Internet Marketing Gemak - Een blog vol Internet Marketing ideeën en tips

Het Effect van Voegwoorden Op Jouw Conversie

Ben je met iemand in gesprek, dan is de manier waarop je iets zegt belangrijker dan de boodschap zelf. Een regel die algemeen bekend is en geen schokeffect teweeg zal brengen.

Online werkt het anders.

Hoe vaak sta jij stil bij je communicatie richting je klanten en de woordkeuzes die je op je website maakt? Alle tekstschrijvers, verkopers, dichters en andere schrijvers ervaren dagelijks welke impact het weglaten, toevoegen of aanpassen van één enkel woord heeft.

In dit blog ontdek jij de toegevoegde waarde van de juiste woordkeuzes en het weglaten van gevaarlijke voegwoorden.

Wat zijn voegwoorden en hoe weet je de gevaarlijke te mijden?

Maak je in een tekst gebruik van voegwoorden, dan ben je in staat om twee zinnen met elkaar te verbinden. Want, omdat en dus vormen slechts enkele voorbeelden van woorden met dit specifieke vermogen.

Voegwoorden kunnen gerelateerd zijn aan de tijd, een reden, uitzondering, vergelijking, doel, keuze, aanbeveling of een voorwaarde en daarmee zeker van waarde zijn.

Elke zin zo krachtig mogelijk wegzetten vraagt om een kritische blik. Wat voegt het woord ‘zeker’ in de zin hierboven toe?

Laat het achterwege wanneer je het antwoord op deze vraag schuldig moet blijven. Scan al je huidige teksten op deze kritische manier om de overtuigingskracht erin te optimaliseren.

Neem in je woordkeuzes de proef op de som

Ieder mens zit anders in elkaar.

Dit maakt verkregen reactie op specifiek gekozen woorden nooit volledig voorspelbaar. Wel valt er eenvoudig een patroon in te ontdekken.

Hoe?

De behaalde CTR en het conversiepercentage spreken altijd boekdelen.

Daarnaast is het heel eenvoudig te testen door te ervaren welke impact de woorden op jezelf hebben. Test vervolgens online of je publiek dit gevoel deelt en breng de resultaten in kaart.

Op je website schrijven vanuit het wij verhaal is een veelgemaakte fout. Je bezoeker is niet geïnteresseerd in hetgeen JIJ te bieden hebt, maar in wat ZIJ krijgen.

Maak jij je schuldig aan die eerste variant? Pas dit aan en laat de gevolgen je op positieve manier versteld doen staan. Naast een zorgvuldige woordkeuze valt het conversiepercentage van je website met conversiegericht webdesign te optimaliseren.

Bij je call to action maakt je woordkeuze het verschil

De teksten voor je nieuwe website zijn geschreven. Alleen nog een tekst in je call to action button en je bent klaar.

‘Meer informatie’ of ‘Ga verder’, welke heeft jouw voorkeur?

De kans dat de eerste variant je meer aanspreekt is groot.

Waar de één antwoorden biedt roept de andere tekst juist vragen op. Ga verder naar waar?

Een overstap van de tweede naar de eerste versie, hoe klein ook, leverde een CTR stijging van 14,14% en een toename van 5% in het aantal leads op.

Ga aan de slag

Ga jij aan de slag met je websiteteksten en schiet je niet direct raak?

Geen reden voor paniek.

Voor verbetering van een website blijft altijd ruimte.

Neem de benoemde tips mee in je communicatie naar je bezoekers en geef niet op voor je je persoonlijke gouden formule in handen hebt.

Heb je behoefte aan aanvullend online marketing advies? Met een belletje of mailtje weet je ons altijd te vinden.

Waardevol artikel?
Deel het met je netwerk

Laat een reactie achter