Logo Internet Marketing Bureau IMGemak

Het Effect van Voegwoorden Op Jouw Conversie

Ingo Trouw   |   2 reacties   |   Laatste aanpassing op: 03-07-2019   |   

Ben je met iemand in gesprek, dan is de manier waarop je iets zegt belangrijker dan de boodschap zelf.

Een regel die algemeen bekend is en geen schokeffect teweeg zal brengen.

Online werkt het anders.

Hoe vaak sta jij stil bij je communicatie richting je klanten en de woordkeuzes die je op je website maakt?

Alle tekstschrijvers, verkopers, dichters en andere schrijvers ervaren dagelijks welke impact het weglaten, toevoegen of aanpassen van 1 enkel woord heeft.

In dit blog ontdek jij de toegevoegde waarde van de juiste woordkeuzes en het weglaten van gevaarlijke voegwoorden.

 

Wat zijn voegwoorden en hoe weet je de gevaarlijke te mijden?

Maak je in een tekst gebruik van voegwoorden, dan ben je in staat om twee zinnen met elkaar te verbinden. Want, omdat en dus vormen slechts enkele voorbeelden van woorden met dit specifieke vermogen.

Voegwoorden kunnen gerelateerd zijn aan de tijd, een reden, uitzondering, vergelijking, doel, keuze, aanbeveling of een voorwaarde en daarmee zeker van waarde zijn.

Elke zin zo krachtig mogelijk wegzetten vraagt om een kritische blik. Wat voegt het woord ‘zeker’ in de zin hierboven toe?

Laat het achterwege wanneer je het antwoord op deze vraag schuldig moet blijven. Scan al je huidige teksten op deze kritische manier om de overtuigingskracht erin te optimaliseren.

Neem in je woordkeuzes de proef op de som

Ieder mens zit anders in elkaar.

Dit maakt verkregen reactie op specifiek gekozen woorden nooit volledig voorspelbaar. Wel valt er eenvoudig een patroon in te ontdekken.

Hoe?

De behaalde CTR en het conversiepercentage spreken altijd boekdelen.

Daarnaast is het heel eenvoudig te testen door te ervaren welke impact de woorden op jezelf hebben. Test vervolgens online of je publiek dit gevoel deelt en breng de resultaten in kaart.

Op je website schrijven vanuit het wij verhaal is een veelgemaakte fout. Je bezoeker is niet geïnteresseerd in hetgeen JIJ te bieden hebt, maar in wat ZIJ krijgen.

Maak jij je schuldig aan die eerste variant? Pas dit aan en laat de gevolgen je op positieve manier versteld doen staan. Naast een zorgvuldige woordkeuze valt het conversiepercentage van je website met gericht webdesign te optimaliseren.

Bij je call to action maakt je woordkeuzes het verschil

De teksten voor je nieuwe website zijn geschreven. Alleen nog een tekst in je call to action button en je bent klaar.

‘Meer informatie’ of ‘Ga verder’, welke heeft jouw voorkeur?

De kans dat de eerste variant je meer aanspreekt is groot.

Waar de 1 antwoorden biedt roept de andere tekst juist vragen op. Ga verder naar waar?

Een overstap van de 2e naar de 1e versie, hoe klein ook, leverde een CTR stijging van 14,14% en een toename van 5% in het aantal leads op.

Wat werkt voor je bezoeker werkt voor jou in de zoektocht naar conversie optimalisatie

Ga jij aan de slag met je websiteteksten en schiet je niet direct raak?

Geen reden voor paniek.

Voor verbetering van een website blijft altijd ruimte.

Neem de benoemde tips mee in je communicatie naar je bezoekers en geef niet op voor je je persoonlijke gouden formule in handen hebt.

Heb je behoefte aan aanvullend online marketing advies? Met een belletje of mailtje weet je ons altijd te vinden.

Deel met jouw netwerk

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Haal alles uit Google Analytics

van Data naar Klant

Cursus SEO teksten schrijven met focus op je klanten

Haal alles uit Google Analytics

van Data naar Klant

Deel met jouw netwerk

Over de auteur

Ingo Trouw

Ingo kan toveren met taal. Zit je om de juiste woorden verlegen? Dankzij hem vallen ze weer als regen. Met een CE studie op zak weet hij ook de commerciële noot in elke tekst te raken.Welke emoties wil je oproepen, wie wil je aanspreken en wat is het doel van je tekst? Vanuit deze speerpunten maakt hij van iedere tekst een schot in de roos.Naast het schrijven is hij een artiest in het promoten en onder de aandacht brengen van jouw boodschap.

2 reacties

  1. Sander Touw op 17/07/2019 om 11:56

    Goed artikel over zowel copywriting als overtuiging! Wat ook erg opvallend is, is dat veel website eigenaren schrijven vanuit zichzelf. In plaats van een tekst voor de websitebezoeker te schrijven. Enkel die omslag zou al veel extra conversies kunnen opleveren.

    • Sebastiaan Hendriks op 22/07/2019 om 14:00

      Inderdaad Sander. Heb het als bedrijf niet over jullie zelf, maar over de ander. Niet wij bieden… Maar jij krijgt.

Laat een reactie achter