Logo Internet Marketing Bureau IMGemak

Online marketing magazine

Alles
  • Alles
  • Begrippen
  • Content Marketing
  • Conversie Optimalisatie
  • E-commerce
  • E-mail Marketing
  • Google Adwords
  • Google Analytics
  • Linkbuilden
  • Neuromarketing
  • Ondernemen
  • Online Marketing
  • Social Media
  • Website maken
  • Zoekmachine Optimalisatie
Answer the public content

‘Answer the public’ gebruiken in je content strategie

Je kent het vast wel, je bent bezig met het maken van content, maar je loopt vast. Je hebt even geen ideeën meer of je weet niet hoe je het zoekwoord goed kunt verwerken in de kopjes. Die tijd is nu voorbij, dankzij de tool ‘Answer the public’! Hoe werkt...
Webshop SEO

Magento webshop en SEO: hoe optimaliseer je jouw webshop?

Zoekmachines zijn de wegwijzers van het internet. Ze zorgen ervoor dat geïnteresseerden jouw webwinkel weten te vinden. Vraag jij jezelf soms ook af hoe de websites die bovenaan verschijnen bij het zoeken op Google daar komen? En wil je daar zelf uiteindelijk ook terechtkomen? Wij tonen hoe je een (Magento)...
Winst maken

3 redenen waarom meer omzet maken niet het antwoord is op jouw financiële problemen

Ben jij ondernemer en gaat het niet goed met je bedrijf? Dan voel je je al snel aangetrokken tot kreten als ‘Doe mee met mijn programma, dan zorgen we er samen voor dat je omzet binnen een maand verdubbelt’. En dat is wat je wilt toch? Meer omzet, zodat je...
Geld verdienen affiliate marketing

Online geld verdienen met affiliate marketing

Affiliate marketing neemt toe in populariteit als manier om online geld te verdienen. Bij affiliate marketing zet een website of persoon zich in om reclame te maken voor een product of dienst van een derde. Een voorbeeld van affiliate marketing zijn bijvoorbeeld de bekende reis- of vergelijkingssites. Affiliate marketing wordt...
Geld verdienen zakelijk bloggen

Geld verdienen met zakelijk bloggen – 6 tips

Blogs schieten als paddenstoelen uit de grond. Steeds meer specialisten investeren tijd en moeite in het schrijven van een goede blog. Waarom? Heel simpel: een succesvolle blog levert je geld op. En dat gaat misschien sneller dan je denkt. Toen ik net begon als ondernemer, kreeg ik een goede tip...
Juiste keyword

Het belang van het juiste keyword

Je kunt een prachtige tekst met de juiste SEO op je website hebben geplaatst, maar dat is geen garantie voor meer bezoekers of klanten. Als je namelijk niet voor het juiste keyword hebt gekozen, kan het zijn dat alsnog niemand jouw SEO content vindt. Kruip in de hoofden van jouw...
SEO teksten uitbesteden

5 tips voor bedrijven die het schrijven van SEO-teksten willen uitbesteden aan een online marketing bureau

Net als iedere ondernemer wil je meer conversie op je landingspagina’s, voldoen aan de verwachtingen van je doelgroep en goed online vindbaar zijn. Uiteraard beschik je over veel kennis over jouw dienst, product, of vakgebied, maar om dit ook goed onder woorden te brengen, is een hele uitdaging. Daarnaast wil...
Webteksten schrijven

Webteksten schrijven? Zo Schrijf je voor Google en Klanten

Je wilt meer bezoekers via Google en tegelijkertijd wil je dat bezoekers klanten worden. Hoe ga je dat in hemelsnaam doen? In mijn ogen kun je prima goed gevonden met je webtekst en tegelijkertijd je bezoekers prikkelen tot het aankopen van jouw producten. Maar… Je dient dan wel afscheid te...
Google Search Console

Krijg meer bezoekers op je website met Google Search Console

Het klinkt misschien behoorlijk saai, maar slimme (online) marketing is vooral een kwestie van het analyseren van beschikbare data. Aan de hand van die data kan vervolgens een strategie worden bepaald die zich op de lange termijn nog steeds terugbetaalt. Als je niet weet wat voor jouw bedrijf werkt, en...
Containerbegrip

Een containerbegrip op je website: een kwestie van uitpakken en overtuigen

Goed nieuws, je website kan nog veel meer bezoekers trekken! Daar heb je wel goede content voor nodig, maar wat is dat eigenlijk, 'goede' content? Hoe breng je jouw boodschap over aan de bezoekers van je website? In de bovenstaande alinea zit meteen de crux. We zijn het zo gewend...
Blog beginnen startende blogger

7 Tips om jouw blog te beginnen als startende blogger

Als ondernemer wil je dat je bedrijf groeit. Een van de manieren om meer bekendheid, en klanten te krijgen, is door te gaan bloggen. Als je start met bloggen, kan het zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Waar moet je op letten? In dit artikel...
Goede website teksten schrijven

Goede website teksten schrijven – Hoe je voorkomt dat lezers na de eerste zin afhaken

Drie, twee, één, BAM. Je websitebezoeker heeft in deze luttele seconden bepaald weg te klikken of toch te blijven. Ja, dat is best kort om een lezer te overtuigen. Hoe zorg je er zegevierend voor dat bezoekers door blijven lezen na de eerste zin? Allereerst, wat is het doel van...
Klantenbinding

Internet Marketing; Ontdek hoe jij wél klantenbinding krijgt

Je ziet het overal om je heen. Alles moet tegenwoordig een ‘beleving’ of ‘reis’ zijn. De ‘klantreizen’ en ‘experiences’ vliegen je om de oren terwijl jij net wakker wordt en met één oog op je telefoon kijkt. Je krijgt het idee dat je iets moet of dat je iets gaat...
Teksten website schrijven

Hoe schrijf je lekker leesbare teksten voor je website, die ook nog eens goed scoren in Google?

Bij elke schrijftraining die ik geef, eindig ik altijd met de volgende drie tips: Doe maar normaal Doe maar duidelijk Doe maar direct Leuk schrijven is eigenlijk niet meer dan dat. Ik ga het je uitleggen. 1. Doe maar normaal - Goede teksten voor je website zijn zo normaal mogelijk...
SEO optimalisatie website

5 onmisbare SEO-tips voor de optimalisatie van jouw website

Een website maken is tegenwoordig makkelijker dan ooit. Maar bezoekers en klanten binnenhalen? Dat is een heel ander verhaal. Veel ondernemers worstelen met online zichtbaarheid en krijgen hun website nooit écht van de grond. Let op! Bezoekers ook daadwerkelijk klant maken, is weer een andere tak van sport. Hoe zorg...
Webteksten schrijven

4 praktische tips voor het schrijven van doelgroepgerichte webteksten

De ontwikkelingen binnen zoekmachine optimalisatie gaan razendsnel. Elk jaar komt Google wel met een nieuwe update van het algoritme. Maar wat keer op keer overeind blijft: kwalitatieve content scoort. Vooral voor je bezoekers. Dat wordt nog wel eens vergeten. Daarom, aan iedereen die online content plaatst: Schrijf met je doelgroep...
SEO tips

6 SEO tips voor de perfecte zoekmachine optimalisatie anno 2018!

Het blijft een mooi kat-en-muisspel: bedrijven die online goed vindbaar willen worden en de machtige zoekmachine Google die steeds de algoritmes en regels aanpast voor diezelfde vindbaarheid. Dit spelletje zorgt ervoor dat SEO soms als rocket science kan overkomen. Maar dat hoeft niet. Met een paar handige inzichten, gezond verstand...
Chatbot aanbieder kiezen

Hoe kies ik de beste aanbieder van chatbots passend bij mijn bedrijf?

Je denkt erover na om een chatbot in te zetten voor jouw bedrijf. Waar begin je met je zoektocht naar de beste aanbieder voor jou en hoe maak je optimaal gebruik van de technische mogelijkheden? Doe je huiswerk voor het kiezen van chatbots, alsof je een nieuwe auto koopt Als...
Stappenplan seo

Hoger in Google in drie stappen: SEO stappenplan voor ondernemers die weinig tijd hebben

Je wilt natuurlijk dat je bedrijfswebsite vindbaar is in Google. En uiteraard dat je je hoge posities vasthoudt. Dit betekent dat je regelmatig aan je website moet werken. Ook als je het heel druk hebt, is het belangrijk dat je tijd aan SEO besteedt. Doe je dit niet, dan zakt...
Taalgebruik website

Het taalgebruik op je website – Gebruik spreektaal

Je hoort het de marketingexperts zo vaak zeggen: gebruik de taal van je klant. Ja, makkelijk gezegd. Maar hoe weet je nu wat de taal van je klant is? In dit blog geef ik je tips om je website zo te schrijven dat je precies de juiste woorden gebruikt. Want...
Niet gevonden Google fouten

Waarom word ik niet gevonden op Google? 14 veelgemaakte fouten

Tegenwoordig dient elk bedrijf, die zichzelf serieus neemt, ook goed gevonden te worden in Google. Maar… Keer op keer maken ondernemers kritische fouten die hun goede positie in Google in de weg staan. De 14 fouten die jij gaat ontdekken, zorgen er maandelijks voor dat duizenden ondernemers kostbare tijd, geld...
Instagram storytelling

Hoe werkt Instagram voor bedrijven? 4 tips om Instagram te laten bijdragen aan storytelling

Je kunt er als bedrijf anno 2018 echt niet meer omheen: Instagram is booming. Het platform heeft op dit moment ruim 800 miljoen actieve gebruikers wereldwijd, waarvan er 500 miljoen zelfs dagelijks de app gebruiken. Daarnaast komen er regelmatig nieuwe functies en tools bij, die jij als bedrijf in je...
Website hacken

Je website beveiligen en voorkom vervelende hackers!

Als je jong bent, kom je al snel in aanraking met pestkoppen op straat. Ze praten je na, pakken je spullen af en zijn vaak stiekem. Ze kijken continu of een ander het niet ziet. Daarna ga je naar school en kom je er ook weer een paar tegen. Er...
Blog lezen

De juiste lengte voor het schrijven van teksten die wél gelezen worden

Lezen is hot. Not! Niemand leest meer. Schrijver Henk van Straten plaatste eind vorig jaar een tweet over dat lezen in de trein zo zeldzaam is geworden dat lezers elkaar “subtiel erkennen, als buschauffeurs”. Een constatering die mij niet alleen bijna dagelijks bezig houdt, maar die mijns inziens even waar...
Klantbinding

Klantbinding: IJdelheid vs. Empathie – Waarom de klant de hoofdrol moet spelen en niet je eigen product

Don’t get me wrong, ik begrijp het. Ik ben zelf ook ondernemer met een product. Ook ik ben trots, enthousiast, zelfverzekerd en ja zelfs ijdel over mijn product. Zó ijdel, dat ik alles wat ik maak, doe, zie, beleef, ervaar met betrekking tot mijn vakgebied, de wereld in gooi. Zelfs...
Conversie Optimalisatie

Conversie optimalisatie? Zet de klant centraal!

Veel ondernemers hebben als doel om zoveel mogelijk omzet te genereren. De één slaagt daar beter in dan de ander. Diverse factoren kunnen hier de oorzaak van zijn. Een daarvan is dat veel webshops en organisaties hun klanten niet centraal stellen, waardoor ze veel conversie mislopen. Enerzijds doordat ze nog...
Free publicity facebook aanbevelingen

Free Publicity? Maak gebruik van Facebook Recommendations

Onlangs heeft Facebook een nieuwe functie uitgerold 'Facebook Aanbevelingen' ofwel 'Recommendations'. Wat deze functie inhoudt en hoe jij daar persoonlijk of jouw onderneming gebruik van kunt maken? Dat lees je in mijn blog. Free Publicity is een vorm van marketing welke effectief is gebleken, omdat het betrouwbaarder overkomt als een...
Influencer Marketing

Influencer Marketing voor jouw onderneming? Van de betekenis van influencer tot het vertrouwen winnen bij je doelgroep

Social Media heeft zich het afgelopen decennia ontwikkeld tot een primair communicatiekanaal voor merken en bedrijven. Zo sterk zelfs dat de grens tussen reclame en belangenbehartiging langzaam maar zeker begint te vervagen. Moderne consumenten worden dagelijks overspoeld met visuele reclame content en marketing kretologie op Social Media. Hoe kan jij...
Eigen website maken

6 redenen waarom jij je eigen website zelf zou willen maken

Vrijwel iedere ondernemer heeft tegenwoordig een eigen website. Zonder website is het veel moeilijker om uiteindelijk klanten te werven en informatie te verschaffen aan (potentiële) klanten. Mensen die alleen online zoeken, zullen niet snel bij jouw onderneming terecht komen. Maar wat nou als je nog geen website hebt. Ga je...
Lancering nieuwe website

5 stappen die je moet nemen bij de lancering van jouw nieuwe website

Een nieuwe website is onmisbaar als je online zichtbaar wilt worden. Maar hoe pak je dat nou aan een nieuwe website lanceren? Ga je het zelf doen? Laat je het bouwen? Er komt veel op je af als je een website wilt hebben. Daarom geef ik je 5 stappen die...
Marketing en communicatie

Marketing en communicatie – Vergeet jij deze doelgroepen ook?

Het lijkt allemaal heel logisch. Je zet je marketingmiddelen in om je (potentiële) klanten te bereiken. Maar uiteindelijk zijn er doelgroepen die vaak vergeten worden. Naast je (potentiële) klanten zijn er nog meer doelgroepen die je aandacht nodig hebben. In dit artikel ontdek jij welke doelgroepen dit zijn, zodat je...
Online marketing strategie hotel

Online marketing strategie voor hotels: Hoe zet ik mijn hotel op de kaart?

Je hebt een pand gekocht in een mooie omgeving en hebt deze omgetoverd tot een hotel. Jouw droom is in vervulling gegaan. Je mag gasten verwelkomen en in de watten leggen. Maar hoe weet men dat jij je daar bevindt? Hoe trek jij gasten naar jouw hotel? Vroeger reed men...
Outsourcing development

Waar je als digital marketing agency op moet letten bij outsourcing van development

Het werk van marketing agencies is in de loop der tijd flink veranderd. Vroeger deden marketing agencies alles zelf. Het logo ontwerpen, schrijven van teksten en hoe de lay-out van jouw advertentie geplaatst werd op billboards. De agencies hadden een aantal specialisten nodig zoals: copywriters, copy-editors, illustrators en accountmanagers. Deze...
Online brein bezoeker prikkelen

Hoe jij, zonder geurprikkel, toch het online brein van je bezoeker prikkelt en van jouw bezoekers klanten maakt

Potentiële klanten verleiden met geuren - een klantverhaal met een luchtje Wat beweegt de consument om het één te zeggen en het andere te doen? Hoe worden zij door hun zintuigen gemanipuleerd? En wie weet de zintuigen zo te prikkelen dat ze warmlopen voor zaken waar eerst helemaal geen interesse...
Pinterest als zakelijk social media kanaal

Pinterest als zakelijk social media kanaal gebruiken? 4 tips om jouw account te versterken + de nieuwste en te verwachten features

Kappers, recruiters, magazines wat kunnen zij gemeen hebben? Juist, hun ondernemingen zijn actief op Pinterest. Waar je een aantal jaren geleden nog moest bedenken waarom je via dit beeldende kanaal vindbaar wilt zijn. Is dit anno 2018 een no-brainer. Pinterest bezoekers kijken naar de toekomst en willen inspiratie opdoen. Daar...
BMC model

Het BMC model – bepaal de focus voor jouw onderneming

Je bent ondernemer en het gaat goed. Alleen heb je nauwelijks de tijd en rust om de strategie van je bedrijf kritisch onder de loep te nemen. Of, je hebt een goed idee en wilt een bedrijf starten, maar weet niet goed hoe je dat idee handen en voeten moet...
Doelstelling behalen

10 Tips voor een scherpe focus, om jouw doelstelling te behalen

Vol enthousiasme werk je aan je eigen onderneming. Je zet je er volledig voor in, werkt hard, maakt lange dagen en doet alles om je doelen te behalen. Want ondernemen is pittig, het vraagt veel van je. Maar stel nu dat je met minder moeite en in minder tijd, meer...
Cursus Google Analytics

Hoe werkt Google Analytics? + 10 slimme expert tips

Hoe werkt Google Analytics? Je website krijgt bezoekers, maar je weet totaal niet wat ze op je website uitspoken? Welke pagina op jouw website levert de meeste omzet op? En… Levert jouw website op dit moment wel omzet op? Welk kanaal zorgt voor de meest bezoekers? En… Kloppen de gegevens...
Wederkerigheid

Hoe pas je het principe wederkerigheid van Robert Cialdini toe op jouw website?

Is jouw website uiterst succesvol, passen er geen extra bezoekers meer bij en heb je bereikt wat je wilde bereiken? Waarschijnlijk niet. Zelfs als je denkt dat je succesvol bent, zijn er nog veel extra’s te behalen. Er zijn namelijk altijd anderen die het beter doen dan jij! En hé...
Conversieratio verhogen

Hoe je een hoger conversieratio krijgt in je mobiele webshop

Elk kwartaal publiceren we bij ISM eCompany een benchmark over de prestaties van middelgrote en grote Nederlandse modewebwinkels. Wat blijkt? Er zijn inmiddels meer transacties via de smartphone dan via de desktop (zie afbeelding 1). Blijven de smartphonetransacties in jouw mobiele webshop achter, maar zie je wel een groei in...
Chatbots B2B

Chatbots voor B2B – praten met een robot, een buitenkans of bedreiging?

Ken je BB al? Blue Bot, de jongste telg uit de KLM-familie. Net als haar 250 menselijke collega’s non-stop toegewijd aan het bieden van de beste klantervaring. Dat doet ze op Messenger en Google Home. Zo helpt deze zelflerende chatbot klanten onder meer bij het boeken van vliegtickets. En dat...
Netwerkborrel

Hoe een netwerkborrel jouw kansen vergroot – 7 tips om succesvol te netwerken

Zoals iedere hardwerkende ondernemer merkt, ben je zo druk bezig met het uitvoeren van je werkzaamheden, opvolgen van opdrachten en het bijhouden van je administratie dat je eigenlijk nooit de tijd krijgt om nieuwe klanten te werven. Het is dus van belang dat andere mensen dat voor jou doen. Mond-tot-mondreclame...
Stappenplan online strategie

Stappenplan voor het opzetten van je online strategie

Wat is het doel van jouw website (of webshop)? Dit is een vraag die ik liever niet aan onze klanten vraag. Waarom niet? Omdat de klant dan ‘egoïstisch’ kan denken en gaat bedenken wat hij of zij wil communiceren naar de doelgroep in plaats van na te denken wat het...
Werkweek van 4 uur

De werkweek van 4 uur – een haalbare zaak voor iedere ondernemer? Deel 1

In deze 4-delige serie neem ik je mee door de principes van de 4-urige werkweek. Aan de hand van mijn verhalen en ervaringen uit de praktijk, laat ik je zien hoe je volgens de principes van de werkweek van 4 uur kunt werken. Mijn werkende leven had als ondernemer een...
Video content

Hoe je door video marketing je doelgroep aanspreekt – 5 manieren

Video is overal en voor iedereen. Maar hoe zorg je er dan voor dat jouw online video opvalt in al dat videogeweld? Dat jouw video gezien wordt door de mensen in je doelgroep? En dat deze doelgroep overgaat tot actie en reactie? Beginnen met online video is de eerste stap....
Marketing campagne

De 5 meest gemaakte fouten na een marketing campagne

Regelmatig organiseren bedrijven originele marketing campagnes om aandacht voor het merk of product te creëren. Win een prijs als je gegevens achter laat. Of vraag een proefpakketje aan om een product uit te testen. Wat blijkt. Na ontvangst van het pakketje blijft het vaak stil. Heel erg stil. En ook...
Social media kanalen

Hoe MKB ondernemingen social media kanalen moeten inzetten

Voor MKB ondernemingen zijn social media niet meer weg te denken. Over het hoe, waarom en de wenselijkheid kun je discussiëren, maar negeren is tegenwoordig niet meer verstandig. Onder invloed van de social media is de manier waarop MKB ondernemingen met afnemers communiceren het laatste decennium drastisch gewijzigd. Als je...
Video content

6 redenen waarom jij social influencers in zou moeten zetten in jouw marketing

In de zich constant ontwikkelende online wereld wordt het belang van het inzetten van social influencers voor jouw marketing steeds groter. Influencer marketing is een vorm van marketing waarbij een persoon wordt ingezet om het gedrag van een bepaalde groep te beïnvloeden. Deze ‘social influencers’ zijn actief op verschillende social...
Klantrelatie potentiële klanten

Versneld een klantrelatie opbouwen met jouw potentiële klanten

Ieder bedrijf en iedere online ondernemer is er elke dag weer om aan het strijden. Zodra een bezoeker de online arena, genaamd het internet, betreed, zetten we onze gladiatoren helm op, pakken ons zwaard en stropen de mouwen op, klaar om te vechten voor onze prijs. Ondanks dat hetgeen waar...
Bedrijfslogo maken

Zelf een bedrijfslogo en huisstijl maken? 10 tips die jou verder helpen

Hoe maak je jezelf zichtbaar tussen al die andere ondernemers in hetzelfde vakgebied als jij? Door naar buiten toe een sterke identiteit te creëren, word je beter herkenbaar en kunnen potentiële opdrachtgevers een betere keuze maken. Denk daarom goed na over de uitstraling van jouw bedrijf. Hier zijn 10 tips...
Onderscheidende content

Hoe je onderscheidende content neerzet door je op trends en ontwikkelingen te richten

Wie zijn kinderjaren in de jaren ’80 heeft doorgebracht, zoals ik, herinnert zich waarschijnlijk het afsluitende lied van Henny Huisman in zijn Mini Playback Show. De jonge kandidaatjes hadden de sterren van de hemel ge-‘playback’-t en zetten vervolgens gezamenlijk de casettebandjesgeneratie-kraker ‘Met z’n allen..’ in. Een souvenir uit mijn jeugd...
Persuasive Design

Waarom jouw webdesign je elke maand opnieuw klanten kost

Dus je krijgt wel bezoekers op je website, maar geen klanten? Aan bezoekers heb je niets, je hebt klanten nodig. Toch is er, wanneer we het over jouw website hebben, iets zeer onwaarschijnlijks aan de hand. Mensen willen alleen maar bovenaan staan in Google, meer bezoekers, meer volgers, maar vervolgens...
Taalniveau B1

Hoe teksten schrijven op taalniveau B1 voor 4x meer bereik zorgt!

B1 taalniveau betekent eenvoudige teksten. Woorden en zinnen die iedereen kan lezen en begrijpen. Geen moeilijke teksten of lange zinnen, gewoon ‘Jip en Janneke taal’. Maar wat houdt dat nu precies in, eenvoudige teksten? Met deze tips schrijf je op B1 taalniveau, oftewel eenvoudig Nederlands. Bijna iedereen in Nederland kan...
Zakelijke blog starten

8 redenen waarom jouw bedrijf in 2018 een zakelijke blog zou moeten starten!

Bloggen wordt steeds belangrijker voor bedrijven. Tegenwoordig heeft elk bedrijf een website, maar is het de truc om je te onderscheiden. Potentiële klanten willen zien dat je hen iets te bieden hebt. Door zakelijk te bloggen blijven klanten nieuwsgierig. Daarnaast kan het ook veel opleveren voor de online vindbaarheid van...
Virtual assistant

Waarom iedere zelfstandig ondernemer een virtual assistant zou moeten inhuren

Je herkent het wel, je bent een drukke ondernemer. Je regelt alle zaken rondom je bedrijf zelf, dus ook de dingen waar je eigenlijk geen tijd voor hebt of helemaal niet leuk vindt om te doen. Denk aan social media, rondom je producten of diensten of het maken van afspraken...
SEO website

Hoeveel SEO mag je op jouw website van je websitebouwer vragen?

Geen website ‘de deur uit’ zonder SEO. Regelmatig spreek ik zelfstandig ondernemers die helemaal trots zijn op hun mooi uitziende website. Maar dan komt het: “Hij wordt alleen nog niet zo goed gevonden in Google.” Pas dan komt ineens SEO om de hoek kijken. Als mosterd na de maaltijd. Wat...
Ontwikkeling marketingstrategie

Trends en ontwikkelingen in de online marketing die in elke marketingstrategie moeten worden opgenomen

Hoe blijf je relevant voor je doelgroep? Hoe bereik je jouw klanten? Hoe zorg je dat je opvalt en stijg je boven de grijze massa uit? Er zijn een aantal ontwikkelingen die de komende tijd een grote rol gaan spelen in het snel veranderde online marketing landschap. Op de hoogte...
Klantrelatie

In 5 stappen een klantrelatie opbouwen met je bezoekers en je conversie verhogen – Maak van je bezoekers kopers

Het startpunt van een goede webshop is veel bezoekers en een goede conversie. Om de conversie te verhogen, is het belangrijk om een goede klantrelatie op te bouwen. Aan de hand van de volgende 5 stappen kun je ervoor zorgen dat je een relatie opbouwt met je bezoekers, zodat zij...
Google Analytics Javascript

Hoe je de echte sessieduur op je website kunt achterhalen in Google Analytics met JavaScript

Het inzicht krijgen in bezoekers, is voor iedere website belangrijk. Voor mensen die hun verkeer meten, met bijvoorbeeld Google Analytics, is het een onaangename verrassing om te zien dat mensen gemiddeld de pagina maar heel kort lezen, of zelfs direct al weggaan. Leestip! Nog niet bekend met Analytics? Leer hoe Google...
Google zoekwoordplanner

SEO zoekwoordenonderzoek: waarom experts de Google Zoekwoordplanner links laten liggen

“De Google Zoekwoordplanner toont helaas alleen nog een bereik tussen bijvoorbeeld 1.000 en 10.000 zoekopdrachten per maand voor belangrijke zoektermen.” Een regelmatig gehoorde klacht door bedrijven die zoeken naar de meest geschikte zoektermen om hun website mee te optimaliseren. Inderdaad lastig, maar de problemen met de Google Zoekwoordplanner voor SEO...
Huisstijlhandboek

Hoe je dankzij een nieuw soort huisstijlhandboek jouw huisstijl bewaakt – 4 tips

Als bedrijf wil je de herkenbaarheid uitstralen die je voor ogen had, toen je het logo liet ontwikkelen. Je gebruikt het logo op je website, visitekaartje, brief- en factuurpapier en daarmee weet jouw klant precies van wie de informatie komt. Het logo is in principe het gezicht van jouw bedrijf,...
Multichannel marketing

Multichannel marketing als onderdeel van jouw marketingstrategie – Breng je merk in beweging!

Een relatief eenvoudig begrip en het dekt de lading die ermee bedoeld wordt. Maar hoe beladen is het om een merk of bedrijf in beweging te krijgen of in beweging te houden? 15 jaar geleden was naamsbekendheid opbouwen een stuk eenvoudiger. Er waren immers niet zo veel kanalen om je...
Veelgemaakte Analytics fouten

7 veelgemaakte Google Analytics fouten + Google Analytics checklist

Een goede setup van Google Analytics is essentieel. Google Analytics is een bron van informatie die elke marketeer dient te raadplegen. Ook voor (marketing) managers/opdrachtgevers is deze data belangrijk om genuanceerde beslissingen te maken. Helaas is de kans groot dat je corrupte data gebruikt. En benut je wel de inzichten...
Zoekgedrag Valentijnsdag

Hoe speel je online in op trends in het zoekgedrag rond Valentijnsdag?

Valentijnsdag, de een zit eenzaam op de bank en de ander wordt verrast met een bos rode rozen. Maar heeft de dag van de liefde ook invloed op ons zoekgedrag? En hoe kunnen we inspelen op het zoekgedrag rondom Valentijnsdag? Neem allereerst eens een kijkje op Google Trends. Met Google...
Succesfactoren online marketing

De 5 succesfactoren van focus op je online marketing

Online marketing is een vak, een vak apart. Maar dat betekent niet dat je álles altijd moet uitbesteden aan een marketingbureau om van jouw online zichtbaarheid een succes te maken. Een aantal onderdelen van jouw online marketing kun je best zelf (leren). Ik geef je hieronder 5 onderdelen die iedereen,...
Chatbot

Chatbot copywriting: waarom iedere website een chatbot moet hebben

Als mij op een feestje gevraagd wordt wat ik zoal doe in het dagelijks leven, blijft het na mijn antwoord altijd even een paar seconden stil. Ik ben chatbotcopywriter, ik leer chatrobots praten, zodat ze jou kunnen helpen met het vinden van het antwoord op je vragen over een bedrijf,...
Merkbeleving

Hoe vertaal je jouw corporate story naar een sterke merkbeleving?

Storytelling. Het is overal. Iedereen wil er wat mee, doet er wat mee of wil anderen overtuigen er iets mee te doen. Het leeft niet alleen bij de communicatieprofessionals van deze wereld. Ieder lokaal initiatief dat ‘iets’ met merkbeleving wil creëren, doet er ook ‘iets’ bij met storytelling. Vanwaar die...
Content audit

Content audit: check in 5 stappen de gezondheid van je contentstrategie

Verouderde teksten of afbeeldingen, broken links, 404’s of content die nooit wordt bekeken? Je content veroudert en wijzigt in rap tempo. Bijvoorbeeld vanwege nieuwe wensen van je bezoekers of technologieën, gewijzigd dienst- of productaanbod, wisseling van seizoenen en noem maar op. Pas je de content niet tijdig aan? Dan wordt...
Mooie websites

Website ontwerpen – 4 tips voor een goede website

Webdesign is highly overrated… En tegelijkertijd is design het belangrijkste dat er is. Zeg daarom je afspraak met de designer nog maar even af en lees eerst waar design over moet gaan op jouw website, en hoogstwaarschijnlijk kun je dan zelf aan de slag met jouw website. Het hangt er...
Facebook update bedrijfspagina

Wat betekent de Facebook update voor jouw bedrijfspagina? – 5 tips om zichtbaar te blijven bij je volgers

Mark Zuckerberg kondigde recentelijk een newsfeed update aan. Hij gaf aan dat het algoritme van Facebook meer waarde gaat hechten aan “betekenisvolle interacties” en gesprekken van mens tot mens. Deze update in het algoritme van Facebook zal het bereik van bedrijfspagina’s sterk verkleinen om ruimte te maken voor berichten van...
Goede teksten schrijven

Het schrijven van goede en pakkende teksten voor je website: een vak apart – 5 tips

Een tekst op een website lees je anders dan een tekst in een magazine, krant of boek. Vaak scan je een site eerst vluchtig om te bepalen of je er kunt vinden wat je zoekt. Dat gedrag zie je mooi terug in een eye-tracking onderzoek, waarmee je gerichte informatie krijgt...
Marketingcommunicatieplan

Een strategisch marketingcommunicatieplan schrijven en ook nog eens echt uitvoeren: het kan!

Wie kent het niet? Je maakt een strategisch marketingcommunicatieplan voor je organisatie, en alles staat erin. Je doelen, je doelgroepen, je communicatiestrategie, je kanalen en je middelen. Je gaat nieuwsbrieven versturen, blogs schrijven en waardevolle informatie delen op sociale media. Maar... nadat je plan af is verdwijnt het in een...
Online marketing trends

Dit mag je niet missen: de online marketing trends van 2018

Ik heb het niet zo op ingewikkelde marketingtermen als: Big data, machine learning, marketing automation. Een ver-van-mijn-bedrijf-show zul je denken. Meer iets voor de grote jongens. Voor jou als mkb-er zijn er echter ook interessante ontwikkelingen en trends op het gebied van online marketing. De moeite waard om in te...
Succesfactor

Maak van jouw website dé succesfactor die jouw bedrijf laat slagen – 3 tips

Als (startende) ondernemer is het online aanwezig zijn belangrijker dan het ooit was. Een website is daarvoor een eerste goeie aanzet. Uiteraard ben je er met een website nog niet, maar de eerste stap is wel gezet. Maar hoe pak je dat nu aan, je wilt een website. En dan?...
Uitleg Google Analytics

Google Analytics Uitleg (voor beginners + 4 expert tips)

Voor de mensen die mij kennen is het geen geheim, ik ben gek van Google Analytics. Niet zozeer van het programma, maar wel van alle data en vooral de acties die je daar uit kunt halen voor je marketing. Welk kanaal levert jou de beste bezoekers op? Welke campagne levert...
Website responsive maken

4 tips om je nieuwe WordPress website vlekkeloos live te zetten

Het bouwen van een professionele WordPress website kan een langdurig en arbeidsintensief proces zijn, en je bent waarschijnlijk erg opgelucht als je website eenmaal klaar is. Maar je moet niet vergeten dat er nog een laatste fase is, die de nodige aandacht vergt. En hoewel deze fase in sommige gevallen...
Wordpress thema

De invloed van een verkeerd WordPress thema op jouw positie in Google

Ruim een kwart van alle websites over de hele wereld draait op WordPress. En WordPress staat er om bekend dat jouw site ook in Google goed kan scoren. KAN… Gaat Yoast Suggest je helpen om goed te scoren in Google? Er wordt vaak geadviseerd om een SEO-plugin als die van...
Remarketing

Remarketing: Wat is het en waarom heb je het nodig?

Wie zich bezighoudt met marketing, weet het natuurlijk al lang. Het uiteindelijke doel van marketing is het verhogen van de omzet. Dat is niets nieuws, maar ik wil het hier maar even herhalen omdat het volgens mij bijdraagt aan het beter begrijpen van wat het doel van remarketing is. Online...
Nieuwsbrief versturen

Een sterke nieuwsbrief versturen – 4 tips voor krachtige e-mail marketing

E-mailmarketing is nog net zo belangrijk als 10 jaar geleden al denkt niet iedereen daar hetzelfde over. Een goede gerichte mail(serie) aan je netwerk kan veel verkopen opleveren. Als je de goede manier vind je lezers aan te spreken en gebruik maakt van de mogelijkheden je uitingen aan elkaar te...
Hoe-schrijf-je-artikel

Hoe schrijf je een artikel (blog) voor het internet? 11 Krachtige Online Copywrite-technieken

Om succesvol een artikel (blog) te schrijven voor het internet dienen we de regeltjes zoals we die op school geleerd hebben overboord te gooien en ons te houden aan de (harde) eisen van de vluchtige internetlezer. Wist je dat al in 1997 aangetoond werd dat slechts 21% van alle internet...
Effectief werken

4x zo effectief werken? 12 Slimme tips voor mega productiviteit

Je wilt minder werken, meer vrije tijd hebben of je hebt het idee dat jij productiever met je dag kan omgaan? Dat dacht ik enkele jaren geleden ook. 10 jaar geleden werkte ik meer dan 80 uur per week. Maar tegenwoordig is alles anders. Wat jij gaat ontdekken over jouw...
Social media plan

Bepaal je social media strategie en social media plan – 11 tips

Tegenwoordig ontkomen we er niet meer aan, social media. Vrijwel iedere marketingstrategie bevat een content strategie, waarin een social media plan is meegenomen. Dit kan ook niet anders, want de invloed van (en op) social media is zeer groot. Al die feiten zijn leuk, maar hoe schrijf je nu een...
Hoger in Google tips

Hoe jij Hoger in Google komt – De 3 Belangrijkste lessen na 11 jaar SEO

Wat maakt een normale website tekst een SEO-tekst - Een tekst die er voor zorgt dat jij hoger in Google komt? Hoe zorg je ervoor dat jouw tekst goed gevonden wordt in Google? Hoe vaak moet je een zoekwoord benoemen? Zijn 2000 woorden echt nodig om goed gevonden te worden?...
Overtuigingskracht

Meer overtuigingskracht met je website? Gebruik Autoriteit

Laten we teruggaan naar 1961. Een psychologisch onderzoek laat zien hoe ver wij, ja, ook jij en ik, gaan als het gaat om het uitvoeren van opdrachten die gesteld worden door een autoriteit. Wil jij meer overtuigingskracht met je website of in je persoonlijke leven? Lees dan verder en ontdek:...
Conversie verhogen

Je Conversie Verhogen met 5 Simpele EN Zeer krachtige strategieën

Ken je dat gevoel, je hebt er alles aan gedaan om een sterke tekst en landingspagina te maken en wat gebeurt er... Niets. Je hebt zitten zwoegen en ploeteren, maar... Geen bezoekers, geen klanten, geen conversies, helemaal niets. Geen paniek, het is niet te laat. Je kunt nog altijd enkele...
Content strategie

Zo Maak Jij een Content Strategie voor betere marketing in 2018

Het team van Internet Marketing Gemak zet al jaren content marketing in. Ik mag dan ook met alle eerlijkheid zeggen. Het werkt! Als ik mag kiezen stop ik mijn tijd het liefst  in het schrijven van nieuwe blogs. De laatste tijd lijken meer mensen de effectiviteit van content marketing ontdekt...
wat-is-b2c

Wat is B2C en welk effect heeft het op je marketing?

B2C staat voor business to consumer: Bedrijven aan klanten. Dit betreft bedrijven die zich gericht hebben op de particulieren markt. B2C marketing is in tegenstelling tot B2B marketing een van de meeste voorkomende marketingtechnieken. Aangezien je als B2C een groot afzetgebied hebt is deze vorm van marketing het best te...
b2b-betekenis

B2B Betekenis – Wat is B2B marketing?

B2B staat voor business to business: bedrijven aan bedrijven. Dit betreft bedrijven die specifiek gericht zijn op de zakelijke markt en dus enkel zakendoen met andere bedrijven. Dit is anders dan B2C: bedrijven aan consumenten. Dit zijn bedrijven die zich richten op partijen die het eindproduct consumeren. Een bekend B2B...
Meest-gelezen-blogs-2017-min

De 6 meest gelezen blogs van 2017!

Het jaar loopt bijna ten einde, dat betekent dat het tijd is voor een terugblik. Bekijk de best gelezen blogs van afgelopen jaar! #6 - WoW! Psycholoog onthult 8 stappen om bovenaan in Google te komen Wanneer we het hebben over een betere positie in Google, worden de basisstappen vaak...
Adverteren-op-Google

Adverteren op Google? Waarom veel Bedrijven Geld Verbranden met Google Adwords

Sinds Google Adwords de kwaliteitsscore hanteert is het adverteren met honderden tot duizenden zoekwoorden voor slechts een paar cent per klik er niet meer bij. Sterker nog, je moet vandaag de dag donders goed uitkijken om niet zomaar jouw marketingbudget te verbranden aan slecht presterende campagnes. Ik kom helaas te...
Dwell-Time

Dwell Time De SEO-techniek die veel SEO-experts niet geloven, maar die wél enorm goed werkt

Er zijn maar weinig dingen die jou slechts 3 minuten van je tijd kosten en die jou een fortuin besparen. En opleveren. Dit is zo’n uitzondering. Je zult later begrijpen waarom. Ik zie het elke dag… …Ondernemers die hun bedrijf proberen te promoten via het internet en hier gigantisch veel...
Visuele tool hotjar

Conversie optimalisatie met de visuele tool Hotjar

Verbeter je conversie met Hotjar Denk je dat je meer uit je website kunt halen? Heb je het gevoel dat de conversie en het rendement omhoog kunnen? Lees dan snel deze blog over Hotjar om erachter te komen hoe. Hotjar is een van de favoriete tools om op een visuele...
Sales funnel

Hoe maak je een sales funnel die jouw omzet verhoogt?

Wat is een sales funnel? Een sales funnel is een visuele weergave van hoe jouw bedrijf aan klanten komt.  Hoe kom je aan leads? Hoe zet je deze leads om tot klanten? Wat doe je om de waarde van een klant te verhogen? Er zijn meerdere wegen die naar Rome...
Webpagina

Ontdek de 4 Belangrijkste pagina’s op Jouw Website die voor Meer Klanten Zorgen

De belangrijkste webpagina's van jouw website, ken jij ze al? Sommige pagina's op je website zijn belangrijker dan andere. En hoewel het voor velen van jullie als een schot voor open doel klinkt, ben ik verrast over hoe weinig websites aandacht besteden aan hun belangrijkste pagina's. Als er slechts 4...
Klanten werven

11 Tips Om Meer Nieuwe Klanten Te Werven Via het Internet

Mensen willen nog steeds kopen. Van nature zijn we nu eenmaal beestjes die zich graag met nieuwe spullen, diensten of gemakken verwennen. We gaan nog steeds met de taxi terwijl de fiets ook volstaat, we gaan nog steeds naar een restaurant terwijl zelf koken goedkoper is en we geven nog...
SEO teksten

3 Feiten van Goede SEO Teksten

Het schrijven van content lijkt steeds populairder te worden. Zo ook de blogs die over dit onderwerp gaan. Als het gaat om SEO teksten dan komen we veel verschillende adviezen tegen. Wat de ene blogger beweert, neemt de andere klakkeloos over. Erg leuk dat een SEO expert zijn advies deelt, maar...
Hersendelen

3 Verschillende Breinen en Het Effect op Jouw Omzet

We zijn er allemaal wel eens aan blootgesteld; psychologische marketing trucjes om ons zover te krijgen een product te kopen dat we wellicht bij volledig bewustzijn nooit gekocht zouden hebben. Hoewel ondernemers, tenminste de meeste, niet van plannen en onderzoeken houden, is dit wel de eerste stap om in het...
Linkbuilding Tips

6 Linkbuilding Tips die jou Gegarandeerd Hoger in Google brengen 

Ja, Google bepaalt nog steeds voor een groot gedeelte de positie van jouw website, aan de hand van het linkprofiel. In theorie is het zo dat hoe meer waardevolle backlinks jij hebt, hoe hoger je komt in Google.  Maar hoe kom je aan goed backlinks?  #1 Zorg voor linkwaardige content...
SEO Copywriting

7 SEO Copywriting Fouten die Zorgen Dat jij Nooit Scoort in Google

Of het nu gaat om ondernemers die beginnen of om de kandidaten van de cursus SEO schrijven, keer op keer zie ik dat de zelfde fouten gemaakt worden. Zo wordt vaak gedacht dat SEO copywriting gaat om het schrijven voor Google. Teksten worden volgepropt met zoekwoorden en het beloofde effect...
Taalgebruik in websiteteksten

Hoe belangrijk is taalgebruik voor jouw webteksten?

Taalneuroot. Spellingsautist. Taalnazi. Zomaar een greep uit de goedbedoelde verwensingen die ik van mensen uit mijn directe omgeving krijg. Vrienden, familie en zelfs mijn partner zijn niet mals met hun commentaar als ik ze voor de zoveelste keer wijs op een onuitroeibare taalfout. Ik kan er niks aan doen. Wanneer...
Google Hummingbird

Hoe de Google Hummingbird Update SEO voorgoed heeft verandert

Google heeft al meerdere algoritme updates doorgevoerd, maar met de Hummingbird update zelfs het wereldnieuws gehaald. Vele nieuwszenders over heel de wereld hebben het over de update van Google gehad. Het zoeken van Google gaat dus steeds gebruiksvriendelijker worden. Tegenwoordig hoef je zelfs niet meer te typen, je kunt simpelweg...
Google Penguin Update

Wat is de Google Penguin Update? En hoe voorkom je een Penalty?

Waar Google Panda let op de inhoud van je content, let Google Penguin op de inhoud van je linkprofiel. Deze Algoritme update, die op 24 april 2012 is gelanceerd, is het gevecht begonnen tegen spammers. Een gevecht die Google al meerdere malen heeft gewonnen. Maar waar let de Google Penguin...
Google Panda Update

Hoe Google Panda het Algoritme en de blik op content verandert heeft

Het was een koude woensdagochtend op 23 februari 2011. Op straat, op de snelweg, in de supermarkt, niemand had het in de gaten.Maar er was iets verschrikkelijks gebeurd.23 februari betekende voor veel webmaster het einde. Het einde van hun internet- plezier. Google Panda was in Town.  Google Panda heeft heel...
Long Tail Keywords

Long Tail Keywords Voor Een Hogere Positie In Google

Wat is een long tail keyword? Long tail keywords kunnen erg belangrijk zijn voor het organisch zoekverkeer van je website. Maar wat is een long tail keyword? Het is tijd dat we de definitie ervan goed bekijken. Ook moeten we eens kritisch nadenken over hoe we long tail keywords gebruiken...
150.000 titels

Wat 150.000 titels ons geleerd hebben over een pakkende titel

Het schrijven van een pakkende titel is het belangrijkste onderdeel van copywriting. Ook is dit direct het onderdeel waar je soms je haren van uit je hoofd kunt trekken. Je hebt zitten zwoegen op dat mooie nieuwe stukje content, je blog, je e-book, je SEO-tekst of welke tekst dan ook. Nu nog...
Zoekwoorden onderzoek

Zoekwoorden Onderzoek voor SEO: De strategie die nooit verklapt wordt

Dus je wilt hoger scoren in Google? Tja, dan heb je inderdaad inzicht nodig in de zoektermen die jouw klanten gebruiken om straks jouw website te vinden. Waar moet je dan op letten en hoe vind je de zoekwoorden die jouw concurrenten nog niet gevonden hebben? In dit blog deel...
Inhuren marketing bureau

Zoekmachine marketing bureau inhuren? Zo voorkom je dat jij de verkeerde kiest

Iedereen kent ze wel, de zogenaamde SEO goeroes en zoekmachine optimalisatie experts. Hoewel er voldoende bureaus zijn die jou kunnen helpen bij het verbeteren van je positie in Google, zijn er helaas ook nog voldoende bureaus die dit NIET doen. In dit artikel deel ik met jou 5 kritieke punten...
404 Pagina

Zo maak je een 404 Pagina die geen foutmelding geeft, maar klanten oplevert!

Ken je dat gevoel, je bent je aan het haasten, maar waar heb je nou je autosleutels gelaten? Voor je het weet leer je je buurjongen nieuwe scheldwoorden en loop je als een kip zonder kop door je huis heen. Dat haastige gevoel, dat hebben de bezoekers van je website...
Bovenaan in Google

WoW! Psycholoog onthult 8 stappen om bovenaan in Google te komen

In 8 Stappen bovenaan in Google komen? Als je het over een betere positie in Google hebt vergeten veel mensen de basisstappen. Enkele simpele stappen die iedereen op zijn of haar website kan toepassen, maar die wel het verschil maken tussen onderaan of bovenaan in Google! #1 Begin met bloggen!...
Google penalty

Zo analyseer je jouw linkprofiel en voorkom je een Google Penalty

Goede backlinks zijn belangrijks voor je positie in Google. Maar Google kijkt niet naar elke individuele link, maar naar je complete linkprofiel. Wil je nu en in de toekomst goed scoren, dan zul je een natuurlijk en gezond linkprofiel nodig hebben. Maar hoe zorg je voor een natuurlijk linkprofiel? Waar...
Google Plus

Wat is Google Plus? En heeft het effect op jouw positie in Google?

Wat is Google Plus? Hoe werkt Google Plus en welke invloed heeft het op jouw positie in Google? Wat is nu het nut van Google Plus en hoe zet jij het effectief in? De Google Plus 1 knop Met de Plus 1 knop kun je bepaalde websites aanbevelen bij een kennis...
Begin van Google

Wanneer is Google opgericht en Hoe is Google ontstaan?

In dit artikel neem ik je mee in de wondere wereld van Google. Hoe een studieproject een zoekmachine werd en hoe een zoekmachine een van de machtigste bedrijven ter wereld werd. Tegenwoordig hebben mensen hun werk gemaakt van iets wat als een studieproject begon en heb je internet marketing specialisten...
Succes website

Waarom Zwarte Piet moet blijven voor het succes van jouw website

Huh? Sinterklaas in september? Het is je misschien opgevallen dat de website in een nieuw jasje is gestoken. Hoewel ik het lief gevraagd heb, wil Sinterklaas zijn feest niet verschuiven naar september. Dit betekent dat alle waarde nog in dit artikel zit, maar we even moeten doen alsof… Ergens ver weg…...
Fouten online marketing

Voorkom deze 8 super onhandige internet marketing fouten en voorkom dat jij zakt in Google

Internet Marketing heeft de laatste jaren veel terrein gewonnen als het gaat om de marketing van je bedrijf. Steeds meer ondernemers gaan inzien dat je er eigenlijk niet meer omheen kunt, je hebt nu eenmaal een website nodig om met de tijd mee te gaan. Het liefst wordt deze website...
Webshop kopen

Webshop overnemen? Ontdek de 9 stappen voor het kopen van een webshop

Oké, jij wilt een webshop kopen? Ik snap heel goed dat jij dit avontuur aan wilt gaan. Sterker nog, volgens thuiswinkel.org zijn er tegenwoordig meer webshops online dan fysieke winkels in de winkelstraat. Maar hoe zorg je nu dat je de juiste webshop koopt? Loop deze 9 stappen door en...
Waarde website Google

Wat is Google Pagerank? En kom je er hoger mee in Google?

Wat is Google Pagerank en hoe ga je er strategisch mee om? Google is ontstaan op basis van het idee van pagerank. Pagerank zegt iets over de waarde die Google jouw website geeft. Hoe hoger je pagerank, hoe meer waarde Google jouw website geeft, tenminste in theorie. Inmiddels wordt jouw pagerank...
Google Crawl robot

Wat is Google Crawlen en hoe verhoog je jouw Crawlbudget?

Laat Google je website crawlen! Nu! Wil je een zoekmachine vriendelijke website? Zorg dan dat Google je website goed kan crawlen. In dit artikel leer je alles wat jij moet weten over het crawlen van je website en ik leer je een belangrijk bestand te maken waarmee je Google precies...
Geld verdienen

Wat is Google Adsense en kun je er geld mee verdienen?

Wat is Google Adsense? Google Adsense is het adverteer netwerk van Google. Je kunt als webmaster een gedeelte reserveren voor advertenties. Google gebruikt informatie over de bezoekers om de meeste relevante advertenties te tonen. Je hoeft als webmaster niet zelf na te denken over de advertenties. Dit denkwerk doet Google....
Overtuigend frame

Wat is framing? Maak een frame dat overtuigt.

Stem zó af, dat je boodschap nóg beter overkomt Stel, je verkoopt voedingssupplementen en je geeft een nieuwsbrief uit voor consumenten. Daarin plaats je een artikel over een life-extension-supplement, een zorgvuldig samengesteld product van vitaminen, mineralen en kruiden om cel-vernieuwing zo goed mogelijk te ondersteunen. Je bent zelf enthousiast over...
Treacy en Wiersema

Treacy en Wiersema – Hoe je het model gebruikt voor jouw internet marketing strategie

Online marketing staat niet ver af van de marketing zoals we die al jaren kennen. Hoewel het vreemd lijkt dat het” Treacy en Wiersema model” behandeld wordt op een internet marketing blog, ben ik ervan overtuigd dat elke internet marketeer nog veel kan leren van “oude” marketingmodellen. Waardestrategie Treacy en...
Zoekwoorden voor SEO

Pakkende en overtuigende teksten schrijven voor het web + 6 krachtige manieren van overtuigen

Pakkende teksten schrijven is een combinatie van inspelen op emoties, de juiste structuur en de juiste woordkeuze. Heldere, wervende en pakkende teksten schrijven is lastig. Hoe zet je elk woord op exact de juiste plek, welke woorden gebruik je dan precies en hoe zorg je ervoor dat je niet die...
Reptielen brein

Ontdek het Reptielenbrein en beïnvloedt de keuzes van jouw klanten

Het reptielenbrein, ook wel bekend als de R Complex, controleert onze primaire levensbehoeften zoals honger, ademhaling en vecht- of vluchtreacties. Het reptielenbrein, en tevens het oudste brein, bepaalt de keuze tussen wel en niet kopen! 6 Kenmerken van het reptielenbrein 1. Het reptielenbrein wordt gestuurd door emoties Het reptielenbrein werkt op...
Landingspagina meer klanten

Landingspagina maken? Zo maak je hem winstgevend en SEO vriendelijk

Een landingspagina is hét instrument om van je bezoekers klanten te maken. In dit artikel komen de volgende onderdelen aan bod: Wanneer zet je een landingspagina in? Hoe maak je een landingspagina? Wat is een behoeftegroep en hoe kies je de juiste? De 4 belangrijkste elementen van een landingspagina Hoe...
Linkbuilden verwijzen

Linkbuilden – Hoe je het beste kunt verwijzen naar je website

Wat houdt linkbuilden precies in? Inkomende links, oftewel backlinks, verbeteren je positie in Google, simpel als dat. Maar hoe komt het dan dat sommige backlinks juist slecht zijn voor je positie in Google en hoe zorg jij ervoor dat jij geen slachtoffer wordt van een slechte linkbuilder!? Wat is linkbuilden?...
Nichemarkt

Kies je nichemarkt, begin met Niche Marketing en versla je concurrenten

Een nichemarkt? Elke ondernemer zonder focus is als een frontlinie bewapend met een musket. Men blijft schieten met hagel in de hoop iets te raken. Dat deze strategie niet de meest effectieve is, mag duidelijk zijn. Het grote voordeel als jij met Niche Marketing begint en dit artikel leest: Je...
Keywords analyse

Keyword Analyse – Kies de beste zoekwoorden en kom bovenaan in Google

Je hebt vast al wel eens nagedacht over je zoekwoorden. Misschien heb je zelfs al wel een zoekwoorden onderzoek gedaan. Je dacht dat je de juiste zoekwoorden gekozen had en toch scoor je maar niet in Google? Met een zoekwoorden Analyse onthul ik hoe jij keer op keer kunt bepalen...
Time management

Je productiviteit verhogen met 9 time management tips!

Focus en productiviteit zijn veelal de belangrijkste factoren voor succesvol ondernemen. Zeker wanneer je je bezig houdt met internet marketing zit de afleiding in een klein hoekje (heb ik wel gemerkt ;-)). Als jij vindt dat je niet dát bereikt met je tijd wat je zou willen bereiken, dan moet je...
Verkooptechnieken Neuromarketing

Je omzet verhogen met 4 verkooptechnieken uit de Neuromarketing

Wat is neuromarketing en hoe kun je met enkele simpele psychologische trucjes je verkopen verhogen? In dit artikel deel ik enkele simpele, maar krachtige tips om meer omzet uit je website te halen door het toepassen van enkele psychologische trucjes. Ook jij kunt je omzet verhogen met Neuromarketing In november 2012 werd ik...
Werking Twitter

Hoe werkt Twitter en zorg je voor meer betrokkenheid?

Iedereen die serieus aan de slag gaat of zal gaan met Twitter wil natuurlijk zo veel mogelijk volgers, retweets en tweets hebben die als favoriet worden gemarkeerd . Maar hoe zorg je daar voor? Met andere woorden, hoe zorg je voor meer betrokkenheid (vaak engagement genoemd) bij jouw tweets? Hieronder...
LinkedIn groep

Hoe je via LinkedIn groepen meer bezoekers naar je website stuurt

Sinds het bestaan van LinkedIn wordt het platform al gezien als hét sociale platform voor ondernemers. Miljoenen ondernemers zijn dagelijks op LinkedIn (groepen) actief, maar er zijn nog maar weinigen die er effectief gebruik van maken. Vandaag leer je een simpel trucje om klanten te werven via LinkedIn groepen. TIP!...
Meta Omschrijving

Hoe je met een Meta Omschrijving 3x zoveel bezoekers krijgt

Er zijn twee manieren om ervoor te zorgen dat je meer bezoekers krijgt op je website. Je kunt ervoor zorgen dat je zo hoog mogelijk in Google staat (wat natuurlijk niet geheel onbelangrijk is ;)) en je kunt het doorklik gedrag van je potentiële bezoekers vergroten. In dit blog lees je hoe...
Consumentengedrag Daniel Kahneman

Hoe je met de systemen van Daniel Kahneman je omzet verhoogt

Waarom kopen we dingen die we niet nodig hebben en hoe jij met een klein beetje Internet Marketing Psychologie je omzet drastisch kunt verhogen. De twee systemen van Daniel Kahneman en het effect op consumentengedrag Volgens de theorie van Kahneman heeft ieder mens twee typen systemen van waar uit men acteert:...
Omzet verhogen

Hoe je in 3 simpele stappen je omzet drastisch verhoogt!

Hoe geweldig zou het zijn als het jou zou lukken om binnen nu en 3 weken je omzet drastisch te verhogen, zonder daar extra kosten voor te maken? Wat nu als ik je uitleg hoe jij dat gemakkelijk voor elkaar kunt krijgen met een beetje psychologie? TIP! Zorg dat je het...
Koopknop klanten

Heb jij de Koopknop van je klanten al gevonden? Klein lesje Neuromarketing

Met de kennis die we tegenwoordig uit de psychologie en neurowetenschap kunnen halen krijgen we bijna magische krachten. Magische krachten die mensen kunnen beïnvloeden, manipuleren en zelfs sturen. Je hoort het goed, met de juiste kennis kun jij mensen beïnvloeden. En hoewel dit wat oneerlijk klinkt, ook jij wordt met psychologische...
Zoekmachine vriendelijke teksten leugens

Geloof NOOIT deze 9 mythes over zoekmachine vriendelijke (SEO) teksten en je zult scoren in Google

SEO copywriting is een vak apart. Hoewel het een groot onderdeel is van zoekmachine optimalisatie, lijkt er nogal makkelijk over gedacht te worden. Vaak worden dezelfde fouten gemaakt. En erger nog, ze worden zelfs geadviseerd. Als jij deze fouten niet wilt maken, zorg dan dat je weet hoe je SEO teksten...
Krachtige marketingtechnieken

Gebruik deze 4 krachtige marketingtechnieken (uit de psychologie) en verhoog je omzet

In dit artikel ontdek je: Hoe je inspeelt op de emoties van je klanten Wat de kracht is van de “psychologische prijs” Waarom je beter terug kunt gaan naar de basisschool Hoe je inspeelt op het impulsieve koopgedrag van jouw bezoekers #1 Marketing Psychologie - Kopen is Emotie Het grootste...
Future pacing

Future Pacing als onderdeel van je Internet Marketing Strategie

Future Pacing als marketing techniek, hoe werkt dat? Wat is Future Pacing en hoe kun je met deze simpele NLP techniek je verkopen verhogen? Autoverkopers weten het al jaren, wil je iets verkopen, dan moet je in de toekomst kijken. Ik laat je vandaag zien hoe jij je klabeznten in...
Conversie klanten

Hoe jij gemakkelijk meer klanten krijgt met het IKEA-Concept

Meer klanten dankzij Ikea? We kennen allemaal, Ikea, en als ik het nu tegen de mannen heb; “ dat is die ene winkel, behoorlijk groot, waar jouw vrouw jou om de zoveel tijd naartoe sleurt”. Ikea blijft in mijn ogen een geweldig concept waar elke ondernemer nog veel van kan...
Writers block

Een Writer’s Block? 5 Tips die een schrijfblokkade voorkomen

Vandaag heb ik typisch zo’n dag waarop ik geen inspiratie heb om te beginnen aan een nieuwe blog. Schrijvers noemen dit ook wel de schrijfblokkade of writer’s block. Je hebt op dat moment geen inspiratie en het lukt je maar niet om iets zinnigs op papier te zetten. Gelukkig barst...
Pakkende titel

Ontdek waarom het missen van een pakkende titel jou bezoekers kost!

Een pakkende titel voor je blog kan het verschil maken tussen GEEN en VEEL bezoekers. Zo leer je in dit artikel wat het effect is van een pakkende titel, hoe je bekende Nederlanders voor je laat werken en waarom je bezoekers bang moet maken. Een pakkende titel maakt het verschil!...
Over ons

Een geweldige “Over Ons” pagina die voor meer klanten zorgt

De “Over ons” pagina is een veel bekeken pagina van je website. Kijk maar eens in je statistieken en je zult zien dat het merendeel van je bezoekers een bezoekje brengt. De “Over ons” pagina is de pagina waar jij kennis maakt met je klant. Dit is de pagina waar...
Online marketing strategie

De Online Marketing Strategie voor meer klanten – 7 handige stappen

Ook jouw klanten zoeken naar antwoorden, producten en informatie via het internet. Dit betekent dat jij via de juiste online marketing strategie extra markt kunt veroveren en je bedrijf sneller kunt laten groeien.  Maar hoe maak je nu een goede online marketing strategie? In dit artikel ontdek je: Het feit...
SEO schrijven

De methode om SEO teksten te schrijven voor een hogere positie in Google

SEO teksten schrijven kan ook anders. Je hebt misschien wel gelezen dat je minimaal 300 woorden nodig hebt, een X aantal keer het zoekwoord moet benoemen of je puur moet richten op de groene bolletjes van Yoast.  Als je sommige SEO-tekstschrijvers moet geloven dan is het zoekmachine vriendelijk schrijven niets...
Linkbuild

De Linkbuildstrategie waarmee je 3x zoveel uit je backlinks haalt

Elke webpagina bouwt waarde op. Door intern te linken – van pagina a naar pagina b op dezelfde website – verdeel je de waarde op je site. Door te linken naar de juiste pagina geef je niet alleen de betreffende pagina meer waarde, maar ook de onderliggende. Hoe werkt deze...
Social Media

De definitie van Social Media en hoe jij er succesvol mee omgaat

De opkomst van social media en hun populariteit is niemand ontgaan. Er wordt volop over gecommuniceerd, zowel online als offline. Blogspot, LinkedIn, Twitter, Facebook, Weblog, Youtube, de sociale platformen schieten als paddenstoelen uit de grond. We delen dus graag en veel, maar wat zijn social media eigenlijk? Wat zijn Social...
Bounce Rate

Bounce Rate – Maakt het echt wat uit?

Weet jij wat de Bounce Rate van je website is? Of beter nog, weet je überhaupt wat Bounce Rate is? Jij hebt het vast te druk om te graven in de literatuur om up-to-date te blijven als het gaat om het jargon dat dagelijks in internet-marketingland gebruikt wordt. Laat ik...
Blog schrijven

Blog schrijven – Zo schrijf je succesvolle blogs

Waar moet jij je blog over schrijven, waar haal je inspiratie vandaan en hoe zorg je er voor dat je blog ook gelezen wordt? In dit artikel ontdek je: Hoe je aan onderwerpen komt die niet alleen bezoekers, maar ook klanten opleveren Hoe je elke blog online vindbaar maakt in...
Organische zoekwoorden

Betekenis organische zoekresultaten Google

Wat zijn de organische zoekresultaten en hoe kun jij gratis adverteren in Google? Waarom wil nu iedereen goed gevonden worden in de organische zoekresultaten en hoe kun jij met een simpele techniek gratis adverteren in Google? De organische zoekresultaten en jouw positie in Google Organische zoekresultaten zijn de resultaten die...
Banner

Wat is een banner?

Een banner is een advertentievorm op internet. Een banner bestaat uit een afbeelding, wel of niet bewegend, die verwijst naar een webpagina. Een webmaster die een banner plaatst krijgt hier vaak een vergoeding voor. Er zijn verschillende verdienmodellen: Impressies: De webmaster krijgt betaald voor het aantal keer dat een banner...
Banner burn out

Wat is een banner burn-out?

Een Banner burn-out is het fenomeen dat mensen jouw banner (online-advertentie) te vaak gezien hebben. Je kent het wel, de irritante reclames die keer op keer jouw favoriete tv programma verstoren. De eerste keer dat je de reclame zag kon je er nog wel om lachen. Maar na de zoveelste...
Ankertekst

Wat is een ankertekst?

De ankertekst is het klikbare gedeelte van een link. Door slim gebruik te maken van je anker- teksten laat je zowel aan Google als de bezoeker zien naar welke pagina deze gestuurd wordt. De ankertekst en het nut voor SEO Het juist gebruik van ankerteksten was een belangrijk onderdeel van...
Alt tekst

Wat is een Alt-tekst?

Een alt-tekst is een alternatieve tekst voor een afbeelding. Vroeger werd de alt-tekst door webdesigners gebruikt om ook aan blinde mensen duidelijk te maken waar de afbeelding over gaat. Blinde mensen gebruik op hun computer een voorleesprogramma. Wanneer dit programma een website "leest" en een afbeelding tegenkomt dan leest het...
Google algoritme

Alles over de Google algoritme updates en het voorkomen van een Google Penalty

Google voert regelmatig nieuwe algoritme updates door. Om een Google penalty te voorkomen is het belangrijk dat je weet welke updates Google doorvoert en wat de gedachte van Google hierachter is. Wat betekent een verandering in het algoritme? Toen Google ooit begon was het voor zoekmachine marketeers niet zo moeilijk...
Consumentengedrag

Alles over Consumentengedrag en hoe jij de keuzes van je klanten beïnvloedt

Wat zijn de nieuwste wetenschappelijke inzichten over consumentengedrag en de wijze waarop mensen keuzes maken? Wat is de rol van ons onderbewustzijn en in hoeverre kiezen we uit ‘vrije wil’? Vanuit de theorieën van Daniel Kahneman laat ik je zien hoe ons brein werkt en hoe jij jouw omzet kunt...
Ajax

Wat is de kracht van Ajax? – Asynchroon Javascript And Xml

Ajax is naast een voetbalclub ook een nieuwe technologie. Het stelt je als webmaster in staat een applicatie te laden zonder dat daarvoor de pagina ververst hoeft te worden. Ajax staat voor Asynchroon javascript en Xml. Wanneer je een webpagina bezoekt wordt deze door de browser opgevraagd en door de...
Affiliate netwerk

Wat is een Affiliate Netwerk en hoe maak je er gebruik van?

Een affiliate netwerk is een netwerk dat als tussenpersoon fungeert tussen eigenaar en affiliate. Via een affiliate netwerk kun je gemakkelijk de samenwerking aangaan met zeer uiteenlopende affiliates. De belangrijkste taak van een affiliate netwerk is het verzorgen van de tracking software. Met deze software krijgt de affiliate zijn commissie...
Affiliate mirror

Affiliate mirror – De gevaren van Affiliate marketing

Als jij gebruik maakt van affiliate marketing dan zet je affiliates in om jouw product of dienst te promoten. Een affiliate (de persoon die reclame voor jou maakt) zal op zijn beurt er alles aan doen om zoveel mogelijk verkeer via zijn website te laten lopen. Dit is immers de...
Affiliate Marketing

Wat is Affiliate Marketing en hoe begin je?

Affiliate marketing is een vorm van marketing waarbij een ander jouw product of dienst promoot in ruil voor een commissie. Een affiliate (de persoon die reclame maakt voor jou) verdient enkel zijn commissie wanneer zijn verwijzing heeft geleid tot een verkoop. Jij als eigenaar van het product betaald dus alleen...
Google Adwords

Wat is Google AdWords?

Google AdWords is het adverteer-netwerk van Google. In tegenstelling tot Google AdSense, waar jij de aanbieder bent van advertenties, biedt Google AdWords de mogelijkheid zelf te adverteren. Deze adverteer-mogelijkheid werkt volgens een veilsysteem. Hoe hoger je bod, hoe hoger je positie. Adverteren met Google AdWords loopt al snel in de...
Advertentienetwerk

Wat is een advertentienetwerk?

Een advertentienetwerk of advertising network is een netwerk dat als tussenpersoon fungeert. Een tussenpersoon die adverteerders en uitgevers bij elkaar brengt. De belangrijkste functie van een advertentienetwerk is het verzamelen van advertentieruimte. Adverteerders kunnen tegen een vergoeding gebruik maken van de advertentieruimte om zo hun product of dienst aan de...
Conversieoptimalisatie klanten

7 Stappen om van Bezoekers Klanten te maken

Ook jij weet het. Hoe beter jouw webpagina’s geschreven zijn, hoe meer je verkoopt. Zelfs het kleinste detail kan een verdubbeling van je omzet betekenen. Nu zul je misschien niet in 1 keer raak schieten, maar geloof me, pas de tips toe die je in dit artikel krijgt en je...
Zakelijke facebook pagina

6 tips hoe je jouw zakelijke Facebook pagina het best in kunt zetten!

Facebook zakelijk inzetten klinkt voor sommige ondernemers nog als een ‘ver van hun bed show’. Op Facebook gaat het er toch om te vertellen waar je bent, wat je doet en met wie? Hoe moet je dat vertalen naar jouw onderneming? En levert dat wat op? Hoe werkt een zakelijke...
Google Adwords Campagne

4 Veelgemaakte Fouten bij het opzetten van een Adwords Campagne

Veel beginnende gebruikers denken dat Adwords een eenvoudig systeem is waarbij ze geen hulp van anderen nodig hebben. Wat kan er nou moeilijk zijn aan het toevoegen van enkele woorden en het bedenken van advertenties? De praktijk laat zien dat alles draait om details. Haastig werk dat niet detailbewust wordt...
SEO Schrijven

SEO Schrijven? 8 Tips om te schrijven voor Google & Jouw Bezoekers

Als je dan toch de moeite doet om een blogartikel te schrijven, dan wil je dat natuurlijk graag door zoveel mogelijk mensen laten lezen. De zoekmachineoptimalisatie van je tekst moet dus een beetje op orde zijn. En nee, dat is niet saai en/of nodeloos ingewikkeld specialistenwerk. In dit artikel 8...