtreacties. Het reptielenbrein, en tevens het oudste brein, bepaalt de keuze tussen wel en niet kopen!

seo copywriting

7 SEO Copywriting Fouten die Zorgen Dat jij Nooit Scoort in Google

SEO Copywriting gaat niet over het schrijven voor Google. Het gaat niet om het aantal zoekwoorden. Sterker nog SEO Copywriting werkt beter zonder SEO.

seo teksten

SEO-teksten Schrijven Met de Focus Op Meer Klanten

In dit artikel onthul ik je mijn manier. De manier waarop je de psychologie gebruikt om de juiste snaar bij zowel je bezoekers als Google te raken.

internet-marketing-fouten

Voorkom deze 8 super onhandige internet marketing fouten en voorkom dat jij zakt in Google

Keer op keer worden de zelfde fouten gemaakt. Welke fouten worden regelmatig gemaakt? En hoe kan jij dit bij jouw website voorkomen?

storytelling

Ervaar de kracht van storytelling voor je marketing

Heb je moeite met het gebruik maken van storytelling binnen je marketing? Aan de hand van 7 stappen slaag je in het succesvol toepassen van deze bewezen methode

voegwoorden

Het Effect van Voegwoorden Op Jouw Conversie

Dit is wat het gebruik van voegwoorden doet met jouw conversiepercentage.

waarom niet gevonden google

Waarom word ik niet gevonden op Google? 14 veelgemaakte fouten

Word jij niet goed gevonden in Google? Grote kans dat jij (een van) deze 14 kritische fouten maakt. Voorkom dat je verder zakt in Google en ontdek waarom jij nog niet op nummer 1 staat.

instagram-marketingstrategie

Meer kwalitatieve volgers op jouw Instagram bedrijfsprofiel

In dit blog laat ik zien hoe je slimmer je Instagram cijfers in kaart brengt, welke valkuilen er zijn en hoe je een werkende strategie voor dit platform maakt.

hoger-in-google

Hoe jij Hoger in Google komt – De 3 Belangrijkste lessen na 13 jaar SEO

Jij wilt hoger in Google komen, maar hoe zorg je ervoor dat jouw website goed gevonden wordt? Hoe vaak moet je een zoekwoord benoemen? Zijn 2000 woorden echt nodig om goed gevonden te worden? Hoe zorg je dat je alles goed doet, als Google blijft veranderen? Ontdek mijn belangrijkste lessen na 11 jaar SEO

webshop-kopen

Webshop overnemen? Ontdek de 9 stappen voor het kopen van een webshop

Oké, jij wilt een webshop kopen? Ik snap heel goed dat jij dit avontuur aan wilt gaan. Maar hoe zorg je nu dat je de juiste webshop koopt?

hoe-werkt-google-analytics

Hoe werkt Google Analytics? + 10 slimme expert tips

Je website krijgt bezoekers, maar je weet totaal niet wat ze op je website uitspoken? Ontdek dan hoe jij Google Analytics strategisch gebruikt, voorkom de meest gemaakte fouten en ontvang de 10 experts tips van de online marketeers van IMGemak.

hoe-schrijf-je-een-artikel

Hoe schrijf je een artikel (blog) voor het internet? 11 Krachtige Online Copywrite-technieken

Wist je dat al in 1997 aangetoond werd dat slechts 21% van alle internet gebruikers echt leest. Dat betekent dat 79% van al jouw bezoekers jouw artikel niet (of amper) zullen lezen, Tenzij je weet hoe je de krachtigste copywriting technieken voor het internet gebruikt

gratis-rechtenvrije-afbeeldingen

Afbeeldingen zoeken, gratis én rechtenvrij – 40 handige websites vol mooie afbeeldingen

Wij geven je 40 sites waar jij de mooiste gratis en rechtenvrije afbeeldingen en foto's kunt vinden, zodat je jouw website ook kunt vullen met de mooiste afbeeldingen.

zoekwoorden onderzoek

Zoekwoorden Onderzoek voor SEO: De strategie die nooit verklapt wordt

Ontdek hoe jij de zoekwoorden vindt die nog niemand heeft gevonden en hoe jij de fout voorkomt die 93% van alle ondernemers maakt!

google-adwords-uitleg

Google Adwords uitleg: De strategie voor winst

Hoe zorg je dat je veilig adverteert via Google Adwords? Hoe richt je jouw campagne in en met welke tips en technieken kun je enorm veel geld besparen?

future-pacing

Future Pacing als onderdeel van je Internet Marketing Strategie

Ontdek welk effect Future Pacing, een zeer sterke techniek uit de NLP, heeft op jouw Internet Marketing Strategie.

facebook-adverteren

Adverteren op Facebook – De Perfecte Campagne (+5 casestudies)

Wil je meer uit je Facebook advertenties halen (of denk je erover om te starten), zorg dan dat je verder leest. Ontdek de 3 belangrijkste optimalisatie technieken.

email-marketing-automation

Marketing Automation: Haal het maximale uit je Nieuwsbrief

In dit blog laten we je zien waarom e-mailmarketing nog altijd van onschatbare waarde is en aan de hand van welke marketing automation technieken jij optimaal kunt inspelen op de meest actuele klantbehoefte.

dwell-time

Dwell Time De SEO-techniek die veel SEO-experts niet geloven, maar die wél enorm goed werkt

Waar niemand aandacht aan besteed, maar wat wel de belangrijkste SEO factor is anno 2018 en later. De Dwell Time.

conversie-verhogen

Je Conversie Verhogen met 5 Simpele EN Zeer krachtige strategieën

Ken je dat gevoel, je hebt er alles aan gedaan om een sterke tekst en landingspagina te maken en wat gebeurt er…NIETS. Toch kan ook jij op een simpele manier je conversie verhogen. Lees verder en ontdek hoe jij met 5 simpele strategieën je conversies verhoogt.

conversiegericht-webdesign - kopie

Waarom jouw webdesign je elke maand opnieuw klanten kost

Ontdek zelf dat de inhoud van je website slechts het begin is en het design de rest moet doen. Sterker nog, een kleine aanpassing in het design leverde voor vier totaal verschillende websites resultaten op, waar we met z’1n alle van dromen. Bekijk alle voorbeelden en stop met het mislopen van klanten.

contentstrategie

Een contentstrategie die inspeelt op de klantbehoefte (in 4 stappen)

Zo maak jij een contentstrategie voor 80% meer bezoekers en 126% meer leads. Kom achter de klantbehoefte en ontdek de 5 stappen voor een slim content marketing plan.

consumentengedrag

Alles over Consumentengedrag en hoe jij de keuzes van je klanten beïnvloedt

Ontdek de wetenschappelijke inzichten over consumentengedrag en de wijze waarop mensen keuzes maken. Wanneer je dit namelijk weet, kun je deze kennis in je marketing gebruiken en door krachtige technieken uit de psychologie het gedrag van je bezoekers en klanten sturen.

bovenaan-in-google

WoW! Psycholoog onthult 8 stappen om bovenaan in Google te komen

Ontdek welke 8 stappen de online marketing psycholoog Sebastiaan Hendriks zet om elke website bovenaan in Google te krijgen.

blog-schrijven

Blog schrijven – Zo schrijf je succesvolle blogs

Ontdek de technieken om blogs te schrijven die gemiddeld 80% meer bezoekers generen en gemiddeld 126% meer leads.

blog-onderwerpen

Blog Onderwerpen – 4 Stappen voor Koopgerichte Blogs

De cijfers laten het overduidelijk zien: content is king! Dagelijks komen er zo’n miljard nieuwe pagina’s online in de vorm van landingspagina’s of blogs. Wil je graag meer weten over hoe je jezelf kunt onderscheiden in al dit geweld en hoe je tot koopgerichte blogonderwerpen komt? Lees dan verder.

adwords-campagne-opzetten

Google Adwords campagne: In 7 Stappen Meer Winst

Een Google Adwords campagne, die kun je toch prima even uit je mouw schudden? Helaas worden er toch veel fouten gemaakt en worden marketingbudgetten verkeerd ingezet. Ontdek de 4 veelgemaakte fouten bij het opzetten van jouw campagne en zorg ervoor dat jij deze fouten niet (meer) maakt!

Hoe-werkt-het-adverteren-met-google-adwords

Adverteren op Google? Waarom veel Bedrijven Geld Verbranden met Google Adwords

De meest efficiënte manier van adverteren van dit moment is het adverteren op Google. Maar wist je ook dat 67,58% van alle geanalyseerde campagnes minimaal 30% van hun marketingbudget verbrand? Voorkom kostbare fouten met 14 slimme tips voor het adverteren op Google.

van bezoekers klanten maken

7 Stappen om van Bezoekers Klanten te maken

Jij wil geen bezoekers, jij wil klanten. Ontdek de 7 gemakkelijk toe te passen stappen om van bezoekers klanten te maken.

404-pagina

Zo maak je een 404 Pagina die geen foutmelding geeft, maar klanten oplevert!

Waarom een standaard 404 pagina gebruiken als het ook een uitgelezen kans is om extra klanten te trekken?

Hoe maak je een effectief instagram bedrijfsaccount

Een Instagram account maken voor jouw bedrijf/merk?

Leer jouw Instagram account op een correcte manier in te zetten, ontvang meerdere tips en een stappenplan gemaakt om jouw account in de spotlights te krijgen.

Een geweldige “Over Ons” pagina die voor meer klanten zorgt

Je “over ons” pagina behoort bij 1 van de 4 belangrijkste pagina’s op jouw website. Het is de pagina waar jij de twijfelaars over de streep trekt.

Internet Marketing Gemak - SEO strategie - Scoren op thema

De ultieme SEO contentstrategie: zo scoor je op thema’s

In dit blog ontdek je waarom het in een zoektocht naar de juiste SEO contentstrategie loont om je aandacht te verplaatsen naar volledige zoekthema’s en hoe je dit slim aanpakt.

Google Analytics Uitleg (voor beginners + 4 expert tips)

Google Analytics Uitleg (voor beginners + 4 expert tips)

Ik leg je uit hoe Google Analytics werkt en neem je stap voor stap mee. Je ontdekt de belangrijkste Google Analytics stappen, instellingen, tips en uitleg