Hoe werkt facebook? 6 tips hoe je jouw zakelijke Facebook pagina het best in kunt zetten!

Facebook zakelijk inzetten klinkt voor sommige ondernemers nog als een ver van hun bed show. Facebook gaat toch om te vertellen waar je bent en met wie? Hoe moet je dat vertalen naar jouw onderneming? En levert dat wat op?

Hoe werkt een zakelijke Facebook pagina?

Voordat ik ideeën aandraag over hoe je Facebook zakelijk kunt inzetten, wil ik je vooral iets adviseren: doe niets wat niet bij jouw doelgroep past. En doelgroep noem ik liever fans. Fans dekt meer de lading dan doelgroep, dat klinkt meteen zo afstandelijk en laten we eerlijk zijn: wie wil nou geen fans van zijn product of dienst?

Facebook zakelijk inzetten is een slimme keuze als je fans ook daar online aanwezig zijn. Begin dit jaar waren er 9,5 miljoen geregistreerde Facebook-accounts in Nederland. Elk jaar groeit het aantal nog steeds. De kans is dus vrij groot dat jouw fans ook op Facebook aanwezig zijn.

Er is zoveel mogelijk waarvoor je je zakelijke pagina kunt gebruiken. Wat kun je op je zakelijke Facebook pagina plaatsen?

De beste 6 tips deel ik met je.

1. Verkopen via Facebook

Jouw producten, diensten of trainingen voeg je toe in de shop. Jazeker, Facebook groeit aan mogelijkheden met de dag, er is dus ook "een webshop" toegevoegd. Deze is wel een hele waardevolle. Je kunt producten toevoegen aan jouw Facebook pagina. Zo kunnen jouw bezoekers meteen neuzen in je aanbod. En je kunt ervoor kiezen om een bepaalde webpagina eraan te koppelen, zodat ze dit product ook meteen kunnen bestellen.

2. Gratis tips

Jouw fans zijn vast ook dol op gratis. Dus waarom geef je ze niet wat gratis tips? Jij kunt jouw gratis tips mooi bundelen in een e-book of whitepaper, zodat jouw fans dit kunnen downloaden. Een extra manier om je mailinglijst te laten groeien. Deze weggever kun je heel eenvoudig koppelen met je Facebookpagina.

 

3. Creëer beleving in jouw Facebook berichten

Beeld wekt vertrouwen. Zoals je website je digitale visitekaartje is, zo is een video waarin je te zien en te horen bent, je digitale handdruk. Je kunt jezelf introduceren en je producten prima laten zien op video. Nu de verwachtingen zijn dat in 2020 80% van de berichten video zullen zijn, is dit een hele belangrijke tool. Vlogs of Livestreamen zoals Facebook Lives hebben de toekomst.

 

4. Koppel Social media aan je zakelijke Facebook pagina

Heb je nog andere social mediakanalen, bijvoorbeeld een Instagram of Twitter account? Die kun je koppelen aan je zakelijke Facebook pagina. Handig! Want als ze fan zijn van jouw pagina en ze willen meer van je lezen of weten, dan volgen ze je met één klik ook op je andere social mediakanalen. Zo vergroot je je online zichtbaarheid.

 

5. Nodig uit voor je evenementen

Heb je evenementen gepland? Nodig jouw vrienden uit voor dat evenement. Op de uitnodiging kunnen ze aangeven of ze wel of niet komen. En misschien nog wel het mooiste is, dat hun vrienden ook zien wat ze doen. Zo kom je in een ander netwerk terecht van personen die jou nog niet kennen, maar die ook tot jouw fans kunnen behoren.

 

6. Facebook pagina promoten

Misschien wel de belangrijkst: je kunt alleen berichten promoten vanaf een zakelijke pagina. Dus wil je extra onder de aandacht komen van jouw (potentiële) fans door deze berichten met wat euro’s te ondersteunen? Ga dan voor die zakelijke Facebookpagina.

Natuurlijk zeg ik niet dat je Facebook zakelijk moet inzetten, bepaal voor jezelf of dit een kans is om jouw fans te bereiken.

Er liggen kansen door social media succesvol in te zetten, de mogelijkheden voor ondernemers op Facebook zijn namelijk behoorlijk uitgebreid en Facebook blijft ontwikkelen. Een serieuze overweging waard!

Plaats een reactie

Begrippen Content Marketing Google Adwords
pakkende-titel
Wat 150.000 Titels ons geleerd hebben over een Pakkende Titel
Online Marketing Strategie
De Online Marketing Strategie voor meer klanten – 7 handige stappen
Keyword Analyse – Kies de Beste Zoekwoorden En Kom Bovenaan in Google
Linkbuilden
Long Tail Keywords Voor Een Hogere Positie In Google
8 SEO-tips voor een vindbare website in 2017
Keyword Analyse – Kies de Beste Zoekwoorden En Kom Bovenaan in Google
Neuromarketing
Hoe belangrijk is taalgebruik voor jouw webteksten?
Overtuig met een goed frame
Wat is framing? Maak een frame dat overtuigt.
Hersendelen-Marketing
3 Verschillende Breinen en Het Effect op Jouw Omzet
LinkedIn Twitter
Hoe werkt facebook? 6 tips hoe je jouw zakelijke Facebook pagina het best in kunt zetten!
Hoe-werkt-twitter-effectiever
Hoe Werkt Twitter en Hoe Zorg je Voor Meer Betrokkenheid?
Definitie Social Media
De Definitie van Social Media en Hoe jij er Succesvol Mee Omgaat